Accelerated Processing Unit (APU) και υποστήριξη DirectX 11 & OpenCL από την AMD !
Τα τελευταία νέα στο χώρο των καρτών γραφικών δείχνουν πως τα πάντα κινούνται με ραγδαίους ρυθμούς, με τις εταιρείες να προσπαθούν να επιδείξουν η καθεμία τη δική της τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.
Τα τελευταία νέα στο χώρο των καρτών γραφικών δείχνουν πως τα πάντα κινούνται με ραγδαίους ρυθμούς, με τις εταιρείες να προσπαθούν να επιδείξουν η καθεμία τη δική της τεχνολογία για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό.
Από τη μια η Intel με τον πολυαναμενόμενο Larrabee και την επερχόμενη επίσημη παρουσίασή του στους συνεργάτες της, ενώ από την άλλη η nVIDIA με το Big Bang II και την επίσημη ενσωμάτωση του CUDA σε πολλαπλές εφαρμογές, σίγουρα δείχνουν πως έχουν μπει στο παιχνίδι για τα καλά. Τι κάνει όμως η AMD για όλα αυτά?
Κάποιοι θυμούνται την πλατφόρμα Close-To-Metal της εταιρείας, που αποτελούσε ένα αρκετά ελπιδοφόρο σχέδιο για τα στελέχη της. Ξεχάστε τη. Tα νέα που ανακοινώθηκαν στην GPG CTO Technology Day ήταν ξεκάθαρα - η Close-To-Metal πλατφόρμα αποτελεί παρελθόν. Η AMD-ATi πλεόν θα αλλάξει σχέδια, πηγαίνοντας προς το OpenCL.
Ο CTO της AMD GPG (πρώην ATi), Raja Koduri, δήλωσε ότι η εποχή των πλατφόρμων όπως το Close-To-Metal και του CUDA έχει περάσει. Αυτές οι προσπάθειες πλέον είναι ξεπερασμένες και η εταιρεία οφείλει να πάει μπροστά.
Αυτό το βήμα μπροστά λοιπόν, φαίνεται πως δεν είναι άλλο από το DirectX 11 και τους Computational Shaders του, καθώς και τη γλώσσα GPGPU προγραμματισμού OpenCL. Η εταιρεία μάλιστα επέδειξε τις προόδους που έχουν σημειωθεί στον τομέα αυτό, με παραδείγματα από εφαρμογές εταιρειών όπως η CyberLink, PeakStream (που πρόσφατα αγοράστηκε από τη Google), RapidMind, RogueWave, CAPS, ImageScan, Telenetics, Neurda και πολλές άλλες.
Ο κύριος Koduri μάλιστα τόνισε ότι το πρώτο προϊόν της εταιρείας που θα επιδείξει τις νέες δυνατότητες των καρτών γραφικών, αποκαλύπτοντας τη στρατηγική που η εταιρεία ακολουθεί, θα είναι έτοιμο και διαθέσιμο στο πρώτο τέταρτο του 2009.
Ταυτόχρονα ανακοίνωσε όμως και κάτι άλλο - η AMD δουλεύει πάνω σε κάτι άλλο με όλο της το δυναμικό. Το όνομα του project αυτού λέγεται APU - Accelerated Processing Unit, το οποίο θα είναι έτοιμο στα μέσα του 2009! Περισσότερες λεπτομέρειες δε μάθαμε, αλλά σίγουρα στο μέλλον θα γίνουν μεγαλύτερες αποκαλύψεις.
Ο λόγος λοιπόν που η AMD πήγε στη γλώσσα OpenCL είναι για να ανταγωνιστεί με τα GPGPU και cGPU προϊόντα της nVIDIA και Intel, τα οποία βρίσκονται συνέχεια στις επικεφαλίδες των ειδήσεων όλων των τεχνολογικών ιστοσελίδων.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το OpenCL είναι ένα ανοιχτό πρωτόκολλο που θα μπορούσε να γεφυρώσει τις δυνατότητες όλων των εταιρειών μαζί. Μέσω αυτού, θα μπορούσε κάποιος να εκμεταλλευτεί οποιαδήποτε GPU, αρκεί να το υποστηρίζει. Ήδη ακούγεται ότι όλο και περισσότεροι Developers "φωνάζουν" για περισσότερη υποστήριξη του OpenCL και χαίρονται ιδιαίτερα που η AMD διάλεξε αυτό το δρόμο.
Από τη μια η Intel με τον πολυαναμενόμενο Larrabee και την επερχόμενη επίσημη παρουσίασή του στους συνεργάτες της, ενώ από την άλλη η nVIDIA με το Big Bang II και την επίσημη ενσωμάτωση του CUDA σε πολλαπλές εφαρμογές, σίγουρα δείχνουν πως έχουν μπει στο παιχνίδι για τα καλά. Τι κάνει όμως η AMD για όλα αυτά?
Κάποιοι θυμούνται την πλατφόρμα Close-To-Metal της εταιρείας, που αποτελούσε ένα αρκετά ελπιδοφόρο σχέδιο για τα στελέχη της. Ξεχάστε τη. Tα νέα που ανακοινώθηκαν στην GPG CTO Technology Day ήταν ξεκάθαρα - η Close-To-Metal πλατφόρμα αποτελεί παρελθόν. Η AMD-ATi πλεόν θα αλλάξει σχέδια, πηγαίνοντας προς το OpenCL.
Ο CTO της AMD GPG (πρώην ATi), Raja Koduri, δήλωσε ότι η εποχή των πλατφόρμων όπως το Close-To-Metal και του CUDA έχει περάσει. Αυτές οι προσπάθειες πλέον είναι ξεπερασμένες και η εταιρεία οφείλει να πάει μπροστά.
Αυτό το βήμα μπροστά λοιπόν, φαίνεται πως δεν είναι άλλο από το DirectX 11 και τους Computational Shaders του, καθώς και τη γλώσσα GPGPU προγραμματισμού OpenCL. Η εταιρεία μάλιστα επέδειξε τις προόδους που έχουν σημειωθεί στον τομέα αυτό, με παραδείγματα από εφαρμογές εταιρειών όπως η CyberLink, PeakStream (που πρόσφατα αγοράστηκε από τη Google), RapidMind, RogueWave, CAPS, ImageScan, Telenetics, Neurda και πολλές άλλες.
Ο κύριος Koduri μάλιστα τόνισε ότι το πρώτο προϊόν της εταιρείας που θα επιδείξει τις νέες δυνατότητες των καρτών γραφικών, αποκαλύπτοντας τη στρατηγική που η εταιρεία ακολουθεί, θα είναι έτοιμο και διαθέσιμο στο πρώτο τέταρτο του 2009.
Ταυτόχρονα ανακοίνωσε όμως και κάτι άλλο - η AMD δουλεύει πάνω σε κάτι άλλο με όλο της το δυναμικό. Το όνομα του project αυτού λέγεται APU - Accelerated Processing Unit, το οποίο θα είναι έτοιμο στα μέσα του 2009! Περισσότερες λεπτομέρειες δε μάθαμε, αλλά σίγουρα στο μέλλον θα γίνουν μεγαλύτερες αποκαλύψεις.
Ο λόγος λοιπόν που η AMD πήγε στη γλώσσα OpenCL είναι για να ανταγωνιστεί με τα GPGPU και cGPU προϊόντα της nVIDIA και Intel, τα οποία βρίσκονται συνέχεια στις επικεφαλίδες των ειδήσεων όλων των τεχνολογικών ιστοσελίδων.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το OpenCL είναι ένα ανοιχτό πρωτόκολλο που θα μπορούσε να γεφυρώσει τις δυνατότητες όλων των εταιρειών μαζί. Μέσω αυτού, θα μπορούσε κάποιος να εκμεταλλευτεί οποιαδήποτε GPU, αρκεί να το υποστηρίζει. Ήδη ακούγεται ότι όλο και περισσότεροι Developers "φωνάζουν" για περισσότερη υποστήριξη του OpenCL και χαίρονται ιδιαίτερα που η AMD διάλεξε αυτό το δρόμο.