Το Crossfire της AMD αλλάζει
Η AMD μετά από αρκετά χρόνια αφήνει πίσω της τον όρο Crossfire και ξεκινά να υιοθετεί τον όρο multi GPU όταν αναφέρεται σε συστήματα με πολλαπλές κάρτες γραφικών της.
Το Crossfire ή CrossfireX για όσους προτιμούν την ολοκληρωμένη ονομασία του μας συντρόφευε εδώ και 11 περίπου χρόνια και στόχος του ήταν να συνδέσει δύο κάρτες γραφικών ATi ή AMD μεταξύ τους προς αύξηση των επιδόσεων σε gaming και επαγγελματικές εφαρμογές αναθέτοντας ένα συγκεκριμένο workload στη κάθε μια κυρίως χωρίζοντας την οθόνη στη μέση (νοερά) ή αναθέτοντας rendering στοιχεία όπως τα physics στη 2η κάρτα. Πλέον η AMD θέλει να φύγει από τον όρο Crossfire υιοθετώντας το mGPU ή multi GPU κάτι που έγινε εμφανές με τον νέο driver της και την ενεργοποίηση του Crossfire στις Vega κάρτες γραφικών της.
Τον όρο Multi GPU τον είδαμε αρχικά να χρησιμοποιείται από την Microsoft στο DirectX 12, οπότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι η AMD ήθελε να στοχεύσει στη συγκεκριμένη αγορά, περισσότερο από το DirectX 12. Στο παρελθόν η εταιρία έχει δείξει αρκετές φορές τη σημασία που έχει το DirectX 12 αλλά και τα ποσοστά βελτίωσης που δέχεται το hardware της σε αντίστοιχα σενάρια gaming, άσχετα εάν τα multi GPU setups γενικότερα δεν βοηθούν πάντοτε και σε όλους τους τίτλους που κυκλοφορούν.
Μάλιστα η AMD όταν ρωτήθηκε γιατί σταμάτησε να αναφέρεται στον όρο Crossfire (ήδη από τον Αύγουστο υπήρχαν πληροφορίες ότι θα σταματήσει να το αποκαλεί έτσι) η απάντηση της εταιρίας ήταν "γιατί το Crossfire ως επί το πλείστον αναφέρεται σε DirectX 11 τίτλους, στο DirectX 12 αυτό αλλάζει μιας και οι εφαρμογές θα πρέπει να υποστηρίζουν multi GPU ενώ εμείς θα πρέπει να φτιάξουμε τα προφίλ για το DX 11".
http://www.guru3d.com/news-story/amd-ends-crossfire-for-more-than-2-gpus-–-now-calls-it-mgpu.html
amd, vega 10, DirectX 12 , CrossFire, dx11