Sapphire AMD Radeon R9 Fury X Review: The ΗΒΜ generation
Πολλά ελέχθησαν σχετικά με τον νέο πολυ-αναμενόμενο πυρήνα της AMD, ο οποίος στοχεύει να είναι η flagship GPU του 2015 της εταιρίας.
Πολλά ελέχθησαν σχετικά με τον νέο πολυ-αναμενόμενο πυρήνα της AMD, ο οποίος στοχεύει να είναι η flagship GPU του 2015 της εταιρίας. Πυρήνας, ο οποίος δεν είναι απλά πιο δυνατός και βελτιωμένος σε σχέση με τον Hawaii XT που παρουσίασε η εταιρία σχεδόν μια διετία πίσω, αλλά φέρει νέες τεχνολογίες οι οποίες θα καθορίσουν και το μέλλον των καρτών γραφικών γενικότερα. Μέχρι και τον Μάιο του 2015 μπορούσαμε να κάνουμε μόνο εικασίες, αλλά η στιγμή την οποία θα είχαμε την κάρτα στα χέρια μας έχει πλέον έρθει.
Ο νέος Fiji XT πυρήνας δεν διαθέτει απλώς περισσότερα τρανζίστορ και μονάδες επεξεργασίας με στόχο να "χτυπήσει" την επόμενη flagship GPU της nVidia. Και εδώ που τα λέμε, δεν θεωρούμε πως αυτός θα έπρεπε να είναι ο στόχος της. Ο νέος πυρήνας διαθέτει μια νέα φιλοσοφία και προσέγγιση που θα οδηγήσει τις κάρτες γραφικών ένα βήμα παρακάτω, με στόχο την μετάβαση στην 4Κ εποχή. Η τεχνολογία HBM (High Bandwidth Memory) είναι κάτι που εξελίσσεται εδώ και χρόνια από την AMD, τεχνολογία η οποία έφτασε η ώρα της να εισαχθεί στα προϊόντα της.
Έτσι λοιπόν, ο διάδοχος στην κορυφή της AMD ήρθε και ακούει στο όνομα Radeon R9 Fury X, που θα σας παρουσιάσουμε σήμερα, σε μία υλοποίηση από την Sapphire. Πριν όμως αναλύσουμε τις επιδόσεις της, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο παρουσιαστικό της.
Η συσκευασία της Fury X έρχεται σε ένα αρκετά ασυνήθιστο μέγεθος, πράγμα όμως πλήρως κατανοητό λόγω του περιεχόμενού της. Στα παρελκόμενα, πέρα από τα εγχειρίδια οδηγιών καθώς και το DVD με τους drivers και το συνοδευτικό software, η Sapphire έχει προσθέσει έναν μετατροπέα από DisplayPort σε DVI καθώς και ένα HDMI καλώδιο μήκους 1.8 μέτρων. Ενδιαφέρον, αλλά ακόμα περισσότερο έχει η ίδια η Fury X.
Η πρώτη επαφή με την κάρτα μας υπενθυμίζει το πόσο ... αντισυμβατική είναι με τις κάρτες γραφικών που έχουμε συνηθίσει έως τώρα. H Fury X πρόκειται για μια GPU αρκετά μικρών διαστάσεων η οποία όμως καταφέρνει και ενσωματώνει ένα κλειστό κύκλωμα υδρόψυξης, αφήνοντας στην άκρη οποιοδήποτε σύστημα ψύξης με χρήση ανεμιστήρων.
Το παρουσιαστικό της Fury X ξεφεύγει από τα συνηθισμένα reference design συστήματα ψύξης που είχαμε συνηθίσει από την εταιρία τα τελευταία χρόνια - έτσι, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εμφάνιση της. Πράγματι, αρκετά χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν, κάνοντας την κάρτα να έχει ένα αρκετά μεγαλύτερο "premium feel" σε σχέση με τα τυπικά (και θορυβώδη) συστήματα που παρείχε η εταιρία τα τελευταία χρόνια. Οι επιφάνειες χρωμίου, οι έντονες Radeon επιγραφές - με κυριότερη την φωτιζόμενη στην πάνω πλευρά της - καθώς και οι soft touch finish επιφάνειες στο υπόλοιπο της κάρτας, οδηγούν σε ένα ξεχωριστό στυλ που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, με τους ανεμιστήρες να λάμπουν δια της απουσίας τους. Στο σημείο αυτό να παραθέσουμε πως το παρουσιαστικό της Fury X θα είναι πάντα το ίδιο ανεξαρτήτως vendor, κάτι που σημαίνει πως δεν θα δούμε (επισήμως) Fury X με aftermarket σύστημα ψύξης (όπως συνηθίζει και η nVidia στις Titan GPUs της).
Το μέγεθος της Fury X είναι ένα από τα άμεσα κέρδη αυτού του σχεδιασμού της εταιρίας. Μετρώντας την παρατηρούμε πως το μήκος της δεν ξεπερνά τα 19 εκατοστά, με το πάχος της να είναι ακριβώς όσο 2 PCI slots, ενώ οι απαιτούμενες τροφοδοσίες είναι 2 x 8pin PCI Express, ώστε να καλύψουν την απαιτούμενη κατανάλωση ενέργειας των 300W της κάρτας.
Το επόμενο σημαντικό σημείο της κάρτας βρίσκεται... λίγο παραέξω. Η AMD μαθαίνοντας από την απήχηση που είχε το σύστημα ψύξης της R9 295X2, χρησιμοποίησε και εδώ την ίδια λογική. Έτσι, πέρα από το ενσωματωμένο μπλοκ-αντλία που βρίσκεται στο εσωτερικό της κάρτας, η ψύξη της ολοκληρώνεται στο 120mm ψυγείο το οποίο είναι παχύ (60mm) και διαθέτει και το ρεζερβουάρ. Αξίζει να σημειωθεί πως το σύστημα ψύξης αναπτύχθηκε από κοινού σε συνεργασία με την Cooler Master ειδικά για την Fury X.
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το μεγάλο Radeon φωτιζόμενο λογότυπο δεσπόζει στην πάνω πλευρά της κάρτας. Ένα έξτρα χαρακτηριστικό αφορά τα Load LEDs, τα οποία βρίσκονται ακριβώς κάτω από τις υποδοχές τροφοδοσίας, και μας δείχνουν το φορτίο της κάρτας ανά πάσα στιγμή. Με την χρήση DIP Switches μπορούμε να αλλάξουμε το χρώμα των LEDs από κόκκινο σε μπλε. Τέλος, ένα επιπλέον switch βρίσκεται στην πάνω πλευρά της κάρτας το οποίο χρησιμεύει ως τον επιλογέα μεταξύ των 2 BIOS που έχουν ενσωματωθεί.
"Ψαχουλεύοντας" στο εσωτερικό της κάρτας, θα διαπιστώσουμε έναν αρκετά λιτό σχεδιασμό. Το waterblock της Cooler Master έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να ψύχει ολόκληρη την επιφάνεια του πυρήνα αλλά και των ενσωματωμένων μνημών που διαθέτει.
Αξίζει να σημειώσουμε και το εξής: Το εξωτερικό κάλυμμα έχει έναν open - source χαρακτήρα. H AMD έχει κάνει ανοιχτά στην διάθεση του κοινού τα σχέδια του καλύμματος, ενθαρρύνοντας το modding αλλά και το 3D printing, αφήνοντας έτσι στην ευχέρεια του αγοραστή να επιλέξει την εμφάνιση της Fury X, με τις ευλογίες της εταιρίας (και μάλιστα χωρίς να χάνεται η εγγύηση της κάρτας).
Μια ματιά στο εσωτερικό μας δείχνει το πόσο έχει συμπυκνωθεί η δύναμη της κάρτας σε μια GPU η οποία υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 10 εκατοστά μακρύτερη. Σε αυτό συμβάλλει φυσικά η ενσωμάτωση των RAM chips στην ίδια επιφάνεια με αυτήν του πυρήνα, μειώνοντας έτσι το συνολικό μέγεθος του PCB κατά 90%!
Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία της κάρτας, ο Fiji XT πυρήνας έρχεται με default χρονισμούς τα 1050MHz όσον αφορά την υλοποίηση της Sapphire. Στα της μνήμης, η HBM τεχνολογία είναι προς το παρόν περιορισμένη και έχει μια μέγιστη χωρητικότητα περί τα 4GB, με τους χρονισμούς να είναι αρκετά χαμηλούς και να ανέρχονται στα 500MHz.
Κλείνοντας, οι διαθέσιμες έξοδοι προς οθόνες είναι 4, με την απουσία μιας DVI θύρας να είναι μια από τις μεγαλύτερες απώλειες.
2 x Dual-link DVI-I, max 2560 x 1600 @60 Hz
1x HDMI 1.4a, max 4096x2160 @24 Hz
1x DisplayPort 1.2, max 4096x2160 @60 Hz
Κλείνουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της Radeon R9 Fury X που θα σας λύσει τυχόν απορίες.
Στην νέα γενιά της AMD επιχειρεί κάτι πρωτοποριακό, θέλοντας να δείξει πως κάνει το πρώτο βήμα σε μια νέα κατεύθυνση. Οι νέοι πυρήνες εν ονόματι Fiji αποτελούν την κορυφή της "πυραμίδας" της σειράς R9 300 από την AMD, όμως δεν λαμβάνουν την "παραδοσιακή" ονοματολογία (R9 3Χ0) με τις υπόλοιπες κάρτες της νέας γενιάς, αλλά αντιθέτως διαφοροποιούνται έχοντας ένα ιδιαίτερο όνομα, το "Fury", με την Fury X να αποτελεί το κορυφαίο single-GPU μοντέλο, και τις Fury και Fury Nano να αναμένονται ως ελαφρώς stripped down εκδοχές του Fiji ΧΤ που εξοπλίζει την R9 Fury X. Επειδή όμως οι ονοματολογίες έχουν και το λιγότερο ενδιαφέρον στην υπόθεση, ας περάσουμε στην ενδελεχή ανάλυση όλων των νέων χαρακτηριστικών που φέρει ο πυρήνας Fiji.
The Fiji Core
Ο πυρήνας Fiji που ενσωματώνεται στις νέες R9 Fury GPUs αποτελεί και το νεότερο επίτευγμα της AMD σε μια προσπάθεια της να πάρει τα μέγιστα που μπορεί από την κλίμακα των 28nm, την ίδια δηλαδή ακριβώς κλίμακα που εισήχθη εδώ και μια τριετία. Ο πυρήνας Fiji δεν αποτελεί όμως μια απλή εξέλιξη του Hawaii που συναντήσαμε στις 290 και 290Χ - και συνεχίζουμε να συναντάμε στις 390 και 390Χ της νέας γενιάς.
Αυτό που αρχικά παρατηρούμε είναι είναι πως σε ένα die size των 596 τετραγωνικών χιλιοστών η AMD καταφέρνει να ενσωματώσει 8.9 δισεκατομμύρια τρανζίστορ, αριθμός ανεβασμένος κατά περίπου 44% σε σχέση με τον Hawaii XT. Παράλληλα, στο ίδιο silicon interposer η AMD ενσωμάτωσε και 4 στοίβες από High Bandidth Memory που θα αναλύσουμε στην συνέχεια, αυξάνοντας το συνολικό μέγεθος του τσιπ στα 1011mm2 - το οποίο φαντάζει μεγάλο για αρχή αλλά τα κέρδη είναι πολλαπλάσια, όπως θα δούμε παρακάτω.
Σαν σχεδιασμός στο κέντρο του πυρήνα, ο Fiji κρατάει την ίδια φιλοσοφία που εισήγαγε ο Hawaii, με αμφότερους να είναι οργανωμένοι σε 4 Shader Engines έχοντας το καθένα από έναν geometry processor καθώς και από έναν rasterizer, ενώ επιπροσθέτως υπάρχουν και 4 render back-end μονάδες με την κάθε μια να έχει δυνατότητα επεξεργασίας 16 pixel ανά κύκλο ρολογιού. Αυτό που προστίθεται είναι η εισαγωγή 16 Compute Units σε σχέση με 11 που συναντήσαμε στο παρελθόν, ενώ κάθε Compute Unit διαθέτει 64 shaders - πλήθος ακριβώς ίδιο με τον πυρήνα Hawaii.. Αν βάλουμε τους αριθμούς κάτω, αυτό μεταφράζεται σε 1024 shaders ανά Shader Engine, πράγμα που σημαίνει 4096 shaders στο σύνολο του πυρήνα Fiji, ο οποίος τελικά μπορεί να μας παραδώσει pixel fillrate περί τα 67.2 GPixels ανά δευτερόλεπτο καθώς και texture fillrate στα 268.8 GTexel / s.
Μερικές ακόμα βελτιώσεις θα βρούμε και σε άλλα σημαντικά στοιχεία. Η αρχιτεκτονική του Fiji βασίζεται στο Graphics Core Next, ο οποίος βρίσκεται πλέον στην τρίτη του εκδοχή - ήτοι 1.2. To GCN 1.2 το συναντήσαμε για πρώτη φορά στον πυρήνα Tonga της R9 285 και αυτό που περιλαμβάνει είναι αναβαθμισμένους Geometry processors οι οποίοι επιτυγχάνουν καλύτερη απόδοση στο tessellation, lossless συμπίεση χρωμάτων, νέες 16bit integer/floating point εντολές καθώς και διπλασιασμό της L2 cache η οποία ανεβαίνει στα 2MB πλέον. Τέλος περιλαμβάνεται ένας νέος υψηλής ποιότητας display scalar καθώς και μια αναβαθμισμένη μηχανή επιτάχυνσης βίντεο η οποία πλέον υποστηρίζει και την αναπαραγωγή HEVC.
Στον τομέα του compute, o Fiji περιλαμβάνει νέο και βελτιωμένο task schedulling καθώς και νέες εντολές που αφορούν την παράλληλη επεξεργασία δεδομένων, πράγματα που αφορούν τις 8 συνολικά Asynchronous Compute Engines που προέρχονται απ' τον πυρήνα Hawaiil. Συνδυάζοντας τους 4096 shaders οι οποίοι τρέχουν στα 1050MHz o Fiji ΧΤ θα μπορούσε να παραδώσει 8,6 TFLOP σε single precision, όμως το FP64 έχει περιοριστεί στο 1/16 δίνοντας ένα "ταβάνι" στην απόδοση περί τα 537,6 MFLOPs.
High Bandwidth Memory - HBM
Σε αυτό το σημείο εισέρχεται η νέα πρωτοπορία της AMD όσον αφορά την αρχιτεκτονική της, καθώς από μόνο του το Fiji δεν θα σήμαινε τίποτα περισσότερο από έναν αναβαθμισμένο Hawaii πυρήνα. H R9 Fury X υπόσχεται περί τα 512 GB/s έναντι των 320GB/s της 290Χ. Για να το πετύχει αυτό, η AMD σε συνεργασία με την SK Hynixx δημιούργησαν την τεχνολογία High Bandwidth Memory ή στα Ελληνικά "Μνήμη Υψηλού Εύρους Ζώνης". Επί της ουσίας πρόκειται για στοιβαγμένα DRAM Dies το ένα πάνω στο άλλο, με τις στοίβες να βρίσκονται ακριβώς δίπλα από τον Fiji πυρήνα. Κάθε "στοίβα" περιλαμβάνει 4 DRAM dies με το καθένα να έχει ένα ζευγάρι από 2 128bit κανάλια, ενώ το σύνολο των 4 δημιουργεί έναν 1024 bit κανάλι, συντελώντας σε ένα 4096 bit δίαυλο στο σύνολο με απόδοση 1 Gbps. Τα 4 DRAM dies τοποθετούνται πάνω σε ένα logic die το οποίο βρίσκεται στον ίδιο interposer και επικοινωνεί με τον πυρήνα μέσω ενός απλού PHY.
Το HBM βρίσκεται στην πρώτη του γενιά και σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε δει τα μέγιστα που μπορεί να παραδώσει αυτή η τεχνολογία. Στην παρούσα φάση λοιπόν, το HBM χρονίζεται αρκετά χαμηλά και πιο συγκεκριμένα στα 500MHz με τις δυνατότητες για overclocking να παραμένουν απενεργοποιημένες. Η παρούσα υλοποίηση έχει την δυνατότητα να μεταφέρει 2 bit ανά κύκλο ρολογιού και σε αντίθεση με τα 4bit που μπορεί να προσφέρει το GDDR5. Όμως, συνυπολογίζοντας τα 128 GB/s ανά στοίβα σε αντίθεση με τα 28 GB/s που προσφέρει το 32 bit του GDDR5 πακέτου. Για να αντιπαραθέσουμε την απλή GDDR5 τεχνολογία σε σχέση με το HBM, μια κάρτα όπως η GTX 980 Ti που διαθέτει 6GB συνολικής VRAM χρειάζεται 6 x 64 bit memory controllers, κάτι που σημαίνει μεταγωγές της τάξεως των 336 GB/s.
Τα οφέλη της HBM τεχνολογίας δεν περιορίζονται μόνο στην καθαρή απόδοση. Με την τοποθέτηση των DRAM dies τόσο κοντά στον πυρήνα έχουμε σημαντική βελτίωση στα latencies των μνημών, βελτιώνει το power efficiency κατά 3 φορές περισσότερο σε σχέση με το GDDR5 ενώ παράλληλα η VRAM δεν καταλαμβάνει πλέον χώρο στο PCB της κάρτας έχοντας ανάγκη για 94% λιγότερη επιφάνεια.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
- Tomb Raider (2013)
- Assassins Creed: Unity
First Person Shooter
- Crysis 3
- Bioshock Infinite
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Alien: Isolation
Racing
- Grid 2
- F1 2014
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven v4.0
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- Luxmark LuxBall Preset
- SystemCompute AMP Score
- CompuBench CL 1.1.3
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, 3DMark Firestrike, Unigine Heaven, Unigine Valley, 3DMark Vantage, Catzilla 720p, GPUPI 2.1, 3DMark SkyDiver, 3DMark IceStorm Extreme και HWBot Heaven.
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
Developer: | Crystal Dynamics Eidos Montreal |
Graphics Engine: | Crystal Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Με ένα καλό αποτέλεσμα ξεκινά η R9 Fury X, καθώς βρίσκεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων με αρκετή διαφορά από την GTX 980.
2560 x 1440
...κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και στην 2Κ ανάλυση, με την Fury X να έχει μια διαφορά της τάξεως των 20 FPS.
Bioshock Infinite
Developer: | Irrational Games |
Graphics Engine: | Unreal Engine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Παρόμοιες καταστάσεις σημειώνουμε και στην δεύτερη δοκιμή μας. η Fury X τοποθετείται εκ νέου στην κορυφή της λίστας, για πόσο καιρό ακόμα όμως...;
Assassins Creed: Unity
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | AnvilNext |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
Στο Assassins Creed: Unity, οι διαφορές είναι σημαντικά μικρότερες, αρκούν όμως για να τοποθετήσουν την Fury X στην κορυφή της λίστας.
2560 x 1440
Η κατάσταση όμως αλλάζει στην 2Κ ανάλυση, με την Fury X να παραμένει στην κορυφή.
Crysis 3
Developer: | Crytek Frankfurt/Crytek UK |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
2560 x 1440
"Βραχεία κεφαλή" και σε αυτόν τον τίτλο για την Fury X. Οι διαφορές είναι αρκετά μικρές στην Full HD ανάλυση, που "ανοίγουν" ελαφρώς παραπάνω στην 2K.
Metro: Last Light
Developer: | 4A Games |
Graphics Engine: | 4A Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
To Metro: Last Light λαμβάνει χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Metro 2033, μετά το κανονικό τέλος όπου ο Artyom αποφάσισε να προχωρήσει με την πυραυλική επίθεση ενάντια στις Dark One. Οι Rangers έχουν έκτοτε καταλάβει την στρατιωτική εγκατάσταση D6, ένα τεράστιο προπολεμικό καταφύγιο με μίλια των σηράγγων που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί πλήρως, με τον Artyom να είναι πλέον επίσημος Ranger. Μετά από ένα χρόνο, ο Artyom εξακολουθεί να είναι στοιχειωμένος από την εκτόξευση των πυραύλων που προκάλεσε την εξαφάνιση των "Σκοτεινών" ενώ εκείνοι αποζητούσαν μόνο την ειρήνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από εφιάλτες. Παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους, η φήμη της D6 έχει εξαπλωθεί γύρω από το μετρό, με τις φήμες ότι το καταφύγιο μπορεί να περιέχει αρκετές προμήθειες για να διατηρήσει το Metro επ 'αόριστον. Οι εντάσεις αυξάνονται καθώς οι αντίπαλες παρατάξεις ετοιμάζονται για πόλεμο με την ελπίδα να αδράξουν την αποθήκη και το περιεχόμενό της για τον εαυτό τους.
1920 x 1080
2560 x 1440
Εκ νέου διαφορά για την Fury X σε μια από τις πιο "βαριές" μηχανές γραφικών. Η Fury X ξεφεύγει με άνεση από την GTX 980, την ίδια στιγμή που παρατηρούμε πόσο πίσω βρίσκεται η R9 390X.
F1 2014
Developer: | Codemasters Racing |
Graphics Engine: | Ego Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Το F1 2014 είναι ένας "εύκολος" τίτλος για τις περισσότερες κάρτες γραφικών της αγοράς. Αν η Fury X παρουσιάζεται χαμηλά στην λίστα, αυτό οφείλεται κυρίως στην "ιδιότροπη" μηχανή γραφικών η οποία ευνοεί εμφανώς τις nVidia GPUs.
Grid 2
Developer: | Codemasters |
Graphics Engine: | EGO 3.0 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Ίδιες καταστάσεις και στο Grid 2. H Fury X δεν αποδίδει ικανοποιητικά στην Full HD ανάλυση, αλλά προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στην 2Κ ανάλυση.
Far Cry 4
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia Engine 2 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
2560 x 1440
To Far Cry 4 αποδίδει εξαιρετικά στις AMD GPUs, κάτι το οποίο φαίνεται στα γραφήματά μας. Με την R9 390X να αποδίδει καλύτερα από μια GTX 980, η δυνατότερη Fury X βρίσκεται μπροστά με διαφορά ασφαλείας.
Call of Duty: Advanced Warfare
Developer: | Activision |
Graphics Engine: | In-House |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Και ενώ τα πράγματα δείχνουν "μέτρια" στην Full HD ανάλυση, η Fury X δείχνει την δύναμή της στις υψηλότερες αναλύσεις όπου τα πράγματα επανέρχονται σε μια φυσιολογική σειρά.
Alien: Isolation
Developer: | Sega |
Graphics Engine: | In-house |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
Ο τελευταίος τίτλος των δοκιμών μας επαναλαμβάνει τα ίδια πράγματα που είδαμε και στο Call of Duty, με τις διαφορές να είναι αρκετά μικρές μεταξύ Fury X και GTX 980, κάνοντας αρκετό "χώρο" για την απόδοση της GTX 980 Ti που αναμένουμε να βρεθεί στην κορυφή της σχετικής λίστας.
2560 x 1440
Benchmarks
Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαφορές στις επιδόσεις των καρτών γραφικών, ελέω φυσικά driver updates, πάντα θα ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά και στα σκορ που έδωσε μια GPU στα πιο γνωστά 3D Benchmarks. Ίσως κατʼ αυτόν τον τρόπο να βοηθιόμαστε όλοι μας περισσότερο ώστε να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε που στέκεται η συγκεκριμένη κάρτα πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα αποτελέσματα που μας έδωσε η AMD Radeon R9 Fury X είναι τα εξής:
Unigine Valley , Unigine Heaven, CatZilla
3D Mark 11, Vantage, Firestrike, SkyDiver
Τα benchmarks επιβεβαιώνουν την κατάσταση που παρατηρούσαμε στα παιχνίδια των δοκιμών μας. Η R9 Fury X βρίσκεται ένα (μικρό) σκαλί παραπάνω σε απόδοση σε σχέση με την GTX 980, με την διαφορά να είναι αρκετά σημαντική όμως σε σχέση με τον προηγούμενο πυρήνα, τον Hawaii / Grenada XT.
Φυσικά θα αναφερθούμε και λίγο στις GPGPU επιδόσεις της συγκεκριμένης κάρτας. Δεδομένου πως πλέον ολοένα και περισσότερες εφαρμογές που εκμεταλλεύονται την επιτάχυνση υπολογισμών μέσω της GPU κάνουν την εμφάνιση τους, θα εξετάζουμε και τις δυνατότητες των καρτών σε αυτόν τον τομέα.
Luxmark v2.0: LuxBall
Το LuxMark είναι ένα free benchmark το οποίο χρησιμοποιεί τις GPGPU δυνατότητες ενός επεξεργαστή γραφικών κάνοντας χρήση του OpenCL, για να κατασκευάσει 3 εικόνες μέσω υπολογισμών. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι αρκετά ιδιαίτεροι, καθώς περιλαμβάνουν στοιχεία όπως Ray Tracing και Depth of Field. Τα αποτελέσματα εκφράζονται σε Samples per Second.
SystemCompute C++ AMP
GPU Pi 2.1
CompuBench CL 1.5.6
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία των καρτών της AMD είναι η απόδοση σε GPGPU προγράμματα, και αυτό επαναλαμβάνεται και με την Radeon R9 Fury X. Έτσι, παρ' όλο το "κομμένο" FP64 performance της, η Fury X παραδίδει τα καλύτερα σκορ που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε αυτό το κομμάτι, καθιστώντας την κάρτα μια από τις καλύτερες προτάσεις που έχουμε να κάνουμε όσον αφορά τις GPU accellerated εφαρμογές, την ίδια στιγμή που κερδίζει "κατά κράτος" τις αντίστοιχες nVidia GPUs.
Είναι γνωστό πλέον πως οι περισσότερες κάρτες γραφικών της AMD έχουν και overclocking potential, γιʼ αυτό το λόγο εκκινήσαμε τα απαραίτητα εργαλεία για τον σκοπό και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς και τις δοκιμές. Η πρώτη μας επαφή με το τον Fiji ΧΤ πυρήνα δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή όσον αφορά το overclocking, και αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της διαφορετικής αρχιτεκτονικής που επιφέρει η HBM τεχνολογία. Έτσι, στην παρούσα στιγμή ξεχνάμε πλήρως την δυνατότητα για overclocking στις μνήμες, όμως την ίδια στιγμή παρατηρήσαμε και μεγάλους περιορισμούς και στον πυρήνα. Οι δοκιμές μας περιορίστηκαν τόσο με την χρήση του AMD Overdrive όσο και μέσω του γνωστού εργαλείου MSI Afterburner.
Υπάρχουν ωστόσο πληροφορίες ότι το overclocking καθίσταται ικανό με την χρήση συγκεκριμένων drivers και του Afterburner στην έκδοση 4.1.1, όπως και η δική μας, απλά επιλέγοντας extend overclocking limits από τις ρυθμίσεις, κάτι που δεν λειτούργησε στις ρυθμίσεις μας, κάτω από τα Windows 7.
Έπειτα από μερικές δοκιμές, καταφέραμε και "σκαρφαλώσαμε" στα 1120MHz για τον πυρήνα, σπρώχνοντας ελαφρώς παραπάνω στα 1150MHz για να επιτύχουμε καλύτερο σκορ σε ορισμένα benchmarks.
Τα αποτελέσματα που λάβαμε είναι τα παρακάτω:
Συνολικά: Μην περιμένετε μεγάλα κέρδη από το overclocking. Η διαφορές που λάβαμε κινήθηκαν σε αρκετά μικρή κλίμακα, χωρίς όμως να λέμε πως δεν είναι ευπρόσδεκτες. Ένα ρεαλιστικό σενάριο των 1100MHz στον πυρήνα ίσως δώσει μερικά FPS παραπάνω στο gaming, αλλά ως εκεί. Όσον αφορά το benchmarking, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες βελτίωσης και κατά πόσο παραπάνω έχει να δώσει ο πυρήνας, πράγμα το οποίο προς το παρόν φαντάζει δύσκολη υπόθεση.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Ως γνωστόν, η R9 Fury X διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα υδρόψυξης, κάτι που σημαίνει διαφορετικά δεδομένα σε σχέση με αυτά που γνωρίζουμε για τις κάρτες που έχουν αερόψυξη. Ας δουμε πως απέδωσε σε συνδυασμό με την ακουστική συμπεριφορά.
Μπορεί οι 60 βαθμοί που παρέδωσε ως μέγιστο αποτέλεσμα η Fury X να μοιάζουν σχετικά υψηλή θερμοκρασία για μια υδρόψυκτη κάρτα. Όμως, οι επιδόσεις σε πιο ρεαλιστικά gaming scenarios ήταν ακόμα καλύτερα, με την κάρτα να μην ξεπερνά τους 55 βαθμούς, εν μέσω και μιας ζεστής περιόδου. Το μεγάλο αβαντάζ που έχει η Fury X είναι η υδρόψυξή της, κάτι που κρατά τις θερμοκρασίες χαμηλά και σε ασφαλή επίπεδα, ενώ υπενθυμίζουμε πως λόγω του ψυγείου η θερμότητα φεύγει απ' ευθείας στο εξωτερικό του κουτιού και δεν συσσωρεύεται στο εσωτερικό, βοηθώντας συνολικά το σύστημα.
Οι επιδόσεις σε θέματα θορύβου δεν ήταν επίσης άσχημες, αν και σε maximum load ήταν εμφανής ο θόρυβος εξαιτίας του ανεμιστήρα που ψύξει το ψυγείο. Όσον αφορά την "όχληση" που αναφέρουν πολλοί εξαιτίας κάποιου προβλήματος στην αντλία, θα σημειώσουμε πως το δείγμα μας δεν εμφάνισε κάποιο τέτοιο θέμα και ως εκ τούτου θα σημειώσουμε αυτά τα συμβάντα ως μεμονωμένες περιπτώσεις, ειδικά από την στιγμή που έχει ήδη ανακοινωθεί νέα και βελτιωμένη έκδοση που λύνει το σχετικό πρόβλημα.
Ασχοληθήκαμε με έναν τελευταίο παράγοντα σε μια κάρτα γραφικών, την ενεργειακή της απόδοση. Όπως έχουμε αναφέρει στην τεχνική ανάλυση, η τεχνολογία HBM δεν βελτιώνει μόνο το μέγεθος της κάρτας, αλλά επιφέρει και μεγάλα κέρδη όσον αφορά την ενεργειακή συμπεριφορά. Θα πρέπει όμως να προσθέσουμε και το εξής, πως στην συνολική κατανάλωση υπολογίζουμε και την επιπλέον ενέργεια που απαιτεί το σύστημα υδρόψυξης.
Την αρχή θα κάνουμε με τα απόλυτα νούμερα. Παίρνοντας μετρήσεις από 6 κορυφαίους τίτλους, κοιτάξαμε ποια ήταν η Peak κατανάλωση που σημείωσε το σύστημά μας.
Έπειτα, ξανατρέξαμε τα ίδια παιχνίδια χρησιμοποιώντας τις Overclocking ρυθμίσεις που σας περιγράψαμε σε προηγούμενη σελίδα. Έτσι, έχουμε μια άμεση αντιπαραβολή όσον αφορά τις επιπτώσεις που φέρει το Overclocking στην συνολική κατανάλωση του συστήματος. Τέλος, προσδιορίσαμε έναν μέσο όρο κατανάλωσης, από τον οποίο υπολογίσαμε το 85% το οποίο αντιστοιχεί στην πραγματική κατανάλωση του συστήματος, υπολογίζοντας το efficiency του Corsair TX650 V2.
Σε πρώτη ανάλυση έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής στοιχεία: Πρώτον, το πόσο μικρή επίδραση έχει στην κατανάλωση το overclocking, με έναν μέσο όρο στο 2% παραπάνω κατανάλωση - πράγμα όμως λογικό εξαιτίας της μικρής διαφοράς στα MHz. Το δεύτερο και πιο σημαντικό, είναι το κατά πόσο βελτιωμένη έρχεται η κάρτα σε αντίθεση με τον πυρήνα Grenada XT της R9 390X, την ίδια στιγμή που σαν πυρήνας ο Fiji XT έχει σημαντικά μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ. Τα κέρδη που επισημαίνει η AMD φαίνονται πως αποδίδουν και στην πράξη. Ας δούμε όμως και τις αναλογικές αντιστοιχίες:
Το δεύτερο μέρος των μετρήσεων έχει να κάνει με την απόδοση που λαμβάνουμε ανά watt που ξοδεύεται. Και σε αυτήν την κατηγορία παρατηρούμε σημαντικές βελτιώσεις, με την Fury X να παραδίδει ένα από τα καλύτερα index που έχουμε δει μέχρι στιγμής στην πιο δυνατή κάρτα της εταιρίας, και μάλιστα με σημαντική διαφορά.
Κλείνοντας, θα κάνουμε μια μικρή αναφορά όσον αφορά την απόδοση της κάρτας στην 4K ανάλυση. Όπως μας έχει υποσχεθεί και η ίδια η εταιρία, η R9 Fury X είναι μια κάρτα για "next gen gaming" έχοντας ως απώτερο στόχο το gaming στα 4Κ. Σημαντικές όμως ενστάσεις σημειώθηκαν από πολλούς, ειδικά από την στιγμή που η κάρτα είναι περιορισμένη στα 4GB VRAM και δεν αναμένεται καμία αναβάθμιση στο απώτερο μέλλον. Ας μην μιλάμε όμως με λόγια αλλά να αφήσουμε τα αποτελέσματα να μιλήσουν από μόνα τους:
Τα πρώτα δείγματα γραφής είναι αρκετά θετικά, αλλά όχι στα επίπεδα τα οποία θα επιθυμούσαμε εξ'αρχής. Με βάση το παραπάνω γράφημα, παρατηρούμε πως η Fury X έχει αρκετά καλές 4K δυνατότητες με την απόδοση όμως να μεταβάλλεται ανάλογα με τον τίτλο. Έτσι, παρατηρούμε μια σχετική άνεση στους mainstream τίτλους χωρίς να μας προβληματίζουν ούτε τα average FPS αλλά ούτε και τα minimum. Από την άλλη όμως, σε "βαριές" μηχανές γραφικών παρατηρούμε μερικά θέματα, με τις επιδόσεις να είναι κοντά στα όρια του playable.
Συνολικά όμως, τα δείγματα είναι αρκετά θετικά, αφήνοντάς μας με την εντύπωση πως η Fury X είναι μια αρκετά ικανή κάρτα για 4K gaming, με αρκετά περιθώρια για βελτιώσεις.
Είναι τελικά η AMD Radeon R9 Fury X ο... νέος διεκδικητής του θρόνου; Μια σειρά από benchmarks έρχεται να μας πει πως ίσως είναι μια καλή ευκαιρία για την AMD να "κλέψει" αυτόν τον τίτλο. Με την "αντίπερα όχθη" όμως να έχει ήδη έτοιμο τον αντίπαλο, την GTX 980 Ti, η AMD δεν αποσκοπεί μόνο σε αυτόν τον τίτλο αλλά και σε μια σειρά πολλαπλών... δηλώσεων.
Η πιο εμφατική "δήλωση" της εταιρίας είναι πως με την Fury X η AMD περνάει στην επόμενη γενιά GPUs, μια γενιά που θα φέρει ακόμα περισσότερη δύναμη σε ένα μικρό, για τα έως τώρα δεδομένα, form factor. Η Fury X έρχεται να αποδώσει όσο υπόσχεται και ο αντίπαλός της, όμως ο τρόπος που το καταφέρνει αυτό είναι μέσω μιας διαφορετικής φιλοσοφίας, αυτής που ακούει στο όνομα HBM. Πρόοδος, λοιπόν, είναι είναι αυτό που "φωνάζει" η AMD. Θα μπορούσε να φτιάξει απλώς έναν πυρήνα με περισσότερες μονάδες επεξεργασίας και να τον κάνει να αποδίδει με παρόμοιο τρόπο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όμως η ενσωμάτωση της HBM τεχνολογίας είναι και ένα πρώτο δείγμα γραφής για τον δρόμο που βαδίζει η εταιρία, αυτόν που τείνει στην μεγαλύτερη ολοκλήρωση με μεγάλα ενεργειακά κέρδη - μια δεύτερη δήλωση της εταιρίας - εφόσον η Fury X εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένη στα θέματα της ενέργειας που απαιτεί σε σχέση με τον προκάτοχό της, την R9 290X.
Και δεν είναι μόνο αυτά τα σημεία που μας κέρδισαν. Η AMD έδωσε έμφαση και στην αισθητική της κάρτας, παρουσιάζοντας την σε ένα νέο, όμορφο και καλοσχεδιασμένο πακέτο το οποίο μάλιστα "υπακούει" και στις νέες τάσεις καθώς επιδέχεται modding αλλά και... αναβαθμίσεις μέσω 3D Printing. Έτσι, παρατηρούμε πως η AMD δεν κυνήγησε μόνο τις απόλυτες επιδόσεις, αλλά ταυτόχρονα κοίταξε την συνολική εμπειρία που έχει να προσφέρει το προϊόν της, εφόσον αυτό απευθύνεται σε μια ιδιαίτερη μερίδα χρηστών, στους enthusiasts.
Κοιτώντας στο καθαρό κομμάτι τις απόδοσης, η Fury X ήταν αρκετά εντυπωσιακή, καθώς στην συντριπτική πλειοψηφία των δοκιμών μας κατέλαβε αρκετές φορές την πρωτιά, με τις όποιες υστερήσεις να οφείλονται κυρίως σε θέματα optimization μέσω των drivers, ενώ μας έδειξε και 4K αρετές. Προς το παρόν, τα 4GB VRAM μοιάζουν να είναι αρκετά στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για μια GPU μικρού μεγέθους, και μας αρέσει αρκετά η ...σκέψη ενός high-end "console killer" συστήματος που μπορεί να έχει μικρό μέγεθος αλλά να κάθεται με αξιώσεις δίπλα από μια οθόνη υψηλής ανάλυσης.
Ρίχνοντας "κλεφτές ματιές" στο μέλλον, έχουμε πολλά να δούμε ακόμα, καθότι η HBM αρχιτεκτονική επιδέχεται αρκετές βελτιώσεις. Τα 28nm κατασκευής μοιάζουν αυτήν την στιγμή περιορισμός, και αναμένουμε το μέλλον με το HBM2 το οποίο θα έχει μικρότερη κλίμακα κατασκευής αλλά ταυτόχρονα θα μπορέσει να ενσωματώσει και ακόμα περισσότερη μνήμη.
Η Ελληνική τιμή της AMD Fury X μοιάζει σχεδόν απογοητευτική, καθώς κυμαίνεται στα επίπεδα των 950?, θα πρέπει όμως να έχουμε υπομονή όσον αφορά την ομαλοποίηση της αγοράς. Αξιολογώντας την όμως μέσω του MSRP της το οποίο έρχεται στα 650$ η Fury X είναι μια από τις καλύτερες GPUs της αγοράς, με το αντίστοιχο όμως κόστος. Μπορεί να μην διεκδικεί σε απόλυτα νούμερα τον "θρόνο των επιδόσεων", όμως έχει τις δικές της αρετές να επιδείξει!