AMD/ATi: “Στο μέλλον τα PhysX της nVidia θα είναι ασήμαντα”

Η έλευση της νέας σειράς καρτών γραφικών ATi Radeon HD 5800 series βρήκε την nVidia “μάλλον” απροετοίμαστη χωρίς διάδοχο του θρόνου που βαστάει τόσο καιρό η GTX 295. Για να μπορέσει να περιορίσει τις απώλειες και να κρατήσει το κοινό μαζί της έθεσε έναν σημαντικό περιορισμό στη δυνατότητα χρήσης της μηχανής PhysX, που της ανήκει μετά από την εξαγορά της Ageia PhysX. Συγκεκριμένα, σε οποιοδήποτε σύνθεση εντοπιστεί κάρτα γραφικών της AMD/ATi αυτόματα απενεργοποιείται η δυνατότητα χρήσης των special effects είτε ο κάτοχος διαθέτει nVidia GPU, είτε κάρτα της Ageia. “Αυτό,” σύμφωνα πάντα με την AMD, “δεν είναι αποτελεί πρόβλημα, και η έλλειψη των PhysX θα είναι ασήμαντη λεπτομέρεια στο μέλλον!” Η έλευση της νέας σειράς καρτών γραφικών ATi Radeon HD 5800 series βρήκε την nVidia “μάλλον” απροετοίμαστη χωρίς διάδοχο του θρόνου που βαστάει τόσο καιρό η GTX 295. Για να μπορέσει να περιορίσει τις απώλειες και να κρατήσει το κοινό μαζί της έθεσε έναν σημαντικό περιορισμό στη δυνατότητα χρήσης της μηχανής PhysX, που της ανήκει μετά από την εξαγορά της Ageia PhysX. Συγκεκριμένα, σε οποιοδήποτε σύνθεση εντοπιστεί κάρτα γραφικών της AMD/ATi αυτόματα απενεργοποιείται η δυνατότητα χρήσης των special effects είτε ο κάτοχος διαθέτει nVidia GPU, είτε κάρτα της Ageia. “Αυτό,” σύμφωνα πάντα με την AMD, “δεν είναι αποτελεί πρόβλημα, και η έλλειψη των PhysX θα είναι ασήμαντη λεπτομέρεια στο μέλλον!

H Advanced Micro Devices, η δεύτερη παγκοσμίως εταιρεία κατασκευής επεξεργαστών αρχιτεκτονικής Χ86 και μεγάλος κατασκευαστής καρτών γραφικών, αναφέρει πως λυπάται για την απόφαση της nVidia να απενεργοποιήσει την υποστήριξη για hardware επεξεργασία γραφικών physx, όταν χρησιμοποιείται κάρτα γραφικών ATi Radeon. Στην πραγματικότητα, η εταιρεία πιστεύει ότι με την ανάπτυξη του DirectCompute και του OpenCL (και τα δυο υποστηρίζονται από τις νέες κάρτες γραφικών σειράς 5800) η “ιδιωτική” χρήση των PhysX σύντομα θα περάσει στην αφάνεια.

Τα PhysX αποτελούν πολύ καλή λύση για τους gamers, αλλά θα έπρεπε να είναι για όλους τους gamers. Όταν είναι διαθέσιμα για όλους, οι δημιουργοί παιχνιδιών θα μπορέσουν να κάνουν τα physx κομμάτι της πλοκής του παιχνιδιού, και όχι να περιορίζονται σε μερικά eye-candy effects. Αυτό απαιτεί μια λύση physx βασισμένη στα πρότυπα της βιομηχανίας. Γιʼαυτό το λόγο το DirectX 11 είναι ένα σημαντικό σημείο κλίσης στην βιομηχανία μας – το DirectCompute επιτρέπει τα ενσωματωμένα physx που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι. Υπάρχουν αρκετές πρωτοβουλίες (μερικές βασισμένες στο open-source) που θα προσφέρουν απίστευτα physx βασισμένα σε GPU για όλους, βασισμένα είτε στο DirectCompute, είτε στο OpenCL. Τα πρότυπα της βιομηχανίας θα κάνουν ασήμαντα τυχόν ιδιωτικά πρότυπα,” αναφέρει ο Neal Robison, διευθυντής των δημοσίων σχέσεων μεταξύ παγκοσμίως ανεξάρτητων κατασκευαστών λογισμικού για την AMD. “Υπάρχει μια πραγματική αντίφαση μεταξύ αυτών που αναφέρει η nVidia και με αυτά που πράττει. Αναφέρουν πως αναζητούν το καλύτερο για τους gamers. Ωστόσο, αποφάσεις σαν και αυτή είναι αντίθετες με τις προθέσεις όλων των gamers.

Η AMD/ATi βγαίνει στην αντεπίθεση κρατώντας στα χέρια της ένα καινούριο όπλο, ή είναι μια προσπάθεια συγκέντρωσης της κοινής γνώμης; Τα σχόλια δικά σας!