AMD R9 290X και Titan X κοντράρονται σε DirectX 12 benchmark
Η υποστήριξη DirectX 12 έχει μερικές μέρες που προστέθηκε στο 3DMark benchmark και τα πρώτα αποτελέσματα μεταξύ DX 11 και DX 12 έρχονται στην επιφάνεια. Η υποστήριξη DirectX 12 έχει μερικές μέρες που προστέθηκε στο 3DMark benchmark και τα πρώτα αποτελέσματα μεταξύ DX 11 και DX 12 έρχονται στην επιφάνεια.
Μιας και στα Windows 10 έχουν ήδη εμφανιστεί οι Catalyst 15.2 και GeForce 349.90 μαζί με το πολυπόθητο DirectX 12, το μόνο που έλειπε ήταν ένα benchmark το οποίο να μπορεί να αξιοποιήσει το... υποστηριζόμενο hardware. Έτσι η Futuremark, η εταιρεία που αναπτύσσει την γνωστή σειρά μετροπρογραμμάτων 3DMark και PCMark, δημοσίευσε μια νέα έκδοση του πρόσφατου 3DMark benchmark της το οποίο εφοδιάζεται με ένα ειδικό feature test, το οποίο καλείται να μετρήσει τα draw calls που πραγματοποιούνται από την κάρτα γραφικών σε single threaded, αλλά και multi-threaded καταστάσεις.
Το PC Perspective και το PCWorld δεν έχασαν την ευκαιρία και δοκίμασαν το νέο API για να γευτούμε τις βελτιώσεις που θα προσφέρει όταν βέβαια εμφανιστούν οι πρώτοι συμβατοί τίτλοι. Ένα draw call, πραγματοποιείται όταν ο επεξεργαστής του συστήματος (CPU) ζητά από την κάρτα γραφικών (GPU) να σχεδιάσει ένα αντικείμενο (object) στην οθόνη. Το αρνητικό είναι πως για κάθε αντικείμενο, προστίθεται overhead στον CPU, επηρεάζοντας (αρνητικά) τις επιδόσεις. Η Futuremark με το τεστ αυτό δεν συνιστά τη σύγκριση καρτών γραφικών διαφορετικών vendors ή/και σε διαφορετικά συστήματα, ενώ ο τρόπος που δοκιμάζει το hardware δεν ανταποκρίνεται σε ένα next gen παιχνίδι που θα έρχεται με το εν λόγω API.
Παρόλαυτα, τα πρώτα αποτελέσματα είναι εδώ και περιλαμβάνουν τις GTX TITAN X της NVIDIA και την AMD Radeon R9 290X. Στο DirectX 11, η TITAN X καταφέρνει ~740 χιλιάδες draw calls, ενώ σε DirectX 12 ο αριθμός αγγίζει τα 13.41 εκ. draw calls. Η 290X από την άλλη, ξεπερνάει την flagship κάρτα της NVIDIA ακόμα και στο DirectX 11 benchmark με 935 χιλιάδες draw calls την ίδια ώρα που στο DirectX 12 καταφέρνει 13.47 εκ. draw calls αφήνοντας την TITAN X ελάχιστα πίσω.
Περνώντας στα FPS, η GTX 980 αγγίζει τα 2.75FPS σε DirectX 11 και 15.67FPS σε DirectX 12 την ίδια στιγμή που η 290X καταφέρνει 19.12FPS στο ίδιο API και λίγο παραπάνω σε Mantle (20.88FPS). Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα των παρακάτω εικόνων, το DirectX 12 προσφέρει αυξημένες επιδόσεις, καθώς μειώνει το CPU overhead, ενώ το scaling λειτουργεί μέχρι και σε ένα εξαπύρηνο σύστημα αφού οι διαφορές με έναν 8πύρηνο είναι αμελητέες. Περισσότερες πληροφορίες για το Feature Test του 3DMark δείτε στη σελίδα 85 του PDF της Futuremark.
Μιας και στα Windows 10 έχουν ήδη εμφανιστεί οι Catalyst 15.2 και GeForce 349.90 μαζί με το πολυπόθητο DirectX 12, το μόνο που έλειπε ήταν ένα benchmark το οποίο να μπορεί να αξιοποιήσει το... υποστηριζόμενο hardware. Έτσι η Futuremark, η εταιρεία που αναπτύσσει την γνωστή σειρά μετροπρογραμμάτων 3DMark και PCMark, δημοσίευσε μια νέα έκδοση του πρόσφατου 3DMark benchmark της το οποίο εφοδιάζεται με ένα ειδικό feature test, το οποίο καλείται να μετρήσει τα draw calls που πραγματοποιούνται από την κάρτα γραφικών σε single threaded, αλλά και multi-threaded καταστάσεις.
Το PC Perspective και το PCWorld δεν έχασαν την ευκαιρία και δοκίμασαν το νέο API για να γευτούμε τις βελτιώσεις που θα προσφέρει όταν βέβαια εμφανιστούν οι πρώτοι συμβατοί τίτλοι. Ένα draw call, πραγματοποιείται όταν ο επεξεργαστής του συστήματος (CPU) ζητά από την κάρτα γραφικών (GPU) να σχεδιάσει ένα αντικείμενο (object) στην οθόνη. Το αρνητικό είναι πως για κάθε αντικείμενο, προστίθεται overhead στον CPU, επηρεάζοντας (αρνητικά) τις επιδόσεις. Η Futuremark με το τεστ αυτό δεν συνιστά τη σύγκριση καρτών γραφικών διαφορετικών vendors ή/και σε διαφορετικά συστήματα, ενώ ο τρόπος που δοκιμάζει το hardware δεν ανταποκρίνεται σε ένα next gen παιχνίδι που θα έρχεται με το εν λόγω API.
Παρόλαυτα, τα πρώτα αποτελέσματα είναι εδώ και περιλαμβάνουν τις GTX TITAN X της NVIDIA και την AMD Radeon R9 290X. Στο DirectX 11, η TITAN X καταφέρνει ~740 χιλιάδες draw calls, ενώ σε DirectX 12 ο αριθμός αγγίζει τα 13.41 εκ. draw calls. Η 290X από την άλλη, ξεπερνάει την flagship κάρτα της NVIDIA ακόμα και στο DirectX 11 benchmark με 935 χιλιάδες draw calls την ίδια ώρα που στο DirectX 12 καταφέρνει 13.47 εκ. draw calls αφήνοντας την TITAN X ελάχιστα πίσω.
Περνώντας στα FPS, η GTX 980 αγγίζει τα 2.75FPS σε DirectX 11 και 15.67FPS σε DirectX 12 την ίδια στιγμή που η 290X καταφέρνει 19.12FPS στο ίδιο API και λίγο παραπάνω σε Mantle (20.88FPS). Όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα των παρακάτω εικόνων, το DirectX 12 προσφέρει αυξημένες επιδόσεις, καθώς μειώνει το CPU overhead, ενώ το scaling λειτουργεί μέχρι και σε ένα εξαπύρηνο σύστημα αφού οι διαφορές με έναν 8πύρηνο είναι αμελητέες. Περισσότερες πληροφορίες για το Feature Test του 3DMark δείτε στη σελίδα 85 του PDF της Futuremark.