Gamers παρατηρούν προβλήματα στις RTX 3080 GPUs τους
Κάποια από τα μοντέλα που ξεπερνούν τα 2000MHz εμφανίζουν προβλήματα και κρασαρίσματα όταν τρέχουν απαιτητικούς τίτλους.
Η GeForce RTX 3080 αποτελεί την next gen υλοποίηση της Ampere αρχιτεκτονικής που κυκλοφόρησε από την NVIDIA τις εβδομάδες που μας πέρασαν - και είναι η πρώτη εκ των τριών GPUs που έχει αποκαλύψει η NVIDIA: GeForce RTX 3070 και την RTX 3090 όπου πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο του lineup και ταυτόχρονα το πιο ακριβό.
Ωστόσο τα προβλήματα που παρατηρούν πολλοί gamers είναι πολυάριθμα και υπάρχουν ήδη δεκάδες θέματα σε forums με χρήστες που βλέπουν τις κάρτες τους να κρασάρουν στο desktop, ενώ παίζουν κάποιο απαιτητικό παιχνίδι. Threads με το λεγόμενο Crash to Desktop ή CTD έχουν εμφανιστεί και στα επίσημα forums της NVIDIA χωρίς να υπάρχει κάποια επίσημη απάντηση, όμως ένας από τους επικρατέστερους λόγους που απαντά στο "γιατί συμβαίνει αυτό", είναι οι αρκετά υψηλές συχνότητες λειτουργίας των καρτών γραφικών που οδηγούν σε αστάθεια της κάρτας, αντίστοιχα με αυτή που συναντάμε από το υπερβολικό overclocking. Το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει επιβεβαιωθεί από την NVIDIA η οποία δεν έχει πάρει ακόμα θέση, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα εμφανίζεται και σε κάποιους χρήστες της Founders Edition έκδοσης και όχι μόνο των 'τρίτων κατασκευαστών' που αυξάνουν (συνήθως) περαιτέρω τις συχνότητες λειτουργίας από την εργοστασιακή υλοποίηση.
Λίστα threads:
Threads στο LinusTechTips
MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X OC
Μεγάλο thread στο Ολλανδικό Tweakers.net.
Το δεύτερο πιθανό πρόβλημα που χρήζει διερεύνησης και έγινε γνωστό μέσω γνωστού media, έγκειται στη σχεδίαση του κυκλώματος τροφοδοσίας και δη των κυκλωμάτων φιλτραρίσματος της τάσης που έρχεται στον πυρήνα (στο πίσω μέρος του PCB), όπου έχουν επιλεγεί "ανεπαρκή parts που ενδεχομένως παίζουν ρόλο στη σταθερότητα της κάρτας γραφικών". H EVGA ήταν η πρώτη εταιρία που βγήκε στο προσκήνιο και ανέφερε ότι εξετάζει τα προβλήματα που έχουν αναφερθεί, ενώ λαμβάνοντας υπόψιν τις εικασίες για ανεπαρκή τροφοδοσία όπως γράφουμε παραπάνω, θεωρεί ότι οι GPUs έχουν περάσει από όλες τις απαραίτητες δοκιμές για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους. Πιο ειδικά, ακολουθεί ένα τμήμα της δήλωσης της EVGA:
"During our mass production QC testing we discovered a full 6 POSCAPs solution cannot pass the real world applications testing. It took almost a week of R&D effort to find the cause and reduce the POSCAPs to 4 and add 20 MLCC caps prior to shipping production boards, this is why the EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 series was delayed at launch. There were no 6 POSCAP production EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 boards shipped."
Φωτό: VideoCardz.
Η Zotac έρχεται με τη σειρά της και ξεκινά επίσημα μια έρευνα (η οποία αναρτήθηκε στο Facebook όμως πλέον δεν υπάρχει) ζητώντας από τους κατόχους των RTX 3080 όπως της έκδοσης 'Trinity', να συμπληρώσουν μια online φόρμα με τον σειριακό και το ονοματεπώνυμο του κατόχου, ούτως ώστε εάν βρεθεί κάποιο πρόβλημα να υπάρξουν οι κατάλληλες κινήσεις για την αλλαγή των καρτών με νέα μοντέλα, με δώρο μερικά moon cakes, ένα παραδοσιακό Κινέζικο ψωμάκι το οποίο σερβίρεται συνήθως με τσάι, ενώ μπορεί να έχει γλυκιά ή αλμυρή γέμιση.
nvidia, 2020, GeForce RTX 3080, Crash to Desktop , rtx 3080 crashes, POSCAP , mlcc
Nickzzz
Έχει γίνει ένας μικρός πανικός με το θέμα των πυκνωτών;
stavros
Ναι, αλλά νομίζω πως ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί ποιο είναι το αίτιο του CTD