UPDATED: Memory Bug στις NVIDIA GeForce GTX 970 GPUs

Κάνει την κάρτα unplayable μετά τα 3.5GB σύμφωνα με αναφορές χρηστών. Κάνει την κάρτα unplayable μετά τα 3.5GB σύμφωνα με αναφορές χρηστών.

Μέλη του Overclock.net συνάντησαν ένα περίεργο πρόβλημα στις GeForce GTX 970 κάρτες γραφικών τους κατά το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλη η μνήμη των 4GB σε μερικούς AAA τίτλους όπως το (παλιό) Skyrim αλλά και το νέο Shadow of Mordor, στο οποίο μόλις η χρήση ξεπεράσει τα 3.5GByte (σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και τα 3.2GB), ξεκινούν διάφορα προβλήματα όπως stuttering και μειωμένα FPS. Το πρόβλημα δεν εμφανίζεται μόνο κατά το gaming, και μπορεί να αναπαραχθεί εάν τρέξουμε το Nai benchmark το οποίο δοκιμάζει το bandwidth της μνήμης της κάρτας γραφικών, εμφανίζοντας το αποτέλεσμα σε GB/s δίπλα σε κάθε "chunk" μνήμης των 128MB.

Η πηγή του προβλήματος ενδέχεται να είναι μέσα στην ίδια την αρχιτεκτονική (καθώς η GTX 970 έχει 3 SMMs λιγότερα απ' ότι η 980 χωρίς να υπάρχουν λεπτομέρειες για το ποιος SM "έφυγε" από ποιο Raster Engine), στους drivers, ή απλά στον λάθος τρόπο που χρησιμοποιείται το Nai benchmark καθώς απαιτεί την χρήση μιας δεύτερης κάρτας (iGPU κυρίως) για να μην καταναλώνει μνήμη το Aero των Windows. Η καλύτερη λύση είναι να δοκιμάσουμε το Nai benchmark με τη χρήση μιας άλλης GPU έχοντας και το AfterBurner ανοιχτό παρατηρώντας το VRAM usage της κύριας κάρτας, για να υπολογίσουμε το "πότε θα περιμένουμε την εμφάνιση του bug".

Η NVIDIA φαίνεται να είναι ενήμερη για το πρόβλημα σύμφωνα με post ενός συντονιστή στα GeForce forums και ψάχνει τη λύση του. Το "Memory Bug" όπως αποκαλείται σε πολλά forums, δεν επηρεάζει την μεγαλύτερη GPU, GTX 980.

UPDATE:

Η NVIDIA τοποθετήθηκε στο θέμα. Συγκεκριμένα είπε:


"Η GTX 970 έχει 4GB μνήμης. Όμως η κάρτα έχει διαφορετική διαμόρφωση SM από την 980, και λιγότερες γέφυρες επικοινωνίας με το υποσύστημα της μνήμης. Για να διαχειριστούμε ομαλά την μνήμη, χωρίζουμε τη μνήμη σε δύο τμήματα, ένα των 3.5GB και ένα των 0.5GB. Η κάρτα δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στα πρώτα 3.5GB και έτσι όταν ένα παιχνίδι "ζητάει" λιγότερα από 3.5GB ανά draw command, τότε η κάρτα χρησιμοποιεί μόνο το πρώτο τμήμα, γι' αυτό και οι εφαρμογές τρίτων που μετρούν την χρήση VRAM αναφέρουν ότι η 970 χρησιμοποιεί 3.5GB. Η GTX 980 ενδέχεται να παρουσιάσει μεγαλύτερο αριθμό, εφόσον χρησιμοποιείται περισσότερη μνήμη και μόνο τότε χρησιμοποιούνται και τα δύο τμήματα.

Καταλαβαίνουμε ότι υπήρξαν ορισμένες ερωτήσεις όσον αφορά τις επιδόσεις της GTX 970 όταν χρησιμοποιεί το δεύτερο τμήμα των 0.5GB. Ο καλύτερος τρόπος για να το εντοπίσουμε είναι να τρέξουμε ορισμένα παιχνίδια. Συγκρίνουμε τις 970/980 αρχικά σε ένα παιχνίδι που χρησιμοποιεί λιγότερο από 3.5GB, και ύστερα μετά αυξάνουμε τις λεπτομέρειες ούτως ώστε να χρησιμοποιήσει περισσότερα από 3.5GB.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα:

Memory Bug στις NVIDIA GeForce GTX 970 GPUs



Στην 980 οι επιδόσεις στο Shadows of Mordor πέφτουν κατά 24% και 25% για την 970. Στο Battlefield 4 η 980 "πέφτει" κατά 47% και η 970 κατά ακριβώς 50%. Στο CoD: AW, η πτώση μετράται στο 41% για την GTX 980 και 44% στην GTX 970. Όπως φαίνεται η διαφορά μεταξύ των δύο καρτών είναι μικρή."



Memory Bug στις NVIDIA GeForce GTX 970 GPUs

Αναπαράσταση που δείχνει το πραγματικό bandwidth ανάμεσα στις 970 και 980. Η 970 εμφανίζει μειωμένο bandwidth μετά τα 3200MB κάτι που επηρεάζει και η L2 cache της.

Memory Bug στις NVIDIA GeForce GTX 970 GPUs