Νέες πληροφορίες για το Big Bang II της nVIDIA !
Πολλοί θυμούνται την είδηση στην οποία αναφέραμε τις φήμες για τους νέους drivers που ετοιμάζει η nVIDIA το Σεπτέμβριο, οι οποίοι είχαν την "ονομασία" Big Bang II, θέλοντας να τονίσουν τη σημαντικότητά τους με τα νέα features που αυτοί θα έχουν.
Πολλοί θυμούνται την είδηση στην οποία αναφέραμε τις φήμες για τους νέους drivers που ετοιμάζει η nVIDIA το Σεπτέμβριο, οι οποίοι είχαν την "ονομασία" Big Bang II, θέλοντας να τονίσουν τη σημαντικότητά τους με τα νέα features που αυτοί θα έχουν.
Η αινιγματική θολή φωτογραφία από το slide της παρουσίασης των drivers όμως δε μας έδινε πολλά στοιχεία για αυτό το "Big Bang". Όπως είχαμε αναφέρει και παλιότερα, το Big Bang I ήταν η ενσωμάτωση του SLI στους drivers της εταιρείας, ένα σίγουρα πολύ μεγάλο βήμα μπροστά για την τεχνολογία των καρτών γραφικών.
Έτσι, το Big Bang II σίγουρα αναμένεται να είναι κάτι σημαντικό. Το GPU Cafe κατάφερε να βρει κάποια πρώτα στοιχεία για τους driver αυτούς και σήμερα τα έβγαλε στη δημοσιότητα.
Φαίνεται λοιπόν ότι το κωδικό όνομα για το Big Bang II είναι το Release 180. Οι drivers αυτοί θα ενσωματώνουν υποστήριξη DisplayPort, OpenGL 3.0, GPU Transcoding, Multi-Monitor για το SLI και πιθανότατα κάποιες optimizations για βελτίωση της ταχύτητας των καρτών γραφικών της εταιρείας, καθώς και PhysX Processing σε μια Dedicated GPU.
Πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνοντα ασήμαντα σε αρκετούς, μιας και δε δείχνουν να επηρρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις με μια πρώτη ματιά - αύξηση της ταχύτητας έχουμε άλλωστε ακούσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν είδαμε κάτι τόσο σημαντικό ώστε να μας εντυπωσιάσει.
Κι όμως, οι τελευταίες λέξεις της παραπάνω παραγράφου ήταν ιδιαίτερα σημαντικές: PhysX Processing σε μια Dedicated GPU. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?
Στην Computex 2006 η ATi είχε παρουσιάσει ένα project στο οποίο έδειχνε τις κάρτες γραφικών της να εκτελούν διαφορετικά tasks η καθεμία, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική απόδοση. Είχαμε δει στην επίδειξη εκείνη μια Χ1900 ως τη βασική GPU και μία Χ1600 ως μια Dedicated PPU η οποία αναλάμβανε την επεξεργασία της φυσικής στο παιχνίδι που παίζαμε.
Αυτό το πολύ ελπιδοφόρο project όμως, δυστυχώς δεν άνθησε. Η AGEIA δεν πήγε καλά με το PhysX και η ATi μετά τη συγχώνευση με την AMD έδειξε πως άφησε το project στην άκρη.
Η nVIDIA όμως όχι.
Το σενάριο είναι πολύ απλό: Αν και εφόσον οι drivers μας το επιτρέψουν, όπως φαίνεται πως θα γίνει, ένας κάτοχος μιας 9600 GT ο οποίος τώρα αναβάθμισε σε μια 9800 GTX+, δε θα χρειαστεί να πετάξει/πουλήσει/δώσει την 9600 GT του, μιας και θα μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως ανεξάρτητη PPU, η οποία θα αναλαμβάνει όλες τις επεξεργασίες φυσικής.
Αυτό το σενάριο φυσικά είναι ένα από τα πάρα πολλά που μπορούν να επιτευχθούν - ακόμα και 2 GTX 280 σε SLI θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξεχωριστά για αυτό το σκοπό, δίνοντάς μας ένα σημαντικό boost στις επιδόσεις και την οπτική ποιότητα.
Θα γίνει όμως αυτό όπως το ονειρευόμαστε? Η λίστα των παιχνιδιών που υποστηρίζουν PhysX δεν είναι τόσο μεγάλη, ενώ πολλοί αμφιβάλλουν για το αν θα δούμε κάποια διαφορά στις επιδόσεις.
Μια τέτοια καινοτομία, η οποία στα χαρτιά είναι πολύ δυνατή αλλά στην πράξη ίσως να μας προσφέρει μηδαμινές βελτιώσεις, αξίζει να πάρει το όνομα Big Bang II?
Θα το μάθουμε σε περίπου ένα μήνα.
Η αινιγματική θολή φωτογραφία από το slide της παρουσίασης των drivers όμως δε μας έδινε πολλά στοιχεία για αυτό το "Big Bang". Όπως είχαμε αναφέρει και παλιότερα, το Big Bang I ήταν η ενσωμάτωση του SLI στους drivers της εταιρείας, ένα σίγουρα πολύ μεγάλο βήμα μπροστά για την τεχνολογία των καρτών γραφικών.
Έτσι, το Big Bang II σίγουρα αναμένεται να είναι κάτι σημαντικό. Το GPU Cafe κατάφερε να βρει κάποια πρώτα στοιχεία για τους driver αυτούς και σήμερα τα έβγαλε στη δημοσιότητα.
Φαίνεται λοιπόν ότι το κωδικό όνομα για το Big Bang II είναι το Release 180. Οι drivers αυτοί θα ενσωματώνουν υποστήριξη DisplayPort, OpenGL 3.0, GPU Transcoding, Multi-Monitor για το SLI και πιθανότατα κάποιες optimizations για βελτίωση της ταχύτητας των καρτών γραφικών της εταιρείας, καθώς και PhysX Processing σε μια Dedicated GPU.
Πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνοντα ασήμαντα σε αρκετούς, μιας και δε δείχνουν να επηρρεάζουν σημαντικά τις επιδόσεις με μια πρώτη ματιά - αύξηση της ταχύτητας έχουμε άλλωστε ακούσει πολλές φορές, αλλά ποτέ δεν είδαμε κάτι τόσο σημαντικό ώστε να μας εντυπωσιάσει.
Κι όμως, οι τελευταίες λέξεις της παραπάνω παραγράφου ήταν ιδιαίτερα σημαντικές: PhysX Processing σε μια Dedicated GPU. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?
Στην Computex 2006 η ATi είχε παρουσιάσει ένα project στο οποίο έδειχνε τις κάρτες γραφικών της να εκτελούν διαφορετικά tasks η καθεμία, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική απόδοση. Είχαμε δει στην επίδειξη εκείνη μια Χ1900 ως τη βασική GPU και μία Χ1600 ως μια Dedicated PPU η οποία αναλάμβανε την επεξεργασία της φυσικής στο παιχνίδι που παίζαμε.
Αυτό το πολύ ελπιδοφόρο project όμως, δυστυχώς δεν άνθησε. Η AGEIA δεν πήγε καλά με το PhysX και η ATi μετά τη συγχώνευση με την AMD έδειξε πως άφησε το project στην άκρη.
Η nVIDIA όμως όχι.
Το σενάριο είναι πολύ απλό: Αν και εφόσον οι drivers μας το επιτρέψουν, όπως φαίνεται πως θα γίνει, ένας κάτοχος μιας 9600 GT ο οποίος τώρα αναβάθμισε σε μια 9800 GTX+, δε θα χρειαστεί να πετάξει/πουλήσει/δώσει την 9600 GT του, μιας και θα μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως ανεξάρτητη PPU, η οποία θα αναλαμβάνει όλες τις επεξεργασίες φυσικής.
Αυτό το σενάριο φυσικά είναι ένα από τα πάρα πολλά που μπορούν να επιτευχθούν - ακόμα και 2 GTX 280 σε SLI θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξεχωριστά για αυτό το σκοπό, δίνοντάς μας ένα σημαντικό boost στις επιδόσεις και την οπτική ποιότητα.
Θα γίνει όμως αυτό όπως το ονειρευόμαστε? Η λίστα των παιχνιδιών που υποστηρίζουν PhysX δεν είναι τόσο μεγάλη, ενώ πολλοί αμφιβάλλουν για το αν θα δούμε κάποια διαφορά στις επιδόσεις.
Μια τέτοια καινοτομία, η οποία στα χαρτιά είναι πολύ δυνατή αλλά στην πράξη ίσως να μας προσφέρει μηδαμινές βελτιώσεις, αξίζει να πάρει το όνομα Big Bang II?
Θα το μάθουμε σε περίπου ένα μήνα.