Sony PlayStation 5: Ταχύτερος SSD, 'μικρότερη' GPU από το Xbox

Η Sony έδωσε χθες στη δημοσιότητα αρκετά νέα στοιχεία για την επερχόμενη κονσόλα της και αυτά που ξεχωρίζουν είναι ο ταχύτατος SSD, αρχικά.

Πλέον μπορούμε να έχουμε μια πιο άμεση σύγκριση των επιδόσεων μεταξύ των δύο κονσολών αφού τόσο η Microsoft όσο και η Sony έχουν δώσει αρκετά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των επερχόμενων μοντέλων τους που θα κυκλοφορήσουν προς το τέλος του έτους, με τη κονσόλα της Microsoft να καταφθάνει την αμερικάνικη γιορτή των Ευχαριστιών, στις 26 Νοεμβρίου φέτος. Από τα σημαντικά χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε και το backwards compatibility που θα υπάρχει και θα επιτρέψει σε πολλούς gamers να έχουν περιεχόμενο από τη πρώτη κι όλας ημέρα απόκτησης της νέας κονσόλας, όσο αυτή θα γίνει την ίδια στιγμή πιο futureproof με νεότερα παιχνίδια και βελτιωμένες επιδόσεις. Για να παίξουν τα παλιότερα παιχνίδια στη κονσόλα η Sony 'κλειδώνει' κάποια χαρακτηριστικά (συχνότητες και extensions), τεχνητά μειώνοντας τις επιδόσεις στα πρότυπα των προηγούμενων κονσολών με στόχο την σωστή εκτέλεση των παιχνιδιών.

 

 

Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση ο Mark Cerny, σχεδιαστής μεγάλου μέρους του επερχόμενου PlayStation 5, ανέβηκε στο βήμα αναφέροντας σχεδόν κάθε πτυχή του hardware της νέας κονσόλας η οποία θα κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα. Ξεκινώντας από τις ομοιότητες με το Xbox Series X, η πρώτη είναι σίγουρα το custom chip που και στις δύο αποτελείται από οκτώ Zen 2 πυρήνες οι οποίοι θα τρέχουν στα 3.5GHz με πιθανότητα χαμηλότερων συχνοτήτων εάν παρουσιαστούν προβλήματα throttling κάτι που στάθηκε για κάμποση ώρα ο Cerny, λέγοντας πως δεν αποκλείεται κάποια games να φέρουν τη κονσόλα στα όριά της οπότε εκεί CPU και GPU θα ρίξουν τις συχνότητές τους για να προστατευθούν. Έτσι οι επιδόσεις των επεξεργαστών των δύο μοντέλων βρίσκονται κοντά μεταξύ ωστόσο στο PlayStation 5 το SMT είναι ενεργό από τη πρώτη μέρα και έτσι δε χρειάζεται να υπάρξουν δύο συχνότητες λειτουργίας όπως στη περίπτωση του Xbox.

Στα της GPU εδώ έχουμε ίσως τη σημαντικότερη διαφοροποίηση με το Xbox. Στο εσωτερικό θα βρίσκεται ένα RDNA 2 σχεδίασης Radeon chip της AMD όμως θα φέρει λιγότερους πυρήνες με υψηλότερη συχνότητα από τη κονσόλα της Microsoft παράγοντας έτσι 10,3 TFLOPs θεωρητικής ισχύος - (12.1 TFLOPs στο Xbox) στα 2.23GHz (1.85GHz στο Xbox). Το PlayStation 5 θα έχει μόλις 36 Compute Units έναντι 52 του Xbox με συνολικό αριθμό πυρήνων 2304 οι οποίοι θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις τελικές επιδόσεις της κονσόλας στα παιχνίδια ωστόσο υπάρχουν και άλλα πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις.

Και κάπως έτσι φτάνουμε στο υποσύστημα αποθήκευσης, στον custom SSD του PlayStation 5 που θα ενσωματώνει επίσης και έναν custom ελεγκτή της Sony για τις NAND με 12 κανάλια ταυτόχρονης επικοινωνίας με το matrix επιτρέποντας έτσι ταχύτητες ανάγνωσης έως 5.5GB/s και συνολική χωρητικότητα 825GB. Η Sony θέλει με αυτόν τον τρόπο να εξαλείψει τελείως τα loading screens στη κονσόλα και ένας τρόπος για να το καταφέρει είναι ένας ταχύτατος SSD μαζί με τη μνήμη των 16GB που θα βρίσκεται στο εσωτερικό. Λεπτομέρειες δόθηκαν και για τη μηχανή ήχου που θα χρησιμοποιεί η κονσόλα με τη Tempest Engine να είναι η καρδιά προσφέροντας μεταξύ άλλων και 3D ήχο για συστήματα εικονικής πραγματικότητας και όλη η επεξεργασία πραγματοποιείται σε ένα compute unit της GPU, τροποποιημένο φυσικά για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στα workloads που το θέλει fη Sony. Παρά όλα τα τεχνικά στοιχεία που ήρθαν στο φως, η εμφάνιση της κονσόλας παραμένει άγνωστη, αφού ούτε στα διάφορα slides που έδειξε Sony είχαμε κάποια συνταρρακτική πληροφορία κάτι που σημαίνει πως ότι σχέδιο έχουμε δει για την ώρα πιθανόν να είναι work in progress και να μην ισχύσει στο τέλος και οι διαρροές ίσως αποτελούν τρόπο της Sony να συλλέξει feedback με τα σχόλια των χρηστών. Η ημερομηνία κυκλοφορίας και η τιμή της κονσόλας είναι άλλα δύο στοιχεία που δε δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες.

 

 

 

CPU x86-64-AMD Ryzen™ “Zen 2”
8 Cores / 16 Threads
Variable frequency, up to 3.5 GHz
GPU
AMD Radeon™ RDNA 2-based graphics engine
Ray Tracing Acceleration
Variable frequency, up to 2.23 GHz (10.3 TFLOPS)
System Memory GDDR6 16GB
448GB/s Bandwidth
SSD
825GB
5.5GB/s Read Bandwidth (Raw)
PS5 Game Disc Ultra HD Blu-ray™, up to 100GB/disc
Video Out
Support of 4K 120Hz TVs, 8K TVs, VRR (specified by HDMI ver.2.1)
Audio “Tempest” 3D AudioTech

Πηγή.

Βρείτε μας στα Social: fb.jpgtwitter.jpginsta.jpgyt.png

hardware, sony, backwards compatibility , playstation 5, Mark Cerny , RDNA 2, 10,3 TFLOPs , custom SSD , Tempest Engine

Nickzzz

Members
2020-03-19T20:39:23Z

Ξέρω γω κονσόλα για παιχνίδια είναι, δεν θα ήταν καλύτερο να δώσουν πιο πολύ βάρος στα γραφικά από το να βάλουν τον πιο γρήγορο ssd που μπορούν; :hmmm:

MetallicGR

Administrator
2020-03-23T14:31:50Z

 A quick update on backward compatibility – With all of the amazing games in PS4’s catalog, we’ve devoted significant efforts to enable our fans to play their favorites on PS5. We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5.

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.

In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!

 

 

 

https://blog.us.playstation.com/2020/03/18/unveiling-new-details-of-playstation-5-hardware-technical-specs/

stavros

Members
2020-04-03T08:28:51Z

 

stavros

Members
2020-04-03T10:40:17Z

ωπα

 

1:28

image.thumb.png.afbe9b58ab005a26f7d25cd8e83e3ad6.png

 

Edit: θα ήθελα είναι fan-based video

MetallicGR

Administrator
2020-04-03T10:53:09Z

Τι εννοείς, αφού fan made είναι το βίντεο.

stavros

Members
2020-04-03T10:59:16Z

Εννοώ πως ο τίτλος "Max Payne 4" θα ήθελα να φαίνεται σε ένα επίσημο video, π.χ. Sony. Τώρα σε αυτό μπορούν να βάλει οποιοσδήποτε τα απωθημένα του. Έχω κάνει σχετικό edit.

tasos kats

Members
2020-04-03T11:05:36Z

μήπως το κάνανε για να  έχει και χαμηλότερες θερμοκρασίες το νεο ps5 ποιος ξερει; ετσι και αλλιως τα game ειναι fix στις κονσόλες άπλα παίζουν δεν έχει να πειραζεις visual detail 

MetallicGR

Administrator
2020-04-03T11:13:02Z
6 minutes ago, tasos kats said:

μήπως το κάνανε για να  έχει και χαμηλότερες θερμοκρασίες το νεο ps5 ποιος ξερει; ετσι και αλλιως τα game ειναι fix στις κονσόλες άπλα παίζουν δεν έχει να πειραζεις visual detail 

 

Όσον αφορά την είδηση παραπάνω, ναι το πιστεύω αυτό! Το πρώτο PS4 είχε πράγματα να τους διδάξει όπως και να χει.

tasos kats

Members
2020-04-03T11:33:05Z

Η Microsoft κάποτε την πάτησε με το X BOX 360 και με τα specs δεν θυμαμαι καλά ,είχαν βάλει vram λίγη με χαμηλή συχνότητα για την εποχή του και το playstation ps3 τότε είχε καλύτερα specs και σε καποια παιχνίδια σε συγκριτικά βίντεο έβλεπες π.χ far cry, στο περιβάλλον ήταν ποιο φτωχό σε σχέση με την εκδοσή του ps3 και πάθανε και μάθανε και φορτώνουν με specs ,την κονσόλα της η Microsoft άλλα η Sony έχει δυνατά αποκλειστικά games από πίσω της τα ζυγίζει ο καταναλωτής και παίρνει εγώ βεβαία είμαι PCας. Το θυμαμαι το σκηνικό αυτό γιατί έβγαιναν τότε οι x box users και έκλαιγαν , και μετά από 6 μηνες η Microsoft έβγαλε ένα update που υπέρ χρονίζει τον επεξεργαστή για να χρυσώσει το χάπι να χαμέ να λέγαμε ουσιαστικά δεν έκανε καμιά διάφορα.

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...