[Preview] Call of Duty: Black Ops 2 - Έκρηξη αδρεναλίνης!
Φυσικά όλοι μας είμαστε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο οικείοι με τα FPS και συγκεκριμένα με πασίγνωστους τίτλους όπως το Call of Duty. Η διάσημη σειρά games ξεκίνησε το 2003 με την κλασική θεματολογία του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου και κατάφερε μέσα σε όλους τους παρόμοιους τίτλους να αναδειχτεί, να αγαπηθεί από το κοινό και έτσι να ξεφύγει από τα πλαίσια του PC, σε κονσόλες και handheld με πολλά sequels και spin-off. Το επόμενο μέλος της οικογένειας θα συνέχιζε στα βήματα του πρώτου, με θέμα τον WWII από την οπτική διάφορων στρατιωτών. Ο τρίτος main τίτλος πρόκειται να είναι και ο τελευταίος(προς το παρόν) που θα διαδραματίζεται στη σκοτεινή αυτή περίοδο της ιστορίας καθώς και ο δεύτερος Call of Duty τίτλος που αναπτύσσει η Treyarch, αλλά και αυτός που δεν έκανε ποτέ την εμφάνισή του στα PC. To 2007, το Call of Duty άλλαξε κατεύθυνση, ξεχνώντας τον πόλεμο κατά της Ναζιστικής Γερμανίας και προχωρώντας μπροστά το χρόνο φτάνει στο παρόν, δίνοντάς μας μια γεύση από τη σύγχρονη τέχνη του πολέμου με το Call of Duty 4: Modern Warfare. Μετά από μια μικρή στάση στο Χίτλερ με το World at War Τα δύο επόμενα sequel, Modern Warfare 2 και 3 θα συνεχίσουν να εμβαθύνουν στο σύγχρονο πόλεμο.
Αν και το πρώτο Black Ops μας μετέφερε στον Ψυχρό Πόλεμο και στο Βιετνάμ, το sequel Black Ops 2 δεν περιορίζεται μόνο στο παρελθόν. Χωρισμένο σε 2 πράξεις, η πρώτη εξελίσσεται το τη δεκαετία του 80 και η δεύτερη το 2025! Κατά το πρώτο μισό, η ιστορία ακολουθεί τον πρωταγωνιστή του πρώτου Black Ops, Alex Mason ο οποίος μάχεται σε πόλεμο στην Αγκόλα, ενώ υποφέρει από μια διαταραχή λόγω της πλύσης εγκεφάλου που υπέστει στον προηγούμενο τίτλο. Πρόκειται να δούμε όμως και άλλα γνώριμα πρόσωπα και συγκεκριμένα τον Viktor Reznov, στενό φίλο του πρωταγωνιστή ενώ ξετυλίγεται όλη η ιστορία της φιλίας τους. Καθώς προχωράμε στο μέλλον, βλέπουμε την Κινέζικη οικονομία να καταστρέφεται και την κυβέρνηση να ξεκινάει ένα "Δεύτερο Ψυχρό Πόλεμο" μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ με την απαγόρευση εξαγωγής σπάνιων στοιχείων. Κατά τη διάρκεια Κινέζικης επίθεσης στο Los Angeles, ο David Mason, γιος του Alex Mason, με μια ομάδα Navy Seals καλούνται να προστατέψουν τους προέδρους των ΗΠΑ και της Γαλλίας. Αυτές οι δύο τόσο διαφορετικές εποχές έχουν όμως κάτι κοινό, τον Raul Menendez. Πώς όμως συνδέεται ένας άντρας του 1980 με το 2025;
Στα πλαίσια του single player, αυτή τη φορά η Treyarch αποφάσισε να αλλάξει το κατεστημένο και τη ροή της ιστορίας. Ξεχάστε τις back-to-back αποστολές που απλά ακολουθούμε τα objectives και το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο όσες φορές και τις να επαναλάβουμε. Σύμφωνα με τον Mark Lamia, studio head της Treyarch: "Το multiplayer έχει κάτι που δεν έχει το campaign τόσο πολύ: επαναληψιμότητα." Και πώς θα πετύχουν αυτό; Το νέο Black Ops θα ακολουθήσει μια λιγότερο γραμμική πορεία δίνοντάς μας την δυνατότητα επιλογών. Σε σημαντικές στιγμές στο παιχνίδι, θα έχουμε εμείς τον έλεγχο της εξέλιξης της υπόθεσης. Όμως δεν θα περιορίζεται σε μια απλή επιλογή μεταξύ των επιλογών Α, Β και Γ, θα είναι ακόμα πιο επεκτατικό, για παράδειγμα, η αποτυχία προστασίας ενός συγκεκριμένου χαρακτήρα, δεν θα οδηγήσει σε αποτυχία και της αποστολής αλλά θα αλλάξει την πορεία της μετέπειτα ιστορίας. Αποχαιρετίζοντας το γραμμικό campaign, η Treyarch καλωσορίζει τα Strikeforce Missions. Πρόκειται για επιπλέον αποστολές δεμένες στο main campaign, οι οποίες όμως δίνουν μια άλλη πνοή στο game καθώς μας παρέχουν τη δυνατότητα να τις αντιμετωπίσουμε είτε σαν στρατιώτης είτε σαν στρατηγός. Επιλέγοντας τον πρώτο δρόμο ερχόμαστε σε επαφή με την κλασική FPS δράση. Ακολουθώντας όμως τη δεύτερη επιλογή, καλούμαστε να καθοδηγήσουμε εμείς τα στρατεύματα, όπως σε ένα real time strategy τίτλο! Εάν ο θάνατος έρθει πριν καταφέρουμε να τις ολοκληρώσουμε, η ιστορία θα συνεχίσει, σημειώνοντας τους θανάτους και όχι κάνοντας load από το τελευταίο checkpoint. Αυτές οι αποστολές θα αλλάξουν το ρου της ιστορίας σε σημείο που ακόμα και το τέλος να πάρει διαφορετική τροπή. Μέσα από το E3 demo βλέπουμε επίσης ότι δεν θα περιοριστούμε μόνο στα όπλα μας, καθώς θα έχουμε στη διάθεση μας οχήματα μέσα από συγκεκριμένες αποστολές. Μια γεύση του τι πρόκειται να ακολουθήσει μας δίνει το jet VTOL με αερομαχίες πάνω από την πόλη του Los Angeles, ελιγμούς ανάμεσα από τα κτίρια και άπλετη δράση.
Στα πλαίσια του multiplayer, προστίθενται νέοι χάρτες αλλά και 2 νέα modes, από τα οποία το ένα εμφανίζεται για πρώτη φορά ενώ το δεύτερο επιστρέφει από το Modern Warfare 3. Πρόκειται για τα Hardpoint και Kill Confirmed, αντίστοιχα. Στο Hardpoint, κάθε ομάδα αγωνίζεται για να εξασφαλίσει ένα σημείο(hardpoint) στο χάρτη και να υπερασπιστεί την περιοχή από εχθρικές επιδρομές. Όσο κάθε ομάδα κρατά το κάθε σημείο κερδίζει πόντους και αυξάνουν το τελικό σκορ, παρόμοια με το Headquarters με τη διαφορά ότι εδώ το respawn είναι συνέχεια διαθέσιμο. Όσο για το Kill Confirmed, θα είναι όπως το γνωρίσαμε, δηλαδή όπως το Team Deathmatch αλλά κάθε kill πιστοποιείται με τη συλλογή των εχθρικών dogtags. Θα υπάρξει όμως μια μικρή αλλαγή στον scoring system, ώστε να ωθήσει τους παίχτες να κινούνται πιο πολύ βάσει των objectives. Ετοιμαστείτε λοιπόν, για αστείρευτη δράση σε ολοκαίνουριους χάρτες: Aftermath, Turbine, Cargo, Yemen, Overflow, Hijacked, Express καθώς και Nuketown 2025. Η Treyarch έχει άλλη μια έκπληξη για μας, με την επιστροφή του Zombies mode. Αυτή τη φορά, όμως η ανάπτυξή του γίνεται στη μηχανή γραφικών του multiplayer, με αποτέλεσμα να μπορεί να υποστηρίζει το διπλάσιο αριθμό zombie και παιχτών καθώς και τη δυνατότητα του Theater Mode.
Η μηχανή γραφικών πάνω στην οποία αναπτύσσεται το Black Ops 2, πρόκειται για αναβάθμιση της IW 3.0 engine που χρησιμοποιήθηκε για τον προκάτοχό του. Ονομάζεται Black Ops 2 engine και σύμφωνα με το Mark Lamia, δεν στόχευαν στη δημιουργία μιας εντελώς νέας μηχανής γραφικών, αλλά στην ανανέωση των γραφικών και του φωτισμού, με τέτοιο τρόπο ώστε το game να λειτουργεί ομαλά στα 60 fps - κάτι που τελικά κατόρθωσαν. Τα εξής χαρακτηριστικά αντιπροσωπεύουν τη νέα μηχανή: High Dynamic Range lighting, bounce lighting, self shadowing, intersecting shadows και αναβαθμισμένο texture blending μέσω μιας νέας τεχνολογίας ονόματι reveal mapping που συγκρίνει τους τόνους ανάμεσα σε δύο textures και τους συνδυάζει. Επίσης θα υποστηρίζει DirectX 11 κάρτες γραφικών για την έκδοση του PC.
Η αναμονή δεν θα κρατήσει πολύ ακόμα καθώς θα κυκλοφορήσει στις 13 Νοεμβρίου για PC, Xbox 360 και PS3, ενώ η έκδοση για Wii U θα είναι διαθέσιμη στις 30 Νοεμβρίου στην Ευρώπη. Τα pre-orders έχουν ήδη ξεκινήσει και η τιμή για το PC version είναι 59,99? μέσω του Steam.