Professional Overclocking @ HWBOT: A new era has begun!
Καιρό είχα να γράψω ένα editorial για κάτι που προσωπικά πιστεύω ότι έχει αρκετό ενδιαφέρον. Αρχικά λοιπόν, δυο πράγματα για το overclocking, ελληνιστί υπερχρονισμός, ώστε ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται πολύ να μπουν γρήγορα στο πνεύμα του σημερινού άρθρου. Ως overclocking ορίζεται η λειτουργία διαφόρων τμημάτων του υπολογιστή σε χρονισμούς μεγαλύτερους από τους εργοστασιακούς. Τα components αυτά είναι ο επεξεργαστής, η μητρική κάρτα, η μνήμη και η κάρτα γραφικών. Μέχρι ένα σημείο, η αύξηση της συχνότητας των παραπάνω υποσυστημάτων γίνεται χωρίς να απαιτείται και αύξηση της εργοστασιακής τάσης λειτουργίας τους. Για παράδειγμα, ένας επεξεργαστής που από το εργοστάσιο λειτουργεί στα 3.4GHz με τάση 1.15V, μπορεί να υπερχρονιστεί στα 4GHz με την ίδια τάση και να αυξήσει τις επιδόσεις του PC ακόμα και σε καθημερινές διεργασίες. Καιρό είχα να γράψω ένα editorial για κάτι που προσωπικά πιστεύω ότι έχει αρκετό ενδιαφέρον. Αρχικά λοιπόν, δυο πράγματα για το overclocking, ελληνιστί υπερχρονισμός, ώστε ακόμα και όσοι δεν ασχολούνται πολύ να μπουν γρήγορα στο πνεύμα του σημερινού άρθρου. Ως overclocking ορίζεται η λειτουργία διαφόρων τμημάτων του υπολογιστή σε χρονισμούς μεγαλύτερους από τους εργοστασιακούς. Τα components αυτά είναι ο επεξεργαστής, η μητρική κάρτα, η μνήμη και η κάρτα γραφικών. Μέχρι ένα σημείο, η αύξηση της συχνότητας των παραπάνω υποσυστημάτων γίνεται χωρίς να απαιτείται και αύξηση της εργοστασιακής τάσης λειτουργίας τους. Για παράδειγμα, ένας επεξεργαστής που από το εργοστάσιο λειτουργεί στα 3.4GHz με τάση 1.15V, μπορεί να υπερχρονιστεί στα 4GHz με την ίδια τάση και να αυξήσει τις επιδόσεις του PC ακόμα και σε καθημερινές διεργασίες.
Αυτός εξάλλου ήταν και ο αρχικός ρόλος του overclocking, όταν πρωτοεμφανίστηκε προς τα τέλη της δεκαετίας του '90. Πολλοί hardcore χρήστες ξεκίνησαν να κάνουν overclocking στα PC τους με σκοπό την αύξηση των επιδόσεων, κυρίως στο κομμάτι του gaming. Χάρη στο overclocking, μπορούσαν να κάνουν τα PC τους πολύ πιο γρήγορα γλιτώνοντας χρήματα, μιας και έτσι δεν αναγκάζονταν να αγοράζουν ακριβές κάρτες γραφικών ή επεξεργαστές.
Όμως οι ανάγκες για υπερχρονισμό ολοένα και αυξάνονταν, με αποτέλεσμα το overclocing να μετατρέπεται περισσότερο σε μια συνήθεια, ένα hobby. Ο κόσμος έκανε overclocking ακόμα και στα ακριβότερα εξαρτήματα, για να επιτύχει τις απόλυτες επιδόσεις. Εξηγήσαμε παραπάνω ότι η αύξηση των MHz σε κάποιο component είναι εφικτή μέχρι ένα σημείο – μετά το σημείο αυτό αναγκαστικά πρέπει να αυξηθούν και τα volts, δηλαδή η τάση λειτουργίας των components. Στην προσπάθειά τους να ανεβάζουν όσο περισσότερο μπορούσαν την τάση λειτουργίας των υποσυστημάτων του υπολογιστή, οι overclockers συνάντησαν ένα τεράστιο εμπόδιο, την θερμοκρασία. Συνεπώς, εκτός από την απλή αερόψυξη, ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν υδρόψυξη για να ψύχουν τον επεξεργαστή και την κάρτα γραφικών. Έπειτα δεν άργησαν να έρθουν και τα προϊόντα ψύξης υπό του μηδενός, όπως τα single stage phase change coolers που έφταναν τους -50*C, ο ξηρός πάγος (-70*C), τα cascade (-120*C) και αργότερα το υγρό άζωτο. Ενώ λοιπόν αρχικά η θερμοκρασία ενός επεξεργαστή βρισκόταν στους 60*C π.χ με μία απλή ψύκτρα, "βυθίστηκε" στους -190*C με την χρήση υγρού αζώτου, ή ακόμα και στους -230*C με την χρήση υγρού ηλίου.
Στη συνέχεια διάφορες εταιρείες κυκλοφόρησαν κάποια μετροπρογράμματα (benchmarks), τα οποία έχουν ως στόχο την μέτρηση των επιδόσεων του υπολογιστή. Έπειτα γεννήθηκε το HWBot που λειτουργεί ως παγκόσμια βάση δεδομένων για όλα τα αποτελέσματα των overclockers στα προαναφερθέντα benchmarks. Οπότε οι overclockers μπορούσαν πια να συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους, να βλέπουν αν είναι καλύτεροι από τους άλλους και να ιδρύσουν την δική τους ομάδα για να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες.
Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα. Το HwBot φιλοξενεί πλέον περισσότερες από 2.000 ομάδες σε όλο τον κόσμο. Οι overclockers προσπαθούν να επιτύχουν όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα στα benchmarks, χρησιμοποιώντας extreme μεθόδους ψύξης. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν το hardware ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το ποια θα κυκλοφορήσει τον καλύτερο επεξεργαστή, την καλύτερη κάρτα γραφικών, ή την καλύτερη μητρική. Χρησιμοποιούν πια το overclocking και σαν ένα ισχυρό εργαλείο marketing, μιας και έχει τρομερή απήχηση στους περισσότερους που ασχολούνται με υπολογιστές. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το overclocking εξελίχτηκε ραγδαία και μετατράπηκε από απλός τρόπος αύξησης επιδόσεων στον καθημερινό υπολογιστή, σε hobby και έπειτα σε extreme sport.
Αφού λοιπόν εξηγήσαμε για όσους δεν γνωρίζουν, τι εστί HWBOT, ήρθε η ώρα να εμβαθύνουμε λιγάκι στο Professional Overclocking League, μιας και αυτό είναι που θα μας απασχολήσει στο παρόν άρθρο. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε, για να τους δούμε έναν έναν:
Με λίγα λόγια, το Pro OC League δημιουργήθηκε για να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινότητας των overclockers. Περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο extreme μεθόδους ψύξης, τελευταίας τεχνολογίας πανάκριβο hardware και ανεξάντλητα world records. Θα έπρεπε λοιπόν να το παρακολουθούν όλοι! Δυστυχώς όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως φανταζόταν το HWBOT.
Όσοι δεν θυμούνται, το Pro OC League ξεκίνησε μετά το λανσάρισμα της HWBOT Rev.4, προς τα τέλη του 2011. Όπως κάθε project, έτσι και αυτό, μετά από τόσο καιρό έπρεπε να περάσει από το στάδιο του evaluation. Άξιζε τελικά σαν project ώστε να δικαιολογήσει το χρόνο και τα χρήματα που επένδυσε σε αυτό το HWBOT; Αν εξαιρέσουμε τον πρώτο του στόχο, που σίγουρα τον πέτυχε, δυστυχώς δεν κατάφερε να επιτύχει κανέναν από τους υπόλοιπους. Δεν προσέλκυσε overclockers που ήθελαν να διαγωνιστούν με τους επαγγελματίες του είδους, δεν προσέλκυσε θεατές που το παρακολουθούν και ενημερώνονται για τα τελευταία world records, ούτε και βρέθηκε ποτέ στο επίκεντρο της κοινότητας. Εν ολίγοις, το συντριπτικό ποσοστό των απλών overclockers του HWBOT, δεν ενδιαφερόταν για το Pro OC League. Εδώ ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα - όταν επενδύεις χρόνο και χρήμα σε ένα project, επιβάλλεται κάποια στιγμή να επιτύχεις τους στόχους που έθεσες αρχικά, ή τουλάχιστον να τους "φτάσεις" κατά ένα ποσοστό.
Ποιοι όμως ήταν οι λόγοι για τους οποίους το Pro OC League δεν πέτυχε;
Με κάποιο τρόπο, έπρεπε το Pro OC League να αλλάξει και από "Static IP", να αποκτήσει "Dynamic IP". Πώς σκέφτηκε να το επιτύχει αυτό το HWBOT; Διαβάστε παρακάτω.
1. Είπαμε παραπάνω ότι με το παλιό format, το Pro OC League δεν είχε αρχή και τέλος. Ήταν ένα ακατάπαυστο ranking system, που προσέφερε ικανοποίηση μόνο στους κορυφαίους και άφηνε τους υπόλοιπους στην απέξω. Κανείς δεν θυμάται ποιος ήταν 7ος πριν από 3 μήνες, ανεξαρτήτως του πόσο σκληρά δούλεψε για να κερδίσει την 7η θέση, ή πόσο λίγο hardware και περίσσιες ικανότητες χρησιμοποίησε για να φτάσει εκεί. Αν λοιπόν το μετατρέπαμε σε overclocking season, με ημερομηνίες λήξης και έναρξης, δεν θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα; Σκεφτείτε πως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή σε όλα τα αθλήματα. Στο ποδόσφαιρο, το πρωτάθλημα δεν συνεχίζεται επ' αόριστον, διαρκεί συγκεκριμένους μήνες. Στην F1 το πρωτάθλημα δεν συνεχίζεται επ' αόριστον, διαρκεί συγκεκριμένους μήνες. Και ούτω καθ' εξής. Επειδή λοιπόν και το extreme overclocking έχει μετατραπεί στις μέρες μας από hobby που ήταν παλιά, σε extreme sport, η αλλαγή αυτή μοιάζει ξαφνικά απολύτως λογική! Αν ένας επαγγελματίας δεν τα πάει καλά στην πρώτη σεζόν, δεν αναγκάζεται να μείνει πίσω επ' αόριστον όπως συμβαίνει με το παλιό format. Μπορεί κάλλιστα να προσπαθήσει περισσότερο στην επόμενη και ίσως να κατακτήσει την πρώτη θέση. Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό, είναι η χρησιμοποίηση διαφορετικών κατηγοριών hardware ώστε να μην χρησιμοποιούνται συνέχεια τα ίδια και τα ίδια. Αμέσως λοιπόν ερχόμαστε στο επόμενο point.
2. Όταν το hardware που χρησιμοποιείται από τους pros είναι πάντα ίδιο, πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα έχουν ποτέ την δυνατότητα να πιάσουν την πρώτη θέση. Ο λόγος είναι απλός. Πέρα από 4-5 άτομα, όλοι οι υπόλοιποι pro overclockers δεν έχουν πρόσβαση σε δεκάδες πανάκριβα CPUs για να βρουν το golden CPU που θα σηκώσει όλα τα παγκόσμια. Η χρήση διαφορετικών πλατφορμών όχι μόνο προμοτάρει το overclocking καλύτερα στο mainstream κοινό, αλλά και δίνει μεγαλύτερο κύρος στον πρωταθλητή. Το πρώτο συμβαίνει επειδή ο κόσμος παύει πια να βλέπει παντού 3770K @ 6.7GHz+, πράγμα βαρετό, αλλά έχει την ευκαιρία να δει τι μπορεί να επιτύχει ένας pro και με άλλο hardware (πχ IGP overclocking, AMD FX SuperPi 32M, 4-core Cinebench etc). Το δεύτερο συμβαίνει επειδή άλλο πράγμα είναι να παίρνεις πρωτιές παντού χρησιμοποιώντας ένα golden CPU και άλλο πράγμα είναι να πετυχαίνεις πρωτιές σε πέντε benchmarks χρησιμοποιώντας εντελώς διαφορετικό προαπαιτούμενο hardware. Focus σε διαφορετικό hardware μεταφράζεται σε περισσότερο ενδιαφέρον, που με την σειρά του προσελκύει περισσότερες εταιρείες για να δείξουν τις δυνατότητες των προϊόντων τους, άρα και περισσότερες πιθανότητες για κάποιον pro overclocker να σπονσοραριστεί.
3. Το Pro OC League με την προηγούμενη μορφή του, επικεντρωνόταν σε μεμονωμένα άτομα, αδιαφορώντας πλήρως για το concept της ομάδας - πράγμα που δεν συμβαίνει στα περισσότερα αθλήματα. Λόγω του ότι χρειάζεται πολύ διαφορετικό hardware από 'δω και στο εξής, δίνεται η δυνατότητα στους individuals να ενώσουν τα resources και τις δυνατότητές τους, να βρουν όλο το απαιτούμενο hardware και να διαγωνιστούν σαν ομάδα.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, παρόλο που τα τρία παραπάνω suggestions έχουν νόημα και σίγουρα βελτιώνουν τα πράγματα, δεν λύνουν το βασικό πρόβλημα που υπάρχει στο Pro Overclocking. Τι εννοώ; Με την ίδια ευκολία που κάποιος binάρει 100 x 3770K για να βρει το χρυσό κομμάτι και να σπάσει όλα τα WRs, μπορεί να binάρει και 50 x AMD FX 8150, 50 x GeForce GTX Titan, 50 x HD 7970 και ούτω καθ' εξής. Σίγουρα πάλι κάποια άτομα/ομάδες θα έχουν πλεονέκτημα απέναντι στις υπόλοιπες. Τουλάχιστον όμως με το Pro OC cup, οι μικρότερες ομάδες έχουν περισσότερες ελπίδες λόγω του ότι ακόμα και τα "μεγάλα κεφάλια" του Pro OC, ίσως "κολώσουν" λιγάκι στο binάρισμα τόσο πολλού hardware! Όχι όμως ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Όσο για το concept με τις ομάδες. Το βασικό μειονέκτημα εδώ είναι ότι λόγω του ότι μιλάμε για ένα online sport, η ομάδα δεν μπορεί να υφίσταται με την ευρεία της έννοια γιατί οι overclockers δεν μένουν στις ίδιες πόλεις, ούτε στην ίδια χώρα. Μπορεί μία ομάδα να έχει μέλη και από διαφορετικές ηπείρους.
Οι παρατηρήσεις μου έχουν κάποια λογική, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανείς δεν είναι τέλειος. Δεν υπάρχει το ιδανικό format, δεν δύναται να υπάρξει! Αυτό δεν αναιρεί το ότι κάτι πρέπει να γίνει για να ξεφύγουμε από το βαρετό Pro OC League και να το βελτιώσουμε/εξελίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο
Στις 1 Μαρτίου, το νέο Pro OC Cup ήταν πια πραγματικότητα. Συμπεριελάμβανε όλες τις αλλαγές που συζητήσαμε παραπάνω. Δημιουργήθηκαν ομάδες που είχαν μέχρι 5-6 μέλη και ξεκίνησε η αναζήτηση sponsors. Τα άτομα που ήδη δούλευαν σε εταιρείες δεν είχαν ανάγκη εύρεσης σπόνσορα βέβαια, ούτε ο σπόνσορας θεωρείται κάτι υποχρεωτικό, σίγουρα όμως είναι καλοδεχούμενο, ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες μιας ομάδας για την κατάκτηση της πρωτιάς. Αρχικά, οι pro overclockers δεν αγκάλιασαν το νέο Pro OC Cup. Βασικά, όχι απλά δεν το αγκάλιασαν, αλλά η πλειοψηφία από αυτούς ήταν εντελώς αρνητική προς το νέο format και όλες τις αλλαγές που επέφερε. Ως συνέπεια του προηγουμένου, από εκεί που το Pro OC Cup thread είχε 6 σελίδες σχόλια, έφτασε τις 50+. Μες στις σελίδες αυτές έγινε μια εκτενής συζήτηση μεταξύ του Massman που σκέφτηκε όλο το Pro OC Cup contest και των overclockers, οι οποίοι επέμεναν να επιστρέψουν όλα όπως ήταν πριν. Ο Massman εξήγησε ότι για να γίνει ένα σωστό evaluation του νέου project και να δούμε αν αποδίδει, πρέπει να περάσουν τουλάχιστον δύο Pro OC Cup seasons (κάθε σεζόν ισούται με ένα τρίμηνο). Με τα πολλά (δεν υπάρχει λόγος να επεκταθώ περισσότερο στους καυγάδες και την σύγχυση που δημιουργήθηκε σε εκείνο το thread), ξεκίνησαν δειλά δειλά να εμφανίζονται οι πρώτες ομάδες. Μέσα σε αυτές είναι και η KRONOS PRO OC team, που αρχικά αποτελούνταν από τον rsannino (Ιταλός pro overclocker) και τους δικούς μας phil και Firekiller! Λίγο μετά την επίσημη έναρξη του season, προστέθηκαν και ο Nacho_aroyo (αργεντίνος pro overclocker), αλλά και ο Αμερικάνος Patriot, ενώ στα τέλη Ιουνίου αποφάσισε να συμμετέχει στην προσπάθεια των παιδιών και ο mortisboy. Έτσι λοιπόν τώρα, η Kronos Pro OC Team αποτελείται από 6 άτομα, 3 εκ των οποίων είναι δικά μας παιδιά!
Η θέση της Ελλάδας στο Pro OC Cup
Ο phil ήταν ο μοναδικός Έλληνας που συμμετείχε στο παλιό Pro OC League και μάλιστα βρισκόταν σταθερά στην πρώτη 20άδα. Λόγω του ότι το νέο Pro OC Cup περιλαμβάνει 5 διαφορετικά benchmarks και κατ' επέκταση απαιτεί 5 διαφορετικά συστήματα για να συμμετέχει κάποιος, αρχικά ήταν αντίθετος με το όλο εγχείρημα. Κατόπιν όμως συζήτησης με τον rsannino και τον Firekiller, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία ομάδα και να διαγωνιστούν με τα μεγαθήρια του αθλήματος. Αργότερα στην ομάδα εισήλθαν και οι χρήστες Nacho_arroyo και Patriot. Η προσπάθεια που κατέβαλλαν τα παιδιά χαρακτηρίζεται κάτι παραπάνω από αξιόλογη, μιας στην αρχή του δεύτερου μισού της πρώτης σεζόν η KRONOS PRO OC team βρισκόταν στην 4η θέση με 168 πόντους, την στιγμή που οι 3 πρώτες θέσεις, διέθεταν 226 (KPC Pro OC), 178 (United Overclockers) και 174 (KPC Pro OC #2) πόντους αντίστοιχα! Αναλογιστείτε ότι τότε υπήρχαν συνολικά 18 ομάδες, οπότε τα παιδιά φαίνεται ότι ξεκίνησαν μια συντονισμένη προσπάθεια και σίγουρα τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!
Κατά την διάρκεια της πρώτης σεζόν, πραγματοποιήθηκε και το πρώτο επίσημο evaluation. Σε ποιο σημείο βρισκόταν λοιπόν τότε το Pro OC Cup, παρόλο την δύσκολη αρχή που είχε; Οι διασημότεροι συμμετέχοντες του προηγούμενου Pro OC League (αυτοί που φιγούραραν γενικά στις πέντε πρώτες θέσεις) είναι οι AndreYang (ASUS), k|ngp|n (EVGA), NickShih (ASRock), Smoke & Slamms (OCLab.ru), Christian Ney και Rbuass (Corsair). Αμέσως παρατηρεί κανείς ότι όλοι οι all stars έχουν συγκεντρωθεί σε τρεις ομάδες: KPC Pro OC (k|ngp|n, AndreYang, Splave.ROM, NickShih, Christian Ney), United Overclockers (SF3D, Xtreme Addict, giorgioprimo, Rbuass) και OCLab.ru (slamms, Smoke). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η KPC Pro OC ομάδα αποτελείται από άτομα που δουλεύουν στις ASUS, EVGA & ASRock! Με λίγα λόγια ακόμα και οι αντίπαλες εταιρείες συσπειρώθηκαν για να είναι σίγουρες ότι θα βρίσκονται στην κορυφή! Τα υπόλοιπα γνωστά πρόσωπα του προηγούμενου Pro OC League, συγκεντρώθηκαν σε δύο ομάδες: NP2Korea Pro OC team (Littleboy, OC_WindForce, NameGT) και KRONOS PRO OC team (Nacho_arroyo, Phil, Patriot, Firekiller, Rsannino).
Κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος του πρώτου τριμήνου, οπότε όλοι όσοι ασχολούνται με το Pro OC Cup και ιδιαίτερα οι Έλληνες overclockers, είχαμε αγωνία να δούμε σε τι θέση θα τερματίσει η Kronos Pro OC Team. Λίγες μέρες πριν την λήξη ήταν στην 2η θέση και τελικά τερμάτισαν στην 3η θέση! Βάζοντάς τα λοιπόν με τα μεγαθήρια του χώρου, κατάφεραν χωρίς ιδιαίτερο sponsorship να πάρουν την τρίτη θέση. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα πρωτάθλημα επαγγελματιών όπου συμμετέχουν άτομα που το overclocking είναι λίγο πολύ η δουλειά τους. Να δούμε και τα αποτελέσματά τους σε κάθε stage ξεχωριστά. Όπως ανέφερα παραπάνω, οι συμμετέχοντες καλούνται να benchάρουν 5 διαφορετικά μετροπρογράμματα (καθ' ένα από τα οποία επωφελείται από άλλο hardware), για αυτό και απαιτείται ομαδικότητα.
1ο stage: CPU-Z Memory Frequency - 1563.5 MHz
Το score έγινε από τον Firekiller με μνήμες Corsair Dominator Platinum σε αερόψυξη, επεξεργαστή Core i7 3770K @ SS και μητρική ASRock Z77 OC Formula.
2ο stage: Single GPU 3DMark Fire Strike Extreme - 7258 Marks
Τα ηνία εδώ ανέλαβε ο Φίλιππας (phil) με επεξεργαστή Core i7 3930K @ 5.5GHz και κάρτα γραφικών GTX Titan @ 1547/1802MHz. Φυσικά και για τα δύο χρησιμοποιήθηκε υγρό άζωτο, ενώ η κάρτα γραφικών είχε πάνω της το γνωστό Epower που λειτουργεί σαν εξωτερική τροφοδοσία και βοηθά τους overclockers να δώσουν όσα volts θέλουν.
3ο stage: SuperPi 32M - 4m48.187sec
Ο rsannino πέτυχε score 4m48.187sec με μητρική ASRock Z77 OC Formula και επεξεργαστή i7 3770K @ 6820MHz.
4o stage: Full Out 3DMark 11 Performance - 34424 Marks
Προκειμένου να φτάσει τόσο ψηλά ο nacho χρησιμοποίησε όχι μία, όχι δύο, όχι τρεις, αλλά 4 x GTX Titan σε υδρόψυξη!
5o stage: Cinebench R11.5 - 45.3 points
Το πέμπτο και τελευταίο stage το τακτοποίησε ο Patriot, που χάρις στους 4 x Opteron 6164 HE @ 3800MHz έβγαλε 45+ πόντους! Παρεμπιπτόντως το score αυτό αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ στην κατηγορία των 48 πυρήνων.΄
Με το ξεκίνημα της δεύτερης σεζόν, αλλάξανε και τα απαιτούμενα benchmarks. Έτσι τώρα τα 5 stages περιλαμβάνουν SuperPi 32M, Fire Strike Extreme, Memory Clock, IGP Cloud Gate και 3DMark06 Dual GPU Mainstream αντίστοιχα. Στο 4ο stage επιτρέπεται μόνο η ενσωματωμένη κάρτα γραφικών του επεξεργαστή, οπότε αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες των συστημάτων που χρησιμοποίησαν τα παιδιά στις προσπάθειές τους κατά την διάρκεια της πρώτης σεζόν, για να φτάσουν στην 3η θέση! Να προσθέσω επίσης ότι πριν από μερικές μέρες, στην ομάδα μπήκε και ο mortisboy για να βοηθήσει όσο μπορεί τα παιδιά. Μεγαλώνει η παρέα!
Δείτε όλα τα αποτελέσματα της πρώτης σεζόν εδώ: Pro OC Cup Q2'13 @ HWBOT
Δείτε όλα τα αποτελέσματα της σεζόν που διανύουμε τώρα: Pro OC Cup Q3'13 @ HWBOT (δεύτερη σεζόν)
Ακολουθήστε την Kronos Pro OC Team στο Facebook: https://www.facebook.com/KronosProOc
Η σελίδα της Kronos Pro OC Team στο HWBOT: KRONOS PRO OC @ HWBOT
Θα κλείσω λέγοντας το εξής. Από την πρώτη στιγμή που γεννήθηκε η ιδέα του Pro OC Cup, συζήτησα με τον Φίλιππα (phil) και του είπα ότι η άποψή μου σαν θεατής είναι θετική. Μπορεί να έφερε τα πάνω κάτω στο πως λειτουργούσε μέχρι τώρα το Pro League, όμως δεν παύει να είναι ένα πολλά υποσχόμενο project. Μέχρι στιγμής νομίζω ότι όλοι έχουν μπει πια στο κλίμα, αναμένουμε όμως και το επίσημο evaluation του HwBot μετά το τέλος της δεύτερης σεζόν.
Εύχομαι τα καλύτερα! Keep pushing it παίδες! :T:
Αυτός εξάλλου ήταν και ο αρχικός ρόλος του overclocking, όταν πρωτοεμφανίστηκε προς τα τέλη της δεκαετίας του '90. Πολλοί hardcore χρήστες ξεκίνησαν να κάνουν overclocking στα PC τους με σκοπό την αύξηση των επιδόσεων, κυρίως στο κομμάτι του gaming. Χάρη στο overclocking, μπορούσαν να κάνουν τα PC τους πολύ πιο γρήγορα γλιτώνοντας χρήματα, μιας και έτσι δεν αναγκάζονταν να αγοράζουν ακριβές κάρτες γραφικών ή επεξεργαστές.
Όμως οι ανάγκες για υπερχρονισμό ολοένα και αυξάνονταν, με αποτέλεσμα το overclocing να μετατρέπεται περισσότερο σε μια συνήθεια, ένα hobby. Ο κόσμος έκανε overclocking ακόμα και στα ακριβότερα εξαρτήματα, για να επιτύχει τις απόλυτες επιδόσεις. Εξηγήσαμε παραπάνω ότι η αύξηση των MHz σε κάποιο component είναι εφικτή μέχρι ένα σημείο – μετά το σημείο αυτό αναγκαστικά πρέπει να αυξηθούν και τα volts, δηλαδή η τάση λειτουργίας των components. Στην προσπάθειά τους να ανεβάζουν όσο περισσότερο μπορούσαν την τάση λειτουργίας των υποσυστημάτων του υπολογιστή, οι overclockers συνάντησαν ένα τεράστιο εμπόδιο, την θερμοκρασία. Συνεπώς, εκτός από την απλή αερόψυξη, ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν υδρόψυξη για να ψύχουν τον επεξεργαστή και την κάρτα γραφικών. Έπειτα δεν άργησαν να έρθουν και τα προϊόντα ψύξης υπό του μηδενός, όπως τα single stage phase change coolers που έφταναν τους -50*C, ο ξηρός πάγος (-70*C), τα cascade (-120*C) και αργότερα το υγρό άζωτο. Ενώ λοιπόν αρχικά η θερμοκρασία ενός επεξεργαστή βρισκόταν στους 60*C π.χ με μία απλή ψύκτρα, "βυθίστηκε" στους -190*C με την χρήση υγρού αζώτου, ή ακόμα και στους -230*C με την χρήση υγρού ηλίου.
Στη συνέχεια διάφορες εταιρείες κυκλοφόρησαν κάποια μετροπρογράμματα (benchmarks), τα οποία έχουν ως στόχο την μέτρηση των επιδόσεων του υπολογιστή. Έπειτα γεννήθηκε το HWBot που λειτουργεί ως παγκόσμια βάση δεδομένων για όλα τα αποτελέσματα των overclockers στα προαναφερθέντα benchmarks. Οπότε οι overclockers μπορούσαν πια να συγκρίνουν τα αποτελέσματά τους, να βλέπουν αν είναι καλύτεροι από τους άλλους και να ιδρύσουν την δική τους ομάδα για να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες.
Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα. Το HwBot φιλοξενεί πλέον περισσότερες από 2.000 ομάδες σε όλο τον κόσμο. Οι overclockers προσπαθούν να επιτύχουν όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα στα benchmarks, χρησιμοποιώντας extreme μεθόδους ψύξης. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν το hardware ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το ποια θα κυκλοφορήσει τον καλύτερο επεξεργαστή, την καλύτερη κάρτα γραφικών, ή την καλύτερη μητρική. Χρησιμοποιούν πια το overclocking και σαν ένα ισχυρό εργαλείο marketing, μιας και έχει τρομερή απήχηση στους περισσότερους που ασχολούνται με υπολογιστές. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το overclocking εξελίχτηκε ραγδαία και μετατράπηκε από απλός τρόπος αύξησης επιδόσεων στον καθημερινό υπολογιστή, σε hobby και έπειτα σε extreme sport.
Αφού λοιπόν εξηγήσαμε για όσους δεν γνωρίζουν, τι εστί HWBOT, ήρθε η ώρα να εμβαθύνουμε λιγάκι στο Professional Overclocking League, μιας και αυτό είναι που θα μας απασχολήσει στο παρόν άρθρο. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε, για να τους δούμε έναν έναν:
- Διαχωρισμός των απλών overclockers από αυτούς που έχουν "άκρες" στις εταιρείες κατασκευής hardware
Λειτουργεί ως "wow factor" για την overclocking community. Λόγω του ότι αποτελεί το πιο σημαντικό ranking του HWBOT, κινητοποιεί τον κόσμο, είτε μιλάμε για overclockers είτε για θεατές. Οι overclockers των Extreme Overclocking & Enthusiast Leagues, έχουν σαν είδαλμα τους επαγγελματίες overclockers. Εφόσον λοιπόν τους δίνεται η δυνατότητα να διαγωνιστούν με τους καλύτερους pro overclockers παγκοσμίως, γιατί να μην το κάνουν; Οποιοσδήποτε θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το overclocking, το Pro OC League αποτελεί μονόδρομο. Μάλιστα αν καταφέρει κάποιος να ξεπεράσει τα scores των ήδη υπάρχοντων επαγγελματιών, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να τον προσέξει μια εταιρεία και να αποκτήσει σπόνσορες. Εφόσον πρόκειται για το μεγαλύτερο (top) ranking του HWBOT, επιβάλλεται να περιλαμβάνει τόσο high-end ψύξη (άζωτο, ήλιο) όσο και τρομερές ικανότητες (έλεγχος τεσσάρων VGA pots ταυτόχρονα, ικανότητες στο modding κ.τ.λ).
Με λίγα λόγια, το Pro OC League δημιουργήθηκε για να βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινότητας των overclockers. Περιλαμβάνει αποκλειστικά και μόνο extreme μεθόδους ψύξης, τελευταίας τεχνολογίας πανάκριβο hardware και ανεξάντλητα world records. Θα έπρεπε λοιπόν να το παρακολουθούν όλοι! Δυστυχώς όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως φανταζόταν το HWBOT.
Όσοι δεν θυμούνται, το Pro OC League ξεκίνησε μετά το λανσάρισμα της HWBOT Rev.4, προς τα τέλη του 2011. Όπως κάθε project, έτσι και αυτό, μετά από τόσο καιρό έπρεπε να περάσει από το στάδιο του evaluation. Άξιζε τελικά σαν project ώστε να δικαιολογήσει το χρόνο και τα χρήματα που επένδυσε σε αυτό το HWBOT; Αν εξαιρέσουμε τον πρώτο του στόχο, που σίγουρα τον πέτυχε, δυστυχώς δεν κατάφερε να επιτύχει κανέναν από τους υπόλοιπους. Δεν προσέλκυσε overclockers που ήθελαν να διαγωνιστούν με τους επαγγελματίες του είδους, δεν προσέλκυσε θεατές που το παρακολουθούν και ενημερώνονται για τα τελευταία world records, ούτε και βρέθηκε ποτέ στο επίκεντρο της κοινότητας. Εν ολίγοις, το συντριπτικό ποσοστό των απλών overclockers του HWBOT, δεν ενδιαφερόταν για το Pro OC League. Εδώ ακριβώς εντοπίζεται το πρόβλημα - όταν επενδύεις χρόνο και χρήμα σε ένα project, επιβάλλεται κάποια στιγμή να επιτύχεις τους στόχους που έθεσες αρχικά, ή τουλάχιστον να τους "φτάσεις" κατά ένα ποσοστό.
Ποιοι όμως ήταν οι λόγοι για τους οποίους το Pro OC League δεν πέτυχε;
- Τα ίδια και τα ίδια
- Παγκόσμια Ρεκόρ; Θυμάστε την χρυσή εποχή του overclocking; 2004-2008 αν αυτό σας λέει κάτι. Τότε ο όρος Παγκόσμιο Ρεκόρ είχε ακόμα σημασία. Στις μέρες μας, οι κατασκευαστές hardware χρησιμοποιούν τόσο πολύ το overclocking σαν εργαλείο marketing, που το παραμικρό αποτέλεσμα θεωρείται Παγκόσμιο Ρεκόρ και αποτελεί λόγο δημοσίευσης ακόμα ενός Press Release. Έπειτα το υγρό άζωτο και το ακριβό hardware, ήταν κάτι το ασυνήθιστο τότε - σε αντίθεση με τώρα που αν θες να βρεθείς τουλάχιστον μες στο Top 100 παγκοσμίως, χρειάζεσαι υγρό άζωτο και ακριβό hardware. Το extreme overclocking έγινε πλέον mainstream και ο κόσμος δεν εντυπωσιάζεται με τα WRs όπως εντυπωσιαζόταν παλιότερα. Μοναδική εξαίρεση σε αυτό ίσως αποτελούν τα 4-Way 3D αποτελέσματα με τέσσερις κάρτες γραφικών σε υγρό άζωτο, οι dual CPU πλατφόρμες @ LN2 και τα CPU-Z World Records, ειδικά όσα έχουν να κάνουν με AMD FX Bulldozer/Vishera και Intel Celeron LGA775 CPUs.
- Ακόμα και οι pro overclockers συμβιβάστηκαν... Ένας μεγάλος αριθμός overclockers που έγιναν "επαγγελματίες", αφού απέκτησαν sponsorships από εταιρείες hardware, καθυσηχάστηκαν. Ένιωσαν ότι πέτυχαν τον στόχο τους. Αντί λοιπόν να pushάρουν συνεχώς για να μπουν στο top3 ή στο top5 (υπάρχουν εξαιρέσεις φυσικά), ξεκίνησαν να προωθούν τα αποτελέσματά τους απλά και μόνο για να ευχαριστούν τους σπόνσορες και τίποτα παραπάνω.
- Αρχή και τέλος, NOT. Το Pro OC League, με την μορφή που εισήχθηκε δεν είχε αρχή και τέλος. Αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερά του προβλήματα, καθώς το έκανε βαρετό όχι μόνο για τους spectators, αλλά και για τους συμμετέχοντες. Λίγοι ήταν αυτοί που προσπαθούσαν συνεχώς για να βρεθούν μες στο top5 ή έστω να κυνηγήσουν την πρωτιά σε κάποιο benchmark. Καταλήγουμε λοιπόν στην δημοσίευση αποτελεσμάτων το ένα μετά το άλλο, όπως ακριβώς γίνεται και στα Extreme Overclocking & Enthusiasts League. Στα δύο τελευταία όμως, λόγω της φύσης τους, το format αυτό δουλεύει. Στο Pro OC League, επειδή ο στόχος του ήταν να προσελκύσει περισσότερο κόσμο και να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ποτέ δεν δούλεψε.
Προς το τέλος του 2012, αν ρίχνατε μια ματιά στο Pro OC League, αμέσως αμέσως θα παρατηρούσαατε ότι το hardware που χρησιμοποιούν οι ~50 επαγγελματίες είναι ίδιο. Core i7 3770K, HD 7970, GTX 680. Θα μου πείτε "μα είναι λογικό, αφού αυτό το hardware απαιτείται στις μέρες μας για να σπάσεις παγκόσμια ρεκόρ". Ναι αλλά ο κόσμος που παρακολουθεί το Pro OC League, βαριέται τα ίδια και τα ίδια. Ένας extreme overclocker που έχει στην κατοχή του έναν 3770K και παίζει με άζωτο, δεν πρόκεται να ενθουσιαστεί... Ούτε πρόκειται να κινητοποιηθεί και να ανταγωνιστεί τους pro overclockers, γιατί δεν έχει τα χρήματα να αγοράζει δεκάδες CPUs ώστε να βρει το χρυσό κομμάτι που παίζει στα 6.9GHz.
Με κάποιο τρόπο, έπρεπε το Pro OC League να αλλάξει και από "Static IP", να αποκτήσει "Dynamic IP". Πώς σκέφτηκε να το επιτύχει αυτό το HWBOT; Διαβάστε παρακάτω.
1. Είπαμε παραπάνω ότι με το παλιό format, το Pro OC League δεν είχε αρχή και τέλος. Ήταν ένα ακατάπαυστο ranking system, που προσέφερε ικανοποίηση μόνο στους κορυφαίους και άφηνε τους υπόλοιπους στην απέξω. Κανείς δεν θυμάται ποιος ήταν 7ος πριν από 3 μήνες, ανεξαρτήτως του πόσο σκληρά δούλεψε για να κερδίσει την 7η θέση, ή πόσο λίγο hardware και περίσσιες ικανότητες χρησιμοποίησε για να φτάσει εκεί. Αν λοιπόν το μετατρέπαμε σε overclocking season, με ημερομηνίες λήξης και έναρξης, δεν θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα; Σκεφτείτε πως είναι τα πράγματα αυτή την στιγμή σε όλα τα αθλήματα. Στο ποδόσφαιρο, το πρωτάθλημα δεν συνεχίζεται επ' αόριστον, διαρκεί συγκεκριμένους μήνες. Στην F1 το πρωτάθλημα δεν συνεχίζεται επ' αόριστον, διαρκεί συγκεκριμένους μήνες. Και ούτω καθ' εξής. Επειδή λοιπόν και το extreme overclocking έχει μετατραπεί στις μέρες μας από hobby που ήταν παλιά, σε extreme sport, η αλλαγή αυτή μοιάζει ξαφνικά απολύτως λογική! Αν ένας επαγγελματίας δεν τα πάει καλά στην πρώτη σεζόν, δεν αναγκάζεται να μείνει πίσω επ' αόριστον όπως συμβαίνει με το παλιό format. Μπορεί κάλλιστα να προσπαθήσει περισσότερο στην επόμενη και ίσως να κατακτήσει την πρώτη θέση. Απαραίτητη προϋπόθεση για αυτό, είναι η χρησιμοποίηση διαφορετικών κατηγοριών hardware ώστε να μην χρησιμοποιούνται συνέχεια τα ίδια και τα ίδια. Αμέσως λοιπόν ερχόμαστε στο επόμενο point.
2. Όταν το hardware που χρησιμοποιείται από τους pros είναι πάντα ίδιο, πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα έχουν ποτέ την δυνατότητα να πιάσουν την πρώτη θέση. Ο λόγος είναι απλός. Πέρα από 4-5 άτομα, όλοι οι υπόλοιποι pro overclockers δεν έχουν πρόσβαση σε δεκάδες πανάκριβα CPUs για να βρουν το golden CPU που θα σηκώσει όλα τα παγκόσμια. Η χρήση διαφορετικών πλατφορμών όχι μόνο προμοτάρει το overclocking καλύτερα στο mainstream κοινό, αλλά και δίνει μεγαλύτερο κύρος στον πρωταθλητή. Το πρώτο συμβαίνει επειδή ο κόσμος παύει πια να βλέπει παντού 3770K @ 6.7GHz+, πράγμα βαρετό, αλλά έχει την ευκαιρία να δει τι μπορεί να επιτύχει ένας pro και με άλλο hardware (πχ IGP overclocking, AMD FX SuperPi 32M, 4-core Cinebench etc). Το δεύτερο συμβαίνει επειδή άλλο πράγμα είναι να παίρνεις πρωτιές παντού χρησιμοποιώντας ένα golden CPU και άλλο πράγμα είναι να πετυχαίνεις πρωτιές σε πέντε benchmarks χρησιμοποιώντας εντελώς διαφορετικό προαπαιτούμενο hardware. Focus σε διαφορετικό hardware μεταφράζεται σε περισσότερο ενδιαφέρον, που με την σειρά του προσελκύει περισσότερες εταιρείες για να δείξουν τις δυνατότητες των προϊόντων τους, άρα και περισσότερες πιθανότητες για κάποιον pro overclocker να σπονσοραριστεί.
3. Το Pro OC League με την προηγούμενη μορφή του, επικεντρωνόταν σε μεμονωμένα άτομα, αδιαφορώντας πλήρως για το concept της ομάδας - πράγμα που δεν συμβαίνει στα περισσότερα αθλήματα. Λόγω του ότι χρειάζεται πολύ διαφορετικό hardware από 'δω και στο εξής, δίνεται η δυνατότητα στους individuals να ενώσουν τα resources και τις δυνατότητές τους, να βρουν όλο το απαιτούμενο hardware και να διαγωνιστούν σαν ομάδα.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, παρόλο που τα τρία παραπάνω suggestions έχουν νόημα και σίγουρα βελτιώνουν τα πράγματα, δεν λύνουν το βασικό πρόβλημα που υπάρχει στο Pro Overclocking. Τι εννοώ; Με την ίδια ευκολία που κάποιος binάρει 100 x 3770K για να βρει το χρυσό κομμάτι και να σπάσει όλα τα WRs, μπορεί να binάρει και 50 x AMD FX 8150, 50 x GeForce GTX Titan, 50 x HD 7970 και ούτω καθ' εξής. Σίγουρα πάλι κάποια άτομα/ομάδες θα έχουν πλεονέκτημα απέναντι στις υπόλοιπες. Τουλάχιστον όμως με το Pro OC cup, οι μικρότερες ομάδες έχουν περισσότερες ελπίδες λόγω του ότι ακόμα και τα "μεγάλα κεφάλια" του Pro OC, ίσως "κολώσουν" λιγάκι στο binάρισμα τόσο πολλού hardware! Όχι όμως ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Όσο για το concept με τις ομάδες. Το βασικό μειονέκτημα εδώ είναι ότι λόγω του ότι μιλάμε για ένα online sport, η ομάδα δεν μπορεί να υφίσταται με την ευρεία της έννοια γιατί οι overclockers δεν μένουν στις ίδιες πόλεις, ούτε στην ίδια χώρα. Μπορεί μία ομάδα να έχει μέλη και από διαφορετικές ηπείρους.
Οι παρατηρήσεις μου έχουν κάποια λογική, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κανείς δεν είναι τέλειος. Δεν υπάρχει το ιδανικό format, δεν δύναται να υπάρξει! Αυτό δεν αναιρεί το ότι κάτι πρέπει να γίνει για να ξεφύγουμε από το βαρετό Pro OC League και να το βελτιώσουμε/εξελίξουμε όσο το δυνατόν περισσότερο
Στις 1 Μαρτίου, το νέο Pro OC Cup ήταν πια πραγματικότητα. Συμπεριελάμβανε όλες τις αλλαγές που συζητήσαμε παραπάνω. Δημιουργήθηκαν ομάδες που είχαν μέχρι 5-6 μέλη και ξεκίνησε η αναζήτηση sponsors. Τα άτομα που ήδη δούλευαν σε εταιρείες δεν είχαν ανάγκη εύρεσης σπόνσορα βέβαια, ούτε ο σπόνσορας θεωρείται κάτι υποχρεωτικό, σίγουρα όμως είναι καλοδεχούμενο, ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες μιας ομάδας για την κατάκτηση της πρωτιάς. Αρχικά, οι pro overclockers δεν αγκάλιασαν το νέο Pro OC Cup. Βασικά, όχι απλά δεν το αγκάλιασαν, αλλά η πλειοψηφία από αυτούς ήταν εντελώς αρνητική προς το νέο format και όλες τις αλλαγές που επέφερε. Ως συνέπεια του προηγουμένου, από εκεί που το Pro OC Cup thread είχε 6 σελίδες σχόλια, έφτασε τις 50+. Μες στις σελίδες αυτές έγινε μια εκτενής συζήτηση μεταξύ του Massman που σκέφτηκε όλο το Pro OC Cup contest και των overclockers, οι οποίοι επέμεναν να επιστρέψουν όλα όπως ήταν πριν. Ο Massman εξήγησε ότι για να γίνει ένα σωστό evaluation του νέου project και να δούμε αν αποδίδει, πρέπει να περάσουν τουλάχιστον δύο Pro OC Cup seasons (κάθε σεζόν ισούται με ένα τρίμηνο). Με τα πολλά (δεν υπάρχει λόγος να επεκταθώ περισσότερο στους καυγάδες και την σύγχυση που δημιουργήθηκε σε εκείνο το thread), ξεκίνησαν δειλά δειλά να εμφανίζονται οι πρώτες ομάδες. Μέσα σε αυτές είναι και η KRONOS PRO OC team, που αρχικά αποτελούνταν από τον rsannino (Ιταλός pro overclocker) και τους δικούς μας phil και Firekiller! Λίγο μετά την επίσημη έναρξη του season, προστέθηκαν και ο Nacho_aroyo (αργεντίνος pro overclocker), αλλά και ο Αμερικάνος Patriot, ενώ στα τέλη Ιουνίου αποφάσισε να συμμετέχει στην προσπάθεια των παιδιών και ο mortisboy. Έτσι λοιπόν τώρα, η Kronos Pro OC Team αποτελείται από 6 άτομα, 3 εκ των οποίων είναι δικά μας παιδιά!
Η θέση της Ελλάδας στο Pro OC Cup
Ο phil ήταν ο μοναδικός Έλληνας που συμμετείχε στο παλιό Pro OC League και μάλιστα βρισκόταν σταθερά στην πρώτη 20άδα. Λόγω του ότι το νέο Pro OC Cup περιλαμβάνει 5 διαφορετικά benchmarks και κατ' επέκταση απαιτεί 5 διαφορετικά συστήματα για να συμμετέχει κάποιος, αρχικά ήταν αντίθετος με το όλο εγχείρημα. Κατόπιν όμως συζήτησης με τον rsannino και τον Firekiller, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μία ομάδα και να διαγωνιστούν με τα μεγαθήρια του αθλήματος. Αργότερα στην ομάδα εισήλθαν και οι χρήστες Nacho_arroyo και Patriot. Η προσπάθεια που κατέβαλλαν τα παιδιά χαρακτηρίζεται κάτι παραπάνω από αξιόλογη, μιας στην αρχή του δεύτερου μισού της πρώτης σεζόν η KRONOS PRO OC team βρισκόταν στην 4η θέση με 168 πόντους, την στιγμή που οι 3 πρώτες θέσεις, διέθεταν 226 (KPC Pro OC), 178 (United Overclockers) και 174 (KPC Pro OC #2) πόντους αντίστοιχα! Αναλογιστείτε ότι τότε υπήρχαν συνολικά 18 ομάδες, οπότε τα παιδιά φαίνεται ότι ξεκίνησαν μια συντονισμένη προσπάθεια και σίγουρα τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!
Κατά την διάρκεια της πρώτης σεζόν, πραγματοποιήθηκε και το πρώτο επίσημο evaluation. Σε ποιο σημείο βρισκόταν λοιπόν τότε το Pro OC Cup, παρόλο την δύσκολη αρχή που είχε; Οι διασημότεροι συμμετέχοντες του προηγούμενου Pro OC League (αυτοί που φιγούραραν γενικά στις πέντε πρώτες θέσεις) είναι οι AndreYang (ASUS), k|ngp|n (EVGA), NickShih (ASRock), Smoke & Slamms (OCLab.ru), Christian Ney και Rbuass (Corsair). Αμέσως παρατηρεί κανείς ότι όλοι οι all stars έχουν συγκεντρωθεί σε τρεις ομάδες: KPC Pro OC (k|ngp|n, AndreYang, Splave.ROM, NickShih, Christian Ney), United Overclockers (SF3D, Xtreme Addict, giorgioprimo, Rbuass) και OCLab.ru (slamms, Smoke). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η KPC Pro OC ομάδα αποτελείται από άτομα που δουλεύουν στις ASUS, EVGA & ASRock! Με λίγα λόγια ακόμα και οι αντίπαλες εταιρείες συσπειρώθηκαν για να είναι σίγουρες ότι θα βρίσκονται στην κορυφή! Τα υπόλοιπα γνωστά πρόσωπα του προηγούμενου Pro OC League, συγκεντρώθηκαν σε δύο ομάδες: NP2Korea Pro OC team (Littleboy, OC_WindForce, NameGT) και KRONOS PRO OC team (Nacho_arroyo, Phil, Patriot, Firekiller, Rsannino).
Κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος του πρώτου τριμήνου, οπότε όλοι όσοι ασχολούνται με το Pro OC Cup και ιδιαίτερα οι Έλληνες overclockers, είχαμε αγωνία να δούμε σε τι θέση θα τερματίσει η Kronos Pro OC Team. Λίγες μέρες πριν την λήξη ήταν στην 2η θέση και τελικά τερμάτισαν στην 3η θέση! Βάζοντάς τα λοιπόν με τα μεγαθήρια του χώρου, κατάφεραν χωρίς ιδιαίτερο sponsorship να πάρουν την τρίτη θέση. Μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για ένα πρωτάθλημα επαγγελματιών όπου συμμετέχουν άτομα που το overclocking είναι λίγο πολύ η δουλειά τους. Να δούμε και τα αποτελέσματά τους σε κάθε stage ξεχωριστά. Όπως ανέφερα παραπάνω, οι συμμετέχοντες καλούνται να benchάρουν 5 διαφορετικά μετροπρογράμματα (καθ' ένα από τα οποία επωφελείται από άλλο hardware), για αυτό και απαιτείται ομαδικότητα.
1ο stage: CPU-Z Memory Frequency - 1563.5 MHz
Το score έγινε από τον Firekiller με μνήμες Corsair Dominator Platinum σε αερόψυξη, επεξεργαστή Core i7 3770K @ SS και μητρική ASRock Z77 OC Formula.
2ο stage: Single GPU 3DMark Fire Strike Extreme - 7258 Marks
Τα ηνία εδώ ανέλαβε ο Φίλιππας (phil) με επεξεργαστή Core i7 3930K @ 5.5GHz και κάρτα γραφικών GTX Titan @ 1547/1802MHz. Φυσικά και για τα δύο χρησιμοποιήθηκε υγρό άζωτο, ενώ η κάρτα γραφικών είχε πάνω της το γνωστό Epower που λειτουργεί σαν εξωτερική τροφοδοσία και βοηθά τους overclockers να δώσουν όσα volts θέλουν.
3ο stage: SuperPi 32M - 4m48.187sec
Ο rsannino πέτυχε score 4m48.187sec με μητρική ASRock Z77 OC Formula και επεξεργαστή i7 3770K @ 6820MHz.
4o stage: Full Out 3DMark 11 Performance - 34424 Marks
Προκειμένου να φτάσει τόσο ψηλά ο nacho χρησιμοποίησε όχι μία, όχι δύο, όχι τρεις, αλλά 4 x GTX Titan σε υδρόψυξη!
5o stage: Cinebench R11.5 - 45.3 points
Το πέμπτο και τελευταίο stage το τακτοποίησε ο Patriot, που χάρις στους 4 x Opteron 6164 HE @ 3800MHz έβγαλε 45+ πόντους! Παρεμπιπτόντως το score αυτό αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ στην κατηγορία των 48 πυρήνων.΄
Με το ξεκίνημα της δεύτερης σεζόν, αλλάξανε και τα απαιτούμενα benchmarks. Έτσι τώρα τα 5 stages περιλαμβάνουν SuperPi 32M, Fire Strike Extreme, Memory Clock, IGP Cloud Gate και 3DMark06 Dual GPU Mainstream αντίστοιχα. Στο 4ο stage επιτρέπεται μόνο η ενσωματωμένη κάρτα γραφικών του επεξεργαστή, οπότε αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες των συστημάτων που χρησιμοποίησαν τα παιδιά στις προσπάθειές τους κατά την διάρκεια της πρώτης σεζόν, για να φτάσουν στην 3η θέση! Να προσθέσω επίσης ότι πριν από μερικές μέρες, στην ομάδα μπήκε και ο mortisboy για να βοηθήσει όσο μπορεί τα παιδιά. Μεγαλώνει η παρέα!
Δείτε όλα τα αποτελέσματα της πρώτης σεζόν εδώ: Pro OC Cup Q2'13 @ HWBOT
Δείτε όλα τα αποτελέσματα της σεζόν που διανύουμε τώρα: Pro OC Cup Q3'13 @ HWBOT (δεύτερη σεζόν)
Ακολουθήστε την Kronos Pro OC Team στο Facebook: https://www.facebook.com/KronosProOc
Η σελίδα της Kronos Pro OC Team στο HWBOT: KRONOS PRO OC @ HWBOT
Θα κλείσω λέγοντας το εξής. Από την πρώτη στιγμή που γεννήθηκε η ιδέα του Pro OC Cup, συζήτησα με τον Φίλιππα (phil) και του είπα ότι η άποψή μου σαν θεατής είναι θετική. Μπορεί να έφερε τα πάνω κάτω στο πως λειτουργούσε μέχρι τώρα το Pro League, όμως δεν παύει να είναι ένα πολλά υποσχόμενο project. Μέχρι στιγμής νομίζω ότι όλοι έχουν μπει πια στο κλίμα, αναμένουμε όμως και το επίσημο evaluation του HwBot μετά το τέλος της δεύτερης σεζόν.
Εύχομαι τα καλύτερα! Keep pushing it παίδες! :T:
.