ASUS Radeon R7 370 Strix Review: Targeting the budget gamer
Στον χώρο των mainstream GPUs τα πράγματα αναμένεται να αλλάξουν δραματικά, και αρκετά σύντομα με τον ερχομό τόσο των Polaris από την AMD όσο και της 10ης γενιάς καρτών γραφικών εκ μέρους της nVidia. Έως τότε όμως, τα 28nm θα συνεχίσουν να υπάρχουν για λίγο καιρό στην αγορά, και δεν θα πρέπει να αμελούμε τις λύσεις που προσφέρονται στην entry level και mainstream κατηγορία, ειδικά αν οι λύσεις αυτές έχουν μια λογική ανταπόκριση στην τιμή την οποία προσφέρονται.
Στον χώρο των mainstream GPUs τα πράγματα αναμένεται να αλλάξουν δραματικά, και αρκετά σύντομα με τον ερχομό τόσο των Polaris από την AMD όσο και της 10ης γενιάς καρτών γραφικών εκ μέρους της nVidia. Έως τότε όμως, τα 28nm θα συνεχίσουν να υπάρχουν για λίγο καιρό στην αγορά, και δεν θα πρέπει να αμελούμε τις λύσεις που προσφέρονται στην entry level και mainstream κατηγορία, ειδικά αν οι λύσεις αυτές έχουν μια λογική ανταπόκριση στην τιμή την οποία προσφέρονται.
Μετά το πέρασμα της ASUS Radeon R7 370 Strix , η ίδια εταιρία θέλησε να δώσει και την αντίστοιχη εκδοχή, αυτή τη φορά από το "στρατόπεδο" της AMD, με την Radeon R7 370 Strix.
Η συσκευασία της ASUS Radeon R7 370 Strix. τονίζει τα κύρια χαρακτηριστικά της κάρτας - που θα αναλύσουμε στην συνέχεια, ενώ πλην της κύριας μονάδας, τα συνοδευτικά της περιορίζονται στο quick installation guide καθώς και το DVD με τους drivers & utilities, μαζί με ένα συμπληρωματικό διακοσμητικό αυτοκόλλητο με το λογότυπο Strix, καθώς και ένα CrossFire bridge.
Οπότε, ας ξεκινήσουμε την περιήγησή μας υλοποίηση της ASUS.
H Radeon R7 370 Strix δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια custom υλοποίηση της εταιρίας, με την κάρτα να χρησιμοποιεί τον Trinidad πυρήνα των 28nm. Εκεί που δίνει έμφαση η ASUS είναι στην αυξημένη ποιότητα κατασκευής, τους υψηλότερους χρονισμούς καθώς και ένα αποτελεσματικό σύστημα ψύξης το οποίο θα φροντίσει να κρατήσει την Radeon R7 370 Strix όσο πιο δροσερή και αθόρυβη γίνεται κατά το έντονο gaming.
Ως ένα Strix προϊόν, η κάρτα δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερη αναφορά στην gaming σειρά της ASUS με την εμφάνιση της - με τα κόκκινα stickers τα οποία την διακοσμούν να κάνουν την κάρτα να έχει μια "επιθετική" εμφάνιση, όπως το βλέμμα της κουκουβάγιας.
Επειδή όμως η εμφάνιση της δεν είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, περνάμε στις λεπτομέρειες. Το μέγεθος της Radeon R7 370 Strix είναι αρκετά "compact", παρά τον custom χαρακτήρα της. Έτσι, αυτή η υλοποίηση της ASUS ανέρχεται στα 21.4 εκατοστά σε μήκος, 12.5 σε ύψος και 4.2 εκατοστά σε πλάτος, καταλαμβάνοντας έτσι 2 PCI slots, με τις απαιτούμενες τροφοδοσίες να είναι μόλις 1 x 6-pin PCI Express.
]
Το σύστημα ψύξης της κάρτας είναι και ένα από τα δυνατά της σημεία. Για αρχή, μιλάμε για ένα ανοιχτού τύπου σύστημα ψύξης, με το πλαστικό κάλυμμα να μην εφάπτεται με το PCB της κάρτας. Η πρώτη έμφαση δόθηκε στους 2 ανεμιστήρες, διαμέτρου 7,5 εκατοστών, οι οποίοι με τον dual-wing blade σχεδιασμό τους υπόσχονται υψηλή στατική πίεση - και κατά συνέπεια αποτελεσματικότερη ψύξη - κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα τον παραγόμενο θόρυβο. Επιπλέον, όταν η κάρτα βρίσκεται σε χαμηλό φορτίο τότε οι ανεμιστήρες θα παραμείνουν απενεργοποιημένοι - διατηρώντας την πρακτικά αθόρυβη.
Η επαφή του συστήματος ψύξης επιτυγχάνεται μέσω των 2 heatpipes των 8mm τα οποία έρχονται σε άμεση επαφή με τον πυρήνα της κάρτας και διώχνουν την θερμότητα στα πτερύγια της μεγάλης ψύκτρας αλουμινίου, που ξεπερνά σε διαστάσεις το PCB της κάρτας.
Στο 5 φάσεων σύστημα τροφοδοσίας της κάρτας, η ASUS επέλεξε τα Super Alloy Power II υλικά, με τους solid πυκνωτές και τα υψηλής ποιότητας chokes να εγγυώνται υψηλή αποτελεσματικότητα στην κατανάλωση ενέργειας, χαμηλά επίπεδα παραγωγής "coil whine" και buzzing κατά την λειτουργία της καθώς και χαμηλή παραγωγή θερμότητας.
Πέρα από τα υψηλής ποιότητας υλικά καθώς και τον Trinidad πυρήνα που δεσπόζει στο κέντρο, θα συναντήσουμε 8 memory ICs των 512MB έκαστο, δίνοντας ένα σύνολο στα 4096MB διαθέσιμης VRAM, ή αλλιώς 4GB . Ο κατασκευαστής αυτήν την φορά είναι η Hynnix ενώ το part number τους είναι το H5GC4H24AJR, ακολουθούν το GDDR5 πρότυπο και μπορούν να προσφέρουν bandwidth μέχρι τα 28GB/s μέσω του 256-bit wide bus, ενώ έχουν τάση λειτουργίας στο 1.5V. Τέλος, το rating τους είναι στα 7Gbps και σε αυτήν την υλοποίηση είναι χρονισμένα στα 1400 MHz (5600 MHz effective).
Όσον αφορά τις συχνότητες του πυρήνα, μέσω της συνοδευτικής gaming booster εφαρμογής έχετε την δυνατότητα για επιλογή 2 προφίλ χρονισμών, OC και Gaming, με τα ρολόγια να ανέρχονται στα εξής:
OC Mode: 1070 MHz
Gaming Mode: 1050 MHz
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι ανέρχονται στις 4, δίνοντας μας πλήρη δυνατότητα για Eyefinity. Οι παρεχόμενες θύρες είναι οι εξής:
2 x DVI, max 2560 x 1600 @60 Hz
1 x HDMI 1.4a max 3840x2160 @30 Hz
1 x DisplayPort 1.2, max 4096x2160 @60 Hz
Θα κλείσουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της ASUS Strix GTX 950 που θα σας λύσει τυχόν απορίες. Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του πυρήνα GM 200 και ύστερα θα καταπιαστούμε με τις επιδόσεις της!
Έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του 2012. Τρία ολόκληρα χρόνια μετά θα τον συναντήσουμε και πάλι μπροστά μας. Μιλάμε για τον πυρήνα Pitcairn, που πλέον μετονομάζεται σε Trinidad και στην συγκεκριμένη περίπτωση της R7 370 τον συναντήσαμε στην HD 7850. Για αρχή, ας συγκρίνουμε τις διαφορές αυτών των 2 GPUs.
Όσον αφορά την R9 370, δεν αποτελεί παρά ένα rebranding της παλαιότερης 7850 με τον πυρήνα Pitcairn. Όπως είναι αναμενόμενο, και αυτή η σειρά κάνει χρήση της αρχιτεκτονικής GCN (Graphics Core Next) που εισήχθη για πρώτη φορά στην σειρά HD 7000. Η αρχιτεκτονική αυτή σχεδιάστηκε με στόχο ακόμα περισσότερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με τις προηγούμενες αρχιτεκτονικές VLIW4 και 5 καθώς δεν απαιτείται παραλληλισμός σε επίπεδο εντολών. Η L2 cache που προσφέρεται στον πυρήνα ανέρχεται στα 512KB. Εντός ενός GCN Compute Unit ενσωματώνονται 4 x 16 SIMD μονάδες, δίνοντάς μας ένα τελικό αποτέλεσμα των 64 stream processors ανά GCN compute unit. Η διαφορά ανάμεσα στις 300-series GPUs έγκειται πρωτίστως στον αριθμό των GCN μονάδων τους όπως επίσης και στους χρονισμούς των πυρήνων τους, δίνοντας στην AMD το πλεονέκτημα να μεταβάλλει όπως επιθυμεί το thermal threshold της κάθε κάρτας.
Τα texture units φτάνουν τα 64 και τα ROPs τα 32, ενώ όσον αφορά την απόδοση της κάρτας, έχουμε μέγιστα θεωρητικά των 2,00 TFLOPS double precision floating point, με το pixel fillrate να αγγίζει τα 31.2 GPixel/s και το texture fillrate τα 62.4 GTexel ανά δευτερόλεπτο, αριθμοί που για να επιτευχθούν ο πυρήνας χρονίζεται στα 975 MHz. Η κάρτα θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της 2x 6pin PCI-e ενώ η κατανάλωσή της υπολογίζεται στα 180W.
Επιπλέον, ενσωματώνονται όλα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο υποσύστημα γραφικών. Όπως και στις Radeon HD 7x00 που παρουσιάστηκαν σχεδόν 3 χρόνια νωρίτερα, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο νέος PCI Express 3.0 δίαυλος σε πλήρη λειτουργία 16 lanes. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείτε εάν δεν υποστηρίζεται από το σύστημα σας, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η κάρτα θα λειτουργήσει πλήρως στην προηγούμενη έκδοση 2.0. Προς το παρόν δεν έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα bottleneck από το PCI-E gen 2.0, οπότε μια τέτοια μετάβαση δεν θα έχει καμία επίπτωση στις επιδόσεις της κάρτας.
Επίσης, παρόλο που πλέον είναι γνωστό πως η μικρότερη λιθογραφική μέθοδος των 28nm έχει φέρει σημαντική πτώση στην κατανάλωση, η AMD εισήγαγε μια νέα τεχνολογία, το AMD ZeroCore Power, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η πτώση της κατανάλωσης της κάρτας σε κάτι λιγότερο από 3 watts όταν ανιχνευθεί πως δεν χρησιμοποιείται μετά από αρκετή ώρα.
Η σύνδεση πολλαπλών οθονών δεν αποτέλεσε ποτέ πονοκέφαλος για τους χρήστες Radeon HD GPUs, καθώς περιλαμβάνεται το Eyefinity στην αναβαθμισμένη του έκδοση 2.0, προσφέροντάς μας την δυνατότητα οδήγησης έως και 6 οθονών ταυτόχρονα. Τέλος, η home theater εμπειρία είναι πλέον στάνταρ στις σύγχρονες GPU, έτσι και εδώ περιλαμβάνονται τα εξής: τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Κλείνοντας, θα σημειώσουμε πως η R7 370 υποστηρίζει εγγενώς τα Direct X 12, Vulcan και Mantle APIs, όπως όλες οι 300-series GPUs, αλλά απουσιάζει η υποστήριξη για AMD Freesync καθώς και True Audio.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Σημείωση: Όλες οι κάρτες δοκιμάζονται με τον αντίστοιχο driver της περιόδου του review. Τυχόν διαφορές από τις επιδόσεις θα πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψην, αλλά καθώς δεν υπάρχει τρόπος εμφάνισης των βέλτιστων αποτελεσμάτων δεν αλλοιώνουμε τα αποτελέσματα που έχουμε λάβει.
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
First Person Shooter
Racing
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
1680 x 1050
Ξεκινάμε με τις πρώτες μας μετρήσεις. Στην αρχική μας ανάλυση για τις entry level και mainstream κάρτες, η GTX 950 φαίνεται πως μπαίνει τοποθετείται ανάμεσα στις R9 380, με την απόσταση από τον ουσιαστικό της αντίπαλο, την R9 370, να είναι ξεκάθαρη.
1920 x 1080
Ξεκινώντας με τις gaming δοκιμές μας, παρατηρούμε πως η R7 370 τοποθετείται στις χαμηλότερες θέσεις, έχοντας ως κύριους ανταγωνιστές την παλαιότερη R9 270X καθώς και την GTX 750 Ti. Οι επιδόσεις δεν είναι άσχημες, αλλά σίγουρα υπολείπονται του -σκληρού- ανταγωνισμού.
Bioshock Infinite
1680 x 1050
Στο Bioshock Infinite παρατηρούμε πως οι επιδόσεις της R7 370 συνεχίζουν να βρίσκονται στην χαμηλότερη κατηγορία. Οι επιδόσεις στα 1680x1050 είναι ικανοποιητικές, με την Full HD ανάλυση να δείχνει την σαφή διαφορά που έχει από τις πιο ακριβές GPUs.
1920 x 1080
Κάτι που επιβεβαιώνεται και στην Full HD ανάλυση, με την GTX 950 να βρίσκεται μια σκάλα πιο κάτω από GTX 960 και R9 380, αλλά προσφέρει ανώτερη απόδοση από την R7 370.
Assassins Creed: Unity
Στον χώρο των mainstream GPUs τα πράγματα αναμένεται να αλλάξουν δραματικά, και αρκετά σύντομα με τον ερχομό τόσο των Polaris από την AMD όσο και της 10ης γενιάς καρτών γραφικών εκ μέρους της nVidia. Έως τότε όμως, τα 28nm θα συνεχίσουν να υπάρχουν για λίγο καιρό στην αγορά, και δεν θα πρέπει να αμελούμε τις λύσεις που προσφέρονται στην entry level και mainstream κατηγορία, ειδικά αν οι λύσεις αυτές έχουν μια λογική ανταπόκριση στην τιμή την οποία προσφέρονται.
Μετά το πέρασμα της ASUS Radeon R7 370 Strix , η ίδια εταιρία θέλησε να δώσει και την αντίστοιχη εκδοχή, αυτή τη φορά από το "στρατόπεδο" της AMD, με την Radeon R7 370 Strix.
Η συσκευασία της ASUS Radeon R7 370 Strix. τονίζει τα κύρια χαρακτηριστικά της κάρτας - που θα αναλύσουμε στην συνέχεια, ενώ πλην της κύριας μονάδας, τα συνοδευτικά της περιορίζονται στο quick installation guide καθώς και το DVD με τους drivers & utilities, μαζί με ένα συμπληρωματικό διακοσμητικό αυτοκόλλητο με το λογότυπο Strix, καθώς και ένα CrossFire bridge.
Οπότε, ας ξεκινήσουμε την περιήγησή μας υλοποίηση της ASUS.
H Radeon R7 370 Strix δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια custom υλοποίηση της εταιρίας, με την κάρτα να χρησιμοποιεί τον Trinidad πυρήνα των 28nm. Εκεί που δίνει έμφαση η ASUS είναι στην αυξημένη ποιότητα κατασκευής, τους υψηλότερους χρονισμούς καθώς και ένα αποτελεσματικό σύστημα ψύξης το οποίο θα φροντίσει να κρατήσει την Radeon R7 370 Strix όσο πιο δροσερή και αθόρυβη γίνεται κατά το έντονο gaming.
Ως ένα Strix προϊόν, η κάρτα δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερη αναφορά στην gaming σειρά της ASUS με την εμφάνιση της - με τα κόκκινα stickers τα οποία την διακοσμούν να κάνουν την κάρτα να έχει μια "επιθετική" εμφάνιση, όπως το βλέμμα της κουκουβάγιας.
Επειδή όμως η εμφάνιση της δεν είναι το κύριο χαρακτηριστικό της, περνάμε στις λεπτομέρειες. Το μέγεθος της Radeon R7 370 Strix είναι αρκετά "compact", παρά τον custom χαρακτήρα της. Έτσι, αυτή η υλοποίηση της ASUS ανέρχεται στα 21.4 εκατοστά σε μήκος, 12.5 σε ύψος και 4.2 εκατοστά σε πλάτος, καταλαμβάνοντας έτσι 2 PCI slots, με τις απαιτούμενες τροφοδοσίες να είναι μόλις 1 x 6-pin PCI Express.
Το σύστημα ψύξης της κάρτας είναι και ένα από τα δυνατά της σημεία. Για αρχή, μιλάμε για ένα ανοιχτού τύπου σύστημα ψύξης, με το πλαστικό κάλυμμα να μην εφάπτεται με το PCB της κάρτας. Η πρώτη έμφαση δόθηκε στους 2 ανεμιστήρες, διαμέτρου 7,5 εκατοστών, οι οποίοι με τον dual-wing blade σχεδιασμό τους υπόσχονται υψηλή στατική πίεση - και κατά συνέπεια αποτελεσματικότερη ψύξη - κρατώντας σε χαμηλά επίπεδα τον παραγόμενο θόρυβο. Επιπλέον, όταν η κάρτα βρίσκεται σε χαμηλό φορτίο τότε οι ανεμιστήρες θα παραμείνουν απενεργοποιημένοι - διατηρώντας την πρακτικά αθόρυβη.
Η επαφή του συστήματος ψύξης επιτυγχάνεται μέσω των 2 heatpipes των 8mm τα οποία έρχονται σε άμεση επαφή με τον πυρήνα της κάρτας και διώχνουν την θερμότητα στα πτερύγια της μεγάλης ψύκτρας αλουμινίου, που ξεπερνά σε διαστάσεις το PCB της κάρτας.
Στο 5 φάσεων σύστημα τροφοδοσίας της κάρτας, η ASUS επέλεξε τα Super Alloy Power II υλικά, με τους solid πυκνωτές και τα υψηλής ποιότητας chokes να εγγυώνται υψηλή αποτελεσματικότητα στην κατανάλωση ενέργειας, χαμηλά επίπεδα παραγωγής "coil whine" και buzzing κατά την λειτουργία της καθώς και χαμηλή παραγωγή θερμότητας.
Πέρα από τα υψηλής ποιότητας υλικά καθώς και τον Trinidad πυρήνα που δεσπόζει στο κέντρο, θα συναντήσουμε 8 memory ICs των 512MB έκαστο, δίνοντας ένα σύνολο στα 4096MB διαθέσιμης VRAM, ή αλλιώς 4GB . Ο κατασκευαστής αυτήν την φορά είναι η Hynnix ενώ το part number τους είναι το H5GC4H24AJR, ακολουθούν το GDDR5 πρότυπο και μπορούν να προσφέρουν bandwidth μέχρι τα 28GB/s μέσω του 256-bit wide bus, ενώ έχουν τάση λειτουργίας στο 1.5V. Τέλος, το rating τους είναι στα 7Gbps και σε αυτήν την υλοποίηση είναι χρονισμένα στα 1400 MHz (5600 MHz effective).
Όσον αφορά τις συχνότητες του πυρήνα, μέσω της συνοδευτικής gaming booster εφαρμογής έχετε την δυνατότητα για επιλογή 2 προφίλ χρονισμών, OC και Gaming, με τα ρολόγια να ανέρχονται στα εξής:
OC Mode: 1070 MHz
Gaming Mode: 1050 MHz
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι ανέρχονται στις 4, δίνοντας μας πλήρη δυνατότητα για Eyefinity. Οι παρεχόμενες θύρες είναι οι εξής:
2 x DVI, max 2560 x 1600 @60 Hz
1 x HDMI 1.4a max 3840x2160 @30 Hz
1 x DisplayPort 1.2, max 4096x2160 @60 Hz
Θα κλείσουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της ASUS Strix GTX 950 που θα σας λύσει τυχόν απορίες. Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του πυρήνα GM 200 και ύστερα θα καταπιαστούμε με τις επιδόσεις της!
Έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του 2012. Τρία ολόκληρα χρόνια μετά θα τον συναντήσουμε και πάλι μπροστά μας. Μιλάμε για τον πυρήνα Pitcairn, που πλέον μετονομάζεται σε Trinidad και στην συγκεκριμένη περίπτωση της R7 370 τον συναντήσαμε στην HD 7850. Για αρχή, ας συγκρίνουμε τις διαφορές αυτών των 2 GPUs.
Όσον αφορά την R9 370, δεν αποτελεί παρά ένα rebranding της παλαιότερης 7850 με τον πυρήνα Pitcairn. Όπως είναι αναμενόμενο, και αυτή η σειρά κάνει χρήση της αρχιτεκτονικής GCN (Graphics Core Next) που εισήχθη για πρώτη φορά στην σειρά HD 7000. Η αρχιτεκτονική αυτή σχεδιάστηκε με στόχο ακόμα περισσότερη αποτελεσματικότητα σε σχέση με τις προηγούμενες αρχιτεκτονικές VLIW4 και 5 καθώς δεν απαιτείται παραλληλισμός σε επίπεδο εντολών. Η L2 cache που προσφέρεται στον πυρήνα ανέρχεται στα 512KB. Εντός ενός GCN Compute Unit ενσωματώνονται 4 x 16 SIMD μονάδες, δίνοντάς μας ένα τελικό αποτέλεσμα των 64 stream processors ανά GCN compute unit. Η διαφορά ανάμεσα στις 300-series GPUs έγκειται πρωτίστως στον αριθμό των GCN μονάδων τους όπως επίσης και στους χρονισμούς των πυρήνων τους, δίνοντας στην AMD το πλεονέκτημα να μεταβάλλει όπως επιθυμεί το thermal threshold της κάθε κάρτας.
Τα texture units φτάνουν τα 64 και τα ROPs τα 32, ενώ όσον αφορά την απόδοση της κάρτας, έχουμε μέγιστα θεωρητικά των 2,00 TFLOPS double precision floating point, με το pixel fillrate να αγγίζει τα 31.2 GPixel/s και το texture fillrate τα 62.4 GTexel ανά δευτερόλεπτο, αριθμοί που για να επιτευχθούν ο πυρήνας χρονίζεται στα 975 MHz. Η κάρτα θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της 2x 6pin PCI-e ενώ η κατανάλωσή της υπολογίζεται στα 180W.
Επιπλέον, ενσωματώνονται όλα τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο υποσύστημα γραφικών. Όπως και στις Radeon HD 7x00 που παρουσιάστηκαν σχεδόν 3 χρόνια νωρίτερα, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο νέος PCI Express 3.0 δίαυλος σε πλήρη λειτουργία 16 lanes. Δεν χρειάζεται όμως να ανησυχείτε εάν δεν υποστηρίζεται από το σύστημα σας, καθώς σε αυτήν την περίπτωση η κάρτα θα λειτουργήσει πλήρως στην προηγούμενη έκδοση 2.0. Προς το παρόν δεν έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα bottleneck από το PCI-E gen 2.0, οπότε μια τέτοια μετάβαση δεν θα έχει καμία επίπτωση στις επιδόσεις της κάρτας.
Επίσης, παρόλο που πλέον είναι γνωστό πως η μικρότερη λιθογραφική μέθοδος των 28nm έχει φέρει σημαντική πτώση στην κατανάλωση, η AMD εισήγαγε μια νέα τεχνολογία, το AMD ZeroCore Power, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η πτώση της κατανάλωσης της κάρτας σε κάτι λιγότερο από 3 watts όταν ανιχνευθεί πως δεν χρησιμοποιείται μετά από αρκετή ώρα.
Η σύνδεση πολλαπλών οθονών δεν αποτέλεσε ποτέ πονοκέφαλος για τους χρήστες Radeon HD GPUs, καθώς περιλαμβάνεται το Eyefinity στην αναβαθμισμένη του έκδοση 2.0, προσφέροντάς μας την δυνατότητα οδήγησης έως και 6 οθονών ταυτόχρονα. Τέλος, η home theater εμπειρία είναι πλέον στάνταρ στις σύγχρονες GPU, έτσι και εδώ περιλαμβάνονται τα εξής: τρίτης γενιάς UVD (Unified Video Decoder) με υποστήριξη MVC (Multi-view Video Coding) για ομαλή απεικόνιση Blu-Ray 3D με μειωμένο φόρτο στο CPU, καθώς και υποστήριξη Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio με το HDMI στην νεότερη εκδοχή του (HDMI 1.4a) και τον ήχο σε μεγάλα bit-rates για εντυπωσιακές 7.1 ακροάσεις.
Κλείνοντας, θα σημειώσουμε πως η R7 370 υποστηρίζει εγγενώς τα Direct X 12, Vulcan και Mantle APIs, όπως όλες οι 300-series GPUs, αλλά απουσιάζει η υποστήριξη για AMD Freesync καθώς και True Audio.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Σημείωση: Όλες οι κάρτες δοκιμάζονται με τον αντίστοιχο driver της περιόδου του review. Τυχόν διαφορές από τις επιδόσεις θα πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψην, αλλά καθώς δεν υπάρχει τρόπος εμφάνισης των βέλτιστων αποτελεσμάτων δεν αλλοιώνουμε τα αποτελέσματα που έχουμε λάβει.
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
- Tomb Raider (2013)
- Assassins Creed: Unity
First Person Shooter
- Crysis 3
- Bioshock Infinite
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Alien: Isolation
- Metro: Last Light
Racing
- Grid 2
- Project CARS
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven v4.0
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- Luxmark LuxBall Preset
- SystemCompute AMP Score
- GPUPi
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, 3DMark Firestrike, Unigine Heaven, Unigine Valley, 3DMark Vantage, Catzilla 720p, GPUPI 2.1, 3DMark SkyDiver, 3DMark IceStorm Extreme και HWBot Heaven.
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Δ = GPUTemp – RoomTemp
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
Game Info | |
Developer: | Crystal Dynamics Eidos Montreal |
Graphics Engine: | Crystal Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Η πασίγνωστη ηρωίδα μας Lara Croft μπαίνει σε νέες περιπέτειες. Αυτή τη φορά, η Lara ως μια νεαρή φοιτήτρια αρχαιολογίας, παγιδεύεται σε ένα άγνωστο νησί που κυριαρχούν το μυστήριο και οι αρχαίοι θεοί του. Η μόνη διέξοδος της Lara από το νησί είναι να κάνει κάτι που κανένας άλλος δεν κατάφερε στο παρελθόν: να λύσει το μυστήριο του θανάτου του θεού Himiko. Θα τα καταφέρει άραγε; Το remake του πασίγνωστου τίτλου ήρθε το 2013 από την Square Enix και αποτέλεσε το reboot μιας αρκετά επιτυχημένης adventure σειράς.
1680 x 1050
Ξεκινάμε με τις πρώτες μας μετρήσεις. Στην αρχική μας ανάλυση για τις entry level και mainstream κάρτες, η GTX 950 φαίνεται πως μπαίνει τοποθετείται ανάμεσα στις R9 380, με την απόσταση από τον ουσιαστικό της αντίπαλο, την R9 370, να είναι ξεκάθαρη.
1920 x 1080
Ξεκινώντας με τις gaming δοκιμές μας, παρατηρούμε πως η R7 370 τοποθετείται στις χαμηλότερες θέσεις, έχοντας ως κύριους ανταγωνιστές την παλαιότερη R9 270X καθώς και την GTX 750 Ti. Οι επιδόσεις δεν είναι άσχημες, αλλά σίγουρα υπολείπονται του -σκληρού- ανταγωνισμού.
Bioshock Infinite
Game Info | |
Developer: | Irrational Games |
Graphics Engine: | Unreal Engine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Το BioShock Infinite είναι ένα first-person shooter και αποτελεί το τρίτο μέρος της σειράς BioShock. Η Irrational Games έβαλε τα δυνατά της ώστε το BioShock Infinite να είναι ένας από τους πιο δυνατούς τίτλους του 2013. Αν και δεν είναι μέρος της ιστορίας των προηγούμενων παιχνιδιών BioShock, σίγουρα διαθέτει παρόμοιο στυλ. Αυτή τη φορά ο Booker αναλαμβάνει μια ιδιαίτερη αποστολή, να μεταφέρει την όμορφη και αρκετά ιδιαίτερη και χαρισματική Elizabeth εκεί που του ζητήθηκε… Τι γίνεται όμως όταν η φαντασία μπλέκεται με την πραγματικότητα…;
1680 x 1050
Στο Bioshock Infinite παρατηρούμε πως οι επιδόσεις της R7 370 συνεχίζουν να βρίσκονται στην χαμηλότερη κατηγορία. Οι επιδόσεις στα 1680x1050 είναι ικανοποιητικές, με την Full HD ανάλυση να δείχνει την σαφή διαφορά που έχει από τις πιο ακριβές GPUs.
1920 x 1080
Κάτι που επιβεβαιώνεται και στην Full HD ανάλυση, με την GTX 950 να βρίσκεται μια σκάλα πιο κάτω από GTX 960 και R9 380, αλλά προσφέρει ανώτερη απόδοση από την R7 370.
Assassins Creed: Unity
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | AnvilNext |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Η νέα κυκλοφορία της Ubisoft φροντίζει να συνεχίσει την άκρως αυτή πετυχημένη σειρά τίτλων. Το Assassins Creed Unity μας μεταφέρει χρονολογικά πίσω στην εποχή της Γαλλικής Επανάστασης, με το Unity να διαδραματίζεται στους δρόμους του Μεσαιωνικού Παρισιού. Ο Αρνό καλείται να φέρει εις πέρας όλα τα συμβόλαια θανάτου αλλά και να εκτελέσει πολλές επιπλέον αποστολές , που θα βοηθήσουν την Abstergo να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμα περισσότερες "γενετικές μνήμες".
1680 x 1050
Στα όρια του "playable" βρίσκεται η R7 370 στον συγκεκριμένο τίτλο.
1920 x 1080
Η κατάσταση χειροτερεύει στην Full HD ανάλυση, όπου γίνεται σαφής η αδυναμία του πυρήνα της R7 370 να ανταποκριθεί σε πιο σύγχρονους τίτλους.
Crysis 3
Game Info | |
Developer: | Crytek Frankfurt/Crytek UK |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
24 χρόνια μετά τα γεγονότα του Crysis 2 η Νέα Υόρκη έχει μετατραπεί σε μια αγνώριστη πόλη, ή για την ακρίβεια μια απέραντη… ζούγκλα. Η προσωπικότητα και οι αναμνήσεις του Profet αποθηκεύονται στη Nanosuit, η οποία αφομοιώνει το σώμα Alcatraz και τις αναμνήσεις του, αντικαθιστώντας συνείδηση του… Έχοντας στο πλευρό του τον Psycho από το πρώτο Crysis καθώς και μια ομάδα επίλεκτων στρατιωτών με το Nanosuit, ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο ψάχνοντας για το Alpha Ceph, το απόλυτο ηγέτη των Ceph. Η Electronic Arts αυτή τη φορά έδωσε όσο το δυνατόν περισσότερη έμφαση στα γραφικά του Crysis 3 χτίζοντας μια αρκετά δυνατή μηχανή γραφικών, την Cry Engine 3.
1680 x 1050
1920 x 1080
Το Crysis 3 στρεσσάρει αρκετά τις κάρτες μας, καθώς πρόκειται για μια από τις πιο απαιτητικές μηχανές γραφικών. Ίδια τα προβλήματα και σε αυτήν την περίπτωση: ενώ οι επιδόσεις στα 1680x1050 φαίνονται αποδεκτές, η R7 370 κινείται κάτω από τα όρια του μετρίου στην Full HD ανάλυση.
Metro: Last Light
Game Info | |
Developer: | 4A Games |
Graphics Engine: | 4A Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Το παιχνίδι είναι τοποθετημένο στην μετα-αποκαλυπτική Μόσχα, μέρος του σύμπαντος του μυθιστορήματος Metro 2033 και των sequel της, που γράφτηκε από τον Ρώσο συγγραφέα Dmitry ο Glukhovsky, αλλά δεν ακολουθεί την storyline από τα βιβλία. Έχοντας προ- ανακοινωθεί ως Metro 2034 , το παιχνίδι είναι η συνέχεια του _ Metro 2033, και παρόλο που ο Glukhovsky συνεργάστηκε με την 4A Games, αυτό δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο Metro 2034.
To Metro: Last Light λαμβάνει χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Metro 2033, μετά το κανονικό τέλος όπου ο Artyom αποφάσισε να προχωρήσει με την πυραυλική επίθεση ενάντια στις Dark One. Οι Rangers έχουν έκτοτε καταλάβει την στρατιωτική εγκατάσταση D6, ένα τεράστιο προπολεμικό καταφύγιο με μίλια των σηράγγων που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί πλήρως, με τον Artyom να είναι πλέον επίσημος Ranger. Μετά από ένα χρόνο, ο Artyom εξακολουθεί να είναι στοιχειωμένος από την εκτόξευση των πυραύλων που προκάλεσε την εξαφάνιση των "Σκοτεινών" ενώ εκείνοι αποζητούσαν μόνο την ειρήνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από εφιάλτες. Παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους, η φήμη της D6 έχει εξαπλωθεί γύρω από το μετρό, με τις φήμες ότι το καταφύγιο μπορεί να περιέχει αρκετές προμήθειες για να διατηρήσει το Metro επ 'αόριστον. Οι εντάσεις αυξάνονται καθώς οι αντίπαλες παρατάξεις ετοιμάζονται για πόλεμο με την ελπίδα να αδράξουν την αποθήκη και το περιεχόμενό της για τον εαυτό τους.
To Metro: Last Light λαμβάνει χώρα ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Metro 2033, μετά το κανονικό τέλος όπου ο Artyom αποφάσισε να προχωρήσει με την πυραυλική επίθεση ενάντια στις Dark One. Οι Rangers έχουν έκτοτε καταλάβει την στρατιωτική εγκατάσταση D6, ένα τεράστιο προπολεμικό καταφύγιο με μίλια των σηράγγων που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί πλήρως, με τον Artyom να είναι πλέον επίσημος Ranger. Μετά από ένα χρόνο, ο Artyom εξακολουθεί να είναι στοιχειωμένος από την εκτόξευση των πυραύλων που προκάλεσε την εξαφάνιση των "Σκοτεινών" ενώ εκείνοι αποζητούσαν μόνο την ειρήνη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από εφιάλτες. Παρά τις καλύτερες προσπάθειές τους, η φήμη της D6 έχει εξαπλωθεί γύρω από το μετρό, με τις φήμες ότι το καταφύγιο μπορεί να περιέχει αρκετές προμήθειες για να διατηρήσει το Metro επ 'αόριστον. Οι εντάσεις αυξάνονται καθώς οι αντίπαλες παρατάξεις ετοιμάζονται για πόλεμο με την ελπίδα να αδράξουν την αποθήκη και το περιεχόμενό της για τον εαυτό τους.
1680 x 1050
1920 x 1080
Αν και το performance hit στις διαφορετικές αναλύσεις είναι μικρότερο σε σχέση με άλλους τίτλους, οι επιδόσεις της R7 370 συνεχίζουν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.
Grid 2
Game Info | |
Developer: | Codemasters |
Graphics Engine: | EGO 3.0 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Ο τίτλος που έβαλε την Codemasters πίσω στους μεγαλύτερους publishers, ήρθε η ώρα να λάβει και συνέχεια. Έχοντας μια από τις πιο επιτυχημένες racing engines, την EGO στην version 3.0, ένα από τα πιο επιτυχημένα racing simulators σας καλεί να γίνετε από ένας τυπικός οδηγός, σε έναν επαγγελματία πρωταθλητή, για να το καταφέρετε όμως αυτό θα πρέπει να περάσετε από όλα τα στάδια των αγώνων!
1680 x 1050
1920 x 1080
Όσο προχωράμε στις δοκιμές μας, γίνεται πιο ορατό πως σε όχι και τόσο απαιτητικούς τίτλους, η R7 370 τα καταφέρνει μια χαρά - σε μηχανές όμως που έχουν πρόσθετη λεπτομέρεια στα γραφικά ξεκινούν τα προβλήματα.
Far Cry 4
Game Info | |
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia Engine 2 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Ένα από τα πιο επιτυχημένα open world FPS επιστρέφει. Αυτήν την φορά, το Far Cry αφήνει τα εξωτικά νησιά για να καταλήξει στις παρυφές των Ιμαλαΐων. Εκεί, ο Ajay Ghale θα αναλάβει να οδηγήσει στην απελευθέρωση των Kyrati και την εξόντωση του συστήματος και του αδίστακτου βασιλιά της, Pagan Min.
1680 x 1050
1920 x 1080
Και ενώ οι επιδόσεις στα 1680x1050 είναι ικανοποιητικές για την R7 370, στην Full HD ανάλυση μόλις που καταφέρνει να μπει στα όρια του αποδεκτού.
Call of Duty: Advanced Warfare
Game Info | |
Developer: | Activision |
Graphics Engine: | In-House |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
Μια ματιά στο μέλλον της Άμυνας. Το Call of Duty Advanced Warfare μας μεταφέρει στο 2050, και την ιστορία του στρατιώτη Jack Mitchell, ο οποίος μετά τον θάνατο του συμπολεμιστή και φίλου του αλλάζει ζωή και αναλαμβάνει καθήκοντα στην Atlas Corporation ως ιδιωτικός στρατιώτης. Ο Jonathan Irons, ο ιδιοκτήτης της Atlas, ενώ φαίνεται να έχει καλές προθέσεις, τελικά δεν αρκούν για να πείσουν τον Jack, ο οποίος καλείται να αποτρέψει την κυριαρχία της εταιρίας σε ολόκληρο τον πλανήτη!
1680 x 1050
1920 x 1080
Αρκετά ικανοποιητικές οι επιδόσεις της R7 370, που κρίνεται επαρκής ακόμα και στην Full HD ανάλυση.
Alien: Isolation
Game Info | |
Developer: | Sega |
Graphics Engine: | In-house |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
Στο μακρινό 2137, οι αποικίες έχουν επεκταθεί και πέρα από τον πλανήτη γη. Η Amanda αναζητά πληροφορίες για την εξαφάνιση της μητέρας της και μεταβαίνει στον διαστημικό σταθμό Sevastopol για να βρει τον καταγραφέα πτήσης του χαμένου Nostromo, όμως εκεί θα συνειδητοποιήσει πως ο σταθμός δεν κατοικείται μόνο από ανθρώπους, αλλά και από το Alien που έχει εξολοθρεύσει ένα μεγάλο μέρος του πληρώματος. Θα τα καταφέρει ή θα παγιδευτεί και εκείνη;
1680 x 1050
1920 x 1080
Το Alien: Isolation δεν αλλάζει την κατάταξη, με την R7 370 να συνεχίζει να βρίσκεται χαμηλά στην σχετική λίστα, παρ' όλα αυτά καταφέρνει και παραδίδει ικανοποιητικά FPS, πάνω από το "ψυχολογικό" όριο των 60.
Project Cars
Game Info | |
Developer: | Slightly Mad Studios |
Graphics Engine: | MadnessEngine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2015 |
Το Project CARS (Community Assisted Racing Simulator) είναι ένας προσομοιωτής motorsport racing που αναπτύχθηκε από τη βρετανική εταιρία Slightly Mad Studios. Το Project CARS προορίζεται να αντιπροσωπεύει μια ρεαλιστική προσομοίωση οδήγησης. Για να διαφοροποιηθεί από τον καθιερωμένο ανταγωνισμό, τέθηκε μια προσέγγιση τύπου «sandbox» που επιτρέπει στον παίκτη να επιλέξει ανάμεσα σε μια ποικιλία από διαφορετικές σταδιοδρομίες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε όλες τις πίστες και τα οχήματα που περιλαμβάνονται. Το Project CARS απεικονίζει αγωνιστικά γεγονότα που εκτείνονται σε πολλές ημέρες, ξεκινώντας από το shakedown και κατατακτήριες μέχρι και την ημέρα του αγώνα, ενώ οι αλλαγές στις καιρικές συνθήκες και τις συνθήκες φωτισμού προσομοιώνονται δυναμικά από την next-gen μηχανή γραφικών.
1680 x 1050
1920 x 1080
Και σε αυτήν την περίπτωση η R7 370 θα πρέπει να θεωρείται μια ικανοποιητική λύση - μόνο όμως με μειώσεις στην ποιότητα εικόνας και τα φίλτρα.
Dying Light
Game Info | |
Developer: | Techland |
Graphics Engine: | Chrome Engine 6 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2015 |
Το Dying Light είναι ένα open-world παιχνίδι τρόμου/επιβίωσης σε first person, το οποίο αναπτύχθηκε από την πολωνική προγραμματιστής βιντεοπαιχνιδιών Techland και εκδόθηκε από την Warner Bros Interactive Entertainment. Το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από έναν μυστικό πράκτορα που ονομάζεται Kyle Crane και η αποστολή του είναι να διεισδύσει σε μια ζώνη απομόνωσης στην πόλη Harran. Ο παίκτης πρέπει να επιβιώσει από μολυσμένους ανθρώπους – zombie μέσα από τον ανοιχτό κόσμο της πόλης σε έναν δυναμικό κύκλο ημέρας και νύχτας. Ο κύκλος ημέρας-νύχτας αλλάζει το παιχνίδι δραματικά, καθώς οι εχθροί γίνονται πιο επιθετικοί και πιο δύσκολοι να αντιμετωπίστούν κατά τη διάρκεια της διάρκεια της νύχτας. Το gameplay επικεντρώνεται στην μάχη που βασίζεται σε όπλα καθώς και σε free running τύπου παρκούρ, ενώ διαθέτει επίσης ένα ασύμμετρο multiplayer mode καθώς και συνεργατική λειτουργία co-op πολλών παικτών.
1680 x 1050
1920 x 1080
Επανάληψη των προηγούμενων αποτελεσμάτων και στο Dying Light, καθώς η R7 370 βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με επιδόσεις αποδεκτές.
Benchmarks
Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαφορές στις επιδόσεις των καρτών γραφικών, ελέω φυσικά driver updates, πάντα θα ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά και στα σκορ που έδωσε μια GPU στα πιο γνωστά 3D Benchmarks. Ίσως κατʼ αυτόν τον τρόπο να βοηθιόμαστε όλοι μας περισσότερο ώστε να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε που στέκεται η συγκεκριμένη κάρτα πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα αποτελέσματα που μας έδωσε η ASUS Radeon R7 370 Strix είναι τα εξής:
Unigine Heaven, Unigine Valley, CatZilla
Τα συνθετικά benchmarks επιβεβαιώνουν την κατάσταση που παρουσιάσαμε και στις δοκιμές των παιχνιδιών, με τις R7 370 να βρίσκονται στο ίδιο βεληνεκές επιδόσεων με τις R9 270X. Οι επιδόσεις στο 3D Mark 11 δεν είναι κακές, ιδίως από την στιγμή που όταν κοιτάμε την αντίστοιχη HD 7850, ο ίδιος πυρήνας έχει βελτιωθεί κατά 5000 (!) πόντους στο ίδιο benchmark. Από την άλλη, η έλλειψη μονάδων επεξεργασίας την τοποθετεί αρκετά χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό.
3D Mark 11, Vantage, Firestrike
Η επιβεβαίωση του συμπεράσματός μας επαναλαμβάνεται και στα υπόλοιπα 3 τεστ. Η R7 370 θα λέγαμε πως οριακά μπαίνει στο επίπεδο των αποδεκτών επιδόσεων.
Φυσικά θα αναφερθούμε και λίγο στις GPGPU επιδόσεις της συγκεκριμένης κάρτας. Δεδομένου πως πλέον ολοένα και περισσότερες εφαρμογές που εκμεταλλεύονται την επιτάχυνση υπολογισμών μέσω της GPU κάνουν την εμφάνιση τους, θα εξετάζουμε και τις δυνατότητες των καρτών σε αυτόν τον τομέα.
Luxmark v2.0: LuxBall
Το LuxMark είναι ένα free benchmark το οποίο χρησιμοποιεί τις GPGPU δυνατότητες ενός επεξεργαστή γραφικών κάνοντας χρήση του OpenCL, για να κατασκευάσει 3 εικόνες μέσω υπολογισμών. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι αρκετά ιδιαίτεροι, καθώς περιλαμβάνουν στοιχεία όπως Ray Tracing και Depth of Field. Τα αποτελέσματα εκφράζονται σε Samples per Second.
SystemCompute C++ AMP
GPU Pi 2.1
Το General perpose GPU performance της R7 370 βρίσκεται αρκετά πιο χαμηλά σε σχέση με τις ανώτερες GPUs της AMD. Το accelleration εξάλλου δεν είναι το δυνατό κομμάτι της κάρτας, κάτι το οποίο απαιτεί πιο πολλές μονάδες επεξεργασίας ώστε να καταφέρει να είναι χρήσιμο για computational workloads. Έτσι, θα συστήναμε την χρήση της R7 370 να περιοριστεί μόνο σε gaming εφαρμογές, κάτι για το οποίο έχει εξ' αρχής σχεδιαστεί.
Είναι γνωστό πλέον πως οι περισσότερες κάρτες γραφικών της AMD έχουν και overclocking potential, γιʼ αυτό το λόγο εκκινήσαμε τα απαραίτητα εργαλεία για τον σκοπό και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς και τις δοκιμές.
MSI Afterburner
Οι πιο απλοί software-based τρόποι Overclocking είναι οι εξής δυο: Είτε με την χρήση του AMD Overdrive από το Catalyst Control Center, είτε με την χρήση ενός «εξωτερικού» προγράμματος, όπως το MSI Afterburner.
Το MSI Afterburner είναι ένα από τα πλέον διαδεδομένα προγράμματα για GPU overclocking, καθώς περιέχει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις σε sliders, ενώ δίπλα υπάρχει το πλαίσιο για monitoring που εμφανίζει σε απλά γραφήματα όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την λειτουργία της κάρτας αλλά και του συστήματος. Το Afterburner έχει universal υποστήριξη για όλες τις κάρτες ανεξαρτήτως προμηθευτή.
Με την τροποποίηση της τάσης λειτουργίας του πυρήνα να παραμένει απενεργοποιημένη σε αυτό το μοντέλο, όπως και στους περισσότερους Pitcairn πυρήνες, οι δυνατότητές μας για overclocking στην ASUS Radeon R7 370 Strix ήταν αρκετά περιορισμένες. Έτσι, έπειτα από μερικές δοκιμές, καταφέραμε και ανεβήκαμε ελαφρώς παραπάνω από τα 1070MHz στα 1120 MHz για τον πυρήνα και τα 1600 MHz για τις μνήμες, overclocking αρκετά ικανοποιητικό για τις δυνατότητες της κάρτας, αλλά αρκετά χαμηλό για να καταφέρουμε να διαπιστώσουμε "εξόφθαλμες" διαφορές στα αποτελέσματά μας.
Στους gaming τίτλους, αυτό μεταφράστηκε σε μια μικρή αύξηση, η οποία όμως δεν ξεπέρασε το +8%.
Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρούμε και στα συνθετικά τεστ, με την γενική αύξηση κατά μέσο όρο να συνοψίζεται σε ένα έξτρα 5% από τις εργοστασιακές επιδόσεις.
Συνολικά: Το Overclocking στην ASUS Radeon R7 370 Strix ήταν μια απόπειρα για ένα μικρό boost στις επιδόσεις της κάρτας. Έτσι, σε όλες τις περιπτώσεις δεν διαπιστώσαμε επαρκείς διαφορές, αλλά σίγουρα είναι αυτό το... δωρεάν "κάτι παραπάνω" που μας κάνει να το κυνηγήσουμε. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι μεγαλύτεροι χρονισμοί μας έδωσαν μικρά κέρδη που κινήθηκαν στα 5 FPS - οπότε αν σας λείπουν ώστε να βρεθείτε πάνω από τα όρια των 30 ή των 60 FPS είναι μια καλή ευκαιρία να ψάξετε να τα βρείτε.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Η ASUS Radeon R7 370 Strix είναι μια κάρτα η οποία έχει στην διάθεσή της έναν πιο mainstream πυρήνα. Για να τα καταφέρει η συγκεκριμένη κάρτα όσον αφορά το θέμα των θερμοκρασιών, την ψύξη της έχει αναλαμβάνουν 2 x 75mm ανεμιστήρες σε συνδυασμό με τα 2 παχιά heatpipes των 8mm. Ας δούμε πως απέδωσε!
Όπως είπαμε και νωρίτερα, οι ανεμιστήρες της ASUS Radeon R7 370 Strix δεν λειτουργούν μέχρι να ανέβει το φορτίο της κάρτας. Έτσι, ξεκινούν να περιστρέφονται από τους 62 βαθμούς, ενώ κατά την τυπική λειτουργία τους περιστρέφονται στο 39% PWM, χαρίζοντας στην κάρτα μια σχετικά ήσυχη λειτουργία.
Πάνω στο θέμα του θορύβου, θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν παρουσιάστηκε αισθητό coil whining, ενώ ταυτόχρονα οι ανεμιστήρες με την χαμηλή τους περιστροφή έκαναν την κάρτα λειτουργεί με χαμηλή παραγωγή θορύβου, ενώ στο εύρος λειτουργίας το οποίο λειτούργησε η κάρτα δεν θα πρέπει να περιμένουμε θόρυβο περισσότερο από τα 45 dB - μια αρκετά καλή επίδοση για το σύστημα ψύξης.
Κλείνοντας με την αξιολόγηση της σημερινής μας GPU, αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο ενεργειακό φορτίο που παράγει η GTX 950. Τα πρώτα δείγματα γραφής της Maxwell αρχιτεκτονικής τα έχουμε συναντήσει τόσο στην GTX 980 όσο και στην GTX 960, πόσο καλά θα τα πάει όμως το entry-level μοντέλο; Ώρα να μας διαφωτίσουν τα παρακάτω νούμερα.
Για τον λόγο αυτό, τοποθετήσαμε ένα Watt-o-meter την πρίζα από την οποία τροφοδοτούνταν το σύστημα δοκιμής μας, και αρχίσαμε τις μετρήσεις σε ρεαλιστικά Gaming σενάρια.
Την αρχή θα κάνουμε με τα απόλυτα νούμερα. Παίρνοντας μετρήσεις από 6 κορυφαίους τίτλους, κοιτάξαμε ποια ήταν η Peak κατανάλωση που σημείωσε το σύστημά μας.
Έπειτα, επαναλάβαμε το τεστ χρησιμοποιώντας τις Overclocking ρυθμίσεις που σας περιγράψαμε σε προηγούμενη σελίδα. Έτσι, έχουμε μια άμεση αντιπαραβολή όσον αφορά τις επιπτώσεις που φέρει το Overclocking στην συνολική κατανάλωση του συστήματος. Τέλος, προσδιορίσαμε έναν μέσο όρο κατανάλωσης, από τον οποίο υπολογίσαμε το 90% το οποίο αντιστοιχεί στην πραγματική κατανάλωση του συστήματος, λόγω του efficiency του Cooler Master V1200 τροφοδοτικού των δοκιμών μας.
Κοιτώντας τα απόλυτα νούμερα της κατανάλωσης, παρατηρούμε πως η ASUS Radeon R7 370 Strix δεν είναι από τις πιο ενεργοβόρες GPUs. Έτσι, σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 210 watts σε συνολικό φορτίο συστήματος, κάτι που σημαίνει πως δεν είναι ανάγκη ο συνδυασμός με κάποιο τροφοδοτικό μεγάλης ισχύος. Ταυτόχρονα, με το κλείδωμα της τάσης του πυρήνα η οποία έμεινε αμετάβλητη, το έξτρα φορτίο της κάρτας σε ένα έξτρα +4% στην κατανάλωσή της.
Ας εξετάσουμε όμως και το Performance per Watt Index.
Στον δεύτερο πίνακα δοκιμών εξετάζουμε την κατανάλωση ανά frame, με το τελικό index να δείχνει πως το efficiency δεν βρίσκεται στα καλύτερα επίπεδα για μια ξεπερασμένη αρχιτεκτονική. Το μέλλον μοιάζει όμως πολλά υποσχόμενο.
Είναι μια enty level κάρτα γραφικών ένας "έντιμος συμβιβασμός" μεταξύ κόστους και επιδόσεων; Να είστε σίγουροι πως σε μια εποχή του "ότι πληρώνεις, παίρνεις", οι κάρτες χαμηλού κόστους προσπαθούν να προσφέρουν το μέγιστο που μπορούν σε μια τιμή αρκετά... συμπυκνωμένη. Τι ισχύει όμως για την ASUS Radeon R7 370 Strix;
Ξεκινώντας από τις επιδόσεις της κάρτας, ο Trinidad πυρήνας κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα για την κατηγορία τιμής της. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο συγκεκριμένος πυρήνας όχι μόνο αποτέλεσε μέρος την mainstream κατηγορίας, αλλά ένας πολύ κοντινός του συγγενής με εφάμιλλες επιδόσεις εξοπλίζει το σημερινό Playstation 4. Όσον αφορά το PC όμως, η κάρτα φαίνεται πως προορίζεται περισσότερο για αναλύσεις 1680x1050 όπου και στέκεται ικανοποιητικά, ενώ όσον αφορά την Full HD ανάλυση παρατηρήσαμε αρκετές αδυναμίες καθώς ο πυρήνας φαίνεται πως δείχνει τα χρόνια του. Παρ' όλα αυτά οι χρήστες αυτής της κατηγορίας δεν θα πρέπει να μείνουν παραπονεμένοι, αρκεί να είναι πρόθυμοι να "θυσιάσουν" την ποιότητα εικόνας για να κερδίσουν μερικά FPS παραπάνω.
Στο σημείο αυτό όμως θα σημειώσουμε πως ο πυρήνας Pitcairn / Trinidad κλείνει αρκετά χρόνια ζωής, κάτι που σημαίνει πως η GCN 1.0 αρχιτεκτονική που ανήκει δεν μπορεί να του προσφέρει μερικά, σύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως η εγγενής υποστήριξη για AMD Freesync, True Audio αλλά και υποστήριξη για HDMI 2.0.
Για την υλοποίηση της, μπορούμε να σταθούμε στην εξαιρετική παρουσία του συστήματος ψύξης, το οποίο φροντίζει να κρατήσει την κάρτα σε όσο το δυνατόν καλύτερες θερμοκρασίες, παρ' όλα αυτά το κάνει με χαμηλή παραγωγή θορύβου. Κατά τα λοιπά, η αυξημένη ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί αφήνουν αρκετή αισιοδοξία για μακροζωία - αλλά από εκεί και πέρα δεν έχει κάτι το σημαντικά βελτιώσει στην συνολικότερη παρουσία της κάρτας, πέρα από το γεγονός της χρήσης των 4GB VRAM που προσφέρει η υλοποίηση, αν και το τελευταίο στοιχείο δεν θα βοηθήσει σε πολλά τις επιδόσεις της.
Με τιμή που ξεκινά από τα 190? στην Ελληνική αγορά, ίσως να μην είναι κατάλληλη στιγμή για την αγορά μιας τέτοιας κάρτας. Στην "δύση" της σειράς 300, θα βοηθούσε να δούμε μειώσεις τιμών, για να δικαιολογήσουμε την τιμή της.
Ευχαριστούμε θερμά την ASUS για την παραχώρηση του δείγματος δοκιμής.