Η nVidia απαντάει στη μάχη των Τιτάνων – Το DX11 όχι ακόμα στα σχέδια?
Με τον αναβρασμό των τελευταίων ημερών, ανάμεσα στην AMD/ATi και την nVidia για την έλευση της νέας γενιάς καρτών γραφικών για τους υπολογιστές μας, είχαμε την ευκαιρία να δούμε την “επίσημη” απάντηση από τα “πράσινα” παιδιά και να βγάλουμε κάποια πιο ασφαλή συμπεράσματα από τις φήμες που κυκλοφορούν στο internet. Με τον αναβρασμό των τελευταίων ημερών, ανάμεσα στην AMD/ATi και την nVidia για την έλευση της νέας γενιάς καρτών γραφικών για τους υπολογιστές μας, είχαμε την ευκαιρία να δούμε την “επίσημη” απάντηση από τα “πράσινα” παιδιά και να βγάλουμε κάποια πιο ασφαλή συμπεράσματα από τις φήμες που κυκλοφορούν στο internet.
“Το DirectX 11 από μόνο του δεν θα είναι και ο καθοριστικός λόγος για την αγορά νέας κάρτας γραφικών. Θα είναι μονάχα ένας από τους λόγους. Για αυτό και η Microsoft βρίσκεται σε συνεργασία με τη βιομηχανία για να επιτρέψει περισσότερη ελευθερία και δημιουργικότητα στο τρόπο που χτίζεις κανείς το περιεχόμενο, που είναι πάντα καλό, και τα νέα χαρακτηριστικά στο DirectX 11 πρόκειται να επιτρέψουν στους ανθρώπους να πράττουν έτσι. Αλλά αυτό δεν αποτελεί πλέον το λόγο, πιστεύουμε, που οι καταναλωτές θα ήθελαν για να επενδύσουν σε μια νέα GPU.”
Αυτά ήταν τα λόγια του κυρίου Hara, υπεύθυνου της nVidia για τις επενδυτικές σχέσεις, κατά τη διάρκεια συνεδρίου για τις τεχνολογίες ασφαλείας στις γερμανικές τράπεζες. Παρόλα αυτά, τα λόγια αυτά προέρχονται από μια εταιρεία, που αν γυρίσουμε λίγο χρόνια στο παρελθόν, έσπευδε να μας πείσει πως χρειάζεται να μεταβούμε σε κάρτες γραφικών συμβατές με το πρότυπο DirectX 10 για να ολοκληρώσουμε την εμπειρία των Windows Vista. Βέβαια τότε, ήταν η πρώτη εταιρεία που είχε έτοιμα chip που θα υποστήριζαν τις νέες τεχνολογίες και δεν είχε κανένα λόγο να το κρύβει. Τώρα που η αντίπαλη εταιρεία αναδύθηκε από τις στάχτες της τότε σκοτεινής εποχής προσφέροντας εντός ολίγον ημερών προσιτά DirectX 11 γραφικά, διατυμπανίζει ότι αυτό δε θα αλλάξει τίποτα στην βιομηχανία?
“Τώρα, γνωρίζουμε, πως οι άνθρωποι κάνουν αρκετά πράγματα στον τομέα του βίντεο, οι άνθρωποι θα κάνουν ακόμα περισσότερα στον τομέα της φωτογραφίας…Πιστεύω πως αυτό που κάνουμε θα επιτρέψει στην GPU να είναι ένας βοηθητικός επεξεργαστής στο CPU και θα προσφέρει καλύτερη εμπειρία στους χρήστες, καλύτερη αυτονομία και θα βελτιστοποιήσει λίγο παραπάνω τους υπολογιστές.”
H nVidia που μέχρι τώρα είχε κάνει πάθος της να μας υπενθυμίζει πως μόνο η “ωμή” επεξεργαστική ισχύς που διαθέτουν οι κάρτες γραφικών θα μπορούσε να θεωρηθεί από τα μεγαλύτερα διαπραγματεύσιμα σημεία για την αγορά μιας GPU, τώρα αλλάζει ρώτα λέγοντας πως το σωστό λογισμικό μαζί με τις υπάρχουσες δυνατότητες των καρτών της μπορεί να ωθήσει παραπέρα την αγορά. Πλέον τα πλεονεκτήματα που μπορεί να φέρει κάποιο νέο API στον τομέα των προχωρημένων οπτικών εφέ (τόσο σε παιχνίδια, όσο και σε εφαρμογές CGI) δεν αποτελούν δέλεαρ για τους μελλοντικούς καταναλωτές.
Τελειώνοντας την ομιλία του, ο κύριος Hara επισήμανε πως, “η βιομηχανία των γραφικών, πιστεύω, βρίσκεται στο σημείο όπου βρισκόταν η βιομηχανία μικρο-επεξεργαστών πριν από χρόνια, όπου η AMD έκανε τη δημόσια δήλωση ότι η συχνότητα λειτουργίας δεν έχει μεγάλη σημασία πια και όλα πλέον έχουν να κάνουν με τις επιδόσεις ανά καταναλισκόμενο watt. Πιστεύω πως βρισκόμαστε στο ίδιο σταυροδρόμι στον κόσμο των γραφικών: το framerate και η ανάλυση είναι σε καλή θέση, αλλά σήμερα είναι πλέον αρκετά υψηλά και ανεβαίνοντας από τα 120 fps στα 125 fps δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά την εμπειρία του τελικού χρήστη. Ωστόσο, πιστεύω πως τα πράγματα που κάνουμε με το Stereo 3D Vision, τα PhysX, για την δημιουργία παιχνιδιών πιο ρεαλιστικών είναι παραπάνω από τα framerates και τις αναλύσεις. Η nVidia πρόκειται να δείξει με την επόμενη γενιά GPU πως η επεξεργαστική πλευρά γίνεται πλέον ολοένα και πιο σημαντική από την δημιουργία γραφικών.”
Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα τη στιγμή που η nVidia δεν έχει κάποιο έτοιμο προϊόν στα χέρια της για να εκδώσει στην αγορά, ενώ η AMD ετοιμάζεται για να γεμίσει την αγορά με κάρτες γραφικών επόμενης γενιάς που υποστηρίζουν DirectX 11 και ενδίδουν με τα πρότυπα της βιομηχανίας για GPGPU, όπως το DirectCompute 11 και το OpenCL. Τα συμπεράσματα ασφαλώς δικά σας …
“Το DirectX 11 από μόνο του δεν θα είναι και ο καθοριστικός λόγος για την αγορά νέας κάρτας γραφικών. Θα είναι μονάχα ένας από τους λόγους. Για αυτό και η Microsoft βρίσκεται σε συνεργασία με τη βιομηχανία για να επιτρέψει περισσότερη ελευθερία και δημιουργικότητα στο τρόπο που χτίζεις κανείς το περιεχόμενο, που είναι πάντα καλό, και τα νέα χαρακτηριστικά στο DirectX 11 πρόκειται να επιτρέψουν στους ανθρώπους να πράττουν έτσι. Αλλά αυτό δεν αποτελεί πλέον το λόγο, πιστεύουμε, που οι καταναλωτές θα ήθελαν για να επενδύσουν σε μια νέα GPU.”
Αυτά ήταν τα λόγια του κυρίου Hara, υπεύθυνου της nVidia για τις επενδυτικές σχέσεις, κατά τη διάρκεια συνεδρίου για τις τεχνολογίες ασφαλείας στις γερμανικές τράπεζες. Παρόλα αυτά, τα λόγια αυτά προέρχονται από μια εταιρεία, που αν γυρίσουμε λίγο χρόνια στο παρελθόν, έσπευδε να μας πείσει πως χρειάζεται να μεταβούμε σε κάρτες γραφικών συμβατές με το πρότυπο DirectX 10 για να ολοκληρώσουμε την εμπειρία των Windows Vista. Βέβαια τότε, ήταν η πρώτη εταιρεία που είχε έτοιμα chip που θα υποστήριζαν τις νέες τεχνολογίες και δεν είχε κανένα λόγο να το κρύβει. Τώρα που η αντίπαλη εταιρεία αναδύθηκε από τις στάχτες της τότε σκοτεινής εποχής προσφέροντας εντός ολίγον ημερών προσιτά DirectX 11 γραφικά, διατυμπανίζει ότι αυτό δε θα αλλάξει τίποτα στην βιομηχανία?
“Τώρα, γνωρίζουμε, πως οι άνθρωποι κάνουν αρκετά πράγματα στον τομέα του βίντεο, οι άνθρωποι θα κάνουν ακόμα περισσότερα στον τομέα της φωτογραφίας…Πιστεύω πως αυτό που κάνουμε θα επιτρέψει στην GPU να είναι ένας βοηθητικός επεξεργαστής στο CPU και θα προσφέρει καλύτερη εμπειρία στους χρήστες, καλύτερη αυτονομία και θα βελτιστοποιήσει λίγο παραπάνω τους υπολογιστές.”
H nVidia που μέχρι τώρα είχε κάνει πάθος της να μας υπενθυμίζει πως μόνο η “ωμή” επεξεργαστική ισχύς που διαθέτουν οι κάρτες γραφικών θα μπορούσε να θεωρηθεί από τα μεγαλύτερα διαπραγματεύσιμα σημεία για την αγορά μιας GPU, τώρα αλλάζει ρώτα λέγοντας πως το σωστό λογισμικό μαζί με τις υπάρχουσες δυνατότητες των καρτών της μπορεί να ωθήσει παραπέρα την αγορά. Πλέον τα πλεονεκτήματα που μπορεί να φέρει κάποιο νέο API στον τομέα των προχωρημένων οπτικών εφέ (τόσο σε παιχνίδια, όσο και σε εφαρμογές CGI) δεν αποτελούν δέλεαρ για τους μελλοντικούς καταναλωτές.
Τελειώνοντας την ομιλία του, ο κύριος Hara επισήμανε πως, “η βιομηχανία των γραφικών, πιστεύω, βρίσκεται στο σημείο όπου βρισκόταν η βιομηχανία μικρο-επεξεργαστών πριν από χρόνια, όπου η AMD έκανε τη δημόσια δήλωση ότι η συχνότητα λειτουργίας δεν έχει μεγάλη σημασία πια και όλα πλέον έχουν να κάνουν με τις επιδόσεις ανά καταναλισκόμενο watt. Πιστεύω πως βρισκόμαστε στο ίδιο σταυροδρόμι στον κόσμο των γραφικών: το framerate και η ανάλυση είναι σε καλή θέση, αλλά σήμερα είναι πλέον αρκετά υψηλά και ανεβαίνοντας από τα 120 fps στα 125 fps δεν πρόκειται να αλλάξει ριζικά την εμπειρία του τελικού χρήστη. Ωστόσο, πιστεύω πως τα πράγματα που κάνουμε με το Stereo 3D Vision, τα PhysX, για την δημιουργία παιχνιδιών πιο ρεαλιστικών είναι παραπάνω από τα framerates και τις αναλύσεις. Η nVidia πρόκειται να δείξει με την επόμενη γενιά GPU πως η επεξεργαστική πλευρά γίνεται πλέον ολοένα και πιο σημαντική από την δημιουργία γραφικών.”
Όλα αυτά λαμβάνουν χώρα τη στιγμή που η nVidia δεν έχει κάποιο έτοιμο προϊόν στα χέρια της για να εκδώσει στην αγορά, ενώ η AMD ετοιμάζεται για να γεμίσει την αγορά με κάρτες γραφικών επόμενης γενιάς που υποστηρίζουν DirectX 11 και ενδίδουν με τα πρότυπα της βιομηχανίας για GPGPU, όπως το DirectCompute 11 και το OpenCL. Τα συμπεράσματα ασφαλώς δικά σας …