• MSI B450 Tomahawk & B360M Mortar Review

    MSI B450 Tomahawk & B360M Mortar Review

  • Corsair K68 RGB & HS50 HS70 Gaming Peripherals Review

    Corsair K68 RGB & HS50 HS70 Gaming Peripherals Review

  • Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB Review

    Cooler Master MasterLiquid ML240R RGB Review

  • Corsair H115i PRO RGB, LL140 Fans & TX750M PSU Review

    Corsair H115i PRO RGB, LL140 Fans & TX750M PSU Review

  • Cooler Master MasterCase MC500M Review

    Cooler Master MasterCase MC500M Review

  •  Τα πρώτα waterblocks για τις νέες RTX 2080

    Τα πρώτα waterblocks για τις νέες RTX 2080

  •  Πτωτικές οι μετοχές της NVIDIA μετά τις RTX GPUs

    Πτωτικές οι μετοχές της NVIDIA μετά τις RTX GPUs

  • Binning με αντίκτυπο στις τιμές θα κάνει η NVIDIA στις RTX GPUs

    Binning με αντίκτυπο στις τιμές θα κάνει η NVIDIA στις RTX GPUs

  •  Ελλείψεις σε AMD CPUs & Μητρικές στη Κίνα ίσως επηρεάσουν την Ευρώπη

    Ελλείψεις σε AMD CPUs & Μητρικές στη Κίνα ίσως επηρεάσουν την Ευρώπη

  • Το Intel H310 chipset επιστρέφει στα 22nm

    Το Intel H310 chipset επιστρέφει στα 22nm

  •  Μικρή διαθεσιμότητα Z390 μητρικών περιμένει η αγορά

    Μικρή διαθεσιμότητα Z390 μητρικών περιμένει η αγορά

  •  Η TSMC περνά την Intel στον αγώνα των Νανομέτρων

    Η TSMC περνά την Intel στον αγώνα των Νανομέτρων

  •  AMD Athlon Pro 200GE: Raven Ridge στα $55

    AMD Athlon Pro 200GE: Raven Ridge στα $55

  •  Ο Core i7-9700K δείχνει τις επιδόσεις του στο Geekbench

    Ο Core i7-9700K δείχνει τις επιδόσεις του στο Geekbench

  •  Featured Build: CosmosX

    Featured Build: CosmosX

  •  Featured Build: Water Frame by Suxi

    Featured Build: Water Frame by Suxi

  •  Featured Build: Wintermute

    Featured Build: Wintermute

Editorial: Εισαγωγή στο Overclocking

Περιεχόμενα Άρθρου

Ένα άρθρο που θα βοηθήσει τους χρήστες να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός υπολογιστικού συστήματος, αποκτώντας παράλληλα μια πρώτη ιδέα για τον υπερχρονισμό, aka τον κόσμο του overclocking.

Ένα από τα δημιουργήματα της σύγχρονης ιστορίας του ανθρώπου είναι ο υπολογιστής. Βασισμένος σε κανόνες που έχει δανειστεί ο άνθρωπος από τη φύση του και τις κοινωνίες στις οποίες ζει, ένας υπολογιστής διαθέτει πολλά και διαφορετικά υποσυστήματα, που συνδέονται μεταξύ τους και δρουν συγχρονισμένα για να επιτύχουν έναν συγκεκριμένο σκοπό. Παρά τα διάφορα και τα περίπλοκα πράγματα που μπορεί να κάνει κάποιος με έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή σήμερα, η λειτουργία του εξακολουθεί και παραμένει αρκετά απλή και είναι ίδια εδώ και πολλά χρόνια, εδώ και πάνω από 60 χρόνια. Εκτός από την απλή λειτουργία των υπολογιστών την οποία θα αναφέρουμε παρακάτω, εξίσου απλές είναι και οι συσκευές από τις οποίες αποτελείται και μαζί συνθέτουν ένα υπολογιστικό σύστημα. Οι διαφορές τους εντοπίζονται κυρίως στον τρόπο που χρησιμοποιούμε τις συσκευές αυτές, όμως οι θεμελιώδεις αρχές τους παραμένουν ίδιες. Το μόνο που έχει αλλάξει από αυτά τα χρόνια είναι ο τρόπος που κατασκευάζονται και η τιμή που πωλούνται μαζί με τις εργασίες που μπορούμε να κάνουμε!

 

Όπως παρατηρούμε γύρω μας, ο κόσμος στον οποίο ζούμε επηρεάζεται από διάφορα φαινόμενα. Το αυτοκίνητό μας λειτουργεί χάρη στα καύσιμα, ενώ άλλα φαινόμενα βασίζονται στους νόμους της φυσικής - λόγου χάρη τη βαρύτητα. Τα φαινόμενα αυτά ακολουθούν κάποιους κανόνες που δημιουργήθηκαν είτε από τη φύση είτε από τον άνθρωπο ενώ θα δούμε πως ακόμα και στους υπολογιστές κυριαρχεί η έννοια της λογικής. Η κινητήριος δύναμη ενός υπολογιστή και ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που θα πρέπει να κρατήσετε από την ανάγνωση αυτού του οδηγού, είναι το ηλεκτρικό ρεύμα. Στον συγκεκριμένο οδηγό θα αναλύσουμε με απλό και κατανοητό τρόπο τα τμήματα που αποτελείται ένα υπολογιστικό σύστημα και θα συνδέσουμε τις ανακαλύψεις μας με το overclocking, τη μέθοδο που χρησιμοποιούμε για να αυξήσουμε τις επιδόσεις του υπολογιστή.

 

Πολλοί ίσως έχετε σχηματίσει μια λανθασμένη εικόνα για τους υπολογιστές. Όλοι ίσως σε κάποια φάση να το έχουμε κάνει, μέχρι που κάτσαμε και διαβάσαμε, μελετήσαμε, για να φτάσουμε σε ένα Χ επίπεδο, το οποίο συνεχίζει και είναι «ταπεινό» σε σχέση με αυτούς που στην ουσία δημιουργούν τους υπολογιστές που απολαμβάνουμε από την άνεση του σπιτιού μας. Κάθε υπολογιστής μπορεί να κάνει μια σειρά από πρακτικά άπειρες εργασίες. Μπορεί να παίξει παιχνίδια, να αναπαραγάγει βίντεο και να παρουσιάσει το κείμενο που διαβάζετε στις οθόνες σας όμως όπως είπαμε και στη προηγούμενη παράγραφο, οι εργασίες που κάνει είναι απλές, έχουν μια λογική σειρά και είναι εύκολα κατανοητές. Οι παραπάνω εργασίες όπως το να σχεδιάσει κτήρια σε ένα παιχνίδι, ή να προβάλει ένα βίντεο στην οθόνη, είναι αποτέλεσμα πολλών και μικρών διαδικασιών/εργασιών που γίνονται με μια αυστηρή σειρά στο εσωτερικό και οι οποίες δε φαίνονται ούτε στην οθόνη άμεσα. Στη πραγματικότητα η κάθε εργασία γίνεται πολύ - πολύ γρήγορα και δε μπορούμε να τη δούμε με γυμνό μάτι ούτε να μετρήσουμε εύκολα τη διάρκειά της με κάποια τυπική κλίμακα μέτρησης του χρόνου. Ακόμα και ένα διπλό κλικ σε μια φωτογραφία είναι αποτέλεσμα πολλών μικρών διεργασιών που γίνονται στο εσωτερικό του συστήματος ανά δευτερόλεπτο. Η ταχύτητα με την οποία γίνονται αυτές οι διαδικασίες ανά δευτερόλεπτο είναι πολλή μεγάλη και ισοδυναμεί με τη μισή ταχύτητα του φωτός!

 

Σύμφωνα με τη φυσική η ταχύτητα του φωτός ανέρχεται περίπου σε 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο όμως η ταχύτητα του ηλεκτρισμού όταν κινείται μέσα από καλώδια και όχι στο κενό, ισούται με περίπου 150.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο που είναι ένας επίσης τεράστιος αριθμός εάν αναλογιστούμε ότι όλα τα υποσυστήματα ενός υπολογιστή, είναι μόλις μερικά εκατοστά ή χιλιοστά κοντά. Η ταχύτητα του φωτός είναι τόσο γρήγορη που μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, μπορεί να κάνει τον κύκλο της Γης επτά φορές. Αφού η ταχύτητα του ηλεκτρισμού είναι η μισή όταν διέρχεται μέσα από καλώδια, τότε μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως το ηλεκτρικό ρεύμα μπορεί να κάνει 3.5 κύκλους γύρω από τη Γη το δευτερόλεπτο, ένα αρκετά τρομερό επίτευγμα. Η φυσική παρ’ όλ’ αυτά μας λέει πως υπάρχουν όρια όσον αφορά την κατασκευαστική μέθοδο των υπολογιστών, και το πόσο γρήγορα μπορούμε να ωθήσουμε το ηλεκτρικό ρεύμα από τους αγωγούς, ή να βρούμε τρόπους να περάσει από λιγότερα «εμπόδια», όμως οι μηχανικοί των μεγάλων κατασκευαστών βρίσκουν τις απαραίτητες «δικλείδες» ασφαλείας, «παρακάμπτοντας» τους νόμους, μικραίνοντας τους «διαδρόμους» και φτιάχνοντας γρηγορότερους υπολογιστές σε κάθε γενιά.

 

GreeKpHantom

HWBoxed Overclocker
2016-11-30T13:49:04Z

Ευγε στον συγγραφεα. Τα λεει καλυτερα απο το σχολικο βιβλιο παντως :P

stavros

Members
2016-11-30T22:01:57Z

Είναι από την πτυχιακή εργασία του στο ΕΑΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Συστήματα Κινητού και Διάχυτου Υπολογισμού" :)

MetallicGR

Administrator
2016-12-12T16:47:47Z

Θα μπορούσε :P

Για να σχολιασετε πατηστε εδω...

OC on first boot

  • Follow us on