H AMD κάνει επίδειξη δύναμης με τις απίστευτες Ray Tracing ικανότητες των GPU της
Στο χώρο των τρισδιάστατων γραφικών οι εταιρείες φροντίζουν συνέχεια να εξελίσσονται, προσφέροντας ακόμα περισσότερη αληθοφάνεια χρόνο με το χρόνο. Όσο περνάει ο καιρός, τα γραφικά καλυτερεύουν, φτάνοντας σε επίπεδα τέτοια που ξεγελάνε τον θεατή, ο οποίος πλέον δεν μπορεί να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τα 3D Graphics.
Στο χώρο των τρισδιάστατων γραφικών οι εταιρείες φροντίζουν συνέχεια να εξελίσσονται, προσφέροντας ακόμα περισσότερη αληθοφάνεια χρόνο με το χρόνο. Όσο περνάει ο καιρός, τα γραφικά καλυτερεύουν, φτάνοντας σε επίπεδα τέτοια που ξεγελάνε τον θεατή, ο οποίος πλέον δεν μπορεί να ξεχωρίσει την πραγματικότητα από τα 3D Graphics.
Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέποντας κάποια από τα εφέ μιας ταινίας ή ακόμα και ενός παιχνιδιού μείναμε με ανοιχτό το στόμα σαν θεατές, ενώ οι Developers δάκρυζαν από συγκίνηση για αυτό που δημιούργησαν.
Αυτά τα γραφικά όμως, χρειαζόντουσαν στο παρελθόν εξαιρετικά ισχυρές κάρτες γραφικών και επεξεργαστές για να παραχθούν, ενώ ο χρόνος που απαιτούσε μια τέτοια σκηνή για να γίνει ήταν υπέρογκος. Αυτό συνέβαινε εξαιτίας του ότι η τεχνική που χρησιμοποιούσαν τα Studio βασιζόταν στο Ray Tracing, το οποίο μπορεί να μας χαρίσει εξαιρετικά γραφικά, αλλά με μεγάλο κόστος σε κόπο και χρόνο.
Αυτό πλέον όμως, είναι παρελθόν. Η Intel όπως όλοι θυμόμαστε θα έχει κατασκευάσει σε 18 μήνες τον Larrabee, μια πανίσχυρη κάρτα γραφικών η οποία είναι ταυτόχρονα και ray tracer, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους που ασχολούνται με 3D γραφικά να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους πολύ πιο εύκολα, φέρνοντας το Ray Tracing ακόμα και στα PC Games.
Δεν είναι όμως η Intel αυτή που έφερε πρώτη το Ray Tracing στις κάρτες γραφικών της...
Ο λόγος λοιπόν πάει στην AMD. Κάποιοι θυμούνται για το τι ακριβώς μιλάμε. Η εταιρεία πριν μερικές μέρες παρουσίασε τις εκπληκτικές δυνατότητες του Cinema 2.0 στο κοινό, επισημοποιώντας τη θέση της ως την κυρίαρχη εταιρεία στο Hollywood.
Έτσι λοιπόν, αυτό που ήταν κοινό μυστικό πλέον έγινε γνωστό σε όλον τον κόσμο: η AMD έχει Ray-Traced Pipeline στις GPU της από τη 2900ΧΤ!! Και τα αποτελέσματα είναι απλά εκθαμβωτικά.
Η JulesWorld, μια μικρή εταιρεία με CEO τον Jules Urbach, αφοσιώθηκε στο να μπορέσει να δαμάσει τη δύναμη των καρτών γραφικών για τη χρήση τους σε ταινίες. Και μάλλον το πέτυχε στο 100%. Με δύο νέα εργαλεία, δύο νέες τεχνολογίες στην ουσία, το OTOY και το LightScape, η JulesWorld θα αλλάξει τον κόσμο της παραγωγής ταινιών και PC Games. Η εταιρεία κατάφερε και ανέπτυξε έναν Ray Tracer ο οποίος χρησιμοποιεί στοιχεία από το DirectX 9 ταυτόχρονα με το δικό της κώδικα. Ο κύριος Urbach μας είπε ότι το Ray Tracing σε Real-Time Rendering είναι μια πραγματικότητα με την ATi Radeon HD 2900ΧΤ, μιας και αυτή χρησιμοποιήθηκε στα trailers της ταινίας Transformers αυτό το καλοκαίρι.
Μερικές εικόνες από το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τα Trailers των Transformers, με τη χρήση μιας απλής κάρτας γραφικών
Όλα τα Teaser Trailers της ταινίας έγιναν Render με τη GPU - και κυρίως, όλα αυτά σε αληθινό χρόνο. O παραγωγός των Trailers είχε απόλυτη ελευθερία να παίξει με έναν εικονικό φακό και να κάνει ακριβώς αυτό που θέλει σε αληθινό χρόνο. Με την έλευση της σειράς Radeon 3800, οι δυνατότητες αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο, με τον κύριο Urbach να υπόσχεται νέα επίδειξη στο φετινό συνέδριο Siggraph, μαζί με ολόκληρο το demo της Ruby.
Για να πάρετε μια μικρή γεύση από τις επιδόσεις της 2900ΧΤ 1GB, η κάρτα μπορούσε να αναπαράγει τις σκηνές από τα Trailers της ταινίας με 20-30 FPS, σε ανάλυση 720p χωρίς Anti-Aliasing. Με τη Radeon 3870, η ίδια σκηνή έφτασε να γίνεται render με 60 FPS, χάνοντας 20 FPS μόλις μπήκε το Anti-Aliasing. Η νέα γενιά καρτών, Radeon 4870, μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά με 60 FPS ακόμα και με Anti-Aliasing. Η JulesWorld προσπάθησε να δουλέψει και με την nVIDIA GeForce 8800 και τις κάρτες επόμενης γενιάς της εταιρείας, αλλά λόγω της απουσίας ενός Tessallation Unit (όπως έχουν οι ATi και θα έχει και ο Larrabee), δεν μπορούσε να επιτευχθεί το ίδιο καλό αποτέλεσμα.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι προβλέψεις της εταιρείας λένε πως με τις μελλοντικές κάρτες γραφικών, θα μπορούμε να δούμε αναλύσεις όπως 1080p, 4K και ακόμα μεγαλύτερες, σε Real-Time Renders, ενώ οι προγνώσεις για το φωτορεαλισμό στα παιχνίδια και τις ταινίες, λένε ότι είναι μόλις ένα χρόνο μακριά!
Στην κοινότητα της βιομηχανίας των ταινιών και των PC Games, ο φωτορεαλισμός αναμενόταν σε γενικό βαθμό, κάπου 3 με 5 χρόνια μακρια. Ο πρόεδρος όμως διαφωνεί - θεωρεί ότι θα το έχει καταφέρει μέχρι το τέλος του έτους! Ένας Ray-Tracer χρειάζεται μνήμη - μια κάρτα γραφικών Radeon 4850 ή 4870 με 1GB VRAM ή περισσότερη, είναι αρκετή. Αυτό σημαίνει φυσικά ότι αν αυτή η τεχνολογία προχωρήσει στα PC Games, η περισσότερη μνήμη θα είναι επιβεβλημένη.
Έτσι λοιπόν, τα Hollywood, Bollywood και Jollywood, καθώς και τα PC Games Studios, θα έχουν μεγάλα ωφέλη από αυτή την ιστορία. Η ανάγκη για καλλιτέχνες που θα αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο για το σχεδιασμό χαρακτήρων θα μειωθεί σημαντικά. Από την άλλη θα αυξηθεί η ζήτηση για ανθρώπους που θα φτιάχνουν εξαιρετικά λεπτομερή περιβάλλοντα, δημιουργώντας το τέλειο σκηνικό για τα επερχόμενα γραφικά του μέλλοντος.
Οι υπεύθυνοι του TG Daily, με τη μικρή ενασχόληση που είχαν με το εργαλείο που δημιούργησε τα Trailers για την ταινία Transformers, έμειναν πολύ εντυπωσιασμένοι από τη νέα τεχνολογία.
Φαίνεται πως ο τρόπος που βλέπουμε τρισδιάστατα γραφικά, σύντομα θα αλλάξει.
Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέποντας κάποια από τα εφέ μιας ταινίας ή ακόμα και ενός παιχνιδιού μείναμε με ανοιχτό το στόμα σαν θεατές, ενώ οι Developers δάκρυζαν από συγκίνηση για αυτό που δημιούργησαν.
Αυτά τα γραφικά όμως, χρειαζόντουσαν στο παρελθόν εξαιρετικά ισχυρές κάρτες γραφικών και επεξεργαστές για να παραχθούν, ενώ ο χρόνος που απαιτούσε μια τέτοια σκηνή για να γίνει ήταν υπέρογκος. Αυτό συνέβαινε εξαιτίας του ότι η τεχνική που χρησιμοποιούσαν τα Studio βασιζόταν στο Ray Tracing, το οποίο μπορεί να μας χαρίσει εξαιρετικά γραφικά, αλλά με μεγάλο κόστος σε κόπο και χρόνο.
Αυτό πλέον όμως, είναι παρελθόν. Η Intel όπως όλοι θυμόμαστε θα έχει κατασκευάσει σε 18 μήνες τον Larrabee, μια πανίσχυρη κάρτα γραφικών η οποία είναι ταυτόχρονα και ray tracer, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους που ασχολούνται με 3D γραφικά να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους πολύ πιο εύκολα, φέρνοντας το Ray Tracing ακόμα και στα PC Games.
Δεν είναι όμως η Intel αυτή που έφερε πρώτη το Ray Tracing στις κάρτες γραφικών της...
Ο λόγος λοιπόν πάει στην AMD. Κάποιοι θυμούνται για το τι ακριβώς μιλάμε. Η εταιρεία πριν μερικές μέρες παρουσίασε τις εκπληκτικές δυνατότητες του Cinema 2.0 στο κοινό, επισημοποιώντας τη θέση της ως την κυρίαρχη εταιρεία στο Hollywood.
Έτσι λοιπόν, αυτό που ήταν κοινό μυστικό πλέον έγινε γνωστό σε όλον τον κόσμο: η AMD έχει Ray-Traced Pipeline στις GPU της από τη 2900ΧΤ!! Και τα αποτελέσματα είναι απλά εκθαμβωτικά.
Η JulesWorld, μια μικρή εταιρεία με CEO τον Jules Urbach, αφοσιώθηκε στο να μπορέσει να δαμάσει τη δύναμη των καρτών γραφικών για τη χρήση τους σε ταινίες. Και μάλλον το πέτυχε στο 100%. Με δύο νέα εργαλεία, δύο νέες τεχνολογίες στην ουσία, το OTOY και το LightScape, η JulesWorld θα αλλάξει τον κόσμο της παραγωγής ταινιών και PC Games. Η εταιρεία κατάφερε και ανέπτυξε έναν Ray Tracer ο οποίος χρησιμοποιεί στοιχεία από το DirectX 9 ταυτόχρονα με το δικό της κώδικα. Ο κύριος Urbach μας είπε ότι το Ray Tracing σε Real-Time Rendering είναι μια πραγματικότητα με την ATi Radeon HD 2900ΧΤ, μιας και αυτή χρησιμοποιήθηκε στα trailers της ταινίας Transformers αυτό το καλοκαίρι.
Μερικές εικόνες από το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τα Trailers των Transformers, με τη χρήση μιας απλής κάρτας γραφικών
Όλα τα Teaser Trailers της ταινίας έγιναν Render με τη GPU - και κυρίως, όλα αυτά σε αληθινό χρόνο. O παραγωγός των Trailers είχε απόλυτη ελευθερία να παίξει με έναν εικονικό φακό και να κάνει ακριβώς αυτό που θέλει σε αληθινό χρόνο. Με την έλευση της σειράς Radeon 3800, οι δυνατότητες αυξήθηκαν ακόμα περισσότερο, με τον κύριο Urbach να υπόσχεται νέα επίδειξη στο φετινό συνέδριο Siggraph, μαζί με ολόκληρο το demo της Ruby.
Για να πάρετε μια μικρή γεύση από τις επιδόσεις της 2900ΧΤ 1GB, η κάρτα μπορούσε να αναπαράγει τις σκηνές από τα Trailers της ταινίας με 20-30 FPS, σε ανάλυση 720p χωρίς Anti-Aliasing. Με τη Radeon 3870, η ίδια σκηνή έφτασε να γίνεται render με 60 FPS, χάνοντας 20 FPS μόλις μπήκε το Anti-Aliasing. Η νέα γενιά καρτών, Radeon 4870, μπορεί να κάνει την ίδια δουλειά με 60 FPS ακόμα και με Anti-Aliasing. Η JulesWorld προσπάθησε να δουλέψει και με την nVIDIA GeForce 8800 και τις κάρτες επόμενης γενιάς της εταιρείας, αλλά λόγω της απουσίας ενός Tessallation Unit (όπως έχουν οι ATi και θα έχει και ο Larrabee), δεν μπορούσε να επιτευχθεί το ίδιο καλό αποτέλεσμα.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι προβλέψεις της εταιρείας λένε πως με τις μελλοντικές κάρτες γραφικών, θα μπορούμε να δούμε αναλύσεις όπως 1080p, 4K και ακόμα μεγαλύτερες, σε Real-Time Renders, ενώ οι προγνώσεις για το φωτορεαλισμό στα παιχνίδια και τις ταινίες, λένε ότι είναι μόλις ένα χρόνο μακριά!
Στην κοινότητα της βιομηχανίας των ταινιών και των PC Games, ο φωτορεαλισμός αναμενόταν σε γενικό βαθμό, κάπου 3 με 5 χρόνια μακρια. Ο πρόεδρος όμως διαφωνεί - θεωρεί ότι θα το έχει καταφέρει μέχρι το τέλος του έτους! Ένας Ray-Tracer χρειάζεται μνήμη - μια κάρτα γραφικών Radeon 4850 ή 4870 με 1GB VRAM ή περισσότερη, είναι αρκετή. Αυτό σημαίνει φυσικά ότι αν αυτή η τεχνολογία προχωρήσει στα PC Games, η περισσότερη μνήμη θα είναι επιβεβλημένη.
Έτσι λοιπόν, τα Hollywood, Bollywood και Jollywood, καθώς και τα PC Games Studios, θα έχουν μεγάλα ωφέλη από αυτή την ιστορία. Η ανάγκη για καλλιτέχνες που θα αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο για το σχεδιασμό χαρακτήρων θα μειωθεί σημαντικά. Από την άλλη θα αυξηθεί η ζήτηση για ανθρώπους που θα φτιάχνουν εξαιρετικά λεπτομερή περιβάλλοντα, δημιουργώντας το τέλειο σκηνικό για τα επερχόμενα γραφικά του μέλλοντος.
Οι υπεύθυνοι του TG Daily, με τη μικρή ενασχόληση που είχαν με το εργαλείο που δημιούργησε τα Trailers για την ταινία Transformers, έμειναν πολύ εντυπωσιασμένοι από τη νέα τεχνολογία.
Φαίνεται πως ο τρόπος που βλέπουμε τρισδιάστατα γραφικά, σύντομα θα αλλάξει.