'Solo': Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που στέκεται ενάντια στη Tesla
Μια καναδική εταιρία έχει έτοιμο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις entry level προτάσεις της Tesla.
Η Electra Meccanica είναι μια εταιρία με έδρα το Τορόντο και προσπαθεί με τον δικό της τρόπο να διαμορφώσει το μέλλον της αυτοκίνησης με ένα νέο μικρών διαστάσεων όχημα ονόματι Solo. Το Solo θα είναι ένα τρίθυρο και τρίκυκλο μονοθέσιο αυτοκίνητο με κόστος $15.000 και βλέψεις να περάσει στην αγορά των ΗΠΑ με τα features που διαθέτει. Ο ηλεκτροκινητήρας του έχει ισχύ 82 άλογα και ροπή 173Nm ενώ το 0-100 το πραγματοποιεί σε 8 δευτερόλεπτα, αρκετά γρήγορα δηλαδή για ένα όχημα της κατηγορίας του.
Σύμφωνα με πληροφορίες η παραγωγή του Solo έχει ήδη ξεκινήσει και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν κατασκευαστεί περίπου 5.000 τέτοια αυτοκίνητα, ενώ σε βάθος δύο χρόνων η εταιρία ευελπιστεί να έχει έτοιμα περίπου 70.000 οχήματα. Το κόστος του που όπως προαναφέραμε δε θα ξεπερνά τα $15.000 και η εταιρία πιστεύει πως απευθύνεται σε αρκετά περισσότερους ανθρώπους απ' ότι τα αυτοκίνητα της Tesla, κάτι που εξέθεσε και ο CEO της Electra Meccanica Jerry Kroll σε συνέντευξή του στο Bloomberg: "It is great to produce a $45,000, a $100,000 car or a $250,000 car. but for the masses? A $15,000 car that can get them to stop using gas. that’s creative".
mainstream, car, canada, 2019, Electra Meccanica , electric car, Solo
stavros
Έχει και duos/quads mode ?
82 άλογα, ροπή 173Nm, 0-100 σε 8 δευτερόλεπτα, σε τρίκυκλο! Θεός φυλάξει, μακρυά από τρίκυκλα γενικά, καλύτερα μοτοσυκλέτα!
Nickzzz
Πανέμορφο. Θα ξεπουλήσει στην Αμερική των SUVs ...
GregEl
Δεν έχουν καταλάβει για ποιο λόγο πουλάνε τα Tesla. Νομίζω δεν θα βγει επιτυχημένο. Πίσω από την Tesla υπάρχει το δίκτυο με φορτιστές, υπάρχει το power wall, υπάρχει αυτόματος πιλότος, υπάρχει πολύ καλή εμβέλεια ταξιδιού με μια φόρτιση, υπάρχει κανονικό sedan αυτοκίνητο και όχι κάτι μικρότερο από smart και με 3 ρόδες... Νομίζω ένα Tesla 2 στα 25k που να είναι σαν μικρό hatchback με καλό range για πόλη και εύκολο παρκάρισμα είναι αυτό που θέλει η αγορά. Αρκεί δηλαδή μικρά electric όπως το Zoe-Micra EV να είναι σε τιμές κοντά στα 25k και όχι στα 30k όπως είναι τώρα.
stavros
2 hours ago, Nickzzz said:Πανέμορφο. Θα ξεπουλήσει στην Αμερική των SUVs ...
Θα το βάζουν στο πορτμπαγκάζ και θα το βγάζουν στο supermarket
Nickzzz
38 minutes ago, GregEl said:Δεν έχουν καταλάβει για ποιο λόγο πουλάνε τα Tesla. Νομίζω δεν θα βγει επιτυχημένο. Πίσω από την Tesla υπάρχει το δίκτυο με φορτιστές, υπάρχει το power wall, υπάρχει αυτόματος πιλότος, υπάρχει πολύ καλή εμβέλεια ταξιδιού με μια φόρτιση, υπάρχει κανονικό sedan αυτοκίνητο και όχι κάτι μικρότερο από smart και με 3 ρόδες... Νομίζω ένα Tesla 2 στα 25k που να είναι σαν μικρό hatchback με καλό range για πόλη και εύκολο παρκάρισμα είναι αυτό που θέλει η αγορά. Αρκεί δηλαδή μικρά electric όπως το Zoe-Micra EV να είναι σε τιμές κοντά στα 25k και όχι στα 30k όπως είναι τώρα.
Καλά το Zoe το βρίσκεις €25-27 k στην Ευρώπη γενικά, αλλά τι να το κάνεις;
GregEl
3 hours ago, Nickzzz said:
Καλά το Zoe το βρίσκεις €25-27 k στην Ευρώπη γενικά, αλλά τι να το κάνεις;
To Zoe με 400km range; Για Ελλάδα ίσως να είναι πάλι ακριβό και για εμένα προσωπικά δεν είναι χρήσιμο, αλλά για ζευγάρια που έχουν αυτοκίνητο 20 χρόνων προς αλλαγή ή που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για κυκλοφορία σε πόλη σπίτι-δουλειά-σούπερ ή που έχουν φωτοβολταϊκά με μπαταρίες στο χωρίο-παραλιακό εξοχικό, δεν είναι άσχημη λύση. Γενικά τα μικρά hatch νομίζω είναι πιο φιλικά για ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ τα sedan είναι περισσότερο για τις λωρίδες της Αμερικής. Δηλαδή για Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία μου φαίνεται πιο πρακτικό ένα μικρό hatch ή τύπου smart. Ειδικά ένα Zoe στο Παρίσι με 5k επιδότηση από ΕΕ αν βγάνει τελικά 20k είναι μια χαρά νομίζω. Βέβαια είπαμε χρειάζεται και το δίκτυο φόρτισης και άλλα καλούδια που η Tesla προσφέρει μόνο στην Αμερική ακόμα.
Το παραπάνω ειδικά για Καναδά δεν μου κάθεται καλά γιατί οι αποστάσεις είναι τεράστιες, ακόμα και αν είναι να πας από την μια άκρη στην άλλη κάποιων πόλεων. Δίκτυο φόρτισης και εμβέλεια χρειάζονται, για να μην πιάσουμε και το θέμα ότι σε ψυχρά κλίματα η εμβέλεια στις μπαταρίες μειώνεται πολύ.
Τέλος πάντων, σιγά σιγά με βήματα χελώνας θα πάμε σε ηλεκτρικά. Καλό είναι όμως να μην δημιουργήσει μονοπώλιο η Tesla, γιατί ήδη δεν είναι όλα ευχάριστα και υπάρχουν προβλήματα ακόμα και στην εταιρία που πουλάει τα περισσότερα και τα "πιο εξελιγμένα" ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν όμως πας να δημιουργήσεις ανταγωνισμό με ένα τρίκυκλο, δεν το βλέπω αισιόδοξα το μέλλον της αγοράς.
Nickzzz
12 hours ago, GregEl said:
To Zoe με 400km range; Για Ελλάδα ίσως να είναι πάλι ακριβό και για εμένα προσωπικά δεν είναι χρήσιμο, αλλά για ζευγάρια που έχουν αυτοκίνητο 20 χρόνων προς αλλαγή ή που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για κυκλοφορία σε πόλη σπίτι-δουλειά-σούπερ ή που έχουν φωτοβολταϊκά με μπαταρίες στο χωρίο-παραλιακό εξοχικό, δεν είναι άσχημη λύση. Γενικά τα μικρά hatch νομίζω είναι πιο φιλικά για ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ τα sedan είναι περισσότερο για τις λωρίδες της Αμερικής. Δηλαδή για Γαλλία, Βέλγιο, Ιταλία μου φαίνεται πιο πρακτικό ένα μικρό hatch ή τύπου smart. Ειδικά ένα Zoe στο Παρίσι με 5k επιδότηση από ΕΕ αν βγάνει τελικά 20k είναι μια χαρά νομίζω. Βέβαια είπαμε χρειάζεται και το δίκτυο φόρτισης και άλλα καλούδια που η Tesla προσφέρει μόνο στην Αμερική ακόμα.
...
Για το πόση είναι η τιμή του Zoe γράφω, μιας και σε αυτό έκανες αναφορά. Το range κάπου στα 200 km λένε ανάλογα με την έκδοση.
GregEl
4 hours ago, Nickzzz said:
Για το πόση είναι η τιμή του Zoe γράφω, μιας και σε αυτό έκανες αναφορά. Το range κάπου στα 200 km λένε ανάλογα με την έκδοση.
Υπάρχει έκδοση 400km και λογικά είναι πιο ακριβή από την έκδοση 200km, για αυτό ρώτησα. Γιατί εγώ είδα τιμές 31k η έκδοση με τα 400km και όταν απάντησες ότι οι τιμές για Zoe Ευρώπη είναι 25-27k ρώτησα "25k κάνει το Zoe η έκδοση των 400km;" (ή η πιο φθηνή 200km έκδοση).
Τέλος πάντων, εγώ ήθελα να πω ότι πρέπει να υπάρχει μέση λύση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο πόλης σήμερα αγοράζεις καινούργιο στα 15k κοντά. H εταιρία στο άρθρο θέλει να βγάλει ηλεκτροκίνητο στην ίδια τιμή και βλέπουμε ότι χρειάζονται πολλές θυσίες. Η άλλη επιλογή είναι κανονικό ηλεκτρικό πόλης όπως Zoe, Micra EV, Leaf, Golf EV, Ampera κλπ τα οποία όμως απέχουν πολύ σε κόστος από τα 15k ακόμα και μετά τις εκπτώσεις-πράσινες επιδοτήσεις.
Γι' αυτό λέω ότι κατά την γνώμη μου η αγορά χρειάζεται μια επιλογή για ηλεκτροκίνητο πόλης χωρίς πολλές θυσίες και να είναι max 5k περισσότερο από ένα βενζινοκίνητο. Αν υπάρχει αυτό, θα είναι χρήσιμο και κάτι μπορείς να το κάνεις για να γίνει λίγο πιο γρήγορα και ομαλή η αλλαγή. Επειδή ρώτησες "αλλά τι να το κάνεις;"