Cyberpunk 2077 PC Performance Overview v1.06 - Επίλογος: Το Ray tracing, το DLSS και η AMD

Σελίδα 3 από 2: Επίλογος: Το Ray tracing, το DLSS και η AMD

 

 

outro monitor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1a final thoughts

Ray tracing, DLSS και η άφαντη AMD
Η πιο προετοιμασμένη NVIDIA φέρνει στο τραπέζι δύο σημαντικά features στο Cyberpunk 2077: Το ray tracing που τρέχει χάρη στους αποκλειστικούς RT cores των Turing και Ampere GPUs και το DLSS που ενεργοποιείται με τους Tensor cores των δύο τελευταίων γενιών της NVIDIA. Τα αποτελέσματα εδώ μπορούν να μας εκπλήξουν περισσότερο από άλλα games, αφού τα ray tracing effects σε αυτόν τον τίτλο καλύπτουν πολλές πτυχές όχι μόνο τις σκιές και τις αντανακλάσεις. Στόχος της NVIDIA ήταν να προσφέρει όλες αυτές τις λεπτομέρειες που θα βελτιώσουν το οπτικό κομμάτι αρκετά. Σε αυτό το σημείο αρκεί να σας αναφέρουμε την λεπτομέρεια που προστίθεται στον κόσμο του game η οποία είναι εύκολα διακριτή και βοηθάει το τελικό οπτικό αποτέλεσμα, οπότε η NVIDIA μπορεί να κερδίσει εύκολα την εύνοια των enthusiasts που δε ψάχνουν τίποτα λιγότερο από την υψηλότερη ποιότητα. Στην QHD ανάλυση δοκιμάσαμε την RTX 3080 με και χωρίς RTX Ultra και με DLSS στο Quality mode που προτείνεται έναντι των υπόλοιπων, αφού στα Balanced, Performance και Ultra Performance η ποιότητα πέφτει δραματικά, ιδίως στα out of focus αντικείμενα χωρίς να παίρνουμε αρκετά περισσότερα FPS σε αντάλλαγμα. Οπότε αυτά τα presets έχουν νόημα όταν παίζουμε σε πολύ υψηλότερες αναλύσεις όπως 4K αλλά και 8K, μια ανάλυση που είναι δυνατή με την χρήση του upscaling μέσα από τον driver της κάρτας γραφικών σε ένα 4K monitor. Το αποτέλεσμα της RTX 3080 για παράδειγμα, σε QHD πέφτει από τα 78 FPS (Average) στα 42 FPS, ενώ σε αυτό το framerate και με την ενεργοποίηση του DLSS στο Quality mode κερδίζουμε 25 ολόκληρα FPS, κάτι που μας πηγαίνει στα 67 FPS κατά μέσο όρο. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια ενδιάμεση λύση που προσφέρει αρκετά καλή ποιότητα εικόνας μαζί με ικανοποιητικές επιδόσεις.

Σύγκριση Ποιότητας
Με βάση το απλό Ultra preset και κλειστό το RTX το παιχνίδι καταφέρνει αξιοπρεπείς επιδόσεις σχεδόν σε όλο το φάσμα των σύγχρονων GPUs. Η σύγκριση με το RTX ανοικτό είναι ενδιαφέρουσα και για να διατηρήσουμε το framerate στις NVIDIA μπαίνουμε στην διαδικασία ενεργοποίησης του DLSS. Βλέποντας δίπλα δίπλα το οπτικό αποτέλεσμα σε Ultra πριν και μετά το DLSS βλέπουμε κάποια από τα αρνητικά της τεχνικής. Παρά το γεγονός ότι αυξάνει το framerate με την αξιοποίηση των Tensor cores που συναντάμε σε κάθε Turing και Ampere GPU, εισάγει μια αισθητή θολούρα στο αποτέλεσμα με περιπτώσεις αυξημένου ghosting σε ορισμένα σημεία. Ακόμα και από το quality preset διακρίνουμε την θολούρα η οποία γίνεται πιο αισθητή στα υπόλοιπα DLSS presets όπως το performance, αλλά και το ultra performance που καλό είναι να χρησιμοποιείται με μεγαλύτερες αναλύσεις, όπως 8K.

Tips για να εντοπίσετε πιο εύκολα τις διαφορές:
Η οροφή του αυτοκινήτου, το πεζοδρόμιο μπροστά από αυτό, η επιφάνεια του δρόμου, το ambient occlusion στα κίτρινα σημεία των δέντρων και οι λεπτομέρειες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου που χάνονται με την ενεργοποίηση του DLSS.

 ULTRA

ULTRA RTX ON Med

ULTRA RTX ON Med DLSS P

ULTRA RTX ON Med DLSS Q

 

 

Η AMD απέχει για την ώρα από το ray tracing και το DLSS, δύο σημαντικά next gen features και θέλουμε να προσθέσουμε στα αποτελέσματά μας, μετρήσεις σχετικές με αυτό το περιεχόμενο, οπότε θα αναβαθμίσουμε την παρουσίαση μόλις αυτό γίνει διαθέσιμο. Κάρτες που δεν μπορούν να παραδώσουν αξιοπρεπές framerate όπως η RTX 2060 του παρελθόντος κερδίζουν σημαντικά με την ενεργοποίηση του DLSS Quality, ακόμα και όταν δεν έχουμε ενεργά τα RTX effects, ενώ κάποια από αυτά μπορούμε να τα φέρουμε σε απλούστερη software μορφή και με μικρότερο hit στις επιδόσεις, χάρη στην κοινότητα των modders. Εάν για παράδειγμα είχαμε αντίστοιχο feature στην RX 5700 XT, την κάρτα της AMD που βρίσκεται αυτή τη στιγμή πολύ κοντά από άποψης επιδόσεων, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα για την GPU της AMD και από 38 FPS ίσως βλέπαμε τον πολυσυζητημένο αριθμό των 60 FPS επί της οθόνης.

 

Drivers και Game settings
Οι drivers αποτελούν σημαντικό κομμάτι των επιδόσεων του Cyberpunk 2077 στο PC και για την ώρα τα αποτελέσματα στις NVIDIA RTX 30 Series δείχνουν καλύτερα, παρά το γεγονός ότι και στην AMD οι drivers είναι game ready για τον τίτλο. Στην Full HD ανάλυση η 5700 XT εμφανίζεται πιο σταθερή από την 6900 XT, για παράδειγμα, κάτι που μπορεί να προκύπτει από τη διαφορά του framerate όμως θεωρούμε ότι είναι ένα γενικότερο θέμα το οποίο συναντήσαμε και στις κανονικές μετρήσεις μας με την ισχυρότερη κάρτα γραφικών της AMD.

Όσον αφορά την ειδησεογραφία γύρω από τον τίτλο, από την πρώτη κιόλας εβδομάδα της κυκλοφορίας του παιχνιδιού είδαμε πολλά mods και παρεμβάσεις στο DRM-free παιχνίδι που βελτίωσαν τις επιδόσεις σε πλήθος hardware, όπως και σε AMD επεξεργαστές, ενώ αυτές οι κινήσεις υποστηρίζονται μάλιστα από την εταιρία ανάπτυξης. Το infamous “AMD SMT fix” έφτασε και στα αφτιά της CD Projekt Red η οποία έδρασε γρήγορα και εντός μιας εβδομάδας έφτιαξε το παιχνίδι ενσωματώνοντας το fix που αφορά επεξεργαστές AMD Ryzen με 8, 6 ή λιγότερους πυρήνες και SMT, με το patch 1.05. Το scaling σε περισσότερους από 8 πυρήνες δεν υφίσταται και για τις καλύτερες επιδόσεις, μπορείτε να μείνετε χωρίς κανένα πρόβλημα σε ένα εξαπύρηνο μοντέλο από την AMD ή την Intel, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι οι συχνότητες λειτουργίας εξακολουθούν και παίζουν καταλυτικό ρόλο στις τελικές επιδόσεις, όπως στα πιο πολλά άλλωστε παιχνίδια. Για την πληρέστερη ενημέρωση και αναφορά των bugs οι δημιουργοί του Cyberpunk 2077 προτρέπουν να πάμε στο επίσημο site και να αποστείλουμε τα reports στις περιπτώσεις που το παιχνίδι οδηγεί σε crashes. Πέρα από ορισμένες τεχνικές δυσκολίες, το Cyberpunk 2077 στο PC κατατάσσεται στα ομορφότερα games της τελευταίας περιόδου, οπότε οι λάτρεις των RPGs έχουν έναν λόγο παραπάνω για να το δοκιμάσουν.

 

CPU Scaling extremes.jpg

 

 

 

Βρείτε μας στα Social: fb.png.1537ea4510ab3e974329f5d517730fcb.pngigram.png.2e83a1b2ece699220a0c9fb4eb1075cd.pngytube.png.e87f621f0db4c5d7de63b48f09b46c13.png

Σελίδα
  • 1
  • 2
  • Επίλογος: Το Ray tracing, το DLSS και η AMD

gaming, performance, rpg, Cyberpunk 2077 , ray tracing , rtx, DLSS , gpu performance, amd smt fix

tasos kats

Members
2021-01-07T16:21:52Z

μια μερα θα κάτσω να ανεβάσω σε μικρο βιντεακι να σκοτώνεις τους αντίπαλους και να μην πεθάνουν στην αποστολή Forward to Death 

wandaking

Members
2021-10-18T06:49:09Z

Οτι καλυτερο σε ποιοτητα review :)

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...