Το Vulkan λαμβάνει support για Ray Tracing
Η εναλλακτική του DXR και κατ' επέκταση του NVIDIA RTX έρχεται στο Vulkan framework, το ανοικτό λογισμικό του Khronos Group.
Η ανεξάρτητη πλατφόρμα έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος τα τελευταία χρόνια επιδεικνύοντας υψηλότερες επιδόσεις, σε όσα games έχει ενσωματωθεί αφήνοντας μόνο θετικές εντυπώσεις σε όποιον το δοκιμάζει, ειδικά έναντι παλαιότερων APIs όπως το DirectX 11. Το αντίπαλο δέος του, DirectX 12 που έλαβε προ δύο ετών υποστήριξη για real time ray tracing και αναπτύσσεται από την Microsoft ενώ βρίσκεται στην πλατφόρμα του PC αλλά και σε αυτή του Xbox, ωστόσο όσον αφορά το ray tracing δε θα είναι το μοναδικό που κυκλοφορεί. Το Khronos Group που αναπτύσσει το πρότυπο Vulkan ανακοίνωσε προ λίγων ωρών την διάθεση του επίσημου ray tracing extention για το API, που σημαίνει ότι οι developers θα μπορούν να το προσθέσουν στα Vulkan based games του προς βελτίωση του οπτικού τομέα.
Ο developer αναφέρει πως πρόκειται για ένα 'ορόσημο' στην ανάπτυξη του προτύπου αφού πρόκειται για ένα πολυσυζητημένο feature που υπάρχει όμως σε μερικά μόνο παιχνίδια για το PC, όμως με την έκταση που λαμβάνει λόγω των next gen κονσολών, θα αποκτήσει νέο ενδιαφέρον από φέτος. Το feature εκμεταλλεύεται στο έπακρο τους αποκλειστικούς ray tracing πυρήνες, όπως αυτοί που βρίσκονται στο εσωτερικό των NVIDIA Turing/Ampere και AMD RDNA 2, όμως μπορεί να τρέξει και στους 'κανονικούς' compute cores με ένα hit στις επιδόσεις, μιας και οι συγκεκριμένες μονάδες δεν έχουν δημιουργηθεί για τέτοιου είδους workloads. Τα παιχνίδια που βασίζονται στο Vulkan είναι πλέον αρκετά και περιλαμβάνουν μαζί και AAA τίτλους όπως τα: Red Dead Redemption 2, Ghost Recon Breakpoint, DOOM και Wolfenstein μεταξύ μερικών ακόμη δείχνοντας έτσι το δρόμο για το μέλλον που θέλει το Vulkan παρέα με το DirectX 12 να είναι τα βασικότερα APIs με ευρεία χρήση σε όλες τις πλατφόρμες που κυκλοφορούν.
DirectX 12 , vulkan, ray tracing , Red Dead Redemption 2 , nvidia rtx, DXR