Συνέντευξη του Roy Taylor της nVIDIA, όπου μιλάει για όλους και για όλα
Όλοι ξέρουμε τη βαθιά σχέση που έχει η nVIDIA στη βιομηχανία των PC Games. Η εταιρεία, με εκατοντάδες συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο, είναι για πολλούς αυτή που κρατάει το PC Gaming ζωντανό, μιας και η επιβίωση της ίδιας εξαρτάται και από την επιβίωση του PC Gaming. Μπορεί βέβαια η nVIDIA να έχει συνεργαστεί με τη Sony, για τη δημιουργία του RSX, του chip γραφικών του Playstation 3, αλλά η καρδιά της εταιρείας ήταν, είναι και θα παραμείνουν οι κάρτες γραφικών για τους υπολογιστές μας.
Όλοι ξέρουμε τη βαθιά σχέση που έχει η nVIDIA στη βιομηχανία των PC Games. Η εταιρεία, με εκατοντάδες συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο, είναι για πολλούς αυτή που κρατάει το PC Gaming ζωντανό, μιας και η επιβίωση της ίδιας εξαρτάται και από την επιβίωση του PC Gaming. Μπορεί βέβαια η nVIDIA να έχει συνεργαστεί με τη Sony, για τη δημιουργία του RSX, του chip γραφικών του Playstation 3, αλλά η καρδιά της εταιρείας ήταν, είναι και θα παραμείνουν οι κάρτες γραφικών για τους υπολογιστές μας.
Στο παρελθόν, φυσικά και θυμόμαστε τη στάση της nVIDIA κατά της πειρατείας, που θεωρεί ότι καταστρέφει το PC Gaming, όντας η βασική ρίζα του προβλήματος, ενώ πρόσφατος και πασίγνωστος είναι ο πόλεμός της με την Intel, της οποίας οι επεξεργαστές, όπως υποστηρίζει, δε δίνουν σημαντικά ωφέλη στις επιδόσεις του συστήματός μας.
Έτσι λοιπόν, για να ξεκαθαρίσουν κάποια ζητήματα, όπως και να μάθουμε τη γνώμη της εταιρείας για ορισμένα άλλα θέματα, το Eurogamer αποφάσισε να πάρει μια συνέντευξη από τον Roy Taylor, τον VP της Content Business Development της nVIDIA, που στην ουσία είναι σα να λέμε "το αφεντικό του τμήματος των Video Games" στην εταιρεία.
Εμείς θα μεταφράσουμε αυτή τη συνέντευξη, προσπαθώντας να δώσουμε στους αναγνώστες μας μια εικόνα από αυτά που είπε ο Roy Taylor στους υπευθύνους του Eurogamer:
Eurogamer: [COLOR=White]Ένα μεγάλο μέρος της ισχύος των PC σήμερα, έρχεται από τις λύσεις πολλαπλών καρτών γραφικών ή SLI. Είναι αυτό το μέλλον των καρτών γραφικών, ή υπάρχουν ακόμα σημαντικά βήματα που μπορούν να γίνουν στον τομέα των μονοπύρηνων λύσεων?
[/COLOR]Roy Taylor: Την ίδια ώρα που αναπτύσσουμε τα μονοπύρηνα chip μας, αναπτύσσουμε και τις SLI λύσεις - και ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι για να έχουμε καλύτερο Scalability. Ότι προβλήματα λύνουμε, στα γραφικά, στη φυσική και στο ΑΙ, όλα έχουν σχέση με το Scalability. Σαν αποτέλεσμα αυτού, δε μετράει μόνο το πόσο ισχυρό θα είναι ένα κορυφαίο εξάρτημα που βγάζουμε, μιας και την ίδια στιγμή θα μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη δύναμη χρησιμοποιώντας δύο ή και τρία ταυτόχρονα. Έτσι λοιπόν, είμαστε αφοσιωμένοι και στα δύο.
Η nVIDIA θα συνεχίσει επ' άπειρον να σχεδιάζει ισχυρές κάρτες γραφικών, όπως η 9800 GX2.
Eurogamer: Βλέπετε το SLI σαν μια "Hardcore" επιλογή, ή είναι κάτι πάνω στο οποίο οι Developers θα μπορούν να αρχίσουν να αναπτύσσουν παιχνίδια στο μέλλον?
Roy Taylor: Σίγουρα το SLI έχει γίνει διάσημο και ιδιαίτερα επιτυχημένο στο χώρο των Enthusiasts. Παρόλα αυτά, για να απαντήσω πλήρως στην απάντησή σας, όσο βλέπουμε πως χρειάζεται περισσότερη ισχύς από τις κάρτες γραφικών για το ΑΙ και τη φυσική, τόσο περισσότερο πιστεύουμε πως μια λύση δύο ή και περισσότερων καρτών γραφικών, θα πάει και στην πιο Mainstream αγορά.
Eurogamer: Βλέπετε την Intel σαν έναν αντίπαλο, αν λάβουμε σα δεδομένο ότι πολλοί άνθρωποι σκέφτονται πριν την αγορά ενός υπολογιστή, αν θα ξοδέψουν τα λεφτά τους στον επεξεργαστή ή στην κάρτα γραφικών?
Roy Taylor: Πιστεύουμε ότι μέχρι σήμερα, έχει δοθεί πολύ έμφαση και λεφτά στην σειριακή επεξεργασία αλλά όχι στην παράλληλη επεξεργασία. Γι αυτό ακριβώς το λόγω προωθούμε την πλατφόρμα των Optimised PC, που σας δίνει την ευκαιρία να εστιάσετε λίγο περισσότερο στον παράλληλο επεξεργαστή σας και όχι τόσο πολύ στον σειριακό - έτσι θα έχετε ένα πιο ισορροπημένο PC.
Δεν πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε ανταγωνισμό - δεν προσπαθούμε να ξεφορτωθούμε τον CPU. Πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα καλύτερο μοίρασμα του φορτίου μέσα στον υπολογιστή μας. Έτσι λοιπόν, δεν μπορούμε να τους θεωρήσουμε ανταγωνιστές προς το παρόν. Στο μέλλον, θα δούμε αν και εφόσον βγει ο Larrabee και τι θα κάνει, αλλά για την ώρα, δε μπορούμε να πούμε με την αυστηρή έννοια της λέξης, ότι είμαστε ανταγωνιστές με την Intel.
Eurogamer: Η Intel πρέπει πάντως να σας βλέπει σα μια απειλή. Αυτό που στην ουσία λέτε είναι ότι θέλετε να σταματήσετε την προώθηση των 4πύρηνων και 8πύρηνων επεξεργαστών, δίνοντας το ρόλο τους σε μια κάρτα γραφικών η οποία θα νοικοκυρεύει τα πράγματα. Προφανώς, αυτό δεν είναι και ένα ζοφερό μέλλον για τους πολυπύρηνους, σωστά?
Roy Taylor: Αυτό που πιστεύω είναι πως αν κοιτάξετε τα δεδομένα και τις μετρήσεις, αυτά θα σας δείξουν ότι για σχεδόν οτιδήποτε θέλετε να κάνετε στον υπολογιστή σας σήμερα, ένας παράλληλος επεξεργαστής έχει περισσότερη αξία από έναν σειριακό επεξεργαστή. Είτε μιλάμε για Gaming είτε για Video Encode ή Decode είτε για κάθε άλλου είδους Multimedia εργασίας, ο παράλληλος επεξεργαστής μας δίνει πολύ περισσότερη ισχύ όσο αυξάνετε των αριθμό των επεξεργαστών, από ότι θα πάρετε ποτέ από έναν σειριακό επεξεργαστή. Δεν είναι νούμερα που τα βγάλαμε από το μυαλό μας - έτσι έχει η κατάσταση σήμερα.
[CENTER]H Intel δεν είναι άμεσος ανταγωνιστής, αλλά η nVIDIA δεν προβλέπει οι πολυπύρηνοι επεξεργαστές να έχουν καλό μέλλον
[/CENTER]
Eurogamer: Μια ερώτηση που πάντα μας έρχεται στο νου όποτε συζητάμε για την αγορά των PC είναι η πειρατεία. Το όλο θέμα με το "Θάνατο του PC Gaming" είναι ανοησίες φυσικά, αλλά φτάνουμε σε ένα σημείο όπου οι εμπειρίες ενός PC Gamer με ένα High-End μηχάνημα αρχίζουν να γίνονται συγκρίσιμες με αυτές ενός Console Gamer - και φυσικά εκεί δεν έχουν τόσο έντονο το φαινόμενο της πειρατείας όπως στο PC.
Roy Taylor: Πιστεύω πως θα δούμε στο μέλλον όλο και περισσότερη τη χρήση της Digital Authentication, και σίγουρα θα φτάσουμε σε ένα σημείο όπου θα προσπαθήσουμε να πείσουμε τον κόσμο ότι τα παιχνίδια δεν είναι ένα απλό προϊόν, αλλά μια υπηρεσία. Αυτή είναι η κατεύθυνση που σκοπεύουμε να κινηθούμε, γιατί οι πειρατές σκοτώνουν τους Developers - και πιστεύω πως αυτό που κάνουν είναι πολύ άδικο.
Για το άλλο που είπατε, έχετε δίκιο - η ανάπτυξη παιχνιδιών για το PC αρχίζει να συγγενεύει ισχυρά με αυτή των κονσολών. Νομίζω πως πρέπει να δούμε τα γεγονότα - η αξία των κονσολών είναι τόσο μεγάλη για τους Developers, που σχεδόν κανένας δεν πρόκειται να κάνει ένα παιχνίδι αποκλειστικά για το PC στο μέλλον. Γιατί να το κάνουν? Γιατί να αγνοήσουν τις κονσόλες? Το PC Gaming αλλάζει, αλλά οι κονσόλες δεν απειλούν το PC Gaming. Απλά είναι διαφορετικές. Το να καταφέρουμε να προσαρμοστούμε σε αυτό το γεγονός και να το κατανοήσουμε είναι αυτό που για μένα είναι το σημαντικότερο όλων. Οι περισσότεροι PC Gamers έχουν και μια κονσόλα - όχι όλοι, αλλά πολλοί από αυτούς. Αυτό λοιπόν που βλέπουμε είναι ότι ναι, οι Developers φτιάχνουν παιχνίδια για τις κονσόλες και για το PC ταυτόχρονα.
Η κονσόλα πλέον είναι η βάση. Αν δείτε το Gears of War ή το Assassin's Creed, αυτά τα παιχνίδια βγήκαν από τις κονσόλες και ήταν μια καταπληκτική εμπειρία - αλλά στο PC οι εκδόσεις τους είχαν πολύ περισσότερες επιλογές που τα έκανε ακόμα πιο όμορφα. Και να είχατε την έκδοση για την κονσόλα, η έκδοση για το PC απλά ήταν καλύτερη. Αυτό πρέπει να βάλει ο κόσμος στο μυαλό του - η κονσόλα είναι απλά η βάση, η έκδοση για το PC θα είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του παιχνιδιού της κονσόλας. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικό και γι αυτό δεν μπορώ να καταλάβω σε πιο σημείο απειλούν οι κονσόλες το PC.
Ένα άλλο θέμα είναι ότι άλλαξε η ανάπτυξη παιχνιδιών με τις κονσόλες. Κάποτε το κατώτατο όριο ήταν μια ενσωματωμένη κάρτα γραφικών, με ποταπές επιδόσεις. Τώρα, αρχίζοντας από την κονσόλα, τα γραφικά είναι πολύ ανώτερα από την ενσωματωμένη αυτή κάρτα, πράγμα που σημαίνει ότι η βάση είναι πολύ καλύτερη. Έτσι λοιπόν, θα προσθέσουμε σε αυτή την έκδοση πολύ περισσότερα πράγματα που θα την κάνουν πλουσιότερη, κάνοντας έτσι την PC Version ακόμα καλύτερη.
[/CENTER]
Eurogamer: Όταν λέτε ότι η βάση θα γίνει καλύτερη, αυτό σίγουρα είναι καλό για τους ανθρώπους που έχουν υπολογιστές ικανούς να τρέξουν τα παιχνίδια αυτά, σε αυτά τα επίπεδα γραφικών - δε σας νοιάζουν όμως οι ορδές παλαιότερων μηχανημάτων που αφήνετε πίσω, ειδικότερα δε laptop?
Roy Taylor: Αν δείτε τα τελευταία στατιστικά από τη λίστα του Mercury, θα δείτε ότι είμαστε το νούμερο 2 πίσω από την Intel - στην παγκόσμια αγορά των καρτών γραφικών, ενσωματωμένων και μη. Αν δείτε τα νούμερα των καρτών γραφικών που πουλήθηκαν πέρσι, μιλάμε για 366 εκατομμύρια κάρτες γραφικών, ενσωματωμένες και εξωτερικές. Ο αριθμός των επεξεργαστών όμως ήταν μόλις 273 εκατομμύρια CPU παγκοσμίως.
Eurogamer: Θέλετε να πείτε δηλαδή ότι αυτοί που έχουν ενσωματωμένες κάρτες γραφικών, έβαλαν στο μηχάνημά τους και μια εξωτερική κάρτα γραφικών?
Roy Taylor: Αυτό ακριβώς λέγεται Double Attach, και μόλις το βγάλετε από την εξίσωση θα δείτε κάτι πολύ διαφορετικό. Η nVIDIA είναι το νούμερο 1 και ήταν σε αυτή τη θέση εδώ και πολύ καιρό. Αυτή είναι μια θέση που προσπαθούμε να τη μοιραστούμε με τους εκδότες των παιχνιδιών. Τα λεφτά που επενδύουμε στην ανάπτυξη καινούριων λύσεων για ακόμα καλύτερα γραφικά στα παιχνίδια σας, τα παίρνουμε πίσω με μεγάλο κέρδος, μιας και υπάρχει μια πολύ μεγάλη βάση από Gamers που έχουν προϊόντα GeForce στο PC τους. Υπολογίζουμε περίπου 180 εκατομμύρια Gamers που έχουν GeForce κάρτες στον υπολογιστή τους - αυτά τα νούμερα είναι πολύ μεγαλύτερα ακόμα και από τα νούμερα του ΧΒΟΧ360 ή του Playstation 3!!!
Η nVIDIA κατασκευάζει το RSX για το PS3, αλλά ο Taylor τονίζει ότι η αγορά των PC που έχουν εγκατεστημένη μια GeForce είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε από τις κονσόλες νέας γενιάς
Eurogamer: Όταν λέτε όμως GeForce Gamers, μέχρι πόσο παλιάς γενιάς Hardware της nVIDIA έχουν αυτοί οι άνθρωποι?
Roy Taylor: Ένα πολύ επιτυχημένο παιχνίδι στο PC πουλάει περίπου 2 με 3 εκατομμύρια κόπιες - πιστεύω πως έχουμε πολύ περισσότερους GeForce Gamers από αυτό το νούμερο, ικανούς να παίξουν το παιχνίδι αυτό στις μέγιστες ρυθμίσεις του. Το Crysis πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο κόπιες στο PC, το ίδιο και το Bioshock παρόλες τις δυσπιστίες. Διαλέξτε οποιοδήποτε διάσημο τίτλο για το PC - το ένα εκατομμύριο κόπιες το ξεπερνάει, ορισμένα σχετικά άνετα, και αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Έτσι δεν μπορώ να πω πως αφήνουμε τον κόσμο πίσω - έχουμε πουλήσει τόσες πολλές GeForce GPUs που μας έχουν δώσει πίσω όσα επενδύσαμε σε πολλαπλάσιο βαθμό.
Eurogamer: Όταν βλέπουμε τη "βελτιωμένη" έκδοση για το PC, μπορεί να τρέχει σε μια υψηλότερη ανάλυση, αλλά τα γραφικά δεν είναι και τόσο μπροστά από αυτά που βλέπουμε σε μια κονσόλα. Ο Developer δεν πρόκειται να κάτσει και να κάνει το παιχνίδι από την αρχή μόνο για την κονσόλα. Αυτό δε σημαίνει ότι οι άνθρωποι που επενδύουν σε μια πολύ δυνατή κάρτα γραφικών, δεν παίρνουν εν τέλει αυτό που αξίζουν, με παιχνίδια τα οποία δε δείχνουν όπως θα πρεπε, εξαιτίας του ότι είναι σχεδιασμένα για ένα κατώτερης δύναμης σύστημα?
Roy Taylor: Βασικά, νομίζω ότι οι κατασκευαστές κονσολών δε θα έλεγαν ότι είναι και πολύ κατώτερες οι κονσόλες τους....
Eurogamer: Ίσως τώρα ναι, αλλά σε μερικά χρόνια θα είναι σίγουρα αρκετά κατώτερες.
Roy Taylor: Σε αυτό που λέτε έχετε δίκιο - αυτό ακριβώς θα γίνει με αυτό που κάνουμε με τη φυσική και το ΑΙ. Αγοράσαμε την AGEIA λίγους μήνες πριν και ένα από τα πράγματα που καταφέραμε είναι να επιταχύνουμε το PhysX API για την επεξεργασία της φυσικής, με τη χρήση της GPU. Με πάνω από 30 εκατομμύρια GeForce 8-series GPUs παγκοσμίως, είναι μια πολύ καλή επένδυση, ειδικά όταν μπορούμε να περάσουμε τη φυσική από τον υπολογιστή στις κονσόλες, καθώς και το ανάποδο.
Στο PC όμως έχουμε καλύτερη Scalability. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τη φυσική σωματιδίων, που είναι σχετικά εύκολο να το καταλάβετε. Αυτό που είμαστε ικανοί να κάνουμε για παράδειγμα είναι αυτό - θα μπορούμε να ανατινάξουμε ένα κτίριο και να έχουμε χίλια κομμάτια από χαλάσματα στην κονσόλα. Όταν θα το μεταφέρουμε αυτό το πράγμα στον υπολογιστή θα είμαστε ικανοί να το βελτιώσουμε έως και - ας πούμε - 20 φορές. Θα έχουμε 20 χιλιάδες κομμάτια από χαλάσματα που θα βγαίνουν από ένα κτίριο, στην έκδοση για PC, στα maximum settings. Ένα απλό PC θα μπορεί πιθανόν να είναι ίδιο με την κονσόλα - περίπου χίλια κομμάτια. Το High-End όμως, αυτοί οι τύποι με τα συστήματα SLI και τις καλύτερες GPUs? Αυτοί θα έχουν έως και 20 χιλιάδες κομμάτια χαλασμάτων. Έτσι λοιπόν, όσο καλύτερη GPU παίρνετε, τόσο καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα θα έχετε. Αυτό είναι πραγματικά φοβερό και σχετικά εύκολο να το καταλάβετε.
Η φυσική σήμερα είναι ένα μείγμα από σωματίδια, υγρά, μαλακά σώματα και ύφασμα. Αν δείτε τη βάση, ένας επεξεργαστής συνδυασμένος με μια τεράστιας ισχύος κάρτα γραφικών, θα δείτε ότι μπορούμε να είμαστε έως και 20 φορές ταχύτεροι στην επεξεργασία των σωματιδίων, 6 φορές στα υγρά και 5 φορές στα μαλακά σώματα και στο ύφασμα. Αυτά είναι αληθινά νούμερα.
Eurogamer: Όταν μιλάτε για όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, όλα είναι όμορφα, στο τέλος όμως καταλήγουμε να μιλάμε για μηχανήματα που είναι πανάκριβα. Αυτό θεωρείτε πως γίνεται εξαιτίας του ότι ο κόσμος πολλές φορές αναβαθμίζει τις CPU και GPU του, χωρίς να χρειάζεται...?
Roy Taylor: Αυτό που πιστεύω εγώ, και πολλοί δε συμφωνούν μαζί μου, είναι ότι δε χρειάζεται να πάει κάποιος να πάρει το Super High-End PC. Μπορείτε σήμερα να πάτε με 1.000 ή ακόμα και 700 λίρες Αγγλίας και να αγοράσετε ένα PC που θα παίζει οτιδήποτε του βάλετε - δε χρειάζεται καν να έχει έναν High-End 4πύρηνο επεξεργαστή πάνω του. Εννοείται ότι θέλει ένα CPU, μη με παρεξηγήσετε σε αυτό, απλά αν βάλετε μια πιο ισχυρή κάρτα γραφικών, ξοδεύοντας λίγο λιγότερα χρήματα πάνω στον επεξεργαστή, θα έχετε αυτό που εμείς εδώ λέμε ισορροπημένο PC. Δε χρειάζεστε προς Θεού ένα PC των 3.000 λιρών Αγγλίας για να παίζετε παιχνίδια. Απλά επενδύστε λίγο περισσότερα λεφτά στην κάρτα γραφικών.
Τα μοντέρνα PC μπορεί να παίρνουν πολλά σχήματα, αλλά δε χρειάζεστε πάνω από 1000 λίρες Αγγλίας για να τρέξετε κάθε παιχνίδι που υπάρχει στην αγορά, σύμφωνα με την nVIDIA
Eurogamer: Αυτό το μήνυμα περνάει στους Gamers?
Roy Taylor: Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Τα στοιχεία ως τώρα μας έδειχναν ότι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο στο να διαδόσουμε το μήνυμα αυτό - ότι δε χρειάζεται να ξοδεύετε τόσα πολλά χρήματα. Λέγοντας αυτό βέβαια, θα απεχθανόμουν να ακούσω ότι ο κόσμος νομίζει πως είμαστε εναντίον αυτών των υπέροχων High-End Gaming συστημάτων. Είναι καταπληκτικά μηχανήματα, μας παρέχουν υπέροχες εμπειρίες.
Eurogamer: Μα πως θα μπορούσατε να πείτε κάτι τέτοια, όταν βάζουν τόσα πολλά χρήματα στις τσέπες της nVIDIA!
Roy Taylor: [γέλια] Όχι μόνο αυτό, αλλά παρέχουν και μια φανταστική εμπειρία όπως προείπα. Ποιος δε θα ήθελε ένα, σωστά? Απλά δε θέλουμε να παραμερίσουμε τους υπόλοιπους χρήστες. Αυτό προσπαθούμε να πούμε με το Optimised PC και το μήνυμα που μεταφέρει - θέλουμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα, να ξεκαθαρίσουμε ότι αν θέλετε να ξοδέψετε πολλά χρήματα είναι δικαίωμά σας, αλλά δεν είναι απαραίτητο αν θέλετε απλά να χαρείτε το PC Gaming. Αυτό είναι το μήνυμά μας.
Eurogamer: Θα φτάσετε στο σημείο να πείτε πως το Optimised PC είναι μια σφραγίδα ποιότητας? Θα δούμε δηλαδή κάποια μηχανήματα με ένα τέτοιο σήμα ή σφραγίδα, ή απλά είναι ένα σετ οδηγιών?
Roy Taylor: Χειροκροτάμε στην κυριολεξία τον Mark Rein της Epic σε αυτό το θέμα - αν υπήρχαν κι άλλοι Developers που θα σηκωνόντουσαν και θα φώναζαν "Σταματήστε να πουλάτε ενσωματωμένες κάρτες γραφικών, μας σκοτώνετε", θα είμασταν πολύ καλύτερα. Αν οι Fujitsu-Siemens, Packard Bell, Lenovo, Medion και άλλοι PC Makers ακούγαν λίγο προσεκτικά - και για να είμαστε και λίγο δίκαιοι, στην Ευρώπη γενικά ακούνε, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στην Αμερική - τότε τα περισσότερα PC θα ήταν ικανά να παίξουν καλά παιχνίδια, και αυτό φυσικά θα ήταν καλό για όλους. Θα ήταν καλό για εμάς, θα ήταν καλό και για τους Gamers.
Παιχνίδια όπως το Assassin's Creed δείχνουν ότι οι PC Gamers παίρνουν τις καλύτερες εκδόσεις, είπε ο Taylor, σιωπώντας όμως για το κενό των περίπου 5 μηνών μέχρι το παιχνίδι να είναι έτοιμο για το PC....
Eurogamer: Αυτοί οι κατασκευαστές PC κυρίως έχουν ως στόχο τα "οικογενειακά" PC, "entairtenment" PC ας πούμε - που δεν είναι σωστό, όπως λέτε.
Roy Taylor: Μα γι αυτό αυτές οι εταιρείες πρέπει κάποια στιγμή να ερωτηθούν γιατί πουλάνε PC τα οποία στην ουσία δεν κάνουν για απολύτως τίποτα εκτός από το να γράψεις ένα e-mail.
Eurogamer: Αν δούμε τη σειρά των προϊόντων της nVIDIA, έχετε ένα τεράστιο αριθμό καρτών στην αγορά, αλλά ο αριθμός μόνος του δε σημαίνει τίποτα - ένας μεγαλύτερος αριθμός δε σημαίνει απαραίτητα καλύτερες επιδόσεις. Υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές λύσεις με διαφορές στις συχνότητες των μνημών ή του πυρήνα. Ο μόνος τρόπος για τον καταναλωτή να αποφασίσει είναι να κοιτάξει τα διάφορα Reviews - όχι και η καλύτερη εμπειρία για έναν αδαή πελάτη. Δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο απλοποίησης όλων αυτών?
Roy Taylor: Ναι, υπάρχει. Η απάντηση είναι απλή - ναι. Σας ακούμε, και δεν είστε οι πρώτοι που μου θέσατε αυτό το ερώτημα - είναι μια δοκιμασία στην οποία προσπαθούμε να βρούμε κάποιες λύσεις αυτή τη στιγμή. Θέλουμε να κρατάμε τα πράγματα απλά για τους πελάτες μας, χωρίς καμία αμφιβολία. Συμφωνούμε. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν και ξέρουν τη GeForce σήμερα, θα είναι εντάξει και στο μέλλον. Αλλά αν θέλουμε να επεκτείνουμε την επιχείρησή μας, δε χωρά αμφιβολία ότι πρέπει να λύσουμε αυτό το πρόβλημα - η απάντηση είναι απλή - "Ναι".
Στο παρελθόν, φυσικά και θυμόμαστε τη στάση της nVIDIA κατά της πειρατείας, που θεωρεί ότι καταστρέφει το PC Gaming, όντας η βασική ρίζα του προβλήματος, ενώ πρόσφατος και πασίγνωστος είναι ο πόλεμός της με την Intel, της οποίας οι επεξεργαστές, όπως υποστηρίζει, δε δίνουν σημαντικά ωφέλη στις επιδόσεις του συστήματός μας.
Έτσι λοιπόν, για να ξεκαθαρίσουν κάποια ζητήματα, όπως και να μάθουμε τη γνώμη της εταιρείας για ορισμένα άλλα θέματα, το Eurogamer αποφάσισε να πάρει μια συνέντευξη από τον Roy Taylor, τον VP της Content Business Development της nVIDIA, που στην ουσία είναι σα να λέμε "το αφεντικό του τμήματος των Video Games" στην εταιρεία.
Εμείς θα μεταφράσουμε αυτή τη συνέντευξη, προσπαθώντας να δώσουμε στους αναγνώστες μας μια εικόνα από αυτά που είπε ο Roy Taylor στους υπευθύνους του Eurogamer:
-----------------------------------------
Eurogamer: [COLOR=White]Ένα μεγάλο μέρος της ισχύος των PC σήμερα, έρχεται από τις λύσεις πολλαπλών καρτών γραφικών ή SLI. Είναι αυτό το μέλλον των καρτών γραφικών, ή υπάρχουν ακόμα σημαντικά βήματα που μπορούν να γίνουν στον τομέα των μονοπύρηνων λύσεων?
[/COLOR]Roy Taylor: Την ίδια ώρα που αναπτύσσουμε τα μονοπύρηνα chip μας, αναπτύσσουμε και τις SLI λύσεις - και ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι για να έχουμε καλύτερο Scalability. Ότι προβλήματα λύνουμε, στα γραφικά, στη φυσική και στο ΑΙ, όλα έχουν σχέση με το Scalability. Σαν αποτέλεσμα αυτού, δε μετράει μόνο το πόσο ισχυρό θα είναι ένα κορυφαίο εξάρτημα που βγάζουμε, μιας και την ίδια στιγμή θα μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη δύναμη χρησιμοποιώντας δύο ή και τρία ταυτόχρονα. Έτσι λοιπόν, είμαστε αφοσιωμένοι και στα δύο.
Η nVIDIA θα συνεχίσει επ' άπειρον να σχεδιάζει ισχυρές κάρτες γραφικών, όπως η 9800 GX2.
Eurogamer: Βλέπετε το SLI σαν μια "Hardcore" επιλογή, ή είναι κάτι πάνω στο οποίο οι Developers θα μπορούν να αρχίσουν να αναπτύσσουν παιχνίδια στο μέλλον?
Roy Taylor: Σίγουρα το SLI έχει γίνει διάσημο και ιδιαίτερα επιτυχημένο στο χώρο των Enthusiasts. Παρόλα αυτά, για να απαντήσω πλήρως στην απάντησή σας, όσο βλέπουμε πως χρειάζεται περισσότερη ισχύς από τις κάρτες γραφικών για το ΑΙ και τη φυσική, τόσο περισσότερο πιστεύουμε πως μια λύση δύο ή και περισσότερων καρτών γραφικών, θα πάει και στην πιο Mainstream αγορά.
Eurogamer: Βλέπετε την Intel σαν έναν αντίπαλο, αν λάβουμε σα δεδομένο ότι πολλοί άνθρωποι σκέφτονται πριν την αγορά ενός υπολογιστή, αν θα ξοδέψουν τα λεφτά τους στον επεξεργαστή ή στην κάρτα γραφικών?
Roy Taylor: Πιστεύουμε ότι μέχρι σήμερα, έχει δοθεί πολύ έμφαση και λεφτά στην σειριακή επεξεργασία αλλά όχι στην παράλληλη επεξεργασία. Γι αυτό ακριβώς το λόγω προωθούμε την πλατφόρμα των Optimised PC, που σας δίνει την ευκαιρία να εστιάσετε λίγο περισσότερο στον παράλληλο επεξεργαστή σας και όχι τόσο πολύ στον σειριακό - έτσι θα έχετε ένα πιο ισορροπημένο PC.
Δεν πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε ανταγωνισμό - δεν προσπαθούμε να ξεφορτωθούμε τον CPU. Πιστεύουμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει ένα καλύτερο μοίρασμα του φορτίου μέσα στον υπολογιστή μας. Έτσι λοιπόν, δεν μπορούμε να τους θεωρήσουμε ανταγωνιστές προς το παρόν. Στο μέλλον, θα δούμε αν και εφόσον βγει ο Larrabee και τι θα κάνει, αλλά για την ώρα, δε μπορούμε να πούμε με την αυστηρή έννοια της λέξης, ότι είμαστε ανταγωνιστές με την Intel.
Eurogamer: Η Intel πρέπει πάντως να σας βλέπει σα μια απειλή. Αυτό που στην ουσία λέτε είναι ότι θέλετε να σταματήσετε την προώθηση των 4πύρηνων και 8πύρηνων επεξεργαστών, δίνοντας το ρόλο τους σε μια κάρτα γραφικών η οποία θα νοικοκυρεύει τα πράγματα. Προφανώς, αυτό δεν είναι και ένα ζοφερό μέλλον για τους πολυπύρηνους, σωστά?
Roy Taylor: Αυτό που πιστεύω είναι πως αν κοιτάξετε τα δεδομένα και τις μετρήσεις, αυτά θα σας δείξουν ότι για σχεδόν οτιδήποτε θέλετε να κάνετε στον υπολογιστή σας σήμερα, ένας παράλληλος επεξεργαστής έχει περισσότερη αξία από έναν σειριακό επεξεργαστή. Είτε μιλάμε για Gaming είτε για Video Encode ή Decode είτε για κάθε άλλου είδους Multimedia εργασίας, ο παράλληλος επεξεργαστής μας δίνει πολύ περισσότερη ισχύ όσο αυξάνετε των αριθμό των επεξεργαστών, από ότι θα πάρετε ποτέ από έναν σειριακό επεξεργαστή. Δεν είναι νούμερα που τα βγάλαμε από το μυαλό μας - έτσι έχει η κατάσταση σήμερα.
[CENTER]H Intel δεν είναι άμεσος ανταγωνιστής, αλλά η nVIDIA δεν προβλέπει οι πολυπύρηνοι επεξεργαστές να έχουν καλό μέλλον
[/CENTER]
Eurogamer: Μια ερώτηση που πάντα μας έρχεται στο νου όποτε συζητάμε για την αγορά των PC είναι η πειρατεία. Το όλο θέμα με το "Θάνατο του PC Gaming" είναι ανοησίες φυσικά, αλλά φτάνουμε σε ένα σημείο όπου οι εμπειρίες ενός PC Gamer με ένα High-End μηχάνημα αρχίζουν να γίνονται συγκρίσιμες με αυτές ενός Console Gamer - και φυσικά εκεί δεν έχουν τόσο έντονο το φαινόμενο της πειρατείας όπως στο PC.
Roy Taylor: Πιστεύω πως θα δούμε στο μέλλον όλο και περισσότερη τη χρήση της Digital Authentication, και σίγουρα θα φτάσουμε σε ένα σημείο όπου θα προσπαθήσουμε να πείσουμε τον κόσμο ότι τα παιχνίδια δεν είναι ένα απλό προϊόν, αλλά μια υπηρεσία. Αυτή είναι η κατεύθυνση που σκοπεύουμε να κινηθούμε, γιατί οι πειρατές σκοτώνουν τους Developers - και πιστεύω πως αυτό που κάνουν είναι πολύ άδικο.
Για το άλλο που είπατε, έχετε δίκιο - η ανάπτυξη παιχνιδιών για το PC αρχίζει να συγγενεύει ισχυρά με αυτή των κονσολών. Νομίζω πως πρέπει να δούμε τα γεγονότα - η αξία των κονσολών είναι τόσο μεγάλη για τους Developers, που σχεδόν κανένας δεν πρόκειται να κάνει ένα παιχνίδι αποκλειστικά για το PC στο μέλλον. Γιατί να το κάνουν? Γιατί να αγνοήσουν τις κονσόλες? Το PC Gaming αλλάζει, αλλά οι κονσόλες δεν απειλούν το PC Gaming. Απλά είναι διαφορετικές. Το να καταφέρουμε να προσαρμοστούμε σε αυτό το γεγονός και να το κατανοήσουμε είναι αυτό που για μένα είναι το σημαντικότερο όλων. Οι περισσότεροι PC Gamers έχουν και μια κονσόλα - όχι όλοι, αλλά πολλοί από αυτούς. Αυτό λοιπόν που βλέπουμε είναι ότι ναι, οι Developers φτιάχνουν παιχνίδια για τις κονσόλες και για το PC ταυτόχρονα.
Η κονσόλα πλέον είναι η βάση. Αν δείτε το Gears of War ή το Assassin's Creed, αυτά τα παιχνίδια βγήκαν από τις κονσόλες και ήταν μια καταπληκτική εμπειρία - αλλά στο PC οι εκδόσεις τους είχαν πολύ περισσότερες επιλογές που τα έκανε ακόμα πιο όμορφα. Και να είχατε την έκδοση για την κονσόλα, η έκδοση για το PC απλά ήταν καλύτερη. Αυτό πρέπει να βάλει ο κόσμος στο μυαλό του - η κονσόλα είναι απλά η βάση, η έκδοση για το PC θα είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του παιχνιδιού της κονσόλας. Αυτό είναι κάτι εξαιρετικό και γι αυτό δεν μπορώ να καταλάβω σε πιο σημείο απειλούν οι κονσόλες το PC.
Ένα άλλο θέμα είναι ότι άλλαξε η ανάπτυξη παιχνιδιών με τις κονσόλες. Κάποτε το κατώτατο όριο ήταν μια ενσωματωμένη κάρτα γραφικών, με ποταπές επιδόσεις. Τώρα, αρχίζοντας από την κονσόλα, τα γραφικά είναι πολύ ανώτερα από την ενσωματωμένη αυτή κάρτα, πράγμα που σημαίνει ότι η βάση είναι πολύ καλύτερη. Έτσι λοιπόν, θα προσθέσουμε σε αυτή την έκδοση πολύ περισσότερα πράγματα που θα την κάνουν πλουσιότερη, κάνοντας έτσι την PC Version ακόμα καλύτερη.
[CENTER]
H διάσημη ιστοσελίδα για BitTorrent, Pirate Bay, που άλλαξε το θέμα της τον Απρίλιο, με το οποίο πολλοί γέλασαν, όχι όμως και η nVIDIA, που κατακρίνει την πειρατεία σε όλες τις μορφές που αυτή παίρνει
H διάσημη ιστοσελίδα για BitTorrent, Pirate Bay, που άλλαξε το θέμα της τον Απρίλιο, με το οποίο πολλοί γέλασαν, όχι όμως και η nVIDIA, που κατακρίνει την πειρατεία σε όλες τις μορφές που αυτή παίρνει
[/CENTER]
Eurogamer: Όταν λέτε ότι η βάση θα γίνει καλύτερη, αυτό σίγουρα είναι καλό για τους ανθρώπους που έχουν υπολογιστές ικανούς να τρέξουν τα παιχνίδια αυτά, σε αυτά τα επίπεδα γραφικών - δε σας νοιάζουν όμως οι ορδές παλαιότερων μηχανημάτων που αφήνετε πίσω, ειδικότερα δε laptop?
Roy Taylor: Αν δείτε τα τελευταία στατιστικά από τη λίστα του Mercury, θα δείτε ότι είμαστε το νούμερο 2 πίσω από την Intel - στην παγκόσμια αγορά των καρτών γραφικών, ενσωματωμένων και μη. Αν δείτε τα νούμερα των καρτών γραφικών που πουλήθηκαν πέρσι, μιλάμε για 366 εκατομμύρια κάρτες γραφικών, ενσωματωμένες και εξωτερικές. Ο αριθμός των επεξεργαστών όμως ήταν μόλις 273 εκατομμύρια CPU παγκοσμίως.
Eurogamer: Θέλετε να πείτε δηλαδή ότι αυτοί που έχουν ενσωματωμένες κάρτες γραφικών, έβαλαν στο μηχάνημά τους και μια εξωτερική κάρτα γραφικών?
Roy Taylor: Αυτό ακριβώς λέγεται Double Attach, και μόλις το βγάλετε από την εξίσωση θα δείτε κάτι πολύ διαφορετικό. Η nVIDIA είναι το νούμερο 1 και ήταν σε αυτή τη θέση εδώ και πολύ καιρό. Αυτή είναι μια θέση που προσπαθούμε να τη μοιραστούμε με τους εκδότες των παιχνιδιών. Τα λεφτά που επενδύουμε στην ανάπτυξη καινούριων λύσεων για ακόμα καλύτερα γραφικά στα παιχνίδια σας, τα παίρνουμε πίσω με μεγάλο κέρδος, μιας και υπάρχει μια πολύ μεγάλη βάση από Gamers που έχουν προϊόντα GeForce στο PC τους. Υπολογίζουμε περίπου 180 εκατομμύρια Gamers που έχουν GeForce κάρτες στον υπολογιστή τους - αυτά τα νούμερα είναι πολύ μεγαλύτερα ακόμα και από τα νούμερα του ΧΒΟΧ360 ή του Playstation 3!!!
Η nVIDIA κατασκευάζει το RSX για το PS3, αλλά ο Taylor τονίζει ότι η αγορά των PC που έχουν εγκατεστημένη μια GeForce είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε από τις κονσόλες νέας γενιάς
Eurogamer: Όταν λέτε όμως GeForce Gamers, μέχρι πόσο παλιάς γενιάς Hardware της nVIDIA έχουν αυτοί οι άνθρωποι?
Roy Taylor: Ένα πολύ επιτυχημένο παιχνίδι στο PC πουλάει περίπου 2 με 3 εκατομμύρια κόπιες - πιστεύω πως έχουμε πολύ περισσότερους GeForce Gamers από αυτό το νούμερο, ικανούς να παίξουν το παιχνίδι αυτό στις μέγιστες ρυθμίσεις του. Το Crysis πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο κόπιες στο PC, το ίδιο και το Bioshock παρόλες τις δυσπιστίες. Διαλέξτε οποιοδήποτε διάσημο τίτλο για το PC - το ένα εκατομμύριο κόπιες το ξεπερνάει, ορισμένα σχετικά άνετα, και αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Έτσι δεν μπορώ να πω πως αφήνουμε τον κόσμο πίσω - έχουμε πουλήσει τόσες πολλές GeForce GPUs που μας έχουν δώσει πίσω όσα επενδύσαμε σε πολλαπλάσιο βαθμό.
Eurogamer: Όταν βλέπουμε τη "βελτιωμένη" έκδοση για το PC, μπορεί να τρέχει σε μια υψηλότερη ανάλυση, αλλά τα γραφικά δεν είναι και τόσο μπροστά από αυτά που βλέπουμε σε μια κονσόλα. Ο Developer δεν πρόκειται να κάτσει και να κάνει το παιχνίδι από την αρχή μόνο για την κονσόλα. Αυτό δε σημαίνει ότι οι άνθρωποι που επενδύουν σε μια πολύ δυνατή κάρτα γραφικών, δεν παίρνουν εν τέλει αυτό που αξίζουν, με παιχνίδια τα οποία δε δείχνουν όπως θα πρεπε, εξαιτίας του ότι είναι σχεδιασμένα για ένα κατώτερης δύναμης σύστημα?
Roy Taylor: Βασικά, νομίζω ότι οι κατασκευαστές κονσολών δε θα έλεγαν ότι είναι και πολύ κατώτερες οι κονσόλες τους....
Eurogamer: Ίσως τώρα ναι, αλλά σε μερικά χρόνια θα είναι σίγουρα αρκετά κατώτερες.
Roy Taylor: Σε αυτό που λέτε έχετε δίκιο - αυτό ακριβώς θα γίνει με αυτό που κάνουμε με τη φυσική και το ΑΙ. Αγοράσαμε την AGEIA λίγους μήνες πριν και ένα από τα πράγματα που καταφέραμε είναι να επιταχύνουμε το PhysX API για την επεξεργασία της φυσικής, με τη χρήση της GPU. Με πάνω από 30 εκατομμύρια GeForce 8-series GPUs παγκοσμίως, είναι μια πολύ καλή επένδυση, ειδικά όταν μπορούμε να περάσουμε τη φυσική από τον υπολογιστή στις κονσόλες, καθώς και το ανάποδο.
Στο PC όμως έχουμε καλύτερη Scalability. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τη φυσική σωματιδίων, που είναι σχετικά εύκολο να το καταλάβετε. Αυτό που είμαστε ικανοί να κάνουμε για παράδειγμα είναι αυτό - θα μπορούμε να ανατινάξουμε ένα κτίριο και να έχουμε χίλια κομμάτια από χαλάσματα στην κονσόλα. Όταν θα το μεταφέρουμε αυτό το πράγμα στον υπολογιστή θα είμαστε ικανοί να το βελτιώσουμε έως και - ας πούμε - 20 φορές. Θα έχουμε 20 χιλιάδες κομμάτια από χαλάσματα που θα βγαίνουν από ένα κτίριο, στην έκδοση για PC, στα maximum settings. Ένα απλό PC θα μπορεί πιθανόν να είναι ίδιο με την κονσόλα - περίπου χίλια κομμάτια. Το High-End όμως, αυτοί οι τύποι με τα συστήματα SLI και τις καλύτερες GPUs? Αυτοί θα έχουν έως και 20 χιλιάδες κομμάτια χαλασμάτων. Έτσι λοιπόν, όσο καλύτερη GPU παίρνετε, τόσο καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα θα έχετε. Αυτό είναι πραγματικά φοβερό και σχετικά εύκολο να το καταλάβετε.
Η φυσική σήμερα είναι ένα μείγμα από σωματίδια, υγρά, μαλακά σώματα και ύφασμα. Αν δείτε τη βάση, ένας επεξεργαστής συνδυασμένος με μια τεράστιας ισχύος κάρτα γραφικών, θα δείτε ότι μπορούμε να είμαστε έως και 20 φορές ταχύτεροι στην επεξεργασία των σωματιδίων, 6 φορές στα υγρά και 5 φορές στα μαλακά σώματα και στο ύφασμα. Αυτά είναι αληθινά νούμερα.
Eurogamer: Όταν μιλάτε για όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, όλα είναι όμορφα, στο τέλος όμως καταλήγουμε να μιλάμε για μηχανήματα που είναι πανάκριβα. Αυτό θεωρείτε πως γίνεται εξαιτίας του ότι ο κόσμος πολλές φορές αναβαθμίζει τις CPU και GPU του, χωρίς να χρειάζεται...?
Roy Taylor: Αυτό που πιστεύω εγώ, και πολλοί δε συμφωνούν μαζί μου, είναι ότι δε χρειάζεται να πάει κάποιος να πάρει το Super High-End PC. Μπορείτε σήμερα να πάτε με 1.000 ή ακόμα και 700 λίρες Αγγλίας και να αγοράσετε ένα PC που θα παίζει οτιδήποτε του βάλετε - δε χρειάζεται καν να έχει έναν High-End 4πύρηνο επεξεργαστή πάνω του. Εννοείται ότι θέλει ένα CPU, μη με παρεξηγήσετε σε αυτό, απλά αν βάλετε μια πιο ισχυρή κάρτα γραφικών, ξοδεύοντας λίγο λιγότερα χρήματα πάνω στον επεξεργαστή, θα έχετε αυτό που εμείς εδώ λέμε ισορροπημένο PC. Δε χρειάζεστε προς Θεού ένα PC των 3.000 λιρών Αγγλίας για να παίζετε παιχνίδια. Απλά επενδύστε λίγο περισσότερα λεφτά στην κάρτα γραφικών.
Τα μοντέρνα PC μπορεί να παίρνουν πολλά σχήματα, αλλά δε χρειάζεστε πάνω από 1000 λίρες Αγγλίας για να τρέξετε κάθε παιχνίδι που υπάρχει στην αγορά, σύμφωνα με την nVIDIA
Eurogamer: Αυτό το μήνυμα περνάει στους Gamers?
Roy Taylor: Αυτή είναι μια καλή ερώτηση. Τα στοιχεία ως τώρα μας έδειχναν ότι πρέπει να προσπαθήσουμε περισσότερο στο να διαδόσουμε το μήνυμα αυτό - ότι δε χρειάζεται να ξοδεύετε τόσα πολλά χρήματα. Λέγοντας αυτό βέβαια, θα απεχθανόμουν να ακούσω ότι ο κόσμος νομίζει πως είμαστε εναντίον αυτών των υπέροχων High-End Gaming συστημάτων. Είναι καταπληκτικά μηχανήματα, μας παρέχουν υπέροχες εμπειρίες.
Eurogamer: Μα πως θα μπορούσατε να πείτε κάτι τέτοια, όταν βάζουν τόσα πολλά χρήματα στις τσέπες της nVIDIA!
Roy Taylor: [γέλια] Όχι μόνο αυτό, αλλά παρέχουν και μια φανταστική εμπειρία όπως προείπα. Ποιος δε θα ήθελε ένα, σωστά? Απλά δε θέλουμε να παραμερίσουμε τους υπόλοιπους χρήστες. Αυτό προσπαθούμε να πούμε με το Optimised PC και το μήνυμα που μεταφέρει - θέλουμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα, να ξεκαθαρίσουμε ότι αν θέλετε να ξοδέψετε πολλά χρήματα είναι δικαίωμά σας, αλλά δεν είναι απαραίτητο αν θέλετε απλά να χαρείτε το PC Gaming. Αυτό είναι το μήνυμά μας.
Eurogamer: Θα φτάσετε στο σημείο να πείτε πως το Optimised PC είναι μια σφραγίδα ποιότητας? Θα δούμε δηλαδή κάποια μηχανήματα με ένα τέτοιο σήμα ή σφραγίδα, ή απλά είναι ένα σετ οδηγιών?
Roy Taylor: Χειροκροτάμε στην κυριολεξία τον Mark Rein της Epic σε αυτό το θέμα - αν υπήρχαν κι άλλοι Developers που θα σηκωνόντουσαν και θα φώναζαν "Σταματήστε να πουλάτε ενσωματωμένες κάρτες γραφικών, μας σκοτώνετε", θα είμασταν πολύ καλύτερα. Αν οι Fujitsu-Siemens, Packard Bell, Lenovo, Medion και άλλοι PC Makers ακούγαν λίγο προσεκτικά - και για να είμαστε και λίγο δίκαιοι, στην Ευρώπη γενικά ακούνε, σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι στην Αμερική - τότε τα περισσότερα PC θα ήταν ικανά να παίξουν καλά παιχνίδια, και αυτό φυσικά θα ήταν καλό για όλους. Θα ήταν καλό για εμάς, θα ήταν καλό και για τους Gamers.
Παιχνίδια όπως το Assassin's Creed δείχνουν ότι οι PC Gamers παίρνουν τις καλύτερες εκδόσεις, είπε ο Taylor, σιωπώντας όμως για το κενό των περίπου 5 μηνών μέχρι το παιχνίδι να είναι έτοιμο για το PC....
Eurogamer: Αυτοί οι κατασκευαστές PC κυρίως έχουν ως στόχο τα "οικογενειακά" PC, "entairtenment" PC ας πούμε - που δεν είναι σωστό, όπως λέτε.
Roy Taylor: Μα γι αυτό αυτές οι εταιρείες πρέπει κάποια στιγμή να ερωτηθούν γιατί πουλάνε PC τα οποία στην ουσία δεν κάνουν για απολύτως τίποτα εκτός από το να γράψεις ένα e-mail.
Eurogamer: Αν δούμε τη σειρά των προϊόντων της nVIDIA, έχετε ένα τεράστιο αριθμό καρτών στην αγορά, αλλά ο αριθμός μόνος του δε σημαίνει τίποτα - ένας μεγαλύτερος αριθμός δε σημαίνει απαραίτητα καλύτερες επιδόσεις. Υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές λύσεις με διαφορές στις συχνότητες των μνημών ή του πυρήνα. Ο μόνος τρόπος για τον καταναλωτή να αποφασίσει είναι να κοιτάξει τα διάφορα Reviews - όχι και η καλύτερη εμπειρία για έναν αδαή πελάτη. Δεν υπάρχει κάποιο σχέδιο απλοποίησης όλων αυτών?
Roy Taylor: Ναι, υπάρχει. Η απάντηση είναι απλή - ναι. Σας ακούμε, και δεν είστε οι πρώτοι που μου θέσατε αυτό το ερώτημα - είναι μια δοκιμασία στην οποία προσπαθούμε να βρούμε κάποιες λύσεις αυτή τη στιγμή. Θέλουμε να κρατάμε τα πράγματα απλά για τους πελάτες μας, χωρίς καμία αμφιβολία. Συμφωνούμε. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που καταλαβαίνουν και ξέρουν τη GeForce σήμερα, θα είναι εντάξει και στο μέλλον. Αλλά αν θέλουμε να επεκτείνουμε την επιχείρησή μας, δε χωρά αμφιβολία ότι πρέπει να λύσουμε αυτό το πρόβλημα - η απάντηση είναι απλή - "Ναι".