Η EA "την άκουσε" από τους gamers για το νέο Star Wars

Τα microtransactions αποτελούν παρελθόν για τον νέο τίτλο Star Wars Battlefront II μετά τις αντιδράσεις της κοινότητας και την ψυχρή απάντηση της EA.

Το νέο μέλος της σειράς παιχνιδιών Star Wars, Battlefront II, έκανε και επίσημα το ντεμπούτο του τη περασμένη Παρασκευή όμως μερικές από τις αποφάσεις του βρήκαν αντίθετη τη κοινή γνώμη των gamers απανταχού. Συγκεκριμένα, η DICE σε συνεργασία με την EA έδινε τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να αγοράσει loot crates που δίνουν αντικείμενα και άλλα in game "καλούδια" με πραγματικά χρήματα έχοντας ξεκάθαρο αβαντάζ έναντι του ανταγωνισμού. Μετά τις αντιδράσεις και τα βίντεο που έδειχναν ανθρώπους να σπαταλούν αξιόλογα ποσά για proof of concept το θέμα έφτασε και στα αφτιά της EA, η οποία σε σχετικό reddit post προσπάθησε να υπερασπίσει τη θέση της κερδίζοντας περί τα 675,000 downvotes, ένας αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα του site σήμερα!

Η ανακοίνωση ήταν η εξής:

The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes... As for cost, we selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we're looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we'll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay."

Μετά από την αλυσιδωτή αντίδραση της κοινότητας οι μετοχές της εταιρίας έκαναν βουτιά 40% - κάτι που μπορεί να μη μας ενδιαφέρει, όμως σίγουρα το γεγονός πως η EA αφαίρεσε για την ώρα τα microtransactions από τον τίτλο αποτελεί ένα θετικό στοιχείο που τονίζει την ισότητα που θα επικρατήσει μεταξύ των παικτών. Για την ώρα οι παίκτες θα πρέπει να παίζουν το παιχνίδι για να ξεκλειδώσουν νέα abilities και αντικείμενα και η απόφαση συνοδεύτηκε από σχετικό μακρόσυρτο blog post από τον Γενικό Διευθυντή της DICE Oskar Gabrielson:

"Thank you to everyone in our community for being the passionate fans that you are.

 

Our goal has always been to create the best possible game for all of you – devoted Star Wars fans and game players alike. We’ve also had an ongoing commitment to constantly listen, tune and evolve the experience as it grows. You’ve seen this with both the major adjustments, and polish, we have made over the past several weeks.

But as we approach the worldwide launch, it's clear that many of you feel there are still challenges in the design. We’ve heard the concerns about potentially giving players unfair advantages. And we’ve heard that this is overshadowing an otherwise great game. This was never our intention. Sorry we didn’t get this right.

We hear you loud and clear, so we’re turning off all in-game purchases. We will now spend more time listening, adjusting, balancing and tuning. This means that the option to purchase crystals in the game is now offline, and all progression will be earned through gameplay. The ability to purchase crystals in-game will become available at a later date, only after we’ve made changes to the game. We’ll share more details as we work through this.

We have created a game that is built on your input, and it will continue to evolve and grow. Star Wars Battlefront II is three times the size of the previous game, bringing to life a brand new Star Wars story, space battles, epic new multiplayer experiences across all three Star Wars eras, with more free content to come. We want you to enjoy it, so please keep your thoughts coming. And we will keep you updated on our progress."

Πηγή.

Βρείτε μας στα Social:  twitter.jpggplus.jpgfb.jpginsta.jpgyt.png

ea games, Star Wars Battlefront II, microtransactions , loot crates

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...