Sapphire ITX Compact R9 380 Review: The mITX solution
Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές πως, παρ' όλες τις νέες κυκλοφορίες της AMD στην high-end κατηγορία με τις εντυπωσιακές Fury, το "στοίχημα" της εταιρίας είναι να κερδίσει εκ νέου την μέση κατηγορία, εκεί που βρίσκεται και το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού. Εκεί δεσπόζει η R9 380 που με την ανταγωνιστική της τιμή σε συνδυασμό με τις πολύ καλές all-around επιδόσεις της σε όλες τις αναλύσεις, προσπαθεί να κερδίσει τους gamers με μια τίμια αναβάθμιση. Είδαμε αρκετές εκδοχές της R9 380, ήρθε η ώρα όμως να δούμε και μια ιδιαίτερη εκδοχή, από μεριάς Sapphire.
Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές πως, παρ' όλες τις νέες κυκλοφορίες της AMD στην high-end κατηγορία με τις εντυπωσιακές Fury, το "στοίχημα" της εταιρίας είναι να κερδίσει εκ νέου την μέση κατηγορία, εκεί που βρίσκεται και το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού. Εκεί δεσπόζει η R9 380 που με την ανταγωνιστική της τιμή σε συνδυασμό με τις πολύ καλές all-around επιδόσεις της σε όλες τις αναλύσεις, προσπαθεί να κερδίσει τους gamers με μια τίμια αναβάθμιση. Είδαμε αρκετές εκδοχές της R9 380, ήρθε η ώρα όμως να δούμε και μια ιδιαίτερη εκδοχή, από μεριάς Sapphire.
"ITX Compact" είναι το όνομα της συγκεκριμένης έκδοσης. Και τι πιο επιτυχημένο για μια mITX κάρτα που ως στόχο δεν έχει το τυπικό desktop σύστημα, αλλά εκείνο που ίσως τοποθετηθεί δίπλα από την τηλεόραση ως ένα HTPC. H ITX Compact R9 380 έρχεται να καλύψει τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού που δεν καλύπτονται από τις δυνατότητες μιας κονσόλας από την Sony ή την Microsoft.
Τα περιεχόμενα της συσκευασίας έρχονται για να καλύψουν ότι χρειάζεται ο αγοραστής της, με τα τυπικά Manuals και το Drivers & Utilities DVD, έναν μετατροπέα DVI to VGA, 1 PCI-e 8pin σε 2 PCI-e 6pin adaptor καθώς και ένα miniDP to standard DisplayPort μετατροπέα, που θα χρειαστεί σε όποιον επιθυμεί αυτό το πρότυπο σύνδεσης.
Η ITX Compact R9 380 της Sapphire ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Με μήκος που φτάνει τα 17 εκατοστά και ύψος τα 11, η συγκεκριμένη υλοποίηση είναι ο καλύτερος συνδυασμός με ένα mITX motherboard καθότι κατά την εγκατάστασή της θα διαπιστώσουμε ότι το μήκος της δεν ξεφεύγει από τις διαστάσεις του ίδιου του motherboard. Και μπορούμε να θυμηθούμε αρκετές περιπτώσεις κουτιών, όπως το Cooler Master Elite 110 αλλά και αρκετά άλλα, το οποίο δεν επιτρέπει μακρύτερες GPUs από τις διαστάσεις της μητρικής.
Με έναν μόλις ανεμιστήρα διαμέτρου 9 εκατοστών να δεσπόζει στο κέντρο της κάρτας αλλά και 4 heatpipes των , το σύστημα ψύξης επιτρέπει στην ITX Compact R9 380 να μην ξεφεύγει ούτε σε ύψος αλλά ούτε και σε πλάτος από τις διαστάσεις 2 PCI slots. Παράλληλα, η Sapphire φρόντισε να μετατρέψει την τροφοδοσία της κάρτας από 2 PCI-e 6pin σε ένα μόλις PCI-e 8pin, ώστε να εξοικονομήσει χώρο. Πάντως, όσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά δεν θα συναντήσουμε αντίστοιχη "συμπίεση", με το διπλό BIOS να επιτρέπει στον χρήστη την επιλογή για υποστήριξη UEFI BIOS ή ενός απλού legacy.
Το PCB της φαίνεται αρκετά συμπυκνωμένο σε αντίθεση με μια τυπική R9 380. Παρ' όλα αυτά ο Tonga πυρήνας χρονίζεται στα 980MHz , ενώ τα 8 memory IC's των 256ΜΒ συμπληρώνουν τα 2GB VRAM, ανήκουν στην Samsung με το SKU τους να είναι το K4G20325FS-HC03 και χρονίζονται στα 1450 MHz(5800MHz effective).
Όσον αφορά τις εξόδους, θα συναντήσουμε μια τυπική DL-DVI θύρα σε συνδυασμό με μια HDMI 1.4a, καθώς και 2 mini DisplayPort θύρες όπου θα χρειαστείτε τον παρεχόμενο αντάπτορα για την μετατροπή τους σε standard DisplayPort.
Κλείνοντας με την αρχική μας παρουσίαση και πριν πάμε στις μετρήσεις μας, ας δούμε τον συγκεντρωτικό πίνακα με τα specs της κάρτας:
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, ο πυρήνας Tonga δεν αποτελεί νέα προσθήκη στο line-up των 300-series της AMD, όμως δεν έδωσε από την αρχή το "παρών" στις 200-series. Ο Tonga προστέθηκε αρκετά αργότερα στην 200-series ως την R9 285, που έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί την GTX 960 που βρίσκεται στα ίδια επίπεδα τιμών.
Το rebranding ήταν αναπόφευκτο λοιπόν, μιας και η AMD δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να καταργήσει έναν πυρήνα που έβγαλε στην κυκλοφορία μόλις μερικούς μήνες νωρίτερα. Έτσι, ο Tonga μετονομάστηκε σε Antigua και αποτελεί μέρος της σειράς 300 και θα τον συναντήσουμε στις R9 380 που θα έρχονται σε εκδόσεις τόσο των 2 όσο και των 4GB στην μνήμη της κάρτας.
Ο Tonga/Antigua σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε για περαιτέρω βελτίωση του performance / watt μέσω της γνωστής GCN αρχιτεκτονικής, που στην συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται στην έκδοση 1.2, με την λιθογραφική μέθοδο να συνεχίζει να βρίσκεται στα 28nm. Η επιφάνεια του πυρήνα αγγίζει τα 359mm2 και αν και αυξημένος κατά μόλις 7mm2 από το Tahiti, καταφέρνει ενσωματώσει περί περί τα 5 δισεκατομμύρια transistors, αριθμός αυξημένος κατά 700 εκατομμύρια σε σχέση με τα 4,31 δισεκατομμύρια του Tahiti.
Οι Stream Processors ανέρχονται στους 1792 έναντι 2048 των Tahiti. Τα texture units φτάνουν τα 112 και τα ROPs τα 32, εξίσου ίσα με τον Pitcairn, ενώ όσον αφορά τα θεωρητικά νούμερα για την απόδοση της κάρτας, έχουμε το pixel fillrate να αγγίζει τα 62,4 GPixel/s και το texture fillrate τα 109,2 GTexel ανά δευτερόλεπτο. Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, ο πυρήνας χρονίζεται εξ' ορισμού στα 918MHz με τα boost clocks να μην έχουν ακριβές όριο αλλά να κυμαίνονται δυναμικά βάση της θερμικής απόδοσης του πυρήνα. Η κάρτα θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της ένα 2 6pin, ενώ βάση των ανακοινώσεων της AMD το TDP της εμφανίζεται στα 190W. Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία της μνήμης, το bus width “κόπηκε” στα 284-bit σε σχέση με τα 396, κάτι που της εξασφαλίζουν υλοποιήσεις με 2 και 4 GB μνήμης. Την ίδια στιγμή που οι default χρονισμοί είναι στα 1250MHz, δίνοντας έτσι ένα ουσιαστικό 5000MT/s.
Επιπλέον, ενσωματώνονται όλα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο υποσύστημα γραφικών. Όπως και στις Radeon HD 7x00 που παρουσιάστηκαν σχεδόν 2 χρόνια νωρίτερα, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο νέος PCI Express 3.0 δίαυλος σε πλήρη λειτουργία 16 lanes. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείτε εάν δεν υποστηρίζεται από το σύστημα σας, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η κάρτα θα λειτουργήσει πλήρως στην προηγούμενη έκδοση 2.0. Προς το παρόν δεν έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα bottleneck από το PCI-E gen 2.0, οπότε μια τέτοια μετάβαση δεν θα έχει καμία επίπτωση στις επιδόσεις της κάρτας.
Επίσης, παρόλο που πλέον είναι γνωστό πως η μικρότερη λιθογραφική μέθοδος των 28nm έχει φέρει σημαντική πτώση στην κατανάλωση, η AMD εισήγαγε μια νέα τεχνολογία, το AMD ZeroCore Power, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η πτώση της κατανάλωσης της κάρτας σε κάτι λιγότερο από 3 watts όταν ανιχνευθεί πως δεν χρησιμοποιείται μετά από αρκετή ώρα.
Η σύνδεση πολλαπλών οθονών δεν αποτέλεσε ποτέ πονοκέφαλος για τους χρήστες Radeon HD GPUs, καθώς περιλαμβάνεται το Eyefinity στην αναβαθμισμένη του έκδοση 2.0, προσφέροντάς μας την δυνατότητα οδήγησης έως και 6 οθονών ταυτόχρονα. Τέλος, η home theater εμπειρία είναι πλέον στάνταρ στις σύγχρονες GPU, έτσι και εδώ περιλαμβάνονται τα εξής: τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Ο λόγος δημιουργίας της R9 380 είναι μια από τις πρώτες κινήσεις που θα επιφέρει το λεγόμενο “System Intergration” όραμα της εταιρίας, που στοχεύει στην πιο ομοιογενή συνύπαρξη της GCN 1.2 στα επερχόμενα APU της εταιρίας. Παρʼ όλα αυτά, η είσοδος του Tonga/Antigua έρχεται με σκοπό την ενίσχυση του feature set που προσφέρει η AMD σε αυτήν την κατηγορία. Αρχικά, ο Tonga έρχεται με μια βελτιωμένη έκδοση του Multi Sample Anti Aliasing με βελτιωμένη απόδοση και αποτελέσματα. Η ενσωμάτωση του Bullet Physics Engine προσθέτει περισσότερα visual effects στους συμβατούς τίτλους με την βαθύτερη μηχανή φυσικής. Προσθέτουμε την περαιτέρω βελτιστοποίηση του Tesselation που πλέον μπορεί να φτάσει στο 6Χ, την υποστήριξη για Mantle API και DirectX 12, την βελτιωμένη απόδοση γεωμετρίας και το Color Compression καθώς και τις βελτιωμένες μηχανές για image και video processing με τον βελτιωμένο Unified Video Decoder ο οποίος πλέον υποστηρίζει decoding Η.264 σε 4K progressive 60FPS (4Kp60) και αυξημένη απόδοση στα 1080p, τον αναβαθμισμένο Video Codec Engine (VCE) ο οποίος μπορεί να κάνει encoding στα 4Κ ενώ είναι βελτιωμένος κατά 40%, καθώς και την είσοδο του hardware MJPEG encoding, ενώ τέλος θα συναντήσουμε και πλήρη υποστήριξη για το AMD True Audio. Έτσι, παρʼ όλο που αυτή η εκδοχή του Tonga είναι περιορισμένη σε αριθμό πόρων (αν και περιμένουμε μια πληρέστερη έκδοση), η Tonga δίνει στην Mainstream κατηγορία έξτρα χαρακτηριστικά που έως τώρα οι GCN 1.0 κάρτες αδυνατούσαν να δώσουν.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
First Person Shooter
Racing
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
1680 x 1050
Από τις πρώτες δοκιμές, φαίνεται ξεκάθαρα το δείγμα γραφής πως παρά τα rebrands, η R9 380 δεν διαφοροποιείται σημαντικά από την R9 285 που είχαμε δει μερικούς μήνες νωρίτερα.
1920 x 1080
Στην mainstream Full HD ανάλυση αρχίζει και ξεκαθαρίζει το τοπίο, με τις R9 380 να μένουν σημαντικά πίσω σε σχέση με τις high-end GPUs. Η εκδοχή της Sapphire μένει ελάχιστα πίσω σε FPS σε σχέση με εκείνη της MSI, χωρίς ωστόσο οι διαφορές να είναι σημαντικές.
2560 x 1440
Η κατάσταση δεν αλλάζει στην 2Κ ανάλυση, με την R9 380 να δείχνει πως είναι σε θέση να διαχειριστεί mainstream τίτλους χωρίς πρόβλημα.
Bioshock Infinite
1680 x 1050
Στο Bioshock Infinite παρατηρούμε πως οι Tonga GPUs βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με τις R9 380 και R9 285 να παρουσιάζουν παρεμφερείς επιδόσεις.
1920 x 1080
Ενδιαφέρον ο "πόλεμος" στην Full HD ανάλυση, με τις R9 380, 285, GTX 960 αλλά και την 270Χ να παραδίδουν παρόμοια αποτελέσματα. Εδώ θα μετρήσει ξεκάθαρα ποια GPU προσφέρει την καλύτερη τιμή, κάτι που προς το παρόν ευνοεί την R9 380 που προσφέρει 4GB μνήμης.
2560 x 1440
"Matched" οι επιδόσεις και στην 2K ανάλυση, με την R9 380 να συνεχίζει να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις σε αυτόν τον τίτλο.
Assassins Creed: Unity
Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές πως, παρ' όλες τις νέες κυκλοφορίες της AMD στην high-end κατηγορία με τις εντυπωσιακές Fury, το "στοίχημα" της εταιρίας είναι να κερδίσει εκ νέου την μέση κατηγορία, εκεί που βρίσκεται και το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού. Εκεί δεσπόζει η R9 380 που με την ανταγωνιστική της τιμή σε συνδυασμό με τις πολύ καλές all-around επιδόσεις της σε όλες τις αναλύσεις, προσπαθεί να κερδίσει τους gamers με μια τίμια αναβάθμιση. Είδαμε αρκετές εκδοχές της R9 380, ήρθε η ώρα όμως να δούμε και μια ιδιαίτερη εκδοχή, από μεριάς Sapphire.
"ITX Compact" είναι το όνομα της συγκεκριμένης έκδοσης. Και τι πιο επιτυχημένο για μια mITX κάρτα που ως στόχο δεν έχει το τυπικό desktop σύστημα, αλλά εκείνο που ίσως τοποθετηθεί δίπλα από την τηλεόραση ως ένα HTPC. H ITX Compact R9 380 έρχεται να καλύψει τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού που δεν καλύπτονται από τις δυνατότητες μιας κονσόλας από την Sony ή την Microsoft.
Τα περιεχόμενα της συσκευασίας έρχονται για να καλύψουν ότι χρειάζεται ο αγοραστής της, με τα τυπικά Manuals και το Drivers & Utilities DVD, έναν μετατροπέα DVI to VGA, 1 PCI-e 8pin σε 2 PCI-e 6pin adaptor καθώς και ένα miniDP to standard DisplayPort μετατροπέα, που θα χρειαστεί σε όποιον επιθυμεί αυτό το πρότυπο σύνδεσης.
Η ITX Compact R9 380 της Sapphire ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Με μήκος που φτάνει τα 17 εκατοστά και ύψος τα 11, η συγκεκριμένη υλοποίηση είναι ο καλύτερος συνδυασμός με ένα mITX motherboard καθότι κατά την εγκατάστασή της θα διαπιστώσουμε ότι το μήκος της δεν ξεφεύγει από τις διαστάσεις του ίδιου του motherboard. Και μπορούμε να θυμηθούμε αρκετές περιπτώσεις κουτιών, όπως το Cooler Master Elite 110 αλλά και αρκετά άλλα, το οποίο δεν επιτρέπει μακρύτερες GPUs από τις διαστάσεις της μητρικής.
Με έναν μόλις ανεμιστήρα διαμέτρου 9 εκατοστών να δεσπόζει στο κέντρο της κάρτας αλλά και 4 heatpipes των , το σύστημα ψύξης επιτρέπει στην ITX Compact R9 380 να μην ξεφεύγει ούτε σε ύψος αλλά ούτε και σε πλάτος από τις διαστάσεις 2 PCI slots. Παράλληλα, η Sapphire φρόντισε να μετατρέψει την τροφοδοσία της κάρτας από 2 PCI-e 6pin σε ένα μόλις PCI-e 8pin, ώστε να εξοικονομήσει χώρο. Πάντως, όσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά δεν θα συναντήσουμε αντίστοιχη "συμπίεση", με το διπλό BIOS να επιτρέπει στον χρήστη την επιλογή για υποστήριξη UEFI BIOS ή ενός απλού legacy.
Το PCB της φαίνεται αρκετά συμπυκνωμένο σε αντίθεση με μια τυπική R9 380. Παρ' όλα αυτά ο Tonga πυρήνας χρονίζεται στα 980MHz , ενώ τα 8 memory IC's των 256ΜΒ συμπληρώνουν τα 2GB VRAM, ανήκουν στην Samsung με το SKU τους να είναι το K4G20325FS-HC03 και χρονίζονται στα 1450 MHz(5800MHz effective).
Όσον αφορά τις εξόδους, θα συναντήσουμε μια τυπική DL-DVI θύρα σε συνδυασμό με μια HDMI 1.4a, καθώς και 2 mini DisplayPort θύρες όπου θα χρειαστείτε τον παρεχόμενο αντάπτορα για την μετατροπή τους σε standard DisplayPort.
Κλείνοντας με την αρχική μας παρουσίαση και πριν πάμε στις μετρήσεις μας, ας δούμε τον συγκεντρωτικό πίνακα με τα specs της κάρτας:
Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, ο πυρήνας Tonga δεν αποτελεί νέα προσθήκη στο line-up των 300-series της AMD, όμως δεν έδωσε από την αρχή το "παρών" στις 200-series. Ο Tonga προστέθηκε αρκετά αργότερα στην 200-series ως την R9 285, που έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί την GTX 960 που βρίσκεται στα ίδια επίπεδα τιμών.
Το rebranding ήταν αναπόφευκτο λοιπόν, μιας και η AMD δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να καταργήσει έναν πυρήνα που έβγαλε στην κυκλοφορία μόλις μερικούς μήνες νωρίτερα. Έτσι, ο Tonga μετονομάστηκε σε Antigua και αποτελεί μέρος της σειράς 300 και θα τον συναντήσουμε στις R9 380 που θα έρχονται σε εκδόσεις τόσο των 2 όσο και των 4GB στην μνήμη της κάρτας.
Ο Tonga/Antigua σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε για περαιτέρω βελτίωση του performance / watt μέσω της γνωστής GCN αρχιτεκτονικής, που στην συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται στην έκδοση 1.2, με την λιθογραφική μέθοδο να συνεχίζει να βρίσκεται στα 28nm. Η επιφάνεια του πυρήνα αγγίζει τα 359mm2 και αν και αυξημένος κατά μόλις 7mm2 από το Tahiti, καταφέρνει ενσωματώσει περί περί τα 5 δισεκατομμύρια transistors, αριθμός αυξημένος κατά 700 εκατομμύρια σε σχέση με τα 4,31 δισεκατομμύρια του Tahiti.
Οι Stream Processors ανέρχονται στους 1792 έναντι 2048 των Tahiti. Τα texture units φτάνουν τα 112 και τα ROPs τα 32, εξίσου ίσα με τον Pitcairn, ενώ όσον αφορά τα θεωρητικά νούμερα για την απόδοση της κάρτας, έχουμε το pixel fillrate να αγγίζει τα 62,4 GPixel/s και το texture fillrate τα 109,2 GTexel ανά δευτερόλεπτο. Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, ο πυρήνας χρονίζεται εξ' ορισμού στα 918MHz με τα boost clocks να μην έχουν ακριβές όριο αλλά να κυμαίνονται δυναμικά βάση της θερμικής απόδοσης του πυρήνα. Η κάρτα θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της ένα 2 6pin, ενώ βάση των ανακοινώσεων της AMD το TDP της εμφανίζεται στα 190W. Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία της μνήμης, το bus width “κόπηκε” στα 284-bit σε σχέση με τα 396, κάτι που της εξασφαλίζουν υλοποιήσεις με 2 και 4 GB μνήμης. Την ίδια στιγμή που οι default χρονισμοί είναι στα 1250MHz, δίνοντας έτσι ένα ουσιαστικό 5000MT/s.
Επιπλέον, ενσωματώνονται όλα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο υποσύστημα γραφικών. Όπως και στις Radeon HD 7x00 που παρουσιάστηκαν σχεδόν 2 χρόνια νωρίτερα, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο νέος PCI Express 3.0 δίαυλος σε πλήρη λειτουργία 16 lanes. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείτε εάν δεν υποστηρίζεται από το σύστημα σας, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η κάρτα θα λειτουργήσει πλήρως στην προηγούμενη έκδοση 2.0. Προς το παρόν δεν έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα bottleneck από το PCI-E gen 2.0, οπότε μια τέτοια μετάβαση δεν θα έχει καμία επίπτωση στις επιδόσεις της κάρτας.
Επίσης, παρόλο που πλέον είναι γνωστό πως η μικρότερη λιθογραφική μέθοδος των 28nm έχει φέρει σημαντική πτώση στην κατανάλωση, η AMD εισήγαγε μια νέα τεχνολογία, το AMD ZeroCore Power, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η πτώση της κατανάλωσης της κάρτας σε κάτι λιγότερο από 3 watts όταν ανιχνευθεί πως δεν χρησιμοποιείται μετά από αρκετή ώρα.
Η σύνδεση πολλαπλών οθονών δεν αποτέλεσε ποτέ πονοκέφαλος για τους χρήστες Radeon HD GPUs, καθώς περιλαμβάνεται το Eyefinity στην αναβαθμισμένη του έκδοση 2.0, προσφέροντάς μας την δυνατότητα οδήγησης έως και 6 οθονών ταυτόχρονα. Τέλος, η home theater εμπειρία είναι πλέον στάνταρ στις σύγχρονες GPU, έτσι και εδώ περιλαμβάνονται τα εξής: τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Ο λόγος δημιουργίας της R9 380 είναι μια από τις πρώτες κινήσεις που θα επιφέρει το λεγόμενο “System Intergration” όραμα της εταιρίας, που στοχεύει στην πιο ομοιογενή συνύπαρξη της GCN 1.2 στα επερχόμενα APU της εταιρίας. Παρʼ όλα αυτά, η είσοδος του Tonga/Antigua έρχεται με σκοπό την ενίσχυση του feature set που προσφέρει η AMD σε αυτήν την κατηγορία. Αρχικά, ο Tonga έρχεται με μια βελτιωμένη έκδοση του Multi Sample Anti Aliasing με βελτιωμένη απόδοση και αποτελέσματα. Η ενσωμάτωση του Bullet Physics Engine προσθέτει περισσότερα visual effects στους συμβατούς τίτλους με την βαθύτερη μηχανή φυσικής. Προσθέτουμε την περαιτέρω βελτιστοποίηση του Tesselation που πλέον μπορεί να φτάσει στο 6Χ, την υποστήριξη για Mantle API και DirectX 12, την βελτιωμένη απόδοση γεωμετρίας και το Color Compression καθώς και τις βελτιωμένες μηχανές για image και video processing με τον βελτιωμένο Unified Video Decoder ο οποίος πλέον υποστηρίζει decoding Η.264 σε 4K progressive 60FPS (4Kp60) και αυξημένη απόδοση στα 1080p, τον αναβαθμισμένο Video Codec Engine (VCE) ο οποίος μπορεί να κάνει encoding στα 4Κ ενώ είναι βελτιωμένος κατά 40%, καθώς και την είσοδο του hardware MJPEG encoding, ενώ τέλος θα συναντήσουμε και πλήρη υποστήριξη για το AMD True Audio. Έτσι, παρʼ όλο που αυτή η εκδοχή του Tonga είναι περιορισμένη σε αριθμό πόρων (αν και περιμένουμε μια πληρέστερη έκδοση), η Tonga δίνει στην Mainstream κατηγορία έξτρα χαρακτηριστικά που έως τώρα οι GCN 1.0 κάρτες αδυνατούσαν να δώσουν.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
- Tomb Raider (2013)
- Assassins Creed: Unity
First Person Shooter
- Crysis 3
- Bioshock Infinite
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Alien: Isolation
Racing
- Grid 2
- F1 2014
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven v4.0
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- Luxmark LuxBall Preset
- SystemCompute AMP Score
- CompuBench CL 1.1.3
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, 3DMark Firestrike, Unigine Heaven, Unigine Valley, 3DMark Vantage, Catzilla 720p, GPUPI 2.1, 3DMark SkyDiver, 3DMark IceStorm Extreme και HWBot Heaven.
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Δ = GPUTemp – RoomTemp
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
Game Info | |
Developer: | Crystal Dynamics Eidos Montreal |
Graphics Engine: | Crystal Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Η πασίγνωστη ηρωίδα μας Lara Croft μπαίνει σε νέες περιπέτειες. Αυτή τη φορά, η Lara ως μια νεαρή φοιτήτρια αρχαιολογίας, παγιδεύεται σε ένα άγνωστο νησί που κυριαρχούν το μυστήριο και οι αρχαίοι θεοί του. Η μόνη διέξοδος της Lara από το νησί είναι να κάνει κάτι που κανένας άλλος δεν κατάφερε στο παρελθόν: να λύσει το μυστήριο του θανάτου του θεού Himiko. Θα τα καταφέρει άραγε; Το remake του πασίγνωστου τίτλου ήρθε το 2013 από την Square Enix και αποτέλεσε το reboot μιας αρκετά επιτυχημένης adventure σειράς.
1680 x 1050
Από τις πρώτες δοκιμές, φαίνεται ξεκάθαρα το δείγμα γραφής πως παρά τα rebrands, η R9 380 δεν διαφοροποιείται σημαντικά από την R9 285 που είχαμε δει μερικούς μήνες νωρίτερα.
1920 x 1080
Στην mainstream Full HD ανάλυση αρχίζει και ξεκαθαρίζει το τοπίο, με τις R9 380 να μένουν σημαντικά πίσω σε σχέση με τις high-end GPUs. Η εκδοχή της Sapphire μένει ελάχιστα πίσω σε FPS σε σχέση με εκείνη της MSI, χωρίς ωστόσο οι διαφορές να είναι σημαντικές.
2560 x 1440
Η κατάσταση δεν αλλάζει στην 2Κ ανάλυση, με την R9 380 να δείχνει πως είναι σε θέση να διαχειριστεί mainstream τίτλους χωρίς πρόβλημα.
Bioshock Infinite
Game Info | |
Developer: | Irrational Games |
Graphics Engine: | Unreal Engine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Το BioShock Infinite είναι ένα first-person shooter και αποτελεί το τρίτο μέρος της σειράς BioShock. Η Irrational Games έβαλε τα δυνατά της ώστε το BioShock Infinite να είναι ένας από τους πιο δυνατούς τίτλους του 2013. Αν και δεν είναι μέρος της ιστορίας των προηγούμενων παιχνιδιών BioShock, σίγουρα διαθέτει παρόμοιο στυλ. Αυτή τη φορά ο Booker αναλαμβάνει μια ιδιαίτερη αποστολή, να μεταφέρει την όμορφη και αρκετά ιδιαίτερη και χαρισματική Elizabeth εκεί που του ζητήθηκε… Τι γίνεται όμως όταν η φαντασία μπλέκεται με την πραγματικότητα…;
1680 x 1050
Στο Bioshock Infinite παρατηρούμε πως οι Tonga GPUs βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με τις R9 380 και R9 285 να παρουσιάζουν παρεμφερείς επιδόσεις.
1920 x 1080
Ενδιαφέρον ο "πόλεμος" στην Full HD ανάλυση, με τις R9 380, 285, GTX 960 αλλά και την 270Χ να παραδίδουν παρόμοια αποτελέσματα. Εδώ θα μετρήσει ξεκάθαρα ποια GPU προσφέρει την καλύτερη τιμή, κάτι που προς το παρόν ευνοεί την R9 380 που προσφέρει 4GB μνήμης.
2560 x 1440
"Matched" οι επιδόσεις και στην 2K ανάλυση, με την R9 380 να συνεχίζει να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις σε αυτόν τον τίτλο.
Assassins Creed: Unity
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | AnvilNext |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Η νέα κυκλοφορία της Ubisoft φροντίζει να συνεχίσει την άκρως αυτή πετυχημένη σειρά τίτλων. Το Assassins Creed Unity μας μεταφέρει χρονολογικά πίσω στην εποχή της Γαλλικής Επανάστασης, με το Unity να διαδραματίζεται στους δρόμους του Μεσαιωνικού Παρισιού. Ο Αρνό καλείται να φέρει εις πέρας όλα τα συμβόλαια θανάτου αλλά και να εκτελέσει πολλές επιπλέον αποστολές , που θα βοηθήσουν την Abstergo να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες "γενετικές μνήμες".
1680 x 1050
Οι R9 380 έχουν ένα σαφές προβάδισμα σε αυτόν τον τίτλο, με την εκδοχή της Sapphire να υστερεί ελάχιστα σε επιδόσεις λόγω του χαμηλότερου χρονισμού στον πυρήνα της.
1920 x 1080
Στα όρια του playable βρίσκεται η R9 380, η οποία όμως προσφέρει οριακά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την GTX 960.
2560 x 1440
Η κατάσταση όμως αλλάζει στην 2Κ ανάλυση, με την R9 380 να μένει σημαντικά πιο πίσω και με χαμηλά framerates.
Crysis 3
Game Info | |
Developer: | Crytek Frankfurt/Crytek UK |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
24 χρόνια μετά τα γεγονότα του Crysis 2 η Νέα Υόρκη έχει μετατραπεί σε μια αγνώριστη πόλη, ή για την ακρίβεια μια απέραντη… ζούγκλα. Η προσωπικότητα και οι αναμνήσεις του Profet αποθηκεύονται στη Nanosuit, η οποία αφομοιώνει το σώμα Alcatraz και τις αναμνήσεις του, αντικαθιστώντας συνείδηση του… Έχοντας στο πλευρό του τον Psycho από το πρώτο Crysis καθώς και μια ομάδα επίλεκτων στρατιωτών με το Nanosuit, ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο ψάχνοντας για το Alpha Ceph, το απόλυτο ηγέτη των Ceph. Η Electronic Arts αυτή τη φορά έδωσε όσο το δυνατόν περισσότερη έμφαση στα γραφικά του Crysis 3 χτίζοντας μια αρκετά δυνατή μηχανή γραφικών, την Cry Engine 3.
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
Ο ανταγωνισμός συνεχίζει να παραμένει σταθερός, με τις R9 380 και GTX 960 να προσφέρουν παρόμοιες επιδόσεις σε όλο το φάσμα των αναλύσεων.
Metro: Last Light
Game Info | |
Developer: | 4A Games |
Graphics Engine: | 4A Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Το παιχνίδι είναι τοποθετημένο στην μετα-αποκαλυπτική Μόσχα, μέρος του σύμπαντος του μυθιστορήματος Metro 2033 και των sequel της, που γράφτηκε από τον Ρώσο συγγραφέα Dmitry ο Glukhovsky, αλλά δεν ακολουθεί την storyline από τα βιβλία. Έχοντας προ- ανακοινωθεί ως Metro 2034 , το παιχνίδι είναι η συνέχεια του _ Metro 2033, και παρόλο που ο Glukhovsky συνεργάστηκε με την 4A Games, αυτό δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο Metro 2034.
To Metro: Last Light λαμβάνει χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Metro 2033, μετά το κανονικό τέλος όπου ο Artyom αποφάσισε να προχωρήσει με την πυραυλική επίθεση ενάντια στις Dark One. Οι Rangers έχουν έκτοτε καταλάβει την στρατιωτική εγκατάσταση D6, ένα τεράστιο προπολεμικό καταφύγιο με μίλια των σηράγγων που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί πλήρως, με τον Artyom να είναι πλέον επίσημος Ranger. Μετά από ένα χρόνο, ο Artyom εξακολουθεί να είναι στοιχειωμένος από την εκτόξευση των πυραύλων που προκάλεσε την εξαφάνιση των "Σκοτεινών" ενώ εκείνοι αποζητούσαν μόνο την ειρήνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από εφιάλτες. Παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους, η φήμη της D6 έχει εξαπλωθεί γύρω από το μετρό, με τις φήμες ότι το καταφύγιο μπορεί να περιέχει αρκετές προμήθειες για να διατηρήσει το Metro επ 'αόριστον. Οι εντάσεις αυξάνονται καθώς οι αντίπαλες παρατάξεις ετοιμάζονται για πόλεμο με την ελπίδα να αδράξουν την αποθήκη και το περιεχόμενό της για τον εαυτό τους.
To Metro: Last Light λαμβάνει χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Metro 2033, μετά το κανονικό τέλος όπου ο Artyom αποφάσισε να προχωρήσει με την πυραυλική επίθεση ενάντια στις Dark One. Οι Rangers έχουν έκτοτε καταλάβει την στρατιωτική εγκατάσταση D6, ένα τεράστιο προπολεμικό καταφύγιο με μίλια των σηράγγων που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί πλήρως, με τον Artyom να είναι πλέον επίσημος Ranger. Μετά από ένα χρόνο, ο Artyom εξακολουθεί να είναι στοιχειωμένος από την εκτόξευση των πυραύλων που προκάλεσε την εξαφάνιση των "Σκοτεινών" ενώ εκείνοι αποζητούσαν μόνο την ειρήνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από εφιάλτες. Παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους, η φήμη της D6 έχει εξαπλωθεί γύρω από το μετρό, με τις φήμες ότι το καταφύγιο μπορεί να περιέχει αρκετές προμήθειες για να διατηρήσει το Metro επ 'αόριστον. Οι εντάσεις αυξάνονται καθώς οι αντίπαλες παρατάξεις ετοιμάζονται για πόλεμο με την ελπίδα να αδράξουν την αποθήκη και το περιεχόμενό της για τον εαυτό τους.
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
Σίγα - σιγά έχουμε παρατηρήσει το μοτίβο που διαγράφεται, με τις R9 380 να προσφέρουν παρόμοιες επιδόσεις σε σχέση με τις GTX 960, με την κατάταξη να αλλάζει αναλόγως την μηχανή γραφικών του εκάστοτε τίτλου.
F1 2014
Game Info | |
Developer: | Codemasters Racing |
Graphics Engine: | Ego Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
F1 2014 - ακόμα ένας επιτυχημένος τίτλος της Codemasters. Αφού η εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με τους υπεύθυνους του Formula 1 World Championship, πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο παιχνίδι σχετικά με το κορυφαίο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλοι οι οδηγοί είναι εδώ - 11 ομάδες, 22 πιλότοι. 19 διαθέσιμες πίστες, in-game αλλαγή από μέρα σε νύχτα. Αναβαθμισμένο multiplayer mode με υποστήριξη έως 16 παιχτών και δυνατότητα split screen για "κόντρες" δύο ατόμων. Ρεαλιστικές συνθήκες αγώνα, safety car σε περίπτωση ατυχήματος και δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης του μονοθέσιου για να επιτύχετε καλύτερους χρόνους.
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
Το F1 2014 είναι ένας "εύκολος" τίτλος για τις περισσότερες κάρτες γραφικών της αγοράς, καθώς παρατηρούμε πως ακόμα και οι mainstream GPUs δεν έχουν πρόβλημα να περάσουν τα 100 FPS που μπορούν να θεωρηθούν υπέρ- αρκετά για gaming.
Grid 2
Game Info | |
Developer: | Codemasters |
Graphics Engine: | EGO 3.0 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Ο τίτλος που έβαλε την Codemasters πίσω στους μεγαλύτερους publishers, ήρθε η ώρα να λάβει και συνέχεια. Έχοντας μια από τις πιο επιτυχημένες racing engines, την EGO στην version 3.0, ένα από τα πιο επιτυχημένα racing simulators σας καλεί να γίνετε από ένας τυπικός οδηγός, σε έναν επαγγελματία πρωταθλητή, για να το καταφέρετε όμως αυτό θα πρέπει να περάσετε από όλα τα στάδια των αγώνων!
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
Με σημαντικά θέματα optimization εμφανίζονται οι AMD GPUs σε αυτόν τον τίτλο.
Far Cry 4
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia Engine 2 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Ένα από τα πιο επιτυχημένα open world FPS επιστρέφει. Αυτήν την φορά, το Far Cry αφήνει τα εξωτικά νησιά για να καταλήξει στις παρυφές των Ιμαλαΐων. Εκεί, ο Ajay Ghale θα αναλάβει να οδηγήσει στην απελευθέρωση των Kyrati και την εξόντωση του συστήματος και του αδίστακτου βασιλιά της, Pagan Min.
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
To Far Cry 4 από την άλλη αποδίδει καλύτερα στις AMD GPUs, με τις R9 380 να αποδίδουν ικανοποιητικά σε όλο το φάσμα των επιδόσεων.
Call of Duty: Advanced Warfare
Game Info | |
Developer: | Activision |
Graphics Engine: | In-House |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Μια ματιά στο μέλλον της Άμυνας. Το Call of Duty Advanced Warfare μας μεταφέρει στο 2050, και την ιστορία του στρατιώτη Jack Mitchell, ο οποίος μετά τον θάνατο του συμπολεμιστή και φίλου του αλλάζει ζωή και αναλαμβάνει καθήκοντα στην Atlas Corporation ως ιδιωτικός στρατιώτης. Ο Jonathan Irons, ο ιδιοκτήτης της Atlas, ενώ φαίνεται να έχει καλές προθέσεις, τελικά δεν αρκούν για να πείσουν τον Jack, ο οποίος καλείται να αποτρέψει την κυριαρχία της εταιρίας σε ολόκληρο τον πλανήτη!
1680 x 1050
1920 x 1080
Τα δεδομένα επανέρχονται στα φυσιολογικά τους επίπεδα, με την R9 390X να υστερεί ελαφρώς σε σχέση με την GTX 980.
2560 x 1440
Πίσω από τις GTX 960 αλλά συνολικά ικανοποιητικές επιδόσεις μπορούν να προσφέρουν οι R9 380 στο Call of Duty: Advanced Warfare.
Alien: Isolation
Game Info | |
Developer: | Sega |
Graphics Engine: | In-house |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Στο μακρινό 2137, οι αποικίες έχουν επεκταθεί και πέρα από τον πλανήτη γη. Η Amanda αναζητά πληροφορίες για την εξαφάνιση της μητέρας της και μεταβαίνει στον διαστημικό σταθμό Sevastopol για να βρει τον καταγραφέα πτήσης του χαμένου Nostromo, όμως εκεί θα συνειδητοποιήσει πως ο σταθμός δεν κατοικείται μόνο από ανθρώπους, αλλά και από το Alien που έχει εξολοθρεύσει ένα μεγάλο μέρος του πληρώματος. Θα τα καταφέρει ή θα παγιδευτεί και εκείνη;
1680 x 1050
1920 x 1080
2560 x 1440
Ο τελευταίος τίτλος των δοκιμών μας φαίνεται πως ευνοεί τις nVidia GPUs, κάτι όμως που ανατρέπεται στην ανάλυση των 2Κ.
Benchmarks
Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαφορές στις επιδόσεις των καρτών γραφικών, ελέω φυσικά driver updates, πάντα θα ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά και στα σκορ που έδωσε μια GPU στα πιο γνωστά 3D Benchmarks. Ίσως κατʼ αυτόν τον τρόπο να βοηθιόμαστε όλοι μας περισσότερο ώστε να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε που στέκεται η συγκεκριμένη κάρτα πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα αποτελέσματα που μας έδωσε η Sapphire ITX Compact R9 380 είναι τα εξής:
Unigine Valley, Unigine Heaven, CatZilla
3D Mark 11, Vantage, Firestrike, SkyDiver
Τα συνθετικά benchmarks επιβεβαιώνουν την κατάσταση που παρουσιάσαμε και στις δοκιμές των παιχνιδιών, με τις R9 380 να βρίσκονται στο ίδιο βεληνεκές επιδόσεων με αυτές των R9 285 καθώς και των GTX 960. Ενδεικτικά όπως παρουσιάζουμε στην παρακάτω κατάταξη, οι προαναφερθείσες GPUs έχουν αρκετά μικρή διαφορά στην απόδοση τους.
Όσον αφορά την εκδοχή της ITX Compact R9 380, παρατηρούμε πως δεν στερείται σε επιδόσεις, αποτελέσμα αναμενόμενο καθότι δεν υπολείπεται σε χρονισμούς σε σχέση με τις υπόλοιπες R9 380.
Φυσικά θα αναφερθούμε και λίγο στις GPGPU επιδόσεις της συγκεκριμένης κάρτας. Δεδομένου πως πλέον ολοένα και περισσότερες εφαρμογές που εκμεταλλεύονται την επιτάχυνση υπολογισμών μέσω της GPU κάνουν την εμφάνιση τους, θα εξετάζουμε και τις δυνατότητες των καρτών σε αυτόν τον τομέα.
Luxmark v2.0: LuxBall
Το LuxMark είναι ένα free benchmark το οποίο χρησιμοποιεί τις GPGPU δυνατότητες ενός επεξεργαστή γραφικών κάνοντας χρήση του OpenCL, για να κατασκευάσει 3 εικόνες μέσω υπολογισμών. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι αρκετά ιδιαίτεροι, καθώς περιλαμβάνουν στοιχεία όπως Ray Tracing και Depth of Field. Τα αποτελέσματα εκφράζονται σε Samples per Second.
SystemCompute C++ AMP
GPU Pi 2.1
CompuBench CL 1.5.6
Το General perpose GPU performance της R9 380 βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα, κάτι που πλέον πρέπει να θεωρούμε δεδομένο στις AMD GPUs. Έτσι, όσον αφορά το computational performance η R9 380 επιτυγχάνει καλύτερες επιδόσεις έναντι του μεγάλου της ανταγωνιστή, της GTX 960.
Είναι γνωστό πλέον πως οι περισσότερες κάρτες γραφικών της AMD έχουν και overclocking potential, γιʼ αυτό το λόγο εκκινήσαμε τα απαραίτητα εργαλεία για τον σκοπό και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς και τις δοκιμές. Προτού επεκταθούμε στην ανάλυση, έχω να κάνω την εξής δήλωση: Το o/c στις mainstream κάρτες γραφικών είναι κάτι παραπάνω από μια εύκολη διαδικασία! And on that bombshell, θα εξηγήσουμε το γιατί.
MSI Afterburner
Οι πιο απλοί software-based τρόποι Overclocking είναι οι εξής δυο: Είτε με την χρήση του AMD Overdrive από το Catalyst Control Center, είτε με την χρήση ενός «εξωτερικού» προγράμματος, όπως το MSI Afterburner.
Κάθε ένας από αυτούς τους τρόπους έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Όσον αφορά το Overdrive, θεωρώ πως είναι ένα πολύ εύκολο panel στην χρήση του, με τα 3 βασικά πράγματα που μπορείτε να μεταβάλετε όχι μόνο χωρίς φόβο, αλλά και με τις ευλογίες της AMD. Μιλάμε φυσικά για τους χρονισμούς του πυρήνα και των μνημών, καθώς και για την ενέργεια της κάρτας (Board Power), και όλα αυτά με την χρήση 3 sliders με σαφή εύρη. Τα ανώτατα επιτρεπτά όρια είναι τα 1700 MHz για τον πυρήνα, 2000 MHz για τις μνήμες για την συγκεκριμένη κάρτα. Μπορείτε σαφώς να πάτε και πιο κάτω από τους default χρονισμούς (underclocking), αλλά εμείς επιλέγουμε τον δρόμο –όπως πάντα - προς τα πάνω. Όλα αυτά συνοδεύονται από μερικά gauges τα οποία μας δείχνουν real time πληροφορίες για την κατάσταση της κάρτας.
Υπάρχει όμως και μια ακόμα παράμετρος, και αυτό είναι το Overclocking με βάση την μέγιστη επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, μπορείτε να θέσετε την ανώτερη θερμοκρασία όπου είστε ικανοποιημένοι να λειτουργεί η κάρτα σας, παράλληλα με τον άξονα του board power που επιτρέπει ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση. Long story short - εάν τα θέσετε όλα στο μέγιστο κατά πάσα πιθανότητα θα αποτύχετε άμεσα - γι' αυτό χρειάζεται προσοχή και σύνεση στην επιλογή των ρυθμίσεων.
Έπειτα από μερικές δοκιμές, καταφέραμε και ανεβήκαμε ελαφρώς παραπάνω από τα 980MHz στα 1090 MHz για τον πυρήνα και τα 1596 MHz για τις μνήμες, overclocking αρκετά ικανοποιητικό για τις δυνατότητες της κάρτας, αλλά όχι τόσο high-clocks όσο θα επιθυμούσαμε από έναν νέο και βελτιωμένο πυρήνα από πλευράς AMD.
Τα αποτελέσματα που λάβαμε είναι τα παρακάτω:
Συνολικά: Όπως σε όλες τις περιπτώσεις, έτσι και εδώ το overclocking προσφέρει ένα δωρεάν κέρδος χωρίς πολλές επιπτώσεις, όμως το "παράθυρο" για τα παραπάνω MHz είναι αρκετά μικρό, όσον αφορά τον πυρήνα. Παρ' όλα αυτά αυτές οι μικρές βελτιώσεις μπόρεσαν να μας προσφέρουν μερικά FPS παραπάνω στους τίτλους των δοκιμών, κέρδη που ξεκινούν από το ελάχιστο των 4 FPS έως και τα 10, αναλόγως με τον τίτλο φυσικά.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Η Sapphire ITX Compact R9 380 έχει ένα δυσκολότερο έργο να εκτελέσει, δεδομένου ότι ο Antigua πυρήνας χρησιμοποιείται σε κάρτες με "παραδοσιακό" μέγεθος. Έτσι το μικρότερο μέγεθος της ψύκτρας καλείται να ανταποκριθεί στο μεσαίας τάξης μεγέθους TDP που παράγει ο πυρήνας, οπότε ας δούμε πόσο καλά τα καταφέρνει στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι θερμικές επιδόσεις της Sapphire ITX Compact R9 380 φαίνονται ικανοποιητικές για ένα τυπικό gaming scenario, με την μέγιστη θερμοκρασία να αγγίζει τους 79 βαθμούς Κελσίου κάτω από έντονο load. Θερμοκρασία η οποία δεν είναι απαγορευτική για τις επιδόσεις της, αγγίζει όμως υψηλότερα από τα συνηθισμένα επίπεδα λόγω του μικρότερου μεγέθους. Έτσι, καλό θα ήταν η συγκεκριμένη κάρτα να διαθέτει και μια ικανοποιητική εισαγωγή αέρα που θα την βοηθήσει να διατηρηθεί σε αυτά τα επίπεδα.
Ο ανεμιστήρας της Sapphire ITX Compact R9 380 λειτουργεί καθ' όλη την διάρκεια της λειτουργίας της και δεν απενεργοποιείται σε χαμηλό φορτίο. Παρ' όλα αυτά, λειτουργεί στο 19% PWM πράγμα που σημαίνει ότι παράγει χαμηλό θόρυβο. Στο υψηλό φορτίο από την άλλη, ο ανεμιστήρας ανέβηκε μέχρι και το 52% PWM ώστε να ψύξει την ψύκτρα καλύτερα και να την διατηρήσει στα επίπεδα των 79 βαθμών που αναφέραμε παραπάνω, σε αυτό το σημείο όμως είναι σίγουρα διακριτός ο θόρυβος που παράγει, δεν θα τον λέγαμε όμως ενοχλητικό.
Κλείνοντας με την αξιολόγηση της σημερινής μας GPU, αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο ενεργειακό φορτίο που παράγει η R9 380. Είδαμε πως η συγκεκριμένη GPU παραδίδει παρόμοια αποτελέσματα με την R9 285 καθώς και την GTX 960, όμως ποια το κάνει καλύτερα από άποψης ενέργειας; Ώρα να μας διαφωτίσουν τα παρακάτω νούμερα.
Για τον λόγο αυτό, τοποθετήσαμε ένα Watt-o-meter την πρίζα από την οποία τροφοδοτούνταν το σύστημα δοκιμής μας, και αρχίσαμε τις μετρήσεις σε ρεαλιστικά Gaming σενάρια.
Την αρχή θα κάνουμε με τα απόλυτα νούμερα. Παίρνοντας μετρήσεις από 6 κορυφαίους τίτλους, κοιτάξαμε ποια ήταν η Peak κατανάλωση που σημείωσε το σύστημά μας.
Έπειτα, ξανατρέξαμε τα ίδια παιχνίδια χρησιμοποιώντας τις Overclocking ρυθμίσεις που σας περιγράψαμε σε προηγούμενη σελίδα. Έτσι, έχουμε μια άμεση αντιπαραβολή όσον αφορά τις επιπτώσεις που φέρει το Overclocking στην συνολική κατανάλωση του συστήματος. Τέλος, προσδιορίσαμε έναν μέσο όρο κατανάλωσης, από τον οποίο υπολογίσαμε το 90% το οποίο αντιστοιχεί στην πραγματική κατανάλωση του συστήματος, λόγω του efficiency του Cooler Master V1200 τροφοδοτικού των δοκιμών μας.
Έχοντας σε άμεση αντιπαράθεση την R9 285 που είδαμε μερικούς μήνες νωρίτερα, παρατηρούμε πως τα δεδομένα είναι σχεδόν αμετάβλητα - πράγμα άλλωστε λογικό εφόσον ο πυρήνας είναι ακριβώς ο ίδιος με ελάχιστα διαφορετικούς χρονισμούς. Έτσι, σε πρώτη ανάγνωση παρατηρούμε την ξεκάθαρη υπεροχή στο θέμα της κατανάλωσης που παρουσιάζει η GTX 960 έναντι της R9 380 όπου παρατηρούμε και μια διαφορά της τάξης των 50 Watts, σημειώνοντας ότι οι επιδόσεις των GPUs είναι παρεμφερείς.
Έχοντας μια ξεκάθαρη αναλογία Watt per FPS όπου επικρατεί η λογική "Less is better", η GTX 960 εμφανίζει ένα εξαιρετικό index - με το 5,01 να είναι ένα πολύ καλό σκορ - και δείτε με τι διαφορά καταφέρνει και το κάνει σε σχέση με την R9 380.
Ως εκ τούτου, το Index παραμένει σχεδόν αμετάβλητο για τον Tonga πυρήνα και την διαφορά να παραμένει στις 1.3 ποσοστιαίες μονάδες.
Ήρθε η ώρα να κλείσουμε το παρόν review με τις τελικές μας εντυπώσεις για την Sapphire ITX Compact R9 380, μία κάρτα "ειδικού σκοπού" καθώς προορίζεται για SFF (Small Form Factor) συστήματα, που όμως καταφέρνει να εντυπωσιάσει καθώς δεν στερείται σε επιδόσεις παρά το μικρό της form factor.
Στην θέση του πυρήνα της ITX Compact R9 380 συναντάμε για μια περίπτωση την R9 380 με τον πυρήνα Antigua (πρώην Tonga). Ο πυρήνας να προσφέρει σε σχέση με αυτόν που είδαμε στις R9 285 όπου και έκανε την πρώτη του εμφάνιση. Έτσι, σημειώνουμε πως πρόκειται για έναν πυρήνα που διατηρεί τον mainstream χαρακτήρα από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του. Οι επιδόσεις του εστιάζονται καθαρά στην Full HD ανάλυση αλλά τα καταφέρνει αρκετά καλά και στην ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση των 2K. Έτσι σημειώνουμε πως η αρχιτεκτονική του και η φιλοσοφία του προσπαθούν να παρουσιάσουν το βέλτιστο δυνατό που μπορεί να προσφέρει η AMD στην αναλογία Απόδοσης / Τιμής. Συνεπώς, η R9 380 δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια R9 285 σε νέο... περιτύλιγμα, που προσπαθεί να δελεάσει τους αγοραστές που βρίσκονται στο sweet spot της αγοράς και ψάχνουν μια GPU που να μην ξεπερνάει τα 250-300 ευρώ, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις για την πλειοψηφία των mainstream τίτλων.
Από την μεριά της υλοποίησης της Sapphire, η περίπτωση της ITX Compact R9 380 μας κέρδισε αρκετά. Και αυτό διότι μπορεί μεν να έχει τις διαστάσεις μιας αρκετά μικρότερης GPU, όμως η Compact φροντίζει να παραδίδει αρκετά παρόμοια αποτελέσματα σε σχέση με τις υπόλοιπες "πλήρεις" υλοποιήσεις! Με αυτές τις διαστάσεις, "ανοίγει ο δρόμος" για οποιοδήποτε σύστημα μπορούμε να σκεφτούμε, από ένα "συμπυκνωμένο" φορητό LAN party σύστημα, ή ένα "console Killer" HTPC! Η ITX Compact R9 380 μετουσιώνει τις μικρές διαστάσεις σε Full HD επιδόσεις που δεν θα απογοητεύσουν, έστω και αν οι δυνατότητες για overclocking και συνεπώς για δωρεάν επιπλέον επιδόσεις είναι σχετικά περιορισμένες. Με τιμή που ξεκινά από τα 230? η ITX Compact R9 380 είναι μια από τις καλύτερες mITX επιλογές σε αυτήν την τιμολογιακή κλίμακα!