AMD: To PhysX θα πεθάνει !

To bit-tech για ακόμα μια φορά μας παρουσίασε ακόμα ένα πολύ ωραίο άρθρο, μέσα στο οποίο υπάρχουν τμήματα μιας συνέντευξης του Godfrey Cheng, Διευθυντή του Technical Marketing στο Graphics Product Group της AMD.
To bit-tech για ακόμα μια φορά μας παρουσίασε ακόμα ένα πολύ ωραίο άρθρο, μέσα στο οποίο υπάρχουν τμήματα μιας συνέντευξης του Godfrey Cheng, Διευθυντή του Technical Marketing στο Graphics Product Group της AMD.

Τι είναι το τόσο σημαντικό όμως που είπε ο κύριος Cheng? - πολύ απλά, ότι το PhysX θα πεθάνει αν παραμείνει ένα κλειστό και ιδιωτικό στάνταρ.

Σίγουρα μια "bold statement" από τον υπεύθυνο της AMD, η οποία θα συζητηθεί πολύ. Ας δούμε όμως τι γράφει όλο το άρθρο του bit-tech, σε μια μετάφραση που κάναμε για εσάς τους αναγνώστες του HWBOX.gr:



-----------------



"Δεν υπάρχει μέλλον για κλειστά και ιδιωτικά στάνταρ όπως το PhysX. Όπως έχουε τονίσει και στο παρελθόν με την υποστήριξή μας για το OpenCL και το DirectX 11, τα κλειστά και ιδιωτικά στάνταρ θα πεθάνουν"

Αυτό ήταν ένα τμήμα από την απάντηση της AMD στις ερωτήσεις μας για την απόφαση της Electronic Arts και της 2K Interactive να υιοθετήσουν το PhysX της nVIDIA.

Όταν ερωτήθηκε για την επίπτωση που θα είχε στη βιομηχανία των PC Games η μαζική αποδοχή του PhysX από μεγάλους εκδότες στα studio τους, ο Cheng απάντησε λέγοντας:

"Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε το επιχειρηματικό μοντέλο του ανταγωνιστή μας, εκτός από το να πούμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να διατηρήσει κάποιος την υποστήριξη που δέχεται μόνο και μόνο από οικονομικά κίνητρα. Το προϊόν σαν προϊόν, οφείλει να είναι ανταγωνιστικό.

Εμείς βλέπουμε τις τεχνολογίες και τα προϊόντα της Havok ως τα κυρίαρχα στον τομέα της εξομοίωσης φυσικής και γι' αυτό συνεργαζόμαστε μαζί τους. Οι κατασκευαστές παιχνιδιών μοιράζονται και αυτοί αυτή τη σκέψη. Επίσης, εμείς επενδύουμε σε τεχνολογίες και συνεργασίες εκτός από τη Havok, που βελτιώνουν το gameplay"


Είναι αρκετά ενδιαφέρον αυτό που λέει ο Cheng, ότι δηλαδή οι Developers μοιράζονται την άποψή του ότι η Havok είναι η κορυφαία εταιρεία στην εξομοίωση φυσικής - μήπως αυτό σημαίνει ότι και η Electronic Arts και η 2K Games υιοθέτησαν το PhysX ενάντια στις επιθυμίες των development studio τους?

"Ο κόσμος πρέπει να εξετάζει προσεκτικά τις ανακοινώσεις ως προς το τι ακριβώς σημαίνουν. Η ενσωμάτωση του PhysX θα γίνει σε ολόκληρο το Studio ή μόνο για ένα συγκεκριμένο τίτλο? Είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν εξομοίωσης φυσικής ή απλά μερικοί τίτλοι θα ενσωματώνουν κάποιες τεχνολογίες του? Θυμηθείτε ότι το PhysX έχει βιβλιοθήκες φυσικής για τα νέα προϊόντα της nVIDIA.

Μια συμφωνία για την υποστήριξη PhysX μπορεί να είναι μόνο για ένα συγκεκριμένο και περιορισμένο αριθμό χαρακτηριστικών. Αν θυμάστε, η Ageia αντιμετώπιζε πολύ μεγάλες δυσκολίες στο να δίνει δωρεάν τις τεχνολογίες και τα προϊόντα της, ενώ η Havok όχι. Η ποιότητα του προϊόντος και της υποστήριξης που προσφέρει η Havok δεν έχει αλλάξει ούτε φυσικά η προτίμηση των developers προς αυτήν. Τα Studio και οι άνθρωποι που δουλεύουν σε αυτά δείχνουν πάντα ενδιαφέρον για αυτά, πράγμα που μπορεί να είναι και ο καταλύτης για τις πρόσφατες ανακοινώσεις για το PhysX"

Καλά όλα αυτά, αλλά που είναι η υπόσχεσή σας ότι οι ATi Radeon κάρτες θα αποκτήσουν GPU-Accelerated Havok Physics?

"H AMD θα προβεί σε ανακοινώσεις επί του θέματος, ρίχνοντας περισσότερο φως στη δουλειά πο κάνουμε, μόλις επιτευχθούν μερικές ακόμα συμφωνίες μεταξύ της AMD και της Havok.

Αυτό που θέλαμε ήταν μέχρι το τέλος αυτού του έτους ή στην αρχή του επόμενου να είχαμε ήδη ενσωματώσει την τεχνολογία αυτή, αλλά πρώτα πρέπει να γίνουν μερικά ακόμα βήματα και κατόπιν θα το κάνουμε. Το να πούμε ότι βάλαμε GPU Acceleration στην εξομοίωση φυσικής είναι κάτι "απλό". Δε θέλουμε να κάνουμε δηλώσεις όπως ο ανταγωνισμός μας, ότι δηλαδή θα υπάρχει GPU Physics Acceleration σε πολλούς τίτλους μέχρι το τέλος του έτους, αλλά αυτούς να μπορούμε να τους μετράμε με τα δάχτυλα ενός χεριού.

Πρέπει να τονίσουμε ότι η υποστήριξη ορισμένων τίτλων με GPU Accelerated Physics δεν είναι ο τελικός μας στόχος. Αυτό που αποζητάμε είναι να έχουμε GPU Physics ως ένα ενσωματωμένο τμήμα του Gameplay και όχι μόνο Eye Candy. Εάν το GPU Physics μείνει μόνο στο Eye Candy, δε θα προχωρήσει. Το να βλέπουμε στους σημερινούς τίτλους τζάμια να σπάνε και υφάσματα που αντιδρούν στην πνοή του ανέμου, είναι κάτι που επηρρεάζει ελάχιστα το Gameplay. Εμείς ψάχνουμε να βρούμε τρόπους ενσωμάτωσης του GPU Physics μέσα στο Gameplay, ή ακόμα και στη διαχείριση του Α.Ι., από το να κοιτάμε μόνο τα Eye Candy εφέ φυσικής."

Αυτά τα τελευταία λόγια βγάζουν αρκετό νόημα και πιστεύω πως είμαι απόλυτα σύμφωνος. Η καθυστέρηση του Mirror's Edge της ΕΑ έγινε εξαιτίας της ενσωμάτωσης του PhysX, αλλά από όσα είδαμε, μόνο περί Eye Candy πρόκειται, καθώς δεν επηρρεάζει το Gameplay.

Βέβαια, ακόμα παραμένει ένα μυστήριο το πότε θα δούμε επιτέλους τη Havok Physics να τρέχει σε Radeon GPUs - αυτό που πιστεύουμε μάλιστα είναι ότι η Intel κρατάει τους άσους ακόμα κρυμένους στο μανίκι (σημ.: η Havok ανήκει στην Intel) μέχρι να βγάλει τον Larrabee στις αγορές. Όσα ακούμε σήμερα είναι για OpenCL και DirectX 11 Compute, αλλά είναι μόνο λόγια, χωρίς πράξεις.

Οι κάτοχοι των AMD Radeon είναι ακόμα στην αναμονή.


-----------------



Σίγουρα, ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, το οποίο βρίσκει και εμάς σε γενικές γραμμές σύμφωνους. Σαφέστατα, αποτελεί μια αμυντική τακτική της AMD κόντρα στις πρόσφατες ανακοινώσεις για το PhysX, αλλά κρύβει και αρκετές αλήθειες, τις οποίες η nVIDIA έξυπνα προσπαθεί να καλύψει.

Μην ξεγελιόμαστε - όποια εταιρεία μας προσέφερε GPU Accelerated Physics στα Total War, Company of Heroes, Warhammer 40K, Half-Life 2, Left 4 Dead, Team Fortress, κτλ κτλ, με πραγματικές αυξήσεις των επιδόσεών τους (φανταστείτε τις μάχες των Total War με υπερπολλαπλάσια νούμερα στρατού), σίγουρα θα κέρδιζε πολύ περισσότερο την προτίμησή μας.

Προς το παρόν βέβαια, ας αρκεστούμε στο Eye Candy του Mirror's Edge.