Xbox Series X: Περισσότερα για το Hardware της κονσόλας
Η Microsoft έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα τεχνικά specs από τη επερχόμενη κονσόλα Xbox Series X που θα φέρει RDNA2 και Zen 2 στην ίδια πλατφόρμα.
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία της κονσόλας είναι η χρήση του Zen 2 επεξεργαστή της AMD εκδόσεις του οποίου βρίσκουμε ήδη στη desktop αγορά με τη μορφή των Ryzen 3000 Series ενώ θα συνοδεύεται από RDNA2 γενιάς κάρτα γραφικών της AMD που υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στο κομμάτι των επιδόσεων έναντι της τωρινής RDNA1. Ένα από τα στοιχεία που θα δούμε και εδώ είναι το Variable Rate Shading (VRS), τη διαίρεση του κάθε frame σε μικρές ή μεγάλες ομάδες pixel, κάτι που συναντάμε και σε αρκετές κάρτες της NVIDIA βοηθώντας έτσι στη μείωση της ποιότητας εικόνας σε σημεία που δε χρειάζεται και δε παρατηρεί ο χρήστης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το παιχνίδι Forza Horizon 4 που αξιοποιεί παραπλήσια μέθοδο και τρέχει αρκετά καλά σε αρκετό hardware.
Σημειώνεται ότι αυτό το χαρακτηριστικό δεν είναι διαθέσιμο στην RDNA1 που έχουμε αυτή τη περίοδο στους υπολογιστές μας ωστόσο αφήνεται να εννοηθεί ότι θα το δούμε επίσημα στην RDNA2 με τη Microsoft να δίνει και τον συνολικό αριθμό των επιδόσεων που θα φτάνει τα 12 TFLOPs, οπότε οι επιδόσεις του θα μπορούν στη θεωρία να στηρίξουν και τη 4K ανάλυση. Στα της εικόνας, η Microsoft είπε επίσημα ότι η κονσόλα θα χρησιμοποιεί σύνδεση HDMI 2.1 που μεταξύ άλλων θα ενσωματώνει και ένα χαρακτηριστικό low latency mode, χρήσιμο για απαιτητικούς και δη competitive τίτλους που θα υπάρχουν στη κονσόλα.
Κλείνοντας γίνεται λόγος και για το μέσο αποθήκευσης που θα συνοδεύει τη κονσόλα - και εδώ θα βρίσκουμε έναν custom SSD χωρίς όμως να δίνονται περισσότερες πληροφορίες για τη σχεδίαση, τη χωρητικότητα αλλά και το πρωτόκολλο σύνδεσης που μπορεί να έχει. Όμως ένα χαρακτηριστικό που θα έχει αυτό το μέσο αποθήκευσης είναι το 'Quick Resume' που επιτρέπει το μαζικό suspension παιχνιδιών για εύκολη συνέχιση αργότερα θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο το hibernation ή το sleep των Windows 10. Σε αυτή τη περίπτωση για καλύτερα αποτελέσματα η Microsoft ίσως χρησιμοποιήσει ένα γρήγορο μέσο αποθήκευσης, κάτι που θα κάνει την ίδια στιγμή και ο ανταγωνισμός. Υπενθυμίζεται ότι οι next gen κονσόλες και των δύο μεγάλων εταιριών θα κυκλοφορήσουν τα προσεχή Χριστούγεννα - εκτός εάν η επίδραση του κορονοιού είναι μεγαλύτερη από τα αναμενόμενα.
Features List:
- Next Generation Custom Processor: Xbox Series X is our most powerful console ever powered by our custom designed processor leveraging AMD's latest Zen 2 and RDNA 2 architectures. Delivering four times the processing power of an Xbox One and enabling developers to leverage 12 TFLOPS of GPU (Graphics Processing Unit) performance - twice that of an Xbox One X and more than eight times the original Xbox One. Xbox Series X delivers a true generational leap in processing and graphics power with cutting edge techniques resulting in higher framerates, larger, more sophisticated game worlds, and an immersive experience unlike anything seen in console gaming.
- Variable Rate Shading (VRS): Our patented form of VRS empowers developers to more efficiently utilize the full power of the Xbox Series X. Rather than spending GPU cycles uniformly to every single pixel on the screen, they can prioritize individual effects on specific game characters or important environmental objects. This technique results in more stable frame rates and higher resolution, with no impact on the final image quality.
- Hardware-accelerated DirectX Raytracing: You can expect more dynamic and realistic environments powered by hardware-accelerated DirectX Raytracing - a first for console gaming. This means true-to-life lighting, accurate reflections and realistic acoustics in real time as you explore the game world.
- SSD Storage: With our next-generation SSD, nearly every aspect of playing games is improved. Game worlds are larger, more dynamic and load in a flash and fast travel is just that - fast.
- Quick Resume: The new Quick Resume feature lets you continue multiple games from a suspended state almost instantly, returning you to where you were and what you were doing, without waiting through long loading screens.
- Dynamic Latency Input (DLI): We're optimizing latency in the player-to-console pipeline starting with our Xbox Wireless Controller, which leverages our high bandwidth, proprietary wireless communication protocol when connected to the console. With Dynamic Latency Input (DLI), a new feature which synchronizes input immediately with what is displayed, controls are even more precise and responsive.
- HDMI 2.1 Innovation: We've partnered with the HDMI forum and TV manufacturers to enable the best gaming experience through features such as Auto Low Latency Mode (ALLM) and Variable Refresh Rate (VRR). ALLM allows Xbox One and Xbox Series X to automatically set the connected display to its lowest latency mode. VRR synchronizes the display's refresh rate to the game's frame rate, maintaining smooth visuals without tearing. Ensuring minimal lag and the most responsive gaming experience.
- 120 FPS Support: With support for up to 120 fps, Xbox Series X allows developers to exceed standard 60 fps output in favor of heightened realism or fast-paced action.
VSR: Μια τεχνική που χρησιμοποιεί σε κάποια games η NVIDIA προς αύξηση επιδόσεων.
amd, windows 10, ryzen, zen 2, Xbox Series X , Variable Rate Shading , RDNA2 , Quick Resume, Hardware-accelerated DirectX Raytracing, SSD Storage, Dynamic Latency Input , HDMI 2.1 Innovation, 120 FPS Support