Sony: Κατοχύρωση πατέντας στοχεύει σε μπλοκάρισμα των μεταχειρισμένων games
Αυτή η ιδέα πλανιόταν για καιρό σαν φήμη, αλλά κανείς δεν ήξερε πότε και αν θα βρει κάπου εφαρμογή. Βέβαια κανείς δεν ήθελε ποτέ κάτι τέτοιο να συμβεί. Ειδικά για τα δεδομένα των consoles με τις τιμές των νέων τίτλων να αγγίζουν τα 60 και τα 70 ? δεν θα ήταν και η ιδεατή λύση. Αυτή η ιδέα πλανιόταν για καιρό σαν φήμη, αλλά κανείς δεν ήξερε πότε και αν θα βρει κάπου εφαρμογή. Βέβαια κανείς δεν ήθελε ποτέ κάτι τέτοιο να συμβεί. Ειδικά για τα δεδομένα των consoles με τις τιμές των νέων τίτλων να αγγίζουν τα 60 και τα 70 ? δεν θα ήταν και η ιδεατή λύση.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το PlayStation division της Sony κατοχύρωσε πατέντα η οποία θα εμποδίζει τη χρήση μεταχειρισμένων games σε μια κονσόλα. Πώς θα λειτουργεί αυτό; Κάθε παιχνίδι θα συνδέεται με ένα συγκεκριμένο user account. Αυτό άμεσα σημαίνει ότι παιχνίδια που συνδέονται με διαφορετικό user account θα απορρίπτονται. Το disc του κάθε παιχνιδιού θα φέρει μια ετικέτα άδειας χρήσης που θα αναγνωρίζεται και από την κονσόλα, χρησιμοποιώντας παρόμοια τεχνολογία με τις σύγχρονες τραπεζικές κάρτες. "Όταν ένα game ετοιμάζεται να ξεκινήσει, η συσκευή αναπαραγωγής καταχωρεί το disc ID και το player ID στην ετικέτα. Η ετικέτα αυτή περιέχει αποθηκευμένους τους όρους χρήσης τους παιχνιδιού και αποφασίζει αν ο συνδυασμός του disc ID και του player ID πληρούν τους όρους χρήσης ή όχι.", σύμφωνα με το έγγραφο που καταχώρησε η Sony Computer Entertainment Japan, στο οποίο αργότερα αναφέρεται η λύση αυτή σαν εναλλακτική ενός απλού κωδικού ή ενός Online Pass: "Όταν η συσκευή αναπαραγωγής δεν είναι συνδεδεμένη στο Internet, η χρήση του περιεχομένου δεν ελέγχεται. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τον κωδικό μεταξύ τους, με αποτέλεσμα οι αγοραπωλησίες των μεταχειρισμένων να μην αντιμετωπίζονται επαρκώς." Με αυτό τον τρόπο, η εταιρία στοχεύει να αυξήσει τα έσοδα των developers, μέρος των οποίων σήμερα χάνονται από τα μεταχειρισμένα games. Βέβαια, η πατέντα αυτή, ίσως να μην περιοριστεί μόνο στα games, καθώς στο έγγραφο προτείνεται η χρήση της και για gaming peripherals, accessories αλλά και άλλα όπως εικόνες και μουσική.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το PlayStation division της Sony κατοχύρωσε πατέντα η οποία θα εμποδίζει τη χρήση μεταχειρισμένων games σε μια κονσόλα. Πώς θα λειτουργεί αυτό; Κάθε παιχνίδι θα συνδέεται με ένα συγκεκριμένο user account. Αυτό άμεσα σημαίνει ότι παιχνίδια που συνδέονται με διαφορετικό user account θα απορρίπτονται. Το disc του κάθε παιχνιδιού θα φέρει μια ετικέτα άδειας χρήσης που θα αναγνωρίζεται και από την κονσόλα, χρησιμοποιώντας παρόμοια τεχνολογία με τις σύγχρονες τραπεζικές κάρτες. "Όταν ένα game ετοιμάζεται να ξεκινήσει, η συσκευή αναπαραγωγής καταχωρεί το disc ID και το player ID στην ετικέτα. Η ετικέτα αυτή περιέχει αποθηκευμένους τους όρους χρήσης τους παιχνιδιού και αποφασίζει αν ο συνδυασμός του disc ID και του player ID πληρούν τους όρους χρήσης ή όχι.", σύμφωνα με το έγγραφο που καταχώρησε η Sony Computer Entertainment Japan, στο οποίο αργότερα αναφέρεται η λύση αυτή σαν εναλλακτική ενός απλού κωδικού ή ενός Online Pass: "Όταν η συσκευή αναπαραγωγής δεν είναι συνδεδεμένη στο Internet, η χρήση του περιεχομένου δεν ελέγχεται. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται τον κωδικό μεταξύ τους, με αποτέλεσμα οι αγοραπωλησίες των μεταχειρισμένων να μην αντιμετωπίζονται επαρκώς." Με αυτό τον τρόπο, η εταιρία στοχεύει να αυξήσει τα έσοδα των developers, μέρος των οποίων σήμερα χάνονται από τα μεταχειρισμένα games. Βέβαια, η πατέντα αυτή, ίσως να μην περιοριστεί μόνο στα games, καθώς στο έγγραφο προτείνεται η χρήση της και για gaming peripherals, accessories αλλά και άλλα όπως εικόνες και μουσική.
Αν και η Sony δεν προσδιορίζει μια συγκεκριμένη συσκευή στην οποία θα βρει πρώτη φορά εφαρμογή αυτή η τεχνολογία, ενώ δεν υπάρχει ούτε κάποιο σχέδιο για να την ενσωμάτωση σε κάποιο ήδη υπάρχον hardware.