DIY: Προγραμματίζοντας ένα ATtiny με Arduino
Για να το χρησιμοποιήσουμε σε άλλα και διάφορα projects. Για να το χρησιμοποιήσουμε σε άλλα και διάφορα projects.
Το να βρούμε ένα Arduino είναι αρκετά εύκολο, ενώ ένας προγραμματιστής που ξεκινάει τώρα τα πρώτα βήματά του στον χώρο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα αγοράσει για να επιτύχει μια καλή αρχή. Το ATtiny (οποιοδήποτε) είναι πιο δύσκολο στην χρήση, ενώ χρειάζεται εξωτερικό προγραμματιστή για να το κάνουμε να δουλέψει προς όφελός μας ο οποίος συνδέεται συνήθως σαν USB stick στον υπολογιστή, είτε φέρει δικό του καλώδιο. Στο σημερινό DIY θα το προγραμματίσουμε με τη βοήθεια ενός Arduino και ενός breadboard ενώ για να διασφαλίσουμε σταθερή παροχή θα τοποθετήσουμε και έναν πυκνωτή στο "κύκλωμα".
Βήμα 1. Τα υλικά μας: Arduino Uno, ATtiny45 ή ATtiny85, Breadboard, Insulated Jumper Cables, 10 µF Capacitor, LED, Resistor (220 - 330 Ohms).
Το να βρούμε ένα Arduino είναι αρκετά εύκολο, ενώ ένας προγραμματιστής που ξεκινάει τώρα τα πρώτα βήματά του στον χώρο θα είναι το πρώτο πράγμα που θα αγοράσει για να επιτύχει μια καλή αρχή. Το ATtiny (οποιοδήποτε) είναι πιο δύσκολο στην χρήση, ενώ χρειάζεται εξωτερικό προγραμματιστή για να το κάνουμε να δουλέψει προς όφελός μας ο οποίος συνδέεται συνήθως σαν USB stick στον υπολογιστή, είτε φέρει δικό του καλώδιο. Στο σημερινό DIY θα το προγραμματίσουμε με τη βοήθεια ενός Arduino και ενός breadboard ενώ για να διασφαλίσουμε σταθερή παροχή θα τοποθετήσουμε και έναν πυκνωτή στο "κύκλωμα".
Βήμα 1. Τα υλικά μας: Arduino Uno, ATtiny45 ή ATtiny85, Breadboard, Insulated Jumper Cables, 10 µF Capacitor, LED, Resistor (220 - 330 Ohms).
Βήμα 2. Επειδή το πρόγραμμα που θα χρειαστούμε είναι το Arduino IDE (μιας και έχουμε συνδεδεμένο το Uno στο σύστημα) θα πρέπει να προσθέσουμε υποστήριξη για τα ATtiny chips της Atmel. Έτσι στο πρόγραμμα πατάμε preferences και στο Additional Boards Manager URLs γράφουμε https://raw.githubusercontent.com/damellis/attiny/ide-1.6.x-boards-manager/package_damellis_attiny_index.json ακολουθούμενο από OK. Έπειτα πλοηγούμαστε στο Tools > Board > Board Manager και προχωρόντας κάτω θα δούμε τη λέξη "ATtiny". Πατάμε install. Επαληθεύουμε ότι έχουμε εγκατεστημένο το module πηγαίνοντας στο Tools > Board και ψάχνοντας για το entry "ATtiny".
Βήμα 3. Ενεργοποιούμε την επιλογή ArduinoISP που βρίσκεται στο File > Examples > ArduinoISP και ανεβάζουμε το sketch στο Arduino και ολοκληρώνουμε το κύκλωμα όπως φαίνεται στις εικόνες παρεμβάλλοντας και τον πυκνωτή ανάμεσα στη γείωση και reset pins.
Arduino Pin 13 ---> SCK
Arduino Pin 12 ---> MISO
Arduino Pin 11 ---> MOSI
Arduino Pin 10 ---> RESET
Arduino 5V ---> VCC
Arduino Ground ---> GND
Arduino Pin 13 ---> SCK
Arduino Pin 12 ---> MISO
Arduino Pin 11 ---> MOSI
Arduino Pin 10 ---> RESET
Arduino 5V ---> VCC
Arduino Ground ---> GND
Bήμα 4. Στη συνέχεια μπορούμε να δοκιμάσουμε από τα βασικά sketch που έχει το ArduinoIDE όπως το Blink πρόγραμμα το οποίο και φορτώνουμε στο ATtiny μας.