Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition Review: A FleX-ible budget GPU
Με την έλευση του Eyefinity 1.0, η Advanced Micro Devices (aka AMD) έθεσε ένα νέο χαρακτηριστικό, που πλέον αποτελεί στάνταρ σε όλα τα μοντέλα καρτών γραφικών που φέρουν πυρήνα κατασκευασμένο από αυτήν. Πλέον, από την πιο αδύναμη κάρτα γραφικών, μέχρι και την κορυφαία, η εγγενής υποστήριξη οδήγησης περισσότερων από τριών οθονών ταυτόχρονα από μια μόλις κάρτα γραφικών είναι εγγυημένη: με το Eyefinity έγινε δυνατή η μείωση του κόστους υλοποίησης ενός multi-monitor setup καθώς αφαιρέθηκε ο περιορισμός του «μέγιστου 2 οθόνες ανά gpu», ενώ ταυτόχρονα το μόνο που απαιτείται είναι η ενεργοποίηση της αντίστοιχης επιλογής μέσω του Catalyst Control Center. Απλά και εύκολα, με λίγα μόλις κλικ, έχετε ένα extended desktop με τις διαστάσεις που εσείς επιθυμείτε, ενώ η gaming εμπειρία απλά εκτοξεύεται! Με τις οθόνες να έχουν καθοδική πτώση στις τιμές τους, και με κινήσεις συνεργασίας από πλευράς AMD στη μείωση του κόστους των συνοδευτικών που απαιτούνται για την εγκατάσταση, το multi-monitor setup έγινε προσιτό σε ολοένα και περισσότερο κόσμο. Η AMD κέρδισε όλους όσους έχουν επιθυμία για μια τέτοια διάταξη και ταυτόχρονα ελέγχει τις εξελίξεις όσον αφορά την αγορά πολλαπλών οθονών, ενώ στην «αντίπερα όχθη» της nVidia μόλις με τις GTX 600 υιοθετήθηκε μια παρόμοια τεχνολογία και η οποία είναι ακόμη σε «εφηβικό στάδιο». Τρεις γενιές GPU και δυο γενιές Eyefinity αργότερα, μπορούμε μετά βεβαιότητας να πούμε πως τα multi-monitor setups έχουν την απαραίτητη ωριμότητα που απαιτείται –τουλάχιστον από μεριάς AMD. Με την έλευση του Eyefinity 1.0, η Advanced Micro Devices (aka AMD) έθεσε ένα νέο χαρακτηριστικό, που πλέον αποτελεί στάνταρ σε όλα τα μοντέλα καρτών γραφικών που φέρουν πυρήνα κατασκευασμένο από αυτήν. Πλέον, από την πιο αδύναμη κάρτα γραφικών, μέχρι και την κορυφαία, η εγγενής υποστήριξη οδήγησης περισσότερων από τριών οθονών ταυτόχρονα από μια μόλις κάρτα γραφικών είναι εγγυημένη: με το Eyefinity έγινε δυνατή η μείωση του κόστους υλοποίησης ενός multi-monitor setup καθώς αφαιρέθηκε ο περιορισμός του «μέγιστου 2 οθόνες ανά gpu», ενώ ταυτόχρονα το μόνο που απαιτείται είναι η ενεργοποίηση της αντίστοιχης επιλογής μέσω του Catalyst Control Center. Απλά και εύκολα, με λίγα μόλις κλικ, έχετε ένα extended desktop με τις διαστάσεις που εσείς επιθυμείτε, ενώ η gaming εμπειρία απλά εκτοξεύεται! Με τις οθόνες να έχουν καθοδική πτώση στις τιμές τους, και με κινήσεις συνεργασίας από πλευράς AMD στη μείωση του κόστους των συνοδευτικών που απαιτούνται για την εγκατάσταση, το multi-monitor setup έγινε προσιτό σε ολοένα και περισσότερο κόσμο. Η AMD κέρδισε όλους όσους έχουν επιθυμία για μια τέτοια διάταξη και ταυτόχρονα ελέγχει τις εξελίξεις όσον αφορά την αγορά πολλαπλών οθονών, ενώ στην «αντίπερα όχθη» της nVidia μόλις με τις GTX 600 υιοθετήθηκε μια παρόμοια τεχνολογία και η οποία είναι ακόμη σε «εφηβικό στάδιο». Τρεις γενιές GPU και δυο γενιές Eyefinity αργότερα, μπορούμε μετά βεβαιότητας να πούμε πως τα multi-monitor setups έχουν την απαραίτητη ωριμότητα που απαιτείται –τουλάχιστον από μεριάς AMD.
Δεν είναι όμως όλα ρόδινα. Ως γνωστόν, η πλειοψηφία των οθονών που κυκλοφορούν στην αγορά έχει ως πρότυπο διασύνδεσης το DVI. Απεναντίας, λίγες κάρτες γραφικών έρχονται με τουλάχιστον 2 εξόδους του ίδιου τύπου), κάνοντας τους χρήστες που έχουν αγοράσει 3 ίδιες οθόνες να «πονοκεφαλιάζουν» στην αναζήτηση των κατάλληλων μετατροπέων εξόδου προς τον τύπο που αυτοί επιθυμούν! Εδώ λοιπόν έρχεται η Sapphire, που με την σειρά FleX έρχεται να βάλει το δικό της «λιθαράκι» στην διευκόλυνση αυτών των χρηστών, οι οποίοι όμως ταυτόχρονα έχουν και gaming βλέψεις με απαιτήσεις! Ο λόγος δίνεται λοιπόν στην Sapphire FleX HD 7770 για ακόμα ένα review από το HwBox.gr!
Cape Verde, λοιπόν, ή ελληνιστί «Πράσινο Ακρωτήρι», είναι η αρχιτεκτονική που ακολουθεί η νέα σειρά 7700. Το Cape Verde έχει ως στόχο την κατηγορία μέχρι $200 – μια κατηγορία που ίσως και να έχει αυτή τη στιγμή την μερίδα του λέοντος στην πίτα της αγοράς. Παράξενο; Ενδεικτικά θα σας πούμε πως ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι αρκετά σκληρός, με αρκετά μοντέλα από τα δύο στρατόπεδα να προσφέρονται ως πιθανές επιλογές. Λόγω του κόστους στην συγκεκριμένη κατηγορία, είναι σημαντική η εύρεση της καλύτερης value for money – και εκεί ακριβώς είναι που παίζεται το παιχνίδι.
Το Cape Verde είναι ένα ακόμη πιόνι στην σκακιέρα των δυο εταιριών. Παρόλο που οι δυο προηγούμενες γενιές 5700 και 6700 είχαν τον ίδιο πυρήνα (Juniper), η αλλαγή στην λιθογραφία επέβαλλε και έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος θα ενσωματωθεί στις νέες 7770 και 7750. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του νέου πυρήνα.
Όπως και στον Tahiti, έτσι και στο Cape Verde έχει γίνει χρήση της GCN (Graphics Next Core) αρχιτεκτονικής. Τι κρύβεται όμως μέσα στο μικρό die όπου η AMD κατάφερε να συμπυκνώσει 1,25 δισεκατομμύρια transistors; Η πρώτη έκπληξη έρχεται με τον χρονισμό του πυρήνα, ο οποίος πλέον σκαρφάλωσε στο 1GHz! Είναι άξιο αναφοράς πως είναι η πρώτη φορά που συναντάμε κάρτα γραφικών που σπάει το φράγμα του GHz από το εργοστάσιο, και η AMD φρόντισε να το τονίσει αυτό δίνοντας τον τίτλο GHz Edition στην συγκεκριμένη κάρτα. Οι Stream processors ανέρχονται στους 640 εντός 10 GCN compute units όπως τους αποκαλεί η AMD, με τα Texture Units να φτάνουν τα 40, ενώ ακόμη ενσωματώνονται 16 ROPs. Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε ένα μέγιστο θεωρητικό 1,28 TFLOPS υπολογιστικής απόδοσης, ο ρυθμός πλήρωσης υφών φτάνει τα 40 GTexel/s και το Pixel Fillrate στα 16 GPixel/s. Επιπλέον, έγινε γνωστό πως η L2 cache ανέρχεται στα 512ΚΒ καθώς και ότι χρησιμοποιείται ο νέος 9ης γενιάς Tesselator.
Η 7770 δεν στερείται μνήμης, καθώς έρχεται εξοπλισμένη με 1GB GDDR5, και επικοινωνία με τον πυρήνα επιτυγχάνεται μέσω διαύλου 128-bit, προσφέροντας ένα μέγιστο θεωρητικό των 72GB/s.
Όσον αφορά τις ενεργειακές απαιτήσεις, η 7770 δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα. Μια μόλις PCI-e τροφοδοσία είναι αρκετή για να καλύψει το μέγιστο των 80W που πρόκειται να ζητήσει, ενώ επίσης γίνεται χρήση των PowerTune και ZeroCore Power, όπου το τελευταίο υπόσχεται να κατεβάσει την κατανάλωση στα 3W όταν η κάρτα απενεργοποιηθεί.
Φυσικά, 7770 δεν παραλείπει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αποτελούν στάνταρ πλέον στις σύγχρονες GPUs. Υποστήριξη PCI Express 3ης γενιάς, Eyefinity μέχρι και 6 οθόνες, Video Codec Engine (VCE) για ταχύτατη μετατροπή αρχείων εικόνας, τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Γνωρίζουμε πως δεν επιθυμούν όλοι οι χρήστες την καλύτερη GPU που να μπορεί να οδηγήσει 3 ή και περισσότερες οθόνες, ειδικά δε όταν το πλάνο χρήσης δεν συμπεριλαμβάνει απαιτητικό Gaming στις μέγιστες αναλύσεις. Πάμε λοιπόν να ξετιλίξουμε σιγά- σιγά το "νήμα" της Sapphire Flex HD 7770.
Η κάρτα έρχεται σε μια, σύνηθης για entry-level κατηγορία GPU, συσκευασία η οποία έχει ξεκάθαρα ως στόχο να αναδείξει το branding "Flex". Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενά μας review, τα συγκεκριμένα SKUs έχουν σχεδιαστεί ώστε να χρησιμοποιηθούν σε multi-monitor setups, και για να υποβοηθήσουν τον στόχο αυτό, φέρουν μεγάλη υποστήριξη σε οθόνες με DVI εισόδους, δηλαδή στην πλειοψηφία των PC Monitors που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην παγκόσμια αγορά. Πέρα λοιπόν από τον ειδικό "καλλιτεχνικό" σχεδιασμό, η συσκευασία είναι πανομοιότυπη με αυτή της "απλής" Sapphire HD 7770 OC, κανονικού μεγέθους με υλικά πλήρως ανακυκλώσιμα. Αυτή την φορά όμως, μιας και μιλάμε για low- budget SKU, τα περιεχόμενα της συσκευασίας περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή 1 HDMI καλώδιο 1.8 μέτρων, DVI to VGA adaptor, καθώς και HDMI to DVI adaptor, Molex to 6pin PCI-E καλώδιο τροφοδοσίας και φυσικά τα απαραίτητα Quick Installation guide και Driver & Utilities DVD. Για το καλό σας φυσικά όμως, καλύτερα να κατεβάστε τους τελευταίους και πιο ενημερωμένους οδηγούς από το site της AMD.
Με την HD 7770 Flex ήδη έξω από την συσκευασία της και έτοιμη για εγκατάσταση στο σύστημά μας, η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι πως δεν είναι και η πλεον εντυπωσιακή GPU, αλλά για την δουλειά και την χρήση που προορίζεται θα τα καταφέρει. Ενώ το PCB της και η διάταξη των στοιχείων της παραμένει ακριβώς η ίδια σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες HD 7770 Που έχουν περάσει από τα χέρια μας, δεν θα λέγαμε το ίδιο και για το σύστημα ψύξης το οποίο υπέπεσε στην αντίληψή μας. Η Sapphire αυτή την φορά τήρησε την φιλοσοφία "Keep it simple". Ξεχνάμε λοιπόν τους 2 ανεμιστήρες και τις θηριώδεις ψύκτρες για ένα GPU core το οποίο φημίζεται αρκετά για τις χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις και την παραγόμενη θερμότητα. Έτσι λοιπόν, μια πλήρως αλουμινένια ψύκτρα σε μέγεθος όχι μεγαλύτερο από 5x5cm τοποθετημένη ακριβώς πάνω στον πυρήνα, σε συνδυασμό με 2 χάλκινα heatpipes των 6mm και έναν 90άρη PWM ανεμιστήρα, θα αναλάβουν να κρατήσουν την κάρτα δροσερή διατηρώντας παράλληλα ένα ήσυχο προφίλ.
Η αλλαγή αυτή στην νοοτροπία δεν άλλη από το γεγονός πως (όπως και τα περισσότερα "Flex" SKUs) οι εργοστασιακοί χρονισμοί δεν ξεφεύγουν από τα defaults της ΑΜD για το Cape Verde XT. Έτσι, το Core Clock ανέρχεται στα 1000MHz, εξ' ου και ο χαρακτηρισμός "GHz Edition" όπως όλες οι HD 7770, ενώ το 1GB GDDR5 μνήμης χρονίστηκε στα 1125MHz (4500MHz effective).
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι προς οθόνες είναι 2 Dual-Link DVI, 1 HDMI 1.4a η οποία με την χρήση του παρεχόμενου αντάπτορα προσφέρεται ως η 3η DL-DVI, ενώ τέλος παρέχεται και 1 full size DisplayPort. Έχετε κατά νου πως για την χρήση Eyefinity έχετε την δυνατότητα για μόλις 3 από τις 4 παρεχόμενες θύρες, οπότε όπως αντιλαμβάνεστε η συνιστώμενη χρήση είναι η 3x DVI.
Προχωράμε στην μεθοδολογία!
Είδαμε τι θα πρέπει να περιμένουμε αμέσως μόλις βγάλουμε την Sapphire Flex HD 7770 από την συσκευασία της. Αυτό που απομένει είναι να την τοποθετήσουμε αμέσως στο σύστημα της δοκιμής μας για να δούμε πως τελικά αποδίδει. Ώρα για δοκιμές!
Μετά από προσεκτική μελέτη, διαλέξαμε οκτώ παιχνίδια τα οποία θα testάρουμε σε τρία διαφορετικά σενάρια: Στην χαμηλή ανάλυση των 1280 x 1024 με 2x AA και High Detail Settings όπου ο επεξεργαστής θα παίξει σημαντικό ρόλο, στην πιο ρεαλιστική των 1680 x 1050 με 4x AA και High Detail Settings, όπου το σύστημα θα αξιολογηθεί πιο συνολικά, ενώ τέλος, θα πάρουμε και ένα run στα 1920 x 1080 με full φίλτρα και maxed out settings, όπου εδώ το μεγαλύτερο ρόλο θα παίξει η κάρτα γραφικών. Κάπως έτσι, θα έχουμε μια πλήρη εικόνα για την απόδοση της κάρτας σε οκτώ πολύ διάσημα παιχνίδια:
Ακολούθως θα πάρουμε scores από τέσσερα από τα πιο σημαντικά 3D Benchmarks, το 3D Mark 06, το performance mode του 3D Mark Vantage, το performance mode του 3D Mark 11 και τέλος ένα σχετικά δύσκολο run στο Unigine Heaven 2.5. Ορίστε και αναλυτικά τα μετροπρογράμματα που χρησιμοποιήσαμε:
Για το όλο εγχείρημα θα χρησιμοποιηθεί ένας αρκετά υπερχρονισμένος Intel Core i5 2500K στα 4500 MHz που θεωρήσαμε ότι είναι ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός σύγχρονου gaming rig. Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά τα specs του συστήματος της δοκιμής.
Ξεκινάμε την ανάλυση της απόδοσης της Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, και όπως ήδη αντιλαμβάνεστε από τα πρώτα γραφήματα, ότι έχοντας κατά νου την καθαρή επεξεργαστική απόδοση, η Sapphire FleX HD 7770 GE κινείται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τις υπόλοιπες HD 7770, και πιο συγκεκριμένα με την R7770 με την οποία έχουν μόλις 20MHz διαφορά. Η 7850 έχει προστεθεί για λόγους σύγκρισης, μιας και είναι το ακριβώς επόμενο μοντέλο από πλευράς απόδοσης, ενώ σαν συνολική παρατήρηση θα πούμε πως αυτή η ομοιομορφία στην απόδοση θα συνεχιστεί και στην υπόλοιπη γκάμα των παιχνιδιών μας.
Moving on, fellas!
Όπως ακριβώς εξελίχθηκε η υπόθεση "FleX HD 7770" στα παιχνίδια που σας παρουσιάσαμε νωρίτερα, συνεχίζεται και στην σουίτα των 3D Mark και Unigine Heaven. Η FleX HD 7770 βρίσκεται σε απόσταση "αναπνοής" από την R7770, αλλά γενικότερα "on par" με όλες τις σχετικές υλοποιήσεις της HD 7770.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Ακολουθεί το γράφημα θερμοκρασιών με βάση τα δεδομένα που συλλέξαμε από την Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, τώρα σε σύγκριση με τους άμεσους ανταγωνιστές...
Αν και το σύστημα ψύξης είναι σαφώς διαφορετικό από τις προηγούμενες υλοποιήσεις της Sapphire, και παρόλο το σχετικά μικρότερο μέγεθος της ψύκτρας, η απόδοση του συστήματος δεν μας απογοήτευσε. Δεδομένου του χαμηλού TDP που προσφέρει o πυρήνας Cape Verde, το σύστημα ψύξης έρχεται "κουτί" στις ενεργειακές απαιτήσεις του και καταφέρνει να κρατήσει τις θερμοκρασίες σε αρκετά ανεκτά επίπεδα. Παράλληλα, με την χρήση ενός μόλις ανεμιστήρα ο παραγόμενος θόρυβος είναι σαφώς λίγος, και ως εκ τούτου θα απονείμουμε στην Sapphire FleX HD 7770 το βραβείο "Silence".
Δεν συνηθίζω να διηγούμαι προσωπικές ιστορίες από τον χώρο του I.T. για να "κλείσω" ένα review μόνο και μόνο για να το κάνω λιγάκι πιο εντυπωσιακό. Η αλήθεια όμως είναι πως από την πρώτη στιγμή που έφτασε στα χέρια μου η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, εκείνη η ιδιαίτερη περίπτωση τριγυρνάει στο μυαλό μου μέχρι και την στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές.
Για την ιστορία λοιπόν, ο "Κ" προσδοκούσε στην αγορά μιας αθόρυβης GPU της οποίας οι επιδόσεις σε 3D εφαρμογές ήταν κάτι παραπάνω από αδιάφορες, αλλά επιβαλλόταν η χρήση 3 παρόμοιων οθονών οι οποίες θα είχαν, τι άλλο, είσοδο DVI. Καλώς ή κακώς λοιπόν, ο "Κ" "φλέγονταν" για την συμβατότητα των οθονών με την συγκεκριμένη budget GPU αλλά για την ήσυχη λειτουργία της κάρτας, κυρίως όμως τον απασχολούσε με τι μετατροπείς και αντάπτορες θα μπορούσε εν τέλει να κάνει την ζωή του ελαφρώς πιο εύκολη. Αν θα μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να προβλέψω την έκδοση της FleX HD 7770 ώστε να την προτείνω, η ζωή του "Κ" αλλά και η δική μου, θα είχαν γίνει πιο εύκολες χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσουμε άπειρες ώρες στο τηλέφωνο για να αναλύσουμε το γεγονός αν η τάδε GPU θα είναι συμβατή με την οθόνη του και ποια καλώδια θα χρειαστεί, και κυρίως, πού θα τα βρει!
Καλές οι ιστορίες, αλλά το κύριο θέμα της ιστορίας είναι πως η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition που σας παρουσιάσαμε σήμερα, μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις θα μπορούσε να έχει λογική εφαρμογή. Και αυτό γιατί με προτεινόμενη τιμή λιανικής που ανέρχεται στα ?139,90 (+23% ΦΠΑ) δεν είναι και αυτό που θα λέγαμε "λογική τιμή ενάντια στον ανταγωνισμό", για την ακρίβεια, η συγκεκριμένη GPU έχει έναν ειδικό σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε και προορίστηκε. Αν είστε σε αναζήτηση για κάποια Entry- Level / on Budget GPU σε αυτή την κατηγορία τιμής και με σκοπό το Gaming σε μία μόνο οθόνη, σίγουρα θα μπορέσετε να βρείτε και μια υλοποίηση με λιγότερα χρήματα ή με ελαφρώς περισσότερα (πχ OC edition) αλλά σαφώς ανώτερες επιδόσεις.
Το Gaming και γενικότερα οι 3D εφαρμογές σε Μulti-Μonitor Setup με την χρήση της FleX HD 7770 είναι κάτι σαν... ουτοπία για να το θέσουμε ρεαλιστικά. Και αυτό γιατί αν πάρουμε το βέλτιστο σενάριο της χρήσης 3 οθονών 1280x1024, αυτομάτως φτάνουμε στην ανάλυση 3840x1024, μεθερμηνευόμενον εστί περί τα 3932160 pixels, αριθμός που ξεπερνάει κατά πολύ τον αριθμό pixel στα 1920x1080, ανάλυση που θα λέγαμε πως είναι οριακή για τα επίπεδα μιας οποιασδήποτε HD 7770, καθώς το pixel fillrate της είναι κοντά στα όριά του. Οπότε αν θέλετε να συνδυάσετε και gaming με την συγκεκριμένη GPU, να έχετε κατά νου πως αυτό είναι εφικτό με μόλις μια οθόνη.
Δεν θα είμαστε επικριτικοί με το συγκεκριμένο προϊόν, καθώς άλλωστε είναι από τις λίγες υλοποιήσεις που μπορούν να προσφέρουν κάτι τέτοιο. Αν είστε λοιπόν σε αναζήτηση GPU με προϋποθέσεις όπως του... "Κ" τότε η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition ίσως είναι η λύση στο πρόβλημά σας.
Stay HwBoxed!
Δεν είναι όμως όλα ρόδινα. Ως γνωστόν, η πλειοψηφία των οθονών που κυκλοφορούν στην αγορά έχει ως πρότυπο διασύνδεσης το DVI. Απεναντίας, λίγες κάρτες γραφικών έρχονται με τουλάχιστον 2 εξόδους του ίδιου τύπου), κάνοντας τους χρήστες που έχουν αγοράσει 3 ίδιες οθόνες να «πονοκεφαλιάζουν» στην αναζήτηση των κατάλληλων μετατροπέων εξόδου προς τον τύπο που αυτοί επιθυμούν! Εδώ λοιπόν έρχεται η Sapphire, που με την σειρά FleX έρχεται να βάλει το δικό της «λιθαράκι» στην διευκόλυνση αυτών των χρηστών, οι οποίοι όμως ταυτόχρονα έχουν και gaming βλέψεις με απαιτήσεις! Ο λόγος δίνεται λοιπόν στην Sapphire FleX HD 7770 για ακόμα ένα review από το HwBox.gr!
Sapphire Flex HD 7770 | ||
GPU / Architecture | AMD Cape Verde / Southern Islands | |
Clock Speeds | 1000 MHz Core Clock 1125MHz Memory Clock | |
Memory | Hynnix 1GB GDDR5 | |
Cooler | 90mm fan, 2 heatpipes | |
PSU needed | 550W | |
Video Outputs | 1 x Dual-Link DVI 1 x HDMI (with 3D) 1 x Single-Link DVI-D DisplayPort 1.2 | |
Dimensions | 220(L)x95(W)x35(H) mm | |
Accessories | CrossFire Cable DVI to VGA Adapter 6 PIN to 4 PIN Power Cable |
Cape Verde, λοιπόν, ή ελληνιστί «Πράσινο Ακρωτήρι», είναι η αρχιτεκτονική που ακολουθεί η νέα σειρά 7700. Το Cape Verde έχει ως στόχο την κατηγορία μέχρι $200 – μια κατηγορία που ίσως και να έχει αυτή τη στιγμή την μερίδα του λέοντος στην πίτα της αγοράς. Παράξενο; Ενδεικτικά θα σας πούμε πως ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία είναι αρκετά σκληρός, με αρκετά μοντέλα από τα δύο στρατόπεδα να προσφέρονται ως πιθανές επιλογές. Λόγω του κόστους στην συγκεκριμένη κατηγορία, είναι σημαντική η εύρεση της καλύτερης value for money – και εκεί ακριβώς είναι που παίζεται το παιχνίδι.
Το Cape Verde είναι ένα ακόμη πιόνι στην σκακιέρα των δυο εταιριών. Παρόλο που οι δυο προηγούμενες γενιές 5700 και 6700 είχαν τον ίδιο πυρήνα (Juniper), η αλλαγή στην λιθογραφία επέβαλλε και έναν νέο σχεδιασμό, ο οποίος θα ενσωματωθεί στις νέες 7770 και 7750. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του νέου πυρήνα.
Όπως και στον Tahiti, έτσι και στο Cape Verde έχει γίνει χρήση της GCN (Graphics Next Core) αρχιτεκτονικής. Τι κρύβεται όμως μέσα στο μικρό die όπου η AMD κατάφερε να συμπυκνώσει 1,25 δισεκατομμύρια transistors; Η πρώτη έκπληξη έρχεται με τον χρονισμό του πυρήνα, ο οποίος πλέον σκαρφάλωσε στο 1GHz! Είναι άξιο αναφοράς πως είναι η πρώτη φορά που συναντάμε κάρτα γραφικών που σπάει το φράγμα του GHz από το εργοστάσιο, και η AMD φρόντισε να το τονίσει αυτό δίνοντας τον τίτλο GHz Edition στην συγκεκριμένη κάρτα. Οι Stream processors ανέρχονται στους 640 εντός 10 GCN compute units όπως τους αποκαλεί η AMD, με τα Texture Units να φτάνουν τα 40, ενώ ακόμη ενσωματώνονται 16 ROPs. Όλα τα παραπάνω οδηγούν σε ένα μέγιστο θεωρητικό 1,28 TFLOPS υπολογιστικής απόδοσης, ο ρυθμός πλήρωσης υφών φτάνει τα 40 GTexel/s και το Pixel Fillrate στα 16 GPixel/s. Επιπλέον, έγινε γνωστό πως η L2 cache ανέρχεται στα 512ΚΒ καθώς και ότι χρησιμοποιείται ο νέος 9ης γενιάς Tesselator.
Η 7770 δεν στερείται μνήμης, καθώς έρχεται εξοπλισμένη με 1GB GDDR5, και επικοινωνία με τον πυρήνα επιτυγχάνεται μέσω διαύλου 128-bit, προσφέροντας ένα μέγιστο θεωρητικό των 72GB/s.
Όσον αφορά τις ενεργειακές απαιτήσεις, η 7770 δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα. Μια μόλις PCI-e τροφοδοσία είναι αρκετή για να καλύψει το μέγιστο των 80W που πρόκειται να ζητήσει, ενώ επίσης γίνεται χρήση των PowerTune και ZeroCore Power, όπου το τελευταίο υπόσχεται να κατεβάσει την κατανάλωση στα 3W όταν η κάρτα απενεργοποιηθεί.
Φυσικά, 7770 δεν παραλείπει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αποτελούν στάνταρ πλέον στις σύγχρονες GPUs. Υποστήριξη PCI Express 3ης γενιάς, Eyefinity μέχρι και 6 οθόνες, Video Codec Engine (VCE) για ταχύτατη μετατροπή αρχείων εικόνας, τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Γνωρίζουμε πως δεν επιθυμούν όλοι οι χρήστες την καλύτερη GPU που να μπορεί να οδηγήσει 3 ή και περισσότερες οθόνες, ειδικά δε όταν το πλάνο χρήσης δεν συμπεριλαμβάνει απαιτητικό Gaming στις μέγιστες αναλύσεις. Πάμε λοιπόν να ξετιλίξουμε σιγά- σιγά το "νήμα" της Sapphire Flex HD 7770.
Η κάρτα έρχεται σε μια, σύνηθης για entry-level κατηγορία GPU, συσκευασία η οποία έχει ξεκάθαρα ως στόχο να αναδείξει το branding "Flex". Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενά μας review, τα συγκεκριμένα SKUs έχουν σχεδιαστεί ώστε να χρησιμοποιηθούν σε multi-monitor setups, και για να υποβοηθήσουν τον στόχο αυτό, φέρουν μεγάλη υποστήριξη σε οθόνες με DVI εισόδους, δηλαδή στην πλειοψηφία των PC Monitors που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην παγκόσμια αγορά. Πέρα λοιπόν από τον ειδικό "καλλιτεχνικό" σχεδιασμό, η συσκευασία είναι πανομοιότυπη με αυτή της "απλής" Sapphire HD 7770 OC, κανονικού μεγέθους με υλικά πλήρως ανακυκλώσιμα. Αυτή την φορά όμως, μιας και μιλάμε για low- budget SKU, τα περιεχόμενα της συσκευασίας περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, δηλαδή 1 HDMI καλώδιο 1.8 μέτρων, DVI to VGA adaptor, καθώς και HDMI to DVI adaptor, Molex to 6pin PCI-E καλώδιο τροφοδοσίας και φυσικά τα απαραίτητα Quick Installation guide και Driver & Utilities DVD. Για το καλό σας φυσικά όμως, καλύτερα να κατεβάστε τους τελευταίους και πιο ενημερωμένους οδηγούς από το site της AMD.
Με την HD 7770 Flex ήδη έξω από την συσκευασία της και έτοιμη για εγκατάσταση στο σύστημά μας, η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι πως δεν είναι και η πλεον εντυπωσιακή GPU, αλλά για την δουλειά και την χρήση που προορίζεται θα τα καταφέρει. Ενώ το PCB της και η διάταξη των στοιχείων της παραμένει ακριβώς η ίδια σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες HD 7770 Που έχουν περάσει από τα χέρια μας, δεν θα λέγαμε το ίδιο και για το σύστημα ψύξης το οποίο υπέπεσε στην αντίληψή μας. Η Sapphire αυτή την φορά τήρησε την φιλοσοφία "Keep it simple". Ξεχνάμε λοιπόν τους 2 ανεμιστήρες και τις θηριώδεις ψύκτρες για ένα GPU core το οποίο φημίζεται αρκετά για τις χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις και την παραγόμενη θερμότητα. Έτσι λοιπόν, μια πλήρως αλουμινένια ψύκτρα σε μέγεθος όχι μεγαλύτερο από 5x5cm τοποθετημένη ακριβώς πάνω στον πυρήνα, σε συνδυασμό με 2 χάλκινα heatpipes των 6mm και έναν 90άρη PWM ανεμιστήρα, θα αναλάβουν να κρατήσουν την κάρτα δροσερή διατηρώντας παράλληλα ένα ήσυχο προφίλ.
Η αλλαγή αυτή στην νοοτροπία δεν άλλη από το γεγονός πως (όπως και τα περισσότερα "Flex" SKUs) οι εργοστασιακοί χρονισμοί δεν ξεφεύγουν από τα defaults της ΑΜD για το Cape Verde XT. Έτσι, το Core Clock ανέρχεται στα 1000MHz, εξ' ου και ο χαρακτηρισμός "GHz Edition" όπως όλες οι HD 7770, ενώ το 1GB GDDR5 μνήμης χρονίστηκε στα 1125MHz (4500MHz effective).
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι προς οθόνες είναι 2 Dual-Link DVI, 1 HDMI 1.4a η οποία με την χρήση του παρεχόμενου αντάπτορα προσφέρεται ως η 3η DL-DVI, ενώ τέλος παρέχεται και 1 full size DisplayPort. Έχετε κατά νου πως για την χρήση Eyefinity έχετε την δυνατότητα για μόλις 3 από τις 4 παρεχόμενες θύρες, οπότε όπως αντιλαμβάνεστε η συνιστώμενη χρήση είναι η 3x DVI.
Προχωράμε στην μεθοδολογία!
Είδαμε τι θα πρέπει να περιμένουμε αμέσως μόλις βγάλουμε την Sapphire Flex HD 7770 από την συσκευασία της. Αυτό που απομένει είναι να την τοποθετήσουμε αμέσως στο σύστημα της δοκιμής μας για να δούμε πως τελικά αποδίδει. Ώρα για δοκιμές!
Μετά από προσεκτική μελέτη, διαλέξαμε οκτώ παιχνίδια τα οποία θα testάρουμε σε τρία διαφορετικά σενάρια: Στην χαμηλή ανάλυση των 1280 x 1024 με 2x AA και High Detail Settings όπου ο επεξεργαστής θα παίξει σημαντικό ρόλο, στην πιο ρεαλιστική των 1680 x 1050 με 4x AA και High Detail Settings, όπου το σύστημα θα αξιολογηθεί πιο συνολικά, ενώ τέλος, θα πάρουμε και ένα run στα 1920 x 1080 με full φίλτρα και maxed out settings, όπου εδώ το μεγαλύτερο ρόλο θα παίξει η κάρτα γραφικών. Κάπως έτσι, θα έχουμε μια πλήρη εικόνα για την απόδοση της κάρτας σε οκτώ πολύ διάσημα παιχνίδια:
- DiRT 3
- FarCry 2
- Crysis 2
- World in Conflict
- F1 2011
- S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat
- Lost Planet 2
- HAWX 2
Ακολούθως θα πάρουμε scores από τέσσερα από τα πιο σημαντικά 3D Benchmarks, το 3D Mark 06, το performance mode του 3D Mark Vantage, το performance mode του 3D Mark 11 και τέλος ένα σχετικά δύσκολο run στο Unigine Heaven 2.5. Ορίστε και αναλυτικά τα μετροπρογράμματα που χρησιμοποιήσαμε:
- 3D Mark 06
- 3D Mark Vantage Performance
- 3D Mark 11 Performance
- Unigine Heaven Benchmark
Για το όλο εγχείρημα θα χρησιμοποιηθεί ένας αρκετά υπερχρονισμένος Intel Core i5 2500K στα 4500 MHz που θεωρήσαμε ότι είναι ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα ενός σύγχρονου gaming rig. Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά τα specs του συστήματος της δοκιμής.
TestBench | |
Motherboard | Gigabyte Z68X-UD3P-B3 |
CPU | Core i5 2500K 4c/4t @ 4.5GHz |
RAM | Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz @ 9-9-9-24 1T |
SSD | Kingston HyperX 120GB |
PSU | Corsair TX650 V2 |
CPU Cooler | Corsair H100 |
Case | Fractal Design Define R3 |
OS | Windows 7 Ultimate 64bit SP1 |
Driver Version | Catalyst 12.8 |
Game Info | |
Developer: | Codemasters Racing |
Graphics Engine: | Ego Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2011 |
Το DiRT 3 αποτελεί την τρίτη προσθήκη στην επιτυχημένη σειρά Dirt της Colin McRae Rally series, ανεπτυγμένη από την Codemaster. Διαθέτει 100 άγριες διαδρομές και επικές πίστες, νέο career mode, μοντέρνα και κλασικά αμάξια, super buggies, RAID φορτηγά και περισσότερους πραγματικούς σπόνσορες και αστέρες του αθλήματος. Επιπλέον, περιλαμβάνει δυναμικά καιρικά φαινόμενα, ακραίες συνθήκες όπως χιόνι και πάγο, split-screen, party modes, open-world περιοχή και δυνατότητα για uploads στο YouTube. Μην αμελήσουμε να αναφέρουμε και το GymKhana mode όπου δάσκαλός σας θα είναι ο μετρ του sport, Ken Block.Πάμε λοιπόν να δούμε τι γίνεται, στις επιλεγμένες αναλύσεις, με έναν τίτλο που συχνά βρίσκουμε και bundled στις κάρτες της AMD.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι γίνεται, στις επιλεγμένες αναλύσεις, με έναν τίτλο που συχνά βρίσκουμε και bundled στις κάρτες της AMD.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι γίνεται, στις επιλεγμένες αναλύσεις, με έναν τίτλο που συχνά βρίσκουμε και bundled στις κάρτες της AMD.
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia |
Graphics API: | DX10.1 |
Release Year: | 2008 |
Θυμηθείτε μερικά χρόνια πριν, όταν το 2004 μαζί με το Half-Life 2 και ένα χρόνο μετά την έκδοση του Doom III, ένα παιχνίδι με το παράξενο όνομα Far Cry από την άγνωστη τότε Γερμανική Crytek κατάφερε να κάνει το "μπαμ", φέρνοντας τη γραφική επανάσταση στα ανοιχτά περιβάλλοντα, κατορθώνοντας να ενθουσιάσει τους PC Gamers ανά τον κόσμο. Όλοι μας θυμόμαστε να περιπλανόμαστε στις παραλίες και στη ζούγκλα των νησιών του Far Cry με κεντρικό ήρωα τον Jack Carver, ο οποίος μας μετέφερε σε εξωτικά μέρη, γεμάτα και με μεταλλαγμένα πειράματα από έναν ανορθόδοξο επιστήμονα.
Αυτά πλέον με το Far Cry 2 αποτελούν παρελθόν. Ο νέος τίτλος της σειράς, φτιαγμένος όχι από την Crytek αλλά από την ίδια τη Ubisoft, χρησιμοποιώντας το καμάρι της που ακούει στο όνομα Dunia Engine (και όχι CryEngine όπως το πρώτο), μας μεταφέρει στις σαβάνες και τα αφιλόξενα περιβάλλοντα της Αφρικής, σε έναν πολύ πιο εξελιγμένο τίτλο από το πρώτο παιχνίδι. Όχι πλέον είναι εντελώς Free Roaming, αλλά η Dunia (η λέξη "κόσμος" στα Αραβικά) στην ουσία έδωσε στους δημιουργούς του παιχνιδιού τη δυνατότητα να φτιάξουν ένα "Grand Theft Auto" στην Αφρική - χωρίς αυτή τη φορά να κυνηγάμε μεταλλαγμένους ή εξωγήινους, αλλά μπαίνοντας στο σώμα διαφορετικών κάθε φορά χαρακτήρων που ο σκοπός τους είναι ένας - να σκοτώσουν τον "Jackal", έναν μεγαλέμπορο όπλων, ο οποίος παίζει σημαντικότατο ρόλο στον εμφύλιο πόλεμο μέσα στον οποίο βρίσκει ο παίχτης τον εαυτό του εμπλεκόμενο.
Μια ίσως και ρεαλιστική άποψη της σημερινής Αφρικής, με το ΑΚ-47 να είναι σύμβολο και τα ματωμένα διαμάντια το νόμισμα - αυτό είναι το Far Cry 2.
Αυτά πλέον με το Far Cry 2 αποτελούν παρελθόν. Ο νέος τίτλος της σειράς, φτιαγμένος όχι από την Crytek αλλά από την ίδια τη Ubisoft, χρησιμοποιώντας το καμάρι της που ακούει στο όνομα Dunia Engine (και όχι CryEngine όπως το πρώτο), μας μεταφέρει στις σαβάνες και τα αφιλόξενα περιβάλλοντα της Αφρικής, σε έναν πολύ πιο εξελιγμένο τίτλο από το πρώτο παιχνίδι. Όχι πλέον είναι εντελώς Free Roaming, αλλά η Dunia (η λέξη "κόσμος" στα Αραβικά) στην ουσία έδωσε στους δημιουργούς του παιχνιδιού τη δυνατότητα να φτιάξουν ένα "Grand Theft Auto" στην Αφρική - χωρίς αυτή τη φορά να κυνηγάμε μεταλλαγμένους ή εξωγήινους, αλλά μπαίνοντας στο σώμα διαφορετικών κάθε φορά χαρακτήρων που ο σκοπός τους είναι ένας - να σκοτώσουν τον "Jackal", έναν μεγαλέμπορο όπλων, ο οποίος παίζει σημαντικότατο ρόλο στον εμφύλιο πόλεμο μέσα στον οποίο βρίσκει ο παίχτης τον εαυτό του εμπλεκόμενο.
Μια ίσως και ρεαλιστική άποψη της σημερινής Αφρικής, με το ΑΚ-47 να είναι σύμβολο και τα ματωμένα διαμάντια το νόμισμα - αυτό είναι το Far Cry 2.
Ξεκινάμε την ανάλυση της απόδοσης της Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, και όπως ήδη αντιλαμβάνεστε από τα πρώτα γραφήματα, ότι έχοντας κατά νου την καθαρή επεξεργαστική απόδοση, η Sapphire FleX HD 7770 GE κινείται ακριβώς στα ίδια επίπεδα με τις υπόλοιπες HD 7770, και πιο συγκεκριμένα με την R7770 με την οποία έχουν μόλις 20MHz διαφορά. Η 7850 έχει προστεθεί για λόγους σύγκρισης, μιας και είναι το ακριβώς επόμενο μοντέλο από πλευράς απόδοσης, ενώ σαν συνολική παρατήρηση θα πούμε πως αυτή η ομοιομορφία στην απόδοση θα συνεχιστεί και στην υπόλοιπη γκάμα των παιχνιδιών μας.
Moving on, fellas!
Game Info | |
Developer: | Crytek Frankfurt |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2011 |
Ο κόσμος έχει αρχίσει να καταστρέφεται από μια σειρά κλιματικών αλλαγών και η κοινωνία είναι στα πρόθυρα της ολικής κατάρρευσης. Οι εξωγήινοι εισβολείς επέστρεψαν δριμύτεροι από ποτέ με μοναδικό σκοπό τον αφανισμό του ανθρώπινου γένους, αρχίζοντας την προσπάθεια τους από την ολοκληρωτική καταστροφή της πιο εμβληματικής πόλης ανά τον κόσμο. Στη Νέα Υόρκη, οι τρομακτικοί εισβολείς προελαύνουν στους δρόμους της πόλης και ο φόβος από τον εφιάλτη που ζουν τα εκατομμύρια κατοίκων, εξαπλώνεται με αστραπιαία ταχύτητα. Η πόλη είναι σε ένα μόνιμο χάος, οι δρόμοι έχουν γεμίσει συντρίμμια και στον ορίζοντα διακρίνονται μόνο φλεγόμενοι ουρανοξύστες. Αυτή είναι η πραγματικότητα στην Νέα Υόρκη, το έτος 2033.
Ούτε οι παραστρατιωτικές οργανώσεις με την επιβολή του νόμου, αλλά ούτε και οι δυνάμεις της αμερικάνικης στρατιωτικής μηχανής μπορoύν να σταθούν ενάντια στους εισβολείς. Για να επιβιώσετε μέσα σε αυτή τη δίνη του θανάτου απαιτείται στρατιωτική τεχνολογία πέρα από οτιδήποτε σύγχρονο έχετε δει ποτέ. Γίνετε ένας Supersoldier, χειριστείτε την στρατιωτική τεχνολογία του μέλλοντος...το Nanosuit 2 και κάντε την ύστατη προσπάθεια για να σώσετε την ανθρωπότητα από την καταστροφή. Αντέχετε;
Ούτε οι παραστρατιωτικές οργανώσεις με την επιβολή του νόμου, αλλά ούτε και οι δυνάμεις της αμερικάνικης στρατιωτικής μηχανής μπορoύν να σταθούν ενάντια στους εισβολείς. Για να επιβιώσετε μέσα σε αυτή τη δίνη του θανάτου απαιτείται στρατιωτική τεχνολογία πέρα από οτιδήποτε σύγχρονο έχετε δει ποτέ. Γίνετε ένας Supersoldier, χειριστείτε την στρατιωτική τεχνολογία του μέλλοντος...το Nanosuit 2 και κάντε την ύστατη προσπάθεια για να σώσετε την ανθρωπότητα από την καταστροφή. Αντέχετε;
Game Info | |
Developer: | Massive Entertainment |
Graphics Engine: | MassTech Game Engine |
Graphics API: | DX10.1 |
Release Year: | 2008 |
Δεν είναι λίγοι αυτοί που αναρωτήθηκαν τι θα συνέβαινε αν όντως οι Σοβιετικοί είχαν πραγματοποιήσει μια επίθεση στις Η.Π.Α., με εισβολή από αέρα και έδαφος. Αρκετοί, όταν σκέφτονται ένα τέτοιο σενάριο μιλάνε για ρίψη χιλιάδων πυρηνικών κεφαλών, οι οποίες θα βύθιζαν τον πλανήτη σε ένα πυρηνικό χειμώνα άνευ προηγουμένου. Το World in Conflict όμως, έχει άλλη άποψη για το πως θα μπορούσε να εξελιχθεί η ιστορία.
Έτσι, οι Σοβιέτ το 1989 έχοντας χάσει σημαντική πολιτική, κοινωνική και οικονομική δύναμη, αποφάσισαν να κάνουν μια μαζική επίθεση στις Η.Π.Α., αναζητώντας την ανάσταση της Σοβιετικής Αυτοκρατορίας μέσω της κατάκτησης του μισητότερου τότε αντιπάλου τους. Ο σκοπός δεν ήταν λοιπόν η εξολόθρευση των Ηνωμένων Πολιτειών με τη χρήση των άπειρων πυρηνικών που διέθετε το Σοβιετικό έθνος, αλλά η αναδιαμόρφωση της Αμερικής σε μια Κομμουνιστική ήπειρο, με σκοπό την παγκόσμια επικράτηση του Κομμουνισμού.
Το World in Conflict λοιπόν, μας μεταφέρει σε αυτό το φανταστικό σενάριο, δίνοντάς μας την ευκαιρία να πολεμήσουμε σε ένα Real Time Strategy game, όχι μόνο με τους Αμερικάνους που προσπαθούν να αποτρέψουν την εισβολή, αλλά και ως τις δυνάμεις του τότε ΝΑΤΟ στο Multiplayer, δίνοντας μια άλλη διάσταση στον τρόπο που ένα παιχνίδι στρατηγικής μας επιτρέπει να ζήσουμε σύγχρονες μάχες. Ο ρεαλισμός είναι άφθονος, τα γραφικά υπέροχα και η δράση ατελείωτη. Ένας από τους καλύτερους τίτλους του 2007, ο οποίος πρόσφατα μάλιστα απέκτησε και το expansion με τον τίτλο Soviet Assault.
Έτσι, οι Σοβιέτ το 1989 έχοντας χάσει σημαντική πολιτική, κοινωνική και οικονομική δύναμη, αποφάσισαν να κάνουν μια μαζική επίθεση στις Η.Π.Α., αναζητώντας την ανάσταση της Σοβιετικής Αυτοκρατορίας μέσω της κατάκτησης του μισητότερου τότε αντιπάλου τους. Ο σκοπός δεν ήταν λοιπόν η εξολόθρευση των Ηνωμένων Πολιτειών με τη χρήση των άπειρων πυρηνικών που διέθετε το Σοβιετικό έθνος, αλλά η αναδιαμόρφωση της Αμερικής σε μια Κομμουνιστική ήπειρο, με σκοπό την παγκόσμια επικράτηση του Κομμουνισμού.
Το World in Conflict λοιπόν, μας μεταφέρει σε αυτό το φανταστικό σενάριο, δίνοντάς μας την ευκαιρία να πολεμήσουμε σε ένα Real Time Strategy game, όχι μόνο με τους Αμερικάνους που προσπαθούν να αποτρέψουν την εισβολή, αλλά και ως τις δυνάμεις του τότε ΝΑΤΟ στο Multiplayer, δίνοντας μια άλλη διάσταση στον τρόπο που ένα παιχνίδι στρατηγικής μας επιτρέπει να ζήσουμε σύγχρονες μάχες. Ο ρεαλισμός είναι άφθονος, τα γραφικά υπέροχα και η δράση ατελείωτη. Ένας από τους καλύτερους τίτλους του 2007, ο οποίος πρόσφατα μάλιστα απέκτησε και το expansion με τον τίτλο Soviet Assault.
Game Info | |
Developer: | Codemasters Racing |
Graphics Engine: | Ego Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2011 |
F1 2011 - ακόμα ένας επιτυχημένος τίτλος της Codemasters. Αφού η εταιρεία ήθρε σε συμφωνία με τους υπεύθυνους του Formula 1 World Championship, πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο παιχνίδι σχετικά με το κορυφαίο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλοι οι οδηγοί είναι εδώ - 12 ομάδες, 24 πιλότοι. 19 διαθέσιμες πίστες, in-game αλλαγή από μέρα σε νύχτα. Αναβαθμισμένο multiplayer mode με υποστήριξη έως 16 παιχτών και δυνατότητα split screen για "κόντρες" δύο ατόμων. Ρεαλιστικές συνθήκες αγώνα, safety car σε περίπτωση ατυχήματος και δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης του μονοθέσιου για να επιτύχετε καλύτερους χρόνους.
Game Info | |
Developer: | GSC Game World |
Graphics Engine: | X-ray Engine 1.6 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2010 |
Όποιος δεν έχει παίξει μέχρι σήμερα έναν τίτλο από αυτούς που ανήκουν στη σειρά S.T.A.L.K.E.R., μάλλον δεν είναι αρκετά "γενναίος" ώστε να μπει για τα καλά στον εναλλακτικό κόσμο του παιχνιδιού-θρύλος πλέον, που έκανε εκατομμύρια gamers να ανατριχιάσουν και να ζήσουν μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές σε PC Game. Το S.T.A.L.K.E.R. λοιπόν επέστρεψε και όπως είναι φυσικό, φέρνει μαζί του για ακόμα μια φορά τεχνολογία που σκοπεύει να γονατίσει τα PC μας. Χρησιμοποιώντας όλες τις εξελίξεις στον χώρο των φωτισμών και αρκετά DirectX 11 στοιχεία, το Call of Pripyat μας μεταφέρει στην Ουκρανία με έναν τρόπο τόσο ατμοσφαιρικό, που ενώ μας τρομάζει, καταφέρει και μας μαγνητίζει με μοναδικό και αινιγματικό τρόπο.
Game Info | |
Developer: | Capcom |
Graphics Engine: | MT Framework 2.0 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2010 |
Το Lost Planet 2 αποτελεί τη συνέχεια της δημοφιλούς σειράς δράσης, μετά το Lost Planet(TM): Extreme Condition με πωλήσεις άνω των 2.3 εκατομμυρίων αντίτυπων παγκοσμίως. Το νέο επεισόδιο στην σειρά προσφέρει μια εντυπωσιακή επιστροφή στο μυστηριώδη πλανήτη E.D.N III και την ευκαιρία να καθορίσετε την αβέβαιη μοίρα της ανθρωπότητας. Μια δεκαετία έχει περάσει από τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού και η όψη του E.D.N. III έχει αλλάξει δραματικά. Η επιχείρηση terraforming για μορφοποίηση του πλανήτη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και οι πάγοι έχουν αρχίσει να λιώνουν δίνοντας τη θέση τους σε κατάφυτες τροπικές ζούγκλες και αφιλόξενες ερήμους. Οδηγήστε τον χαρακτήρα σας σε 6 αλληλένδετα επεισόδια, δημιουργώντας μια μοναδική διαδραστική εμπειρία η οποία αλλάζει ανάλογα με τις πράξεις σας. Η εξέλιξη της πλοκής εξαρτάται από την προοπτική του καθενός με λίγα λόγια. Πέρα από το single player mode, το Lost Planet 2 έχει ρίξει μεγάλο βάρος στα multiplayer modes. Οι μυημένοι Lostplanetάδες θα χαρούν με την επιστροφή του ειδικού γάντζου, που έκανε το gameplay του Lost Planet μια πραγματική τρισδιάστατη εμπειρία.
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Romania |
Graphics Engine: | H.A.W.X. 2 Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2010 |
Πέρα από το H.A.W.X. 1 έχουμε πραγματικά πολύ καιρό να δούμε τίτλους που να αφοσιώνονται στις αερομαχίες μεταξύ των μοντέρνων πολεμικών αεροσκαφών. Από τότε που η Novalogic τα "παράτησε", φαίνεται πως το είδος των διασκεδαστικών air combat flight sims χάθηκε, με μόνο το Ace Combat να μένει ως "σοβαρός" εκπρόσωπός του. Αυτοί που δεν ήθελαν να μπλέξουν με το ρεαλισμό των IL2-Sturmovik και του Jane's F16, απλά θα έπρεπε να αρκεστούν σε παλαιότερους τίτλους. Όχι πια όμως - το H.A.W.X 2 ήρθε για να μας φέρει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Με αυτόν τον τίτλο, ο Tom Clancy κατάφερε να "ξυπνήσει" από τον ύπνο ένα είδος παιχνιδιού ξεχασμένο και να το κάνει τόσο όμορφο, που όχι μόνο οι οπαδοί του, αλλά και αρκετοί νέοι Gamers μπήκαν στον πειρασμό να το δοκιμάσουν. Το παιχνίδι είναι πραγματικά γεμάτο με δράση - ο χρήστης μπορεί να ελέγξει ένα από τα 49 διαθέσιμα αεροπλάνα που έχει το H.A.W.X 2 στη συλλογή του, να πετάξει πάνω από εντυπωσιακά αναπαραστημένες πόλεις και περιβάλλοντα, καθώς και να εμπλακεί σε πανέμορφες αερομαχίες, δίνοντας ταυτόχρονα και εντολές στους συμμάχους του, όπως έκανε περίπου και στους τίτλους της σειράς Ghost Recon.
Οι αερομαχίες θεωρούνταν από πολλούς ένα ξεπερασμένο είδος παιχνιδιών. Επανήλθαν με το πρώτο HAWX και έγιναν ακόμα πιο συναρπαστικές με το HAWX 2.
Οι αερομαχίες θεωρούνταν από πολλούς ένα ξεπερασμένο είδος παιχνιδιών. Επανήλθαν με το πρώτο HAWX και έγιναν ακόμα πιο συναρπαστικές με το HAWX 2.
3DMark06 με τα graphic tests να αποκτούν HDR Rendering, Shadow Mapping, HDR Refraction, HDR Reflection, Depth Fog, Strauss Lighting Model και πολλά ακόμα νέα (τότε) εφέ. 3DMark Vantage με DirectX 10 και PhysX στο διασημότερο mode του (Performance). 3DMark11 με DirectX 11, tesselation και ιδιαίτερα απαιτητικό multi-threading και τέλος ο πρωτεργάτης τους DirectX 11 benchmarking, Unigine Heaven με τις προχωρημένες τεχνικές occlusion και τα πολλά υποστηριζόμενα APIs. Η παραπάνω τετράδα, είναι αναμφίβολα η αφρόκρεμα της σύγχρονης 3D Bench σκηνής και χωρίς να είναι πανάκεια, σίγουρα δίνει ένα πολύ καλό στίγμα για το ποιόν κάθε νέας κάρτας γραφικών. Πάμε λοιπόν να πάρουμε μια γεύση από τις επιδόσεις που θα δούμε, με την κάρτα, out-of-the-box.
Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition Review | |||
Futuremark 3D Mark & Unigine Heaven 3.0 | |||
3D Mark 06 | 3D Mark 11 P | 3D Mark Vantage P | Unigine Heaven 3.0 |
Όπως ακριβώς εξελίχθηκε η υπόθεση "FleX HD 7770" στα παιχνίδια που σας παρουσιάσαμε νωρίτερα, συνεχίζεται και στην σουίτα των 3D Mark και Unigine Heaven. Η FleX HD 7770 βρίσκεται σε απόσταση "αναπνοής" από την R7770, αλλά γενικότερα "on par" με όλες τις σχετικές υλοποιήσεις της HD 7770.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Ακολουθεί το γράφημα θερμοκρασιών με βάση τα δεδομένα που συλλέξαμε από την Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, τώρα σε σύγκριση με τους άμεσους ανταγωνιστές...
Αν και το σύστημα ψύξης είναι σαφώς διαφορετικό από τις προηγούμενες υλοποιήσεις της Sapphire, και παρόλο το σχετικά μικρότερο μέγεθος της ψύκτρας, η απόδοση του συστήματος δεν μας απογοήτευσε. Δεδομένου του χαμηλού TDP που προσφέρει o πυρήνας Cape Verde, το σύστημα ψύξης έρχεται "κουτί" στις ενεργειακές απαιτήσεις του και καταφέρνει να κρατήσει τις θερμοκρασίες σε αρκετά ανεκτά επίπεδα. Παράλληλα, με την χρήση ενός μόλις ανεμιστήρα ο παραγόμενος θόρυβος είναι σαφώς λίγος, και ως εκ τούτου θα απονείμουμε στην Sapphire FleX HD 7770 το βραβείο "Silence".
Δεν συνηθίζω να διηγούμαι προσωπικές ιστορίες από τον χώρο του I.T. για να "κλείσω" ένα review μόνο και μόνο για να το κάνω λιγάκι πιο εντυπωσιακό. Η αλήθεια όμως είναι πως από την πρώτη στιγμή που έφτασε στα χέρια μου η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition, εκείνη η ιδιαίτερη περίπτωση τριγυρνάει στο μυαλό μου μέχρι και την στιγμή που γράφονται αυτές εδώ οι γραμμές.
Για την ιστορία λοιπόν, ο "Κ" προσδοκούσε στην αγορά μιας αθόρυβης GPU της οποίας οι επιδόσεις σε 3D εφαρμογές ήταν κάτι παραπάνω από αδιάφορες, αλλά επιβαλλόταν η χρήση 3 παρόμοιων οθονών οι οποίες θα είχαν, τι άλλο, είσοδο DVI. Καλώς ή κακώς λοιπόν, ο "Κ" "φλέγονταν" για την συμβατότητα των οθονών με την συγκεκριμένη budget GPU αλλά για την ήσυχη λειτουργία της κάρτας, κυρίως όμως τον απασχολούσε με τι μετατροπείς και αντάπτορες θα μπορούσε εν τέλει να κάνει την ζωή του ελαφρώς πιο εύκολη. Αν θα μπορούσα να γυρίσω τον χρόνο πίσω και να προβλέψω την έκδοση της FleX HD 7770 ώστε να την προτείνω, η ζωή του "Κ" αλλά και η δική μου, θα είχαν γίνει πιο εύκολες χωρίς να χρειαστεί να σπαταλήσουμε άπειρες ώρες στο τηλέφωνο για να αναλύσουμε το γεγονός αν η τάδε GPU θα είναι συμβατή με την οθόνη του και ποια καλώδια θα χρειαστεί, και κυρίως, πού θα τα βρει!
Καλές οι ιστορίες, αλλά το κύριο θέμα της ιστορίας είναι πως η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition που σας παρουσιάσαμε σήμερα, μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις θα μπορούσε να έχει λογική εφαρμογή. Και αυτό γιατί με προτεινόμενη τιμή λιανικής που ανέρχεται στα ?139,90 (+23% ΦΠΑ) δεν είναι και αυτό που θα λέγαμε "λογική τιμή ενάντια στον ανταγωνισμό", για την ακρίβεια, η συγκεκριμένη GPU έχει έναν ειδικό σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε και προορίστηκε. Αν είστε σε αναζήτηση για κάποια Entry- Level / on Budget GPU σε αυτή την κατηγορία τιμής και με σκοπό το Gaming σε μία μόνο οθόνη, σίγουρα θα μπορέσετε να βρείτε και μια υλοποίηση με λιγότερα χρήματα ή με ελαφρώς περισσότερα (πχ OC edition) αλλά σαφώς ανώτερες επιδόσεις.
Το Gaming και γενικότερα οι 3D εφαρμογές σε Μulti-Μonitor Setup με την χρήση της FleX HD 7770 είναι κάτι σαν... ουτοπία για να το θέσουμε ρεαλιστικά. Και αυτό γιατί αν πάρουμε το βέλτιστο σενάριο της χρήσης 3 οθονών 1280x1024, αυτομάτως φτάνουμε στην ανάλυση 3840x1024, μεθερμηνευόμενον εστί περί τα 3932160 pixels, αριθμός που ξεπερνάει κατά πολύ τον αριθμό pixel στα 1920x1080, ανάλυση που θα λέγαμε πως είναι οριακή για τα επίπεδα μιας οποιασδήποτε HD 7770, καθώς το pixel fillrate της είναι κοντά στα όριά του. Οπότε αν θέλετε να συνδυάσετε και gaming με την συγκεκριμένη GPU, να έχετε κατά νου πως αυτό είναι εφικτό με μόλις μια οθόνη.
Δεν θα είμαστε επικριτικοί με το συγκεκριμένο προϊόν, καθώς άλλωστε είναι από τις λίγες υλοποιήσεις που μπορούν να προσφέρουν κάτι τέτοιο. Αν είστε λοιπόν σε αναζήτηση GPU με προϋποθέσεις όπως του... "Κ" τότε η Sapphire FleX HD 7770 GHz Edition ίσως είναι η λύση στο πρόβλημά σας.
Stay HwBoxed!
- Εύκολη εγκατάσταση πολλαπλών οθονών
- Αθόρυβη λειτουργία
- Αποτελεσματική Ψύξη
- Τυπικό bundle
- Περιορισμένες Δυνατότητες OC