Playstation 4 APU: Ετοιμάζει κάτι παρόμοιο η AMD για την αγορά των desktop συστημάτων
Όπως μάθαμε πριν μια βδομάδα, με την παρουσίαση από την Sony, του νέου Playstation 4, ο επεξεργαστής και η κάρτα γραφικών, θα βασίζονται σε λύσεις από την AMD, το ειδικά σχεδιασμένο System On Chip (SoC) θα έρχεται με οκτώ πυρήνες αρχιτεκτονικής "Jaguar", ενώ το μέρος των γραφικών θα βασίζεται στην πιο πρόσφατη Graphics Core Next υλοποίηση της εταιρίας, ο memory controller θα σχεδιαστεί για να λειτουργεί με GDDR5 μνήμες, ενώ θα υπάρχουν και άλλα κομμάτια σχεδιασμένα από τη Sony. Όπως όμως έγινε γνωστό σε μια συνέντευξη του The Inquirer με την AMD, η εταιρία θα ενδιαφερόταν να μεταφέρει το νέο αυτό SoC και στην πλατφόρμα των υπολογιστών, χωρίς βέβαια να περιέχει τα μέρη που έχει σχεδιάσει η Sony. Όπως μάθαμε πριν μια βδομάδα, με την παρουσίαση από την Sony, του νέου Playstation 4, ο επεξεργαστής και η κάρτα γραφικών, θα βασίζονται σε λύσεις από την AMD, το ειδικά σχεδιασμένο System On Chip (SoC) θα έρχεται με οκτώ πυρήνες αρχιτεκτονικής "Jaguar", ενώ το μέρος των γραφικών θα βασίζεται στην πιο πρόσφατη Graphics Core Next υλοποίηση της εταιρίας, ο memory controller θα σχεδιαστεί για να λειτουργεί με GDDR5 μνήμες, ενώ θα υπάρχουν και άλλα κομμάτια σχεδιασμένα από τη Sony. Όπως όμως έγινε γνωστό σε μια συνέντευξη του The Inquirer με την AMD, η εταιρία θα ενδιαφερόταν να μεταφέρει το νέο αυτό SoC και στην πλατφόρμα των υπολογιστών, χωρίς βέβαια να περιέχει τα μέρη που έχει σχεδιάσει η Sony.
Γίνεται φανερό όμως οτι αν και η "APU" που θα χρησιμοποιεί το PlayStation 4, είναι αρχιτεκτονικής x86, δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην αγορά των υπολογιστών μιας και η μνήμη των 8GB GDDR5 χρησιμοποιείται τόσο από το σύστημα όσο και από την κάρτα γραφικών και πολλά από τα interfaces που θα υπάρχουν, απλά δεν υφίστανται στους υπολογιστές. Οπότε δεν γίνεται να τοποθετηθεί έτσι όπως θα κατασκευάζεται το τσιπ, σε μια μητρική για υπολογιστές.
Παράλληλα το μεγάλο πρόβλημα θα υπάρξει με τον unified GDDR5 integrated memory controller (IMC). Θέτοντας το απλά η JEDEC δεν έχει προδιαγραφές και κανονισμούς για την κατασκευή GDDR5 DIMMs, ούτε οι κατασκευαστές μητρικών να πάρουν το ρίσκο να ενσωματώσουν την μνήμη στα προϊόντα τους. Ακόμα η μνήμη του PlayStation 4 θα επικοινωνεί με ένα 256-bit memory interface, που προσφέρει 176 GB/s bandwidth και είναι πάνω από έξι φορές πιο γρήγορο σε σχέση με τις δυνατότητες που έχει σαν παράδειγμα ένας Intel Core i7 "Ivy Bridge" επεξεργαστής που χρησιμοποιεί dual channel DDR3-1600MHz. Άρα εικάζεται οτι η χρήση της κλασσικής DDR3 μνήμης θα μειώσει δραματικά τις επιδόσεις στα γραφικά, οπότε μένει να δούμε τι σκοπεύει να κάνει για να λύσει αυτά τα προβλήματα η AMD, αν πραγματικά θέλει να φέρει την νέα αυτή APU στην desktop αγορά.
Γίνεται φανερό όμως οτι αν και η "APU" που θα χρησιμοποιεί το PlayStation 4, είναι αρχιτεκτονικής x86, δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην αγορά των υπολογιστών μιας και η μνήμη των 8GB GDDR5 χρησιμοποιείται τόσο από το σύστημα όσο και από την κάρτα γραφικών και πολλά από τα interfaces που θα υπάρχουν, απλά δεν υφίστανται στους υπολογιστές. Οπότε δεν γίνεται να τοποθετηθεί έτσι όπως θα κατασκευάζεται το τσιπ, σε μια μητρική για υπολογιστές.
Παράλληλα το μεγάλο πρόβλημα θα υπάρξει με τον unified GDDR5 integrated memory controller (IMC). Θέτοντας το απλά η JEDEC δεν έχει προδιαγραφές και κανονισμούς για την κατασκευή GDDR5 DIMMs, ούτε οι κατασκευαστές μητρικών να πάρουν το ρίσκο να ενσωματώσουν την μνήμη στα προϊόντα τους. Ακόμα η μνήμη του PlayStation 4 θα επικοινωνεί με ένα 256-bit memory interface, που προσφέρει 176 GB/s bandwidth και είναι πάνω από έξι φορές πιο γρήγορο σε σχέση με τις δυνατότητες που έχει σαν παράδειγμα ένας Intel Core i7 "Ivy Bridge" επεξεργαστής που χρησιμοποιεί dual channel DDR3-1600MHz. Άρα εικάζεται οτι η χρήση της κλασσικής DDR3 μνήμης θα μειώσει δραματικά τις επιδόσεις στα γραφικά, οπότε μένει να δούμε τι σκοπεύει να κάνει για να λύσει αυτά τα προβλήματα η AMD, αν πραγματικά θέλει να φέρει την νέα αυτή APU στην desktop αγορά.