Leak ρίχνει φως στα Specs του επερχόμενου PlayStation 4 NEO
Περισσότερα στοιχεία για τις εσωτερικές αλλαγές που θα φέρει η νέα κονσόλα της Sony έρχονται προσκήνιο και εν μέρη επιβεβαιώνουν παλιότερες φήμες. Περισσότερα στοιχεία για τις εσωτερικές αλλαγές που θα φέρει η νέα κονσόλα της Sony έρχονται προσκήνιο και εν μέρη επιβεβαιώνουν παλιότερες φήμες.
Νέα, ενδεχομένως επίσημα έγγραφα έκαναν την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο και αναφέρουν αρκετά στοιχεία σχετικά με τη νέα κονσόλα της Sony, η οποία θα έχει κωδική ονομασία NEO. Επισημαίνεται πως οι παρακάτω πληροφορίες αποτελούν φήμες και ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζουν στο 100% τα τελικά specs της κονσόλας. Η Sony αναφέρεται στο NEO ως "ένα πιο δυνατό PS4" κάτι που λίγο αργότερα τεκμηριώνει λέγοντας πως οι δύο κονσόλες θα συνυπάρχουν στον ίδιο χωροχρόνο, έχοντας τα ίδια παιχνίδια, το ίδιο store και την ίδια κοινότητα χρηστών. Τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο του 2016 και μετά θα υποστηρίζουν και τις δύο κονσόλες.
Ανάμεσα στις αλλαγές που βλέπουμε, το NEO θα υποστηρίζει έξοδο εικόνας σε ανάλυση 4K κάτι που θα χαροποιήσει κατόχους UHD οθονών ενώ πολλά παιχνίδια θα βελτιωθούν σε συγκεκριμένους τομείς, για όσους παίζουν σε ανάλυση Full HD. Οι τελευταίοι θα μπορούν να απολαύσουν παιχνίδια σε υψηλότερα και πιο σταθερά framerates ενώ ενδέχεται να εισαχθούν και νέα graphics features που θα βελτιώσουν και την ποιότητα της εικόνας.
Περνώντας στα specs, η επερχόμενη κονσόλα της Sony που αναμένεται να ανακοινωθεί πριν το Q4 του τρέχοντος έτους θα έρχεται με τους ίδιους επεξεργαστές Jaguar αρχιτεκτονικής της AMD χρονισμένους στα 2.1GHz από 1.6GHz της τωρινής έκδοσης και η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο υποσύστημα των γραφικών, μιας και η Sony διπλασιάζει την ιπποδύναμη με μια GPU 36 Compute Units χρονισμένη στα 911MHz (πιθανότατα Polaris), ιπποδύναμη που μετράται σε 2.3 φορές το raw single presicion performance της τωρινής κονσόλας. Το PS4 NEO θα χρησιμοποιεί την ίδια μνήμη των 8GB GDDR5 όμως το bandwidth αυξάνεται από τα 176GB/s στα 218GB/s κάτι που ίσως επιτρέψει στη Sony την είσοδο επιπλέον λειτουργιών που σχετίζονται με το απευθείας capture παιχνιδιών σε ανάλυση 1080p.
Όσον αφορά τη κατανομή των πυρήνων και άλλων πόρων, αυτοί θα μείνουν σε μεγάλο βαθμό ίδιοι και στη νέα κονσόλα. Η στρατηγική της Sony θα αλλάξει με την είσοδο των 4Κ τηλεοράσεων μιας και πλέον η κονσόλα θα έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται σε τι τύπο panel είναι συνδεδεμένη και έτσι θα καθορίζει αυτόματα τις τεχνικές για την βέλτιστη απόδοση σε κάθε παιχνίδι. Στη συνέχεια περιγράφεται η τεχνική rendering που είναι γνωστή ως checkerboard rendering η οποία εφαρμόζεται στη σκηνή για λόγους μείωσης του aliasing, τα γνωστά μας "σκαλοπατάκια" στις άκρες των αντικειμένων. Μέσω της παραπάνω τεχνικής καθώς και άλλων αντίστοιχων, το upscaling της εικόνας από τα 1080p στα 2160p είναι σύμφωνα και με τη Sony η καλύτερη λύση για όλα τα μελλοντικά παιχνίδια. Τέλος, η Sony αναφέρει πως μπορεί να συζητήσει με τον εκάστοτε developer σχετικά με τις ρυθμίσεις που θα τρέχει το παιχνίδι χωρίς να αλλοιώνεται το gameplay.
Νέα, ενδεχομένως επίσημα έγγραφα έκαναν την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο και αναφέρουν αρκετά στοιχεία σχετικά με τη νέα κονσόλα της Sony, η οποία θα έχει κωδική ονομασία NEO. Επισημαίνεται πως οι παρακάτω πληροφορίες αποτελούν φήμες και ενδέχεται να μην αντικατοπτρίζουν στο 100% τα τελικά specs της κονσόλας. Η Sony αναφέρεται στο NEO ως "ένα πιο δυνατό PS4" κάτι που λίγο αργότερα τεκμηριώνει λέγοντας πως οι δύο κονσόλες θα συνυπάρχουν στον ίδιο χωροχρόνο, έχοντας τα ίδια παιχνίδια, το ίδιο store και την ίδια κοινότητα χρηστών. Τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν από τον Οκτώβριο του 2016 και μετά θα υποστηρίζουν και τις δύο κονσόλες.
Ανάμεσα στις αλλαγές που βλέπουμε, το NEO θα υποστηρίζει έξοδο εικόνας σε ανάλυση 4K κάτι που θα χαροποιήσει κατόχους UHD οθονών ενώ πολλά παιχνίδια θα βελτιωθούν σε συγκεκριμένους τομείς, για όσους παίζουν σε ανάλυση Full HD. Οι τελευταίοι θα μπορούν να απολαύσουν παιχνίδια σε υψηλότερα και πιο σταθερά framerates ενώ ενδέχεται να εισαχθούν και νέα graphics features που θα βελτιώσουν και την ποιότητα της εικόνας.
Περνώντας στα specs, η επερχόμενη κονσόλα της Sony που αναμένεται να ανακοινωθεί πριν το Q4 του τρέχοντος έτους θα έρχεται με τους ίδιους επεξεργαστές Jaguar αρχιτεκτονικής της AMD χρονισμένους στα 2.1GHz από 1.6GHz της τωρινής έκδοσης και η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο υποσύστημα των γραφικών, μιας και η Sony διπλασιάζει την ιπποδύναμη με μια GPU 36 Compute Units χρονισμένη στα 911MHz (πιθανότατα Polaris), ιπποδύναμη που μετράται σε 2.3 φορές το raw single presicion performance της τωρινής κονσόλας. Το PS4 NEO θα χρησιμοποιεί την ίδια μνήμη των 8GB GDDR5 όμως το bandwidth αυξάνεται από τα 176GB/s στα 218GB/s κάτι που ίσως επιτρέψει στη Sony την είσοδο επιπλέον λειτουργιών που σχετίζονται με το απευθείας capture παιχνιδιών σε ανάλυση 1080p.
Όσον αφορά τη κατανομή των πυρήνων και άλλων πόρων, αυτοί θα μείνουν σε μεγάλο βαθμό ίδιοι και στη νέα κονσόλα. Η στρατηγική της Sony θα αλλάξει με την είσοδο των 4Κ τηλεοράσεων μιας και πλέον η κονσόλα θα έχει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται σε τι τύπο panel είναι συνδεδεμένη και έτσι θα καθορίζει αυτόματα τις τεχνικές για την βέλτιστη απόδοση σε κάθε παιχνίδι. Στη συνέχεια περιγράφεται η τεχνική rendering που είναι γνωστή ως checkerboard rendering η οποία εφαρμόζεται στη σκηνή για λόγους μείωσης του aliasing, τα γνωστά μας "σκαλοπατάκια" στις άκρες των αντικειμένων. Μέσω της παραπάνω τεχνικής καθώς και άλλων αντίστοιχων, το upscaling της εικόνας από τα 1080p στα 2160p είναι σύμφωνα και με τη Sony η καλύτερη λύση για όλα τα μελλοντικά παιχνίδια. Τέλος, η Sony αναφέρει πως μπορεί να συζητήσει με τον εκάστοτε developer σχετικά με τις ρυθμίσεις που θα τρέχει το παιχνίδι χωρίς να αλλοιώνεται το gameplay.