Ακόμα μια συνέντευξη του Προέδρου της nVIDIA, στο Fudzilla !
To Fudzilla είχε την τύχη να μπορέσει να μιλήσει με τον CEO και Πρόεδρο της nVIDIA, Jen Hsun Huang και να του κάνει ορισμένες ερωτήσεις. Η ιστοσελίδα αποφάσισε να μας προσφέρει τη μικρή αυτή συνέντευξη σε δύο ξεχωριστά κομμάτια και εμείς σας μεταφράζουμε το πρώτο από τα 2.
To Fudzilla είχε την τύχη να μπορέσει να μιλήσει με τον CEO και Πρόεδρο της nVIDIA, Jen Hsun Huang και να του κάνει ορισμένες ερωτήσεις. Η ιστοσελίδα αποφάσισε να μας προσφέρει τη μικρή αυτή συνέντευξη σε δύο ξεχωριστά κομμάτια και εμείς σας μεταφράζουμε το πρώτο από τα 2.
Να σας θυμήσουμε σε αυτό το σημείο, ότι ο πρόεδρος της nVIDIA έδωσε ακόμα μια κατατοπιστικότατη συνέντευξη πρόσφατα, την οποία σας δείξαμε εδώ, και σίγουρα θα είναι μια ενδιαφέρουσα σύγκριση με τα όσα είπε αυτή τη φορά στους υπευθυνους του Fudzilla.
1. Ποιο είναι το μέλλον των γραφικών και πως θα μπορέσει η nVIDIA να βοηθήσει, ώστε αυτό το μέλλον να γίνει πραγματικότητα?
Jen Hsun Huang: Μόνο ο όρος "γραφικά" δεν είναι αρκετός πλέον. Είμαστε πλέον στην επιχείρηση της βελτίωσης της οπτικής σας εμπειρίας. Συνεχίζουμε να σας προσφέρουμε αληθινού χρόνου γραφικά, όπως η πρόσφατη επίδειξή μας για τον πρώτο στον κόσμο Real-Time Ray Tracer. (σημ: Bold Statement από τον πρόεδρο της nVIDIA, μιας και κάτι τέτοιο δεν έπεσε στην αντίληψή μας. Θυμίζουμε ότι η Intel υποστηρίζει πως διαθέτει το μοναδικό στον κόσμο πραγματικό Ray Tracer, που δεν είναι άλλος από τον Larrabee, ενώ η AMD είναι η πρώτη που επέδειξε Real-Time Ray Traced Videos, μέσω του Tesselation Unit που διαθέτουν οι κάρτες γραφικών της, στην παρουσίαση του Cinema 2.0. Σίγουρα, αν η nVIDIA επέδειξε κάποιον Ray Tracer στο τελευταίο nVISION, θα είναι ένα σημαντικότατο βήμα για την εταιρεία που πριν λίγους μήνες, κατέκρινε ηχηρά το Ray Tracing, καθώς και για όλους εμάς, που πλέον θα δούμε ισχυρό ανταγωνισμό ακόμα και σε αυτόν τον τομέα.) Αλλά δε μένουμε μόνο εδώ, θέλουμε να κάνουμε τη GPU κάτι εντελώς γενική χρήσης στον υπολογιστή μας. Μετατρέπουμε τη GPU σε έναν εξαιρετικό επεξεργαστή για επεξεργασία εικόνας, video, παράλληλου computing και όχι μόνο. Εμείς αυτό το ονομάζουμε "Graphics Plus". Στον πυρήνα του "Graphics Plus" η στρατηγική είναι το CUDA. Το CUDA είναι η αρχιτεκτονική μας παράλληλου computing - δείτε το σαν την έκδοση της nVIDIA για τις τεχνολογίες SSE, αλλά σε ένα περιβάλλον παράλληλων πολλαπλών πυρήνων.
2. Τι θέλει να επιτύχει η nVIDIA με την τεχνολογία του CUDA?
Jen Hsun Huang: Το PC βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Τα ωφέλη από τη χρήση των σημερινών επεξεργαστών είναι μικρά. Ο Dave Patterson και η ομάδα του στο Berkeley το περιγράφουν ως τον "τοίχο" των επιδόσεων. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, που μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
To CUDA δημιουργήθηκε για να ξεφύγει από αυτούς τους "τοίχους" με μια νέα προσέγγιση, που βασιζόταν στην ετερογενή πολυπύρηνη επεξεργασία. Το CUDA είναι η βάση της στρατηγικής μας παράλληλου computing. Το CUDA έχει λάβει τεράστιας αποδοχής από την πληθώρα των ερευνητών ανά τον κόσμο. Οι επιστήμονες βλέπουν διαφορές στην ταχύτητα της τάξης του 20-200x, σε σχέση με αυτές που επιτύγχαναν με ένα CPU. Το CUDA διδάσκεται σε περίπου 50 πανεπιστήμια στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Το βρίσκετε πλέον ως στάνταρ σε Supercomputers και Workstations. Και μιας και το CUDA είναι το στάνταρ σε όλες τις μοντέρνες μας GPU, υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 100 εκατομμύρια PC σε όλον τον κόσμο, ικανά να τρέξουν εφαρμογές βασισμένες στο CUDA. Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στο χείλος μιας μεγάλης αλλαγής. Πολλές εταιρείες κατασκευής εφαρμογών αναπτύσσουν τα νέα τους προγράμματα πάνω στο CUDA, κάτι που παλαιότερα απλά δεν ήταν δυνατόν.
3. Υπάρχει χώρος στην αγορά για τα Chipsets της nVIDIA, ειδικά στην πλατφόρμα της Intel?
Jen Hsun Huang: Θα κατασκευάσουμε chipsets για τα τμήματα της αγοράς που αναπτύσσονται και για αυτούς που εκτιμούν μια εξαιρετική οπτική εμπειρία. Πάρτε για παράδειγμα την αγορά των Notebook, που βλέπει συνεχή ανάπτυξη και αύξηση, χρόνο με το χρόνο. Σε μια τέτοια αγορά, θα έχουμε ένα τεράστιο πλεονέκτημα στο να κατασκευάσουμε και να αναπτύξουμε νέες πλατφόρμες που θα βοηθήσουν να φτάσουμε την οπτική εμπειρία σε νέα ύψη. Από άποψη γραφικών μόνο, είμαστε χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό - αλλά ταυτόχρονα έχουμε την ικανότητα να αναπτύσσουμε νέες τεχνολογίες, όπως το SLi και το Hybrid-SLi, που στοχεύει αποκλειστικά στην οπτική εμπειρία και το βρίσκεται μόνο στις πλατφόρμες μας.
Να σας θυμήσουμε σε αυτό το σημείο, ότι ο πρόεδρος της nVIDIA έδωσε ακόμα μια κατατοπιστικότατη συνέντευξη πρόσφατα, την οποία σας δείξαμε εδώ, και σίγουρα θα είναι μια ενδιαφέρουσα σύγκριση με τα όσα είπε αυτή τη φορά στους υπευθυνους του Fudzilla.
1. Ποιο είναι το μέλλον των γραφικών και πως θα μπορέσει η nVIDIA να βοηθήσει, ώστε αυτό το μέλλον να γίνει πραγματικότητα?
Jen Hsun Huang: Μόνο ο όρος "γραφικά" δεν είναι αρκετός πλέον. Είμαστε πλέον στην επιχείρηση της βελτίωσης της οπτικής σας εμπειρίας. Συνεχίζουμε να σας προσφέρουμε αληθινού χρόνου γραφικά, όπως η πρόσφατη επίδειξή μας για τον πρώτο στον κόσμο Real-Time Ray Tracer. (σημ: Bold Statement από τον πρόεδρο της nVIDIA, μιας και κάτι τέτοιο δεν έπεσε στην αντίληψή μας. Θυμίζουμε ότι η Intel υποστηρίζει πως διαθέτει το μοναδικό στον κόσμο πραγματικό Ray Tracer, που δεν είναι άλλος από τον Larrabee, ενώ η AMD είναι η πρώτη που επέδειξε Real-Time Ray Traced Videos, μέσω του Tesselation Unit που διαθέτουν οι κάρτες γραφικών της, στην παρουσίαση του Cinema 2.0. Σίγουρα, αν η nVIDIA επέδειξε κάποιον Ray Tracer στο τελευταίο nVISION, θα είναι ένα σημαντικότατο βήμα για την εταιρεία που πριν λίγους μήνες, κατέκρινε ηχηρά το Ray Tracing, καθώς και για όλους εμάς, που πλέον θα δούμε ισχυρό ανταγωνισμό ακόμα και σε αυτόν τον τομέα.) Αλλά δε μένουμε μόνο εδώ, θέλουμε να κάνουμε τη GPU κάτι εντελώς γενική χρήσης στον υπολογιστή μας. Μετατρέπουμε τη GPU σε έναν εξαιρετικό επεξεργαστή για επεξεργασία εικόνας, video, παράλληλου computing και όχι μόνο. Εμείς αυτό το ονομάζουμε "Graphics Plus". Στον πυρήνα του "Graphics Plus" η στρατηγική είναι το CUDA. Το CUDA είναι η αρχιτεκτονική μας παράλληλου computing - δείτε το σαν την έκδοση της nVIDIA για τις τεχνολογίες SSE, αλλά σε ένα περιβάλλον παράλληλων πολλαπλών πυρήνων.
2. Τι θέλει να επιτύχει η nVIDIA με την τεχνολογία του CUDA?
Jen Hsun Huang: Το PC βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι. Τα ωφέλη από τη χρήση των σημερινών επεξεργαστών είναι μικρά. Ο Dave Patterson και η ομάδα του στο Berkeley το περιγράφουν ως τον "τοίχο" των επιδόσεων. Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, που μπορείτε να τη βρείτε εδώ.
To CUDA δημιουργήθηκε για να ξεφύγει από αυτούς τους "τοίχους" με μια νέα προσέγγιση, που βασιζόταν στην ετερογενή πολυπύρηνη επεξεργασία. Το CUDA είναι η βάση της στρατηγικής μας παράλληλου computing. Το CUDA έχει λάβει τεράστιας αποδοχής από την πληθώρα των ερευνητών ανά τον κόσμο. Οι επιστήμονες βλέπουν διαφορές στην ταχύτητα της τάξης του 20-200x, σε σχέση με αυτές που επιτύγχαναν με ένα CPU. Το CUDA διδάσκεται σε περίπου 50 πανεπιστήμια στον κόσμο αυτή τη στιγμή. Το βρίσκετε πλέον ως στάνταρ σε Supercomputers και Workstations. Και μιας και το CUDA είναι το στάνταρ σε όλες τις μοντέρνες μας GPU, υπάρχουν αυτή τη στιγμή περίπου 100 εκατομμύρια PC σε όλον τον κόσμο, ικανά να τρέξουν εφαρμογές βασισμένες στο CUDA. Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στο χείλος μιας μεγάλης αλλαγής. Πολλές εταιρείες κατασκευής εφαρμογών αναπτύσσουν τα νέα τους προγράμματα πάνω στο CUDA, κάτι που παλαιότερα απλά δεν ήταν δυνατόν.
3. Υπάρχει χώρος στην αγορά για τα Chipsets της nVIDIA, ειδικά στην πλατφόρμα της Intel?
Jen Hsun Huang: Θα κατασκευάσουμε chipsets για τα τμήματα της αγοράς που αναπτύσσονται και για αυτούς που εκτιμούν μια εξαιρετική οπτική εμπειρία. Πάρτε για παράδειγμα την αγορά των Notebook, που βλέπει συνεχή ανάπτυξη και αύξηση, χρόνο με το χρόνο. Σε μια τέτοια αγορά, θα έχουμε ένα τεράστιο πλεονέκτημα στο να κατασκευάσουμε και να αναπτύξουμε νέες πλατφόρμες που θα βοηθήσουν να φτάσουμε την οπτική εμπειρία σε νέα ύψη. Από άποψη γραφικών μόνο, είμαστε χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό - αλλά ταυτόχρονα έχουμε την ικανότητα να αναπτύσσουμε νέες τεχνολογίες, όπως το SLi και το Hybrid-SLi, που στοχεύει αποκλειστικά στην οπτική εμπειρία και το βρίσκεται μόνο στις πλατφόρμες μας.