Variable shaders θα φέρει στο προσκήνιο και η AMD
Νέα πατέντα αποκαλύπτει μια τεχνική που χρησιμοποιείται από την NVIDIA και παράλληλα από αρκετές smartphone GPUs.
Το tile based rendering είναι αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα 'μυστικά' της NVIDIA στις τελευταίες γενιές καρτών γραφικών και ξεκίνησε από την Maxwell. Η τεχνική αυτή βοηθά μεταξύ άλλων στην αποδοτικότητα της GPU που σημαίνει ότι μπορεί να πραγματοποιήσει μια σειρά από διεργασίες διατηρώντας την συνολικά κατανάλωση σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Αυτό συνεχίστηκε και με τη γενιά των Pascal ενώ υπάρχει φυσικά και στην Turing, όμως η τεχνική προέρχεται από τον mobile κόσμο και τις χαμηλής κατανάλωσης GPUs που βρίσκουμε στα κινητά μας.
Η AMD φαίνεται πως βρίσκεται και αυτή στην αναζήτηση μιας αντίστοιχης τεχνικής για τις Radeon GPUs της όμως αρχικά για την αγορά των κονσολών, εκεί που όπως δείχνουν οι πωλήσεις υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα υψηλότερες πωλήσεις. Αυτή η τεχνική φαίνεται πως θα ενσωματωθεί στις επόμενες αρχιτεκτονικές της όπως την φημολογούμενη Navi και έτσι ίσως περάσει στις GPUs για την πλατφόρμα του PC, όταν αυτές κυκλοφορήσουν. Με το variable rate shading η GPU θα πραγματοποιεί υψηλότερης ποιότητας rendering στα σημεία (tiles) που υπάρχει περισσότερη κίνηση ή 'ενδιαφέρον' μειώνοντας έτσι τον χρόνο που απαιτείται για την επεξεργασία του κάθε καρέ, βελτιώνοντας έτσι τις επιδόσεις επιτρέποντας έτσι την εκτέλεση παιχνιδιών σε αναλύσεις όπως 4Κ.
amd, radeon, gpus, variable refresh rate