Guide: Κωδικοποίηση βίντεο (Quick Sync/CUDA/OCL)
Στον σημερινό οδηγό, "δαμάζουμε" γνωστές κάρτες γραφικών σε video encoding!
Στον σημερινό οδηγό, "δαμάζουμε" γνωστές κάρτες γραφικών, σε video encoding σενάρια χρήσης, δείχνοντας το τι μπορεί να κάνει μια GPU, εκτός από το να "ζωγραφίζει" παιχνίδια!
Οι παραδοσιακοί μέθοδοι για την κωδικοποίηση βίντεο περιλάμβαναν την χρήση των επεξεργαστών (CPU) καθώς με αυτούς, κάποτε, γινόταν ταχύτερα η διαδικασία, χάρη στους 2 ή περισσότερους πυρήνες -που επέτρεπαν παραλληλισμό της διεργασίας- ενώ σε αυτό βοηθούσε και η μεγάλη συχνότητα λειτουργίας τους. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι που μπήκαν οι -ακόμη ταχύτερες- GPUs στο "παιχνίδι" με πυρήνες (CUDA, Stream Processors) πολλαπλάσιους από κάθε επεξεργαστή της αγοράς οι οποίες απλά "έσβηναν από τον χάρτη" οποιοδήποτε επεξεργαστή με μεγάλη διαφορά.
Απλά αναλογιστείτε πως ήδη στον υπολογιστή σας έχετε έναν πανίσχυρο συν-επεξεργαστή ο οποίος απλά "περιμένει υπομονετικά" να τον χρησιμοποιήσετε για να επιταχύνετε ακόμα και βασικές εργασίες όπως επεξεργασία εικόνας. Σε μεγάλο βαθμό, τα παραπάνω τα έχουν πετύχει όλοι οι κατασκευαστές που θα ασχοληθούμε σήμερα, με την AMD συγκεκριμένα να διαθέτει στη φαρέτρα της την τεχνολογία HSA (Heterogeneous System Architecture) η οποία βρίσκεται μερικώς στους Llano, Trinity και Richland APUs και... πλήρως στους Streamroller αρχιτεκτονικής Kaveri χρησιμοποιώντας εκτός από τους 4 πυρήνες και τα 8 Compute Units της κάρτας γραφικών για επιτάχυνση σε εφαρμογές OpenCL. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο demo's που λειτουργούν με την εν λόγω τεχνολογία αν και η AMD υπόσχεται βελτίωση σε υφιστάμενες εφαρμογές OpenCL.
Έτσι λοιπόν σήμερα στο παρόν HwBox Guide θα ασχοληθούμε με την χρήση της GPU (είτε onboard στον επεξεργαστή, είτε discrete) στην επεξεργασία βίντεο και στο game capturing, θα αναλύσουμε τους βασικούς τύπους βίντεο που θα χρησιμοποιηθούν και θα συγκρίνουμε την ισχύ του επεξεργαστή με τις τεχνολογίες CUDA, Intel Quick Sync και OpenCL. Αλλά πρώτα ας μιλήσουμε λίγο για τα format και γενικά για το τι συμβαίνει από πλευράς software.
amd, intel, gpu, encoding, video, codec, mp4, avi, filetype, mediacoder
yanni
Πολύ μυγιάγγιχτο πρόγραμμα το Mediacoder. Με το παραμικρό σου πετάει πρόβλημα στο color space και τα cuda encoder parameters. Ο λόγος που το σούταρα στο παρελθόν και μόλις θυμήθηκα. Παλιά υπήρχε μια έκδοση αποκλειστικά για CUDA encoding που δούλευε καλά, αλλά την καταργήσανε, την ενσωμάτωσαν στο main πρόγραμμα και τα κάνανε μαντάρα.
George_o/c
Συμπέρασμα από AMD Fanboy: Καλά μιλάμε ο 4770Κ είναι και πολύ αργός
Ωραίος Λουκά, το διάβασα χθες, keep it up ρει
yanni
Εμένα πάλι μου κάνει εντύπωση που ο cpu είναι τόσο αργός σε σχέση με τις κάρτες γραφικών. Θα τον περίμενα πολύ ποιο γρήγορο και αναρωτιέμαι αν αξιοποιεί σωστά όλους τους πυρήνες το πρόγραμμα.