AMD RX 480 8GB Review: The mainstream king?
Τα 28nm ολοκλήρωσης στους πυρήνες των καρτών γραφικών αποτελούν επισήμως παρελθόν, και το Πλαίσιο σε συνεργασία με την AMD - τους οποίους και ευχαριστούμε πολύ - φρόντισαν για την διάθεση της RX480 στο εργαστήριο μας, έτσι ώστε να το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι. Αφήνουμε τον πρόλογο, για να περάσουμε στην ουσία.
Τα 28nm ολοκλήρωσης στους πυρήνες των καρτών γραφικών αποτελούν επισήμως παρελθόν, και το Πλαίσιο σε συνεργασία με την AMD - τους οποίους και ευχαριστούμε πολύ - φρόντισαν για την διάθεση της RX480 στο εργαστήριο μας, έτσι ώστε να το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι. Αφήνουμε τον πρόλογο, για να περάσουμε στην ουσία.
Η μετάβαση στις νέες και μικρότερες λιθογραφικές μεθόδους, λήγει επί της ουσίας μια μεγάλη περίοδο όπου η καινοτομία ήταν σπάνιο φαινόμενο, και διάφορα μοντέλα καρτών, με την γνωστή μέθοδο του "rebranding" κατέληγαν να εμφανίζονται μέχρι και δυο σειρές παρακάτω. Τα "τρικ" όμως τελείωσαν για τις δυο εταιρίες, οι οποίες έλυσαν τα προβλήματα κατασκευής και πλέον ρίχνουν στην αγορά τις νέες τεχνολογίες τους.
Μετά την αρχική έλευση των GTX 1080 και GTX 1070 εκ μέρους της nVidia, ήρθε η σειρά της AMD να δείξει την πρόοδο που έχει κάνει. Το άλμα για την "κόκκινη" στην μέθοδο ολοκλήρωσης είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε σχέση με το αντίπαλο στρατόπεδο, καθώς η Global Foundries προχώρησε στα 14nm FinFET. Η κίνηση της nVidia ήταν να δώσει στην αγορά τα 2 κορυφαία μοντέλα της νέας της αρχιτεκτονικής, όμως στην AMD αποφάσισαν να πάρουν έναν διαφορετικό δρόμο: να προσπαθήσουν πρώτα να κατακτήσουν την mainstream αγορά, αφήνοντας για αργότερα το high-end κομμάτι.
Στα πιο πρόσφατα στατιστικά της πλατφόρμας Steam από την Valve, το 95% των gamers παίζουν σε αναλύσεις Full HD 1080p, ή και χαμηλότερες. Χρησιμοποιώντας αυτό το στατιστικό η AMD αποφάσισε πως ήταν μια καλή ευκαιρία να κερδίσει το χαμένο έδαφος, στοχεύοντας ακριβώς στην αγορά του στατιστικού. Και ο τρόπος να το επιχειρήσει αυτό είναι η νέα GPU της, η RX 480.
Το review sample που έφτασε στα γραφεία του HwBox δεν διέθετε κάποια συσκευασία, παρά μόνο το τυπικό αντιστατικό σακουλάκι. Ελλείψει παρελκόμενων, θα εστιαστούμε αποκλειστικά στην reference υλοποίηση της RX 480.
Εμφανισιακά, η RX 480 δανείζεται αρκετά στοιχεία του σχεδιασμού που έφεραν οι R9 Fury (X & Nano) και Radeon Pro Duo, με την απαλή επιφάνεια να κάνει την εμφάνιση της στην κύρια όψη της RX 480, καθώς ξεχωρίζει η έντονη παρουσία του ανανεωμένου Radeon λογότυπου. Αυτήν την φορά βέβαια, έπρεπε να γίνουν αρκετές "θυσίες" όσον αφορά το κόστος του συστήματος ψύξης, οπότε η όλη κατασκευή βασίζεται περισσότερο στο πλαστικό και αρκετά λιγότερο στο μέταλλο.
Το μέγεθος της RX 480 δεν ξεφεύγει από τα συνηθισμένα στάνταρ, αν και σε αυτό οφείλεται το σύστημα ψύξης της, με τις διαστάσεις της να ανέρχονται στα 24,5 εκατοστά σε μήκος και τα 9,5 σε ύψος, με το πλάτος της να είναι ακριβώς όσο 2 PCI slots.
Η εγκατάσταση της κάρτας θα απαιτήσει 1x6pn PCI-e τροφοδοσία από το PSU, κάτι που μαρτυρά τις χαμηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις της νέας κάρτας της AMD.
Αναφορικά με το σύστημα ψύξης της reference εκδοχής της RX 480, για μια ακόμα φορά έχουμε να κάνουμε με ένα blower type σύστημα ψύξης. Το σύστημα είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το 6pin βύσμα τροφοδοσίας δεν βρίσκεται στην άκρη της κάρτας, καθώς το cooler προσθέτει περί τα 6 επιπλέον εκατοστά σε σχέση με τα 18.5 που μετρά το PCB.
Ως ένα blower σύστημα, έχουμε να κάνουμε με ένα κλειστού τύπου σύστημα ψύξης, με τον αέρα να εισάγεται από τον ανεμιστήρα που έχει διάμετρο τα 6 εκατοστά, και εξάγεται αποκλειστικά από το I/O της.
Την "επιμέλεια" της πραγματικής ψύξης αναλαμβάνει μια ψύκτρα αλουμινίου, σχετικά μικρών διαστάσεων, που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του blower συστήματος ψύξης και αναλαμβάνει να δροσίσει τον πυρήνα. Επιπλέον, η βάση του συστήματος ψύξης είναι μεταλλική, προσδίδοντας μεγαλύτερη ακαμψία στην κάρτα, ενώ μέρος της βάσης εφάπτεται με τα VRAM ICs ώστε να τα ψύχει.
Προχωρώντας στα ενδότερα με το PCB πλήρως εκτεθειμένο, παρατηρούμε πως το μήκος του PCB είναι αρκετά κοντύτερο σε σχέση με τις συνολικές διαστάσεις της κάρτας - κάτι που "εμπνέει" για μικρού μεγέθους aftermarket ψύξη.
Στα τεχνικά στοιχεία της κάρτας, το μοντέλο των δοκιμών μας εξοπλίζεται με 8GB GDDR5 μνημών, ενώ το σύστημα τροφοδοσίας είναι ένα απλό VRM έξι φάσεων. Ο Polaris 10 πυρήνας που δεσπόζει στο κέντρο της κάρτας, χρονίζεται από το εργοστάσιο στα 1266 MHz.
Αναφορικά με τις μνήμες, αυτές χρησιμοποιούν "παλαιότερο" πρότυπο GDDR5, ωστόσο είναι χρονισμένα ώστε να παρέχουν τις βέλτιστες δυνατές επιδόσεις. Τα 8 ICs των 1024MB έκαστο παρασκευάζονται από την Samsung (K4G80325FB-HC25 και ολοκληρώνουν τα 8 διαθέσιμα gigabytes VRAM που προσφέρει η RX 480, ενώ χρονίζονται στα 2000MHz (που συντελούν στα effective 8 GTransfers / s).
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι ανέρχονται στις 4, ενώ για αρχή παρατηρούμε πως η DVI θύρα λάμπει δια της απουσίας της. Έτσι ξεχωρίζουμε τις εξής ψηφιακές εξόδους:
- 3 x DisplayPort (Version 1.4)
- 1 x HDMI (Version 2.0)
Θα κλείσουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της AMD RX 480 8GB που θα σας λύσει τυχόν απορίες. Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του πυρήνα GP 104 και ύστερα θα καταπιαστούμε με τις επιδόσεις της!
Η Radeon RX 480 αποτελεί την εξέλιξη της AMD και του Radeon Technologies Group στην υιοθέτηση των 14nm FinFET της GlobalFoundries, του εργοστασίου που έχει αναλάβει να φέρει τις κάρτες στη ζωή. Η πρόταση της AMD έρχεται με σημαντικές αλλαγές “under the hood” όπως ανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων. Παράλληλα η AMD έχει δουλέψει και σε πολλούς ακόμη τομείς προσφέροντας ένα όσο το δυνατό πιο ολοκληρωμένο προϊόν για την mainstream αγορά με την 4ης γενιάς GCN αρχιτεκτονική.
Έχοντας πρόχειρο το διάγραμμα του πυρήνα Polaris 10 XT βλέπουμε πως η κάρτα αποτελείται από: 1 Graphics Command Processor, 4 Asynchronous Compute Engines και δύο Hardware Schedulers που αποτελούν την κορυφή της πυραμίδας από τα πιο σημαντικά υποσυστήματα του Polaris 10 XT πυρήνα. Ακολουθούν τέσσερις Shader Engines, Geometry Processors και τέλος Rasterizers οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την τοποθέτηση των υφών επάνω στο τρισδιάστατο μοντέλο της σκηνής. Κάθε Shader Engine περιλαμβάνει 36 Compute Units (9 ανά Shader Unit aka 576 Stream Processors/SU) ενώ συνολικά ο πυρήνας διαθέτει 144 Texture Units. Η αρχιτεκτονική ολοκληρώνεται με τα 2MB της L2 Cache καθώς και από 8 αμφίδρομους memory controllers εύρους 32-bit. Κοιτώντας πιο προσεκτικά ένα Compute Unit βλέπουμε και σύμφωνα με την AMD πως έχουν γίνει βελτιώσεις όσον αφορά το prefetch των εντολών βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας τις αναμονές για εργασίες που βρίσκονται στην ουρά αυξάνοντας απλά το μέγεθος του buffer των δεδομένων. Η L2 cache φαίνεται και αυτή βελτιστοποιημένη σε σχέση με το παρελθόν.
Σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας αρχιτεκτονικής είναι η ανάθεση ορισμένων CU για χρήση σε διάφορες άλλες εργασίες ίσως άσχετες με τα γραφικά όπως για παράδειγμα το rendering του ήχου (TrueAudio) σε μια 3D σκηνή, κάτι που προσδιορίζεται από τον Hardware Scheduler.
Επιπλέον η βελτιωμένη Geometry Engine λειτουργεί πλέον πιο έξυπνα χάρη στο Primitive Discard Accelerator, μια τεχνική κατά την οποία τα ανούσια renderings σε μια σκηνή να μην χρειάζεται να γίνουν από την αρχή κάτι που θα οδηγήσει σε ταχύτερους χρονισμούς rendering της ίδιας σκηνής. Ένα απλό παράδειγμα μπορεί να δοθεί και με ένα αντικείμενο το οποίο περιστρέφεται ενώ η κάμερα μένει σταθερή προς μια κατεύθυνση. Η μπροστινή πλευρά είναι το κύριο μέρος του rendering όμως το πίσω μέρος που δεν είναι στο οπτικό πεδίο της κάμερας δημιουργείται, καταναλώνοντας πόρους από την όλη διαδικασία.
Παράλληλα, βελτιώσεις υπόκειται και το υποσύστημα της μνήμης όπου ο βελτιωμένος memory controller έχει συνολικό εύρος 256-bit και μέσω των οκτώ 8Gbps chip του 1GB έκαστο ενώ θα υπάρξει και άλλη μια υλοποίηση με 4GB μνήμη που θα αποτελείται από οκτώ chip των 512MB και με χρονισμούς 7Gbps. Παράλληλα, η AMD χρησιμοποιεί τη τεχνική delta colour compression (DCC) για περαιτέρω αύξηση του ωφέλιμου bandwidth.
Από πλευράς εξόδων, η νέα RX 480 του νέου lineup υποστηρίζει κωδικοποίηση HEVC βίντεο 4K 60FPS ενώ προστίθεται και υποστήριξη για τον VP9 Codec της Google. Η κάρτα συνοδεύεται με συνδέσεις HDMI 2.0b και DisplayPort 1.4 υποστηρίζοντας έτσι και panel υψηλού χρόνου απόκρισης όπως και τη τεχνολογία FreeSync. Τέλος, με τις HDR οθόνες να βρίσκονται προ των πυλών, η AMD θεώρησε πρέπον να συμπεριλάβει την ανάλογη τεχνολογία στα specs της RX 480, η οποία λειτουργεί τόσο με την DisplayPort 1.3 όσο και με τη DisplayPort 1.4.
Tomb Raider
Developer: | Crystal Dynamics Eidos Montreal |
Graphics Engine: | Crystal Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Το πρώτο αποτέλεσμα της RX 480 βρίσκεται στα επίπεδα που αναμέναμε. Η κάρτα προορίζεται για mainstream αναλύσεις, και για αυτήν την ανάλυση η δύναμη της φαίνεται αρκετή. Ωστόσο, υπάρχει αρκετό μπέρδεμα με τον άμεσο ανταγωνισμό. Εδώ θα ξεχωρίσουμε την σαφή τοποθέτηση της ενδιάμεσα των GTX 960 και GTX 970, την ίδια στιγμή που το άλμα των επιδόσεων σε σχέση με την R9 380 είναι εντυπωσιακό. Συγκρίνοντας με το άμεσο παρελθόν της εταιρίας, η RX 480 φαίνεται πως τοποθετείται κοντά στις επιδόσεις της R9 390, και κοντά σε αυτές της 390Χ.
2560 x 1440
Η κατάσταση παραμένει ως έχει, με την RX 480 να αποδεικνύεται καλύτερη της GTX 960, όμως η διαφορά με την GTX 970 είναι αξιοσημείωτη. Από την άλλη, η δύναμη της είναι ικανοποιητική για 2Κ αναλύσεις.
3840 x 2160
Στην 4Κ ανάλυση οι διαφορές μικραίνουν, παραμένουν όμως εμφανείς, για μια ακόμα φορά όμως η RX 480 πλησιάζει την 970, με την τελευταία να έχει στην διάθεση της την μισή χωρητικότητα VRAM.
Bioshock Infinite
Developer: | Irrational Games |
Graphics Engine: | Unreal Engine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Το τοπίο δεν αλλάζει στο δεύτερο benchmark, με την RX 480 να αποδίδει παρόμοια με την R9 390.
2560 x 1440
Κατάσταση η οποία δεν θα αλλάξει στην 2Κ ανάλυση...
3840 x 2160
... κάτι που συνεχίζεται στην 4Κ ανάλυση. Για δεύτερη φορά πάντως, η απόσταση είναι μικρότερη σε σχέση με τις χαμηλότερες αναλύσεις.
Alien: Isolation
Developer: | Sega |
Graphics Engine: | In-house |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Για μια ακόμα φορά, RX 480 και R9 390 φαίνεται πως έχουν παραπλήσιες επιδόσεις.
3840 x 2160
Σίγουρα όμως η κύρια ανταγωνίστρια, GTX 970, δεν φαίνεται πως μπορεί να ξεφύγει με διαφορά στην μεγαλύτερη δυνατή ανάλυση.
Crysis 3
Developer: | Crytek Frankfurt/Crytek UK |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Το μοτίβο αρχίζει να γίνεται πλέον ξεκάθαρο, καθώς παρατηρούμε πως η RX 480 είναι κοντά σε επιδόσεις με την R9 390, όμως η GTX 970 έχει ένα ξεκάθαρο προβάδισμα.
2560 x 1440
Όμοια κατάσταση στην 2Κ ανάλυση...
3840 x 2160
... ενώ ότι παρατηρήσαμε και στα 2 προηγούμενα τεστ, γίνεται εμφανές και εδώ. Μόνο που σε αυτήν την περίπτωση η RX 480 χρειάζεται τα διπλάσια καρέ για να αποδώσει σωστά στην 4Κ ανάλυση, πράγμα που κάνει εμφανές πως σε δυνατούς τίτλους με υψηλή λεπτομέρεια, χρειάζεται αρκετή υποχώρηση στην ποιότητα της εικόνας.
Far Cry Primal
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia Engine 2 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Με την ανάλυση να ανεβαίνει, διακρίνεται ο δυνατότερος πυρήνας. Εδώ η υστέρηση της GTX 1070 φτάνει στο 18%...
3840 x 2160
Στον νέο τίτλο δοκιμών μας, η RX 480 τα καταφέρνει ικανοποιητικά σε όλο το φάσμα των αναλύσεων.
Ashes of the Singularity
Developer: | Stardock |
Graphics Engine: | Glacier 2 |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Χωρίς να αλλάζει ιδιαίτερα η ποσοστιαία διαφορά, η 2Κ ανάλυση δίνει σαφές προβάδισμα στην μεγαλύτερη GTX 1080.
3840 x 2160
Όπως είναι εμφανές, το δυνατό στοιχείο της RX 480 είναι οι επιδόσεις της στα 1080p, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως ανεβαίνοντας σε ανάλυση η κάρτα δεν μπορεί να τα καταφέρει.
DOOM
Developer: | id Software |
Graphics Engine: | id Tech 6 |
Graphics API: | Open GL |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
2560 x 1440
3840 x 2160
Τα δύσκολα μπαίνουν στην 4Κ ανάλυση, εκεί όπου η RX 480 θα χρειαστεί απαραιτήτως μια "ελάφρυνση" στην ποιότητα της εικόνας ώστε τα FPS να βρίσκονται κοντά στην περιοχή των 60.
Tom Clancy's The Division
Developer: | Massive Entertainment, Red Storm Entertainment, Ubisoft |
Graphics Engine: | Snowdrop |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Το The Division δεν αλλάζει την εικόνα της RX 480. Ικανοποιητικές επιδόσεις μέχρι την QHD ανάλυση...
3840 x 2160
... ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση και στην UHD ανάλυση, με την RX 480 να τα καταφέρνει μεν, σίγουρα όμως όχι στην μέγιστη ποιότητα εικόνας.
The Talos Principle
Developer: | Serious Engine 4 |
Graphics Engine: | Croteam |
Graphics API: | Vulcan |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
Το πρώτο δείγμα του Vulkan API δείχνει πως οι Pacal GPUs έχουν υποερδιπλάσιες επιδόσεις έναντι του Polaris 10, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι επιδόσεις της RX 480 είναι άσχημες.
2560 x 1440
Η διαφορά παραμένει ανεπηρέαστη στην 2Κ ανάλυση...
3840 x 2160
Όπως και στην 4Κ, όπου η RX 480 δείχνει αρκετά ικανή για να ανταποκριθεί στον συγκεκριμένο τίτλο.
Hitman
Developer: | IO Interactive |
Graphics Engine: | Glacier 2 |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Στον δεύτερο DX12 τίτλο μας οι επιδόσεις της RX 480 στα 1080p είναι αρκετά ικανοποιητικές.
2560 x 1440
3840 x 2160
Όμοια και στις μεγάλες αναλύσεις, με την RX 480 να έχει δύσκολο έργο, και χρειάζεται πτώση στην ποιότητα εικόνας για να ανταποκριθεί επάξια.
Total War: Warhammer
Developer: | Creative Assembly |
Graphics Engine: | Total War |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Ο τελευταίος DX12 τίτλος δίνει αρκετά καλή διαφορά μεταξύ minimum και average FPS.
3840 x 2160
Όμοια και στο τελευταίο παιχνίδι των δοκιμών μας, καθώς πλέον μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η RX 480 έχει σαν ιδανικό τις βέλτιστες δυνατές επιδόσεις στην Full HD ανάλυση.
Benchmarks
Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαφορές στις επιδόσεις των καρτών γραφικών, ελέω φυσικά driver updates, πάντα θα ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά και στα σκορ που έδωσε μια GPU στα πιο γνωστά 3D Benchmarks. Ίσως κατʼ αυτόν τον τρόπο να βοηθιόμαστε όλοι μας περισσότερο ώστε να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε που στέκεται η συγκεκριμένη κάρτα πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα αποτελέσματα που μας έδωσε η AMD RX 480 8G είναι τα εξής:
Unigine Heaven, Unigine Valley, CatZilla
Ανάλογα με το benchmark, η RX 480 βρίσκεται είτε σχετικά κοντά σε σχέση με την GTX 970, δεν καταφέρνει όμως να την ξεπεράσει. Αυτή που χτυπά με χαρακτηριστική άνεση είναι η GTX 960, ενώ από το ίδιο "στρατόπεδο" φαίνεται πως ανταποκρίνεται παρόμοια με την R9 390.
3D Mark 11, Vantage, Firestrike
Η επαναληψημότητα σχετικά με την θέση της RX 480 μας δείχνει και την πραγματική θέση της, η οποία τοποθετείται στα επίπεδα της R9 390.
Steam VR Perfomance Test
Έτοιμη για VR εμπειρίες εμφανίζεται η RX 480, όπως μας αναδεικνύει το τεστ του SteamVR.
Luxmark v2.0: LuxBall
Το LuxMark είναι ένα free benchmark το οποίο χρησιμοποιεί τις GPGPU δυνατότητες ενός επεξεργαστή γραφικών κάνοντας χρήση του OpenCL, για να κατασκευάσει 3 εικόνες μέσω υπολογισμών. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι αρκετά ιδιαίτεροι, καθώς περιλαμβάνουν στοιχεία όπως Ray Tracing και Depth of Field. Τα αποτελέσματα εκφράζονται σε Samples per Second.
Το πρώτο GPGPU benchmark δείχνει πως η RX 480 βρίσκεται αρκετά κοντά σε performance σε σχέση με τις Maxwell GPUs, όμως σε compute performance οι 390 και 390Χ έχουν μια σαφή απόσταση.
SystemCompute C++ AMP
Ενώ λοιπόν σε γραφικά, η απόδοση της RX 480 είναι όμοια με αυτήν της R9 390, στο compute performance η νεότερη αρχιτεκτονική στερείται επιδόσεων...
GPU Pi 2.1
... κάτι το οποίο φαίνεται και στους χρόνους του GPU Pi, εκεί όπου η διαφορά δεν καλύπτεται ακόμα και αν επιστρατεύσουμε το OC.
Στην παρούσα κατάσταση, οι δυνατότητες υπερχρονισμού μοιάζουν περιορισμένες για την περίπτωση της AMD RX 480 8GB - ένας από τους λόγους είναι η ανύπαρκτη συμβατότητα με 3rd party προγράμματα overclocking, όπως το MSI Afterburner.
Η μόνη λύση που είχαμε στην διάθεση μας είναι το νέο και βελτιωμένο πρόγραμμα διαχείρισης της AMD, που εμφανίζεται μέσα από τα Radeon Settings που παρέχει ο Crymson driver. Πιο συγκεκριμένα, το AMD Overdrive αποτελεί παρελθόν, και στην θέση του έχουμε το Wattman.
Το Wattman είναι το κέντρο διαχείρισης του performance για τις νέες κάρτες της AMD. Μέσα από το νέο UI, έχετε την δυνατότητα να λάβετε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της RX 480, αλλά και να επηρεάσετε τις επιδόσεις της.
Έτσι έχετε δυνατότητα παραμετροποίησης της συχνότητας του πυρήνα, των μνημών, καθώς και των τάσεων αυτών. Επιπλέον, μπορείτε να επηρεάσετε την ταχύτητα περιστροφής των ανεμιστήρων θέτοντας minimum και target επίπεδα περιστροφής, καθώς και maximum και target επίπεδα θερμοκρασιών, τα οποία επί της ουσίας θα συγκρατήσουν και την κάρτα σε στενά επίπεδα λειτουργίας.
Προς το παρόν, αυτό που θα μας απασχολήσει είναι η συχνότητα του πυρήνα και τι δυνατότητες μας δίνει. Λόγω του εργοστασιακού συστήματος ψύξης, η RX 480 έδειξε από την αρχή πως δεν έχει αρκετό headroom, καθώς τα επίπεδα θερμοκρασιών ήταν ήδη υψηλά εάν θέλουμε να κρατήσουμε ένα ήσυχο προφίλ λειτουργίας.
Έπειτα από μερικές δοκιμές, το slider της συχνότητας κινήθηκε στο +6.5% όπου ήταν σταθερό, με την τάση στο τελευταίο state να βρίσκεται στα 1150mV. Για να καταφέρουμε όμως σταθερές επιδόσεις, χρειάστηκε να ανεβάσουμε αρκετά το ελάχιστο επίπεδο περιστροφής του ανεμιστήρα, περίπου στο 70% όπου και ήταν αρκετά θορυβώδης. Όλα αυτά για περίπου +100 MHz, με την τελική συχνότητα του πυρήνα να προσδιορίζεται στα 1360 MHz. Αυξάνοντας περισσότερο την περιστροφή του ανεμιστήρα, στο 100% των δυνατοτήτων του που μεταφράζεται στις 5000 RPM τα αποτελέσματα βελτιώθηκαν ελαφρώς, όμως τα επίπεδα θορύβου που παράγει ήταν... μη βιώσιμα.
Στους gaming τίτλους, αυτό μεταφράστηκε σε μικρές διαφορές - που είτε ήταν αμελητέες στις περισσότερες περιπτώσεις, και έφτασε μέχρι τα 5 FPS.
Μικρές και οι διαφορές στα benchmarks, με τον μέσο όρο της αύξησης να κυμαίνεται στο 4%.
Η reference υλοποίηση της AMD μοιάζει να είναι αρκετά thermal limited. Το εργοστασιακό σύστημα δυστυχώς παρέχει αρκετά λιγότερο OC headroom, με το "ταβάνι" να είναι αρκετά χαμηλό. Σε γενικές γραμμές, θα συνιστούσαμε να αποφύγετε το overclocking στην reference κάρτα - αντ' αυτού θα περιμένουμε να δούμε τις δυνατότητες των custom υλοποιήσεων, που θα φέρουν ένα σημαντικά βελτιωμένο σύστημα ψύξης.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
To blower style σύστημα της reference RX 480 έχει αρκετά να αποδείξει, κυρίως για τον δρόμο που επέλεξε η AMD όσον αφορά τόσο το θόρυβο, όσο και τις επιδόσεις της. Ας δούμε πως απέδωσε η κάρτα κατά το έντονο load.
Όπως παρατηρείτε από τα παραπάνω screenshots, το σύστημα ψύξης της AMD έχει βελτιστοποιηθεί με βάση τον παραγόμενο θόρυβο, παρά τις θερμικές επιδόσεις. Εδώ παρατηρούμε πως η κάρτα έφτασε μέχρι και τους 86 βαθμούς στο μέγιστο, με τον ανεμιστήρα ωστόσο να κινείται περίπου στο 65% των δυνατοτήτων του.
Μιλώντας για τον ανεμιστήρα, η συμπεριφορά του blower συστήματος χρήζει μιας διαφορετικής ανάλυσης. Κατά τις μετρήσεις μας με το dB meter, παρατηρήσαμε πως στις χαμηλές περιστροφές τα επίπεδα θορύβου που παράγει είναι πλήρως αποδεκτά, ενώ βάση του προφίλ της κάρτας δεν αναμένουμε να κινηθεί περισσότερο από το 70%. Από εκείνο το σημείο όμως, ο ανεμιστήρας κάνει έντονη την παρουσία του και γίνεται αρκετά θορυβώδης, με τον ήχο που παράγει να αγγίζει αρκετά υψηλά και μη αποδεκτά επίπεδα.
Σε κάθε περίπτωση, βάση των στοκ προδιαγραφών τα επίπεδα του θορύβου είναι ικανοποιητικά.
Κλείνοντας με την αξιολόγηση της σημερινής μας GPU, αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο ενεργειακό φορτίο που παράγει η RX 480. Όντας μια από τις πρώτες κάρτες γραφικών που κάνουν χρήση της νεότερης λιθογραφικής μεθόδου, αναμένουμε σημαντικές διαφορές στα power savings, εννοείται φυσικά προς το καλύτερο.
Για τον λόγο αυτό, τοποθετήσαμε ένα Watt-o-meter την πρίζα από την οποία τροφοδοτούνταν το σύστημα δοκιμής μας, και αρχίσαμε τις μετρήσεις σε 2 αρκετά GPU-bound benchmark, τα Heaven και Valley της Unigine.
Την αρχή θα κάνουμε με τα απόλυτα νούμερα, σημειώνοντας ποια ήταν η Peak κατανάλωση που σημείωσε το σύστημά μας.
Τα power savings είναι εμφανή με την νεότερη αρχιτεκτονική της AMD. Ενώ παρατηρούμε μια πτώση στην συνολική κατανάλωση σε σχέση με την R9 380 που αντικαθιστά, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι προσφέρει σχεδόν διπλάσιες επιδόσεις από τον προκάτοχό της στην mainstream κατηγορία.
Ας δούμε όμως πως μεταφράζεται η απόδοση προς κατανάλωση στο Power index μας.
Αναμενόμενα, το Performance per watt index είναι σημαντικά βελτιωμένο στην νέα γενιά της AMD. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν αρκετά βήματα ακόμα ώστε να φτάσει τα επίπεδα της Pascal αρχιτεκτονικής!
Ήρθε η ώρα να βγάλουμε την τελική απόφαση για την RX 480. Γνωρίζουμε το hype που δημιουργήθηκε από την στιγμή της ανακοίνωσης της κάρτας, όμως το εμπάργκο έληξε στις 29 Ιουνίου 2016 και πλέον, με ολοκληρωμένες τις δοκιμές μας, ήρθε η ώρα να διατυπώσουμε την άποψή μας.
Οι επιδόσεις της RX 480 δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο, ούτε πιο εντυπωσιακό στοιχείο της. Η νέα GPU της AMD στοχεύει στο mainstream κοινό που χρησιμοποιεί Full HD ανάλυση στην οθόνη του - κοινό στο οποίο είχε ιδιαίτερη απήχηση η GTX 970 την περίοδο των εορτών που προηγήθηκαν. Και, επί της ουσίας, αυτή ήταν η περιοχή των επιδόσεων που στόχευε η AMD με τον Polaris 10 πυρήνα της. Συνολικά, η κάρτα τα καταφέρνει εξαιρετικά στα 1920x1080 με αρκετά υψηλά επίπεδα λεπτομέρειας και φίλτρων, ενώ για την QHD και UHD (4K) ανάλυση οι επιδόσεις της δεν απογοητεύουν, αν και θα πρέπει να γίνουν υποχωρήσεις στην ποιότητα της εικόνας ώστε η RX 480 να τα καταφέρει. Παράλληλα, παρατηρήσαμε πως έχουν γίνει σημαντικές πρόοδοι στην διαχείριση ενέργειας: το Polaris 10 απαίτησε λιγότερη ενέργεια έναντι της R9 380 των δοκιμών μας, όμως οι επιδόσεις φτάνουν ή και ξεπερνούν το +40%, κάτι που δείχνει πόσο επωφελήθηκε η AMD από την νέα κλίμακα ολοκλήρωσης.
Στο δια ταύτα όμως: Για ποιον προορίζεται η νέα κάρτα γραφικών της AMD; Βάση των δοκιμών μας, οι επιδόσεις που φέρνει το Polaris 10 είναι μια σημαντική αναβάθμιση έναντι της προηγούμενης x80 σειράς. Για τους κατόχους όμως R9 2/390, 2/390X, καθώς και τον μεγάλο "αντίπαλο", την GTX 970, η RX 480 δεν είναι λόγος αναβάθμισης, με την κάρτα να παραδίδει σχεδόν παρόμοια αποτελέσματα με τις προαναφερθείσες. Εκεί που η RX 480 δείχνει την ανωτερότητά της είναι στις αμέσως "χαμηλότερες" GPU, τις R9 380 και GTX 960.
Τι είναι αυτό που καταφέρνει λοιπόν η RX 480: Να κάνει τις επιδόσεις της upper-mainstream κατηγορίας λίγο πιο προσιτές στον μέσο χρήστη, ρίχνοντας ελαφρώς το κόστος που έχουν αυτές οι επιδόσεις. Πλέον, με την RX 480 το gaming στα 1080p με αρκετά υψηλά επίπεδα λεπτομέρειας είναι εφικτό με χαμηλότερο κόστος - και αυτό είναι το κέρδος της κάρτας.
Από τα αρνητικά στοιχεία που παρατηρήσαμε στην reference υλοποίηση της κάρτας, σίγουρα είναι το σύστημα ψύξης. Αν και το προφίλ του ανεμιστήρα κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα θορύβου, η θερμική συμπεριφορά της κινήθηκε σε αρκετά υψηλά επίπεδα - δίνοντας της έτσι ελάχιστο OC headroom. Κύριος "υπαίτιος" φαίνεται πως είναι η αρκετά μικρών διαστάσεων αλουμινένια ψύκτρα, η οποία δεν αρκεί για να κρατήσει τον πυρήνα σε αρκετά χαμηλότερες θερμοκρασίες. Μιλώντας για OC headroom, ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους δεν είχαμε μεγάλες βελτιώσεις, ήταν το γεγονός πως η κάρτα εμφανίζεται να είναι thermal-limited, πράγμα που επιβεβαιώθηκε όταν μεγιστοποιώντας την περιστροφή του ανεμιστήρα λάβαμε καλύτερα αποτελέσματα. Κατά συνέπεια, αναμένουμε την εμφάνιση των custom υλοποιήσεων για να δούμε τις πραγματικές δυνατότητες του Polaris 10, τόσο θερμικά όσο και από άποψης overclocking.
H RX 480 8GB εμφανίζεται στην Ευρωπαϊκά καταστήματα στην τιμή των 270?, την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα κάνει την εμφάνισή της στα 310?. Η "μάχη" με την GTX 970 είναι σκληρή, με την λύση της AMD να φαίνεται να κερδίζει ελαφρώς στα σημεία απόδοσης προς τιμή. Για τους 1080p gamers, η νέα πρόταση της AMD φαίνεται πως παρουσιάζει ένα πολύ καλό value proposition - όλα αυτά εν αναμονή της απάντησης από την nVidia.
GregEl
Πότε προλάβατε ωρέ; Εύγε για το γρήγορο και καλό review!
Με το crossfire review τι γίνεται;
venisk
Τούμπανο το review!! Φοβερή καρτούλα για 1080p! Μην πάρει κανείς την reference κάρτα ούτε για αστείο!!!! Τώρα μένει να δούμε πόσο θα τιμολογήσει η Ελλάδα μας την 1060
GregEl
Προβλήματα στον παράδεισο μήπως;
klapeto
Δεν με ενδιαφέρει η απόδοση, δεν με ενδιαφέρει το OC, δεν με ενδιαφέρουν η κατανάλωση, ο θόρυβος και οι θερμοκρασίες! Όλα μου φαίνονται αδιάφορα μπροστά στην ομορφιά της 10/10! (Ευτυχώς που δεν κάνω reviews )
On Topic: Άν εξαιρέσεις την κακή απόδοση του Cooler και το γεγονός ότι έχει μόνο ένα 6xPin, το Reference PCB είναι αρκετά καλή κατασκευή, ειδικά το VRM(6+1). Σκεφτείτε ότι το "Premium Quality" PCB της Founders Edition έχει μόνο 5+1 VRM. Αν είχε 8xPin αντί του 6x θα ήταν τέλειο.
Antisocial
Προβλήματα στον παράδεισο μήπως;
Official Statement from AMD on the PCI-Express Overcurrent Issue
"As you know, we continuously tune our GPUs in order to maximize their performance within their given power envelopes and the speed of the memory interface, which in this case is an unprecedented 8 Gbps for GDDR5. Recently, we identified select scenarios where the tuning of some RX 480 boards was not optimal. Fortunately, we can adjust the GPU's tuning via software in order to resolve this issue. We are already testing a driver that implements a fix, and we will provide an update to the community on our progress on Tuesday (July 5, 2016)."
GregEl
Official Statement from AMD on the PCI-Express Overcurrent Issue"As you know, we continuously tune our GPUs in order to maximize their performance within their given power envelopes and the speed of the memory interface, which in this case is an unprecedented 8 Gbps for GDDR5. Recently, we identified select scenarios where the tuning of some RX 480 boards was not optimal. Fortunately, we can adjust the GPU's tuning via software in order to resolve this issue. We are already testing a driver that implements a fix, and we will provide an update to the community on our progress on Tuesday (July 5, 2016)."
Ναι αλλά δεν είναι λίγο απογοητευτικό αυτό; Δηλαδή βγάλαμε καινούργιο chip-αρχιτεκτονική σχεδίαση, πιο αποδοτικό από τα παλιά μας, αλλά oups δεν προσέξαμε τα spec οπότε θα το περιορίσουμε λίγο με driver update. Και όπως λέει στο video του pc per, διακυμάνσεις έχουν και της nvidia οι κάρτες στα ρεύματα κλπ, αλλά στους αγωγούς που έχουν σημασία τα ρεύματα είναι πολύ ασφαλή. Δεν είναι τόσο τρομερό και σοβαρό το πρόβλημα. Για μένα μεγαλύτερη γκάφα ήταν το memgate της 970. Αλλά δύσκολα συγχωρούνται λαθάκια με 25% μερίδιο στην αγορά. Για να πάει καλά η εταιρία και να ανακάμψει για το καλό όλων μας, πρέπει να δείξει λίγο στην αγορά ότι ξέρει τι κάνει και τα λαθάκια σαν αυτό καταφέρνουν το αντίθετο.
HyperionX
Δεν με ενδιαφέρει η απόδοση, δεν με ενδιαφέρει το OC, δεν με ενδιαφέρουν η κατανάλωση, ο θόρυβος και οι θερμοκρασίες! Όλα μου φαίνονται αδιάφορα μπροστά στην ομορφιά της 10/10! (Ευτυχώς που δεν κάνω reviews )On Topic: Άν εξαιρέσεις την κακή απόδοση του Cooler και το γεγονός ότι έχει μόνο ένα 6xPin, το Reference PCB είναι αρκετά καλή κατασκευή, ειδικά το VRM(6+1). Σκεφτείτε ότι το "Premium Quality" PCB της Founders Edition έχει μόνο 5+1 VRM. Αν είχε 8xPin αντί του 6x θα ήταν τέλειο.
Ελπίζω να το λες αστεία...
Ποια ομορφιά...ένα τετράγωνο πράγμα χωρίς Backplate σας κουτί από χαρτομαντιλα ένα πράμα...
Πονάνε τα μάτια μας...
Βεβαια γούστα είναι αυτά
MetallicGR
Πότε προλάβατε ωρέ; Εύγε για το γρήγορο και καλό review!Με το crossfire review τι γίνεται;
Οσονούπω. Θα έχει και μερικά extras.
George_o/c
Όπως είπα και σε άλλο thread, τα πάει πολύ καλά στο 1080p που είναι η ανάλυση που ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο. Για κάποιον όμως που ήδη έχει 290/390/GTX970 δεν αξίζει η μετάβαση, ακόμη κι αν η RX 480 έχει μικρότερη κατανάλωση. Εκνευρίστηκα πάρα πολύ με τις θερμοκρασίες της κάρτας διότι αφού έχει μικρότερη κατανάλωση από την 290Χ μου, γιατί να ζεσταίνεται τόσο πολύ και να κάνει τόσο θόρυβο; Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε και την απάντηση της NVIDIA, γιατί έχω την εντύπωση ότι η 1060 θα τη φάει λάχανο.
Όσον αφορά τις τιμές, η AMD είπε ότι τα $199/$239 είναι τα Suggested Etail Prices για 4GB/8GB αντίστοιχα. Με λίγα λόγια είναι τιμές που θα βρει κανείς μόνο σε amazon.com, newegg, ncix κτλ. Ακόμη και από alternate.de να θες να πάρεις την 4άρα, με τα μεταφορικά θα βγει 250? περίπου. Είναι μεγάλη διαφορά διότι αν η 1060 είναι τελικά καλύτερη και βγει στα 300? από εξωτερικό, αυτομάτως η 480 δεν θα αξίζει. Χώρια που η NVIDIA ανέκαθεν τα πήγαινε καλύτερα με κατανάλωση και θερμοκρασίες.
Για τις τιμές Ελλάδας δεν θα πω τίποτα διότι ο κόσμος δεν φαίνεται να καταλαβαίνει πόσα χέρια μπαίνουν στη μέση για να έρθει μια κάρτα εδώ. Φαντάζομαι ότι τα margins είναι αρκετά μικρά και ο retailer στο τέλος πρέπει κι αυτός να βγάλει κάπως ένα κέρδος. Το stock ενός τέτοιου προϊόντος του πιάνει χώρο (ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμο), μετά πρέπει να πληρώσει για να το κάνει market (διαφήμιση/newsletter κτλ), να καλύψει όλα τα υπόλοιπα λειτουργικά του έξοδα, ΦΠΑ & το κόστος αγοράς της κάρτας. Σίγουρα ο [MENTION=5]GoriLLakoS[/MENTION] μπορεί να σας διαφωτίσει πολύ καλύτερα από μένα σε αυτό το θέμα, τόσα χρόνια μες στο χώρο.
Ανάμεικτα τα συναισθήματά μου, λόγω των θερμοκρασιών και των τιμών, σίγουρα της αξίζει που της βάλατε κάτω από 9. Μπράβο σας για το review παίδες
GoriLLakoS
Ελπίζω να το λες αστεία...Ποια ομορφιά...ένα τετράγωνο πράγμα χωρίς Backplate σας κουτί από χαρτομαντιλα ένα πράμα...
Πονάνε τα μάτια μας...
Βεβαια γούστα είναι αυτά
Ενταξει...μέσα σε ένα κουτί την έχουμε όλοι...η ομορφιά στις κάρτες γραφικών είναι αδιάφορη
για εμένα μιας και δεν παίζει κανέναν ρόλο στην απόδοσή της!
Για τα 8GB η διαφορά των 30-40? από την υπόλοιπη Ευρώπη είναι οκ.
https://geizhals.de/?fs=RX480+8gb&in=
Για την 4άρα που ξεκινάει από 219?, δεν την βρίσκω καν στο skroutz
https://geizhals.de/?fs=RX480+4gb&in=
Στα DX12 παιχνίδια τα πάει πολύ καλά...γνικότερα όμως περίμενα
καλύτερες επιδόσεις στο σύνολό της.
GoriLLakoS
Όπως είπα και σε άλλο thread, τα πάει πολύ καλά στο 1080p που είναι η ανάλυση που ενδιαφέρει τον περισσότερο κόσμο. Για κάποιον όμως που ήδη έχει 290/390/GTX970 δεν αξίζει η μετάβαση, ακόμη κι αν η RX 480 έχει μικρότερη κατανάλωση. Εκνευρίστηκα πάρα πολύ με τις θερμοκρασίες της κάρτας διότι αφού έχει μικρότερη κατανάλωση από την 290Χ μου, γιατί να ζεσταίνεται τόσο πολύ και να κάνει τόσο θόρυβο; Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε και την απάντηση της NVIDIA, γιατί έχω την εντύπωση ότι η 1060 θα τη φάει λάχανο.Όσον αφορά τις τιμές, η AMD είπε ότι τα $199/$239 είναι τα Suggested Etail Prices για 4GB/8GB αντίστοιχα. Με λίγα λόγια είναι τιμές που θα βρει κανείς μόνο σε amazon.com, newegg, ncix κτλ. Ακόμη και από alternate.de να θες να πάρεις την 4άρα, με τα μεταφορικά θα βγει 250? περίπου. Είναι μεγάλη διαφορά διότι αν η 1060 είναι τελικά καλύτερη και βγει στα 300? από εξωτερικό, αυτομάτως η 480 δεν θα αξίζει. Χώρια που η NVIDIA ανέκαθεν τα πήγαινε καλύτερα με κατανάλωση και θερμοκρασίες.
Για τις τιμές Ελλάδας δεν θα πω τίποτα διότι ο κόσμος δεν φαίνεται να καταλαβαίνει πόσα χέρια μπαίνουν στη μέση για να έρθει μια κάρτα εδώ. Φαντάζομαι ότι τα margins είναι αρκετά μικρά και ο retailer στο τέλος πρέπει κι αυτός να βγάλει κάπως ένα κέρδος. Το stock ενός τέτοιου προϊόντος του πιάνει χώρο (ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμο), μετά πρέπει να πληρώσει για να το κάνει market (διαφήμιση/newsletter κτλ), να καλύψει όλα τα υπόλοιπα λειτουργικά του έξοδα, ΦΠΑ & το κόστος αγοράς της κάρτας. Σίγουρα ο [MENTION=5]GoriLLakoS[/MENTION] μπορεί να σας διαφωτίσει πολύ καλύτερα από μένα σε αυτό το θέμα, τόσα χρόνια μες στο χώρο.
Ανάμεικτα τα συναισθήματά μου, λόγω των θερμοκρασιών και των τιμών, σίγουρα της αξίζει που της βάλατε κάτω από 9. Μπράβο σας για το review παίδες
Τα έχω γράψει πολλές φορές παλαιότερα Γιώργη αλλά ο κόσμος δεν θέλει να καταλάβει πως δεν φταίνε τόσο τα καταστήματα αλλά το κράτος
για τις τιμές. Μερίδιο επίσης έχουν και οι εταιρίες aka AMD/nVidia ότα πάνε και ανακοινώνουν MSRPs που δεν είναι πραγματικές και φυσικά μετά ο κόσμος θα τα βάλει με τα καταστήματα και όχι με τις εταιρίες.
Όποιος δουλεύει σε Έλληνα διανομεα μπορεί να καταλάβει τι λέω. Όταν η AMD λέει $199 για την RX480 4GB αλλά η ASUS (και η κάθε ASUS) την πουλάει στο Πλαίσιο(και το κάθε Πλαίσιο) στα 239?, πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα το $199?
Έχουμε και τα μεταφορικά για την άλλη άκρη του πλανήτη που είμαστε (και για όσους πουν πως οι κατασκευαστές έχουν hub στην Ευρώπη βλέπε Γερμανία/Ολλανδία και αυτοί είναι στην άλλη άκρη του πλανήτη και πρέπει να πληρώσουν και αυτοί μεταφορικά, οπότε μετά πληρώνουμε 2 φορες μεταφορικά), και τελωνεία και αποθηκευτικά και πιστώσεις και ισοτιμία και όροι πληρωμής και είμαστε μικρή αγορά και μας δίνουν χειρότερες τιμές! Και στο κάτω κάτω, άμα είχατε και εσείς επιχειρηση, θα επιλέγατε να πουλάτε κάτι με 3% κέρδος ή θα το πηγαίνατε το 15% για να επιβιώσετε με τους φόρους που έχουμε στην Ελλάδα?
Δεν είμαι με το μέρος των καταστημάτων, ούτε των κατασκευαστών...ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας μπορεί να αγοράσει απ'όπου θέλει...γνώμη μου είναι όμως πως για διαφορές έως και 50-60? δεν θα έμπαινα στον κόπο να αγοράσω απ'έξω μιας και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά είναι πολλές φορές ευαίσθητα και όταν έχω εγγύηση θέλω να μην χρειάζεται να κάνω 50 διαδικασίες για να μου την αλλάξουν.
Γλίτωσα 50? στην τιμή και τα έφαγα μετά σε RMA?
bfc_xxx
Τα έχω γράψει πολλές φορές παλαιότερα Γιώργη αλλά ο κόσμος δεν θέλει να καταλάβει πως δεν φταίνε τόσο τα καταστήματα αλλά το κράτοςγια τις τιμές. Μερίδιο επίσης έχουν και οι εταιρίες aka AMD/nVidia ότα πάνε και ανακοινώνουν MSRPs που δεν είναι πραγματικές και φυσικά μετά ο κόσμος θα τα βάλει με τα καταστήματα και όχι με τις εταιρίες.
Όποιος δουλεύει σε Έλληνα διανομεα μπορεί να καταλάβει τι λέω. Όταν η AMD λέει $199 για την RX480 4GB αλλά η ASUS (και η κάθε ASUS) την πουλάει στο Πλαίσιο(και το κάθε Πλαίσιο) στα 239?, πως μπορεί να γίνει πραγματικότητα το $199?
Έχουμε και τα μεταφορικά για την άλλη άκρη του πλανήτη που είμαστε (και για όσους πουν πως οι κατασκευαστές έχουν hub στην Ευρώπη βλέπε Γερμανία/Ολλανδία και αυτοί είναι στην άλλη άκρη του πλανήτη και πρέπει να πληρώσουν και αυτοί μεταφορικά, οπότε μετά πληρώνουμε 2 φορες μεταφορικά), και τελωνεία και αποθηκευτικά και πιστώσεις και ισοτιμία και όροι πληρωμής και είμαστε μικρή αγορά και μας δίνουν χειρότερες τιμές! Και στο κάτω κάτω, άμα είχατε και εσείς επιχειρηση, θα επιλέγατε να πουλάτε κάτι με 3% κέρδος ή θα το πηγαίνατε το 15% για να επιβιώσετε με τους φόρους που έχουμε στην Ελλάδα?
Δεν είμαι με το μέρος των καταστημάτων, ούτε των κατασκευαστών...ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας μπορεί να αγοράσει απ'όπου θέλει...γνώμη μου είναι όμως πως για διαφορές έως και 50-60? δεν θα έμπαινα στον κόπο να αγοράσω απ'έξω μιας και όλα αυτά τα ηλεκτρονικά είναι πολλές φορές ευαίσθητα και όταν έχω εγγύηση θέλω να μην χρειάζεται να κάνω 50 διαδικασίες για να μου την αλλάξουν.
Γλίτωσα 50? στην τιμή και τα έφαγα μετά σε RMA?
Θα συμφωνήσω μαζί σου στα περισσότερα, με τη διαφορά ότι δε φταίνε τόσο τα retail καταστήματα αλλά οι εισαγωγείς. Αν δούμε τις χονδρικές τιμές + φπα είναι πολλές φορές μεγαλύτερες από τις λιανικές μεγάλων αλυσίδων που κάνουν κατευθείαν εισαγωγή.
Αυτό όμως που δε μπορώ να καταλάβω μετά από τόσα χρόνια είναι αν πχ η RX480 των 199$ γίνεται στην Ελλάδα 239?, γιατί το XBOX έχει πχ 299? παντού?? Άρα μήπως φταίνε και οι εταιρείες που δε σφίγγουν τα λουριά όπως στη περίπτωση της Microsoft?
GregEl
Θα συμφωνήσω μαζί σου στα περισσότερα, με τη διαφορά ότι δε φταίνε τόσο τα retail καταστήματα αλλά οι εισαγωγείς. Αν δούμε τις χονδρικές τιμές + φπα είναι πολλές φορές μεγαλύτερες από τις λιανικές μεγάλων αλυσίδων που κάνουν κατευθείαν εισαγωγή.Αυτό όμως που δε μπορώ να καταλάβω μετά από τόσα χρόνια είναι αν πχ η RX480 των 199$ γίνεται στην Ελλάδα 239?, γιατί το XBOX έχει πχ 299? παντού?? Άρα μήπως φταίνε και οι εταιρείες που δε σφίγγουν τα λουριά όπως στη περίπτωση της Microsoft?
Το xbox έχει 299 γιατί αυτή την τιμή έχει ορίσει σαν κανόνα η microsoft και χάνει λεφτά από αυτό η ίδια και δεν επιβαρύνει τα καταστήματα λιανικής. (με το πρώτο xbox έχανε 120 δολάρια με κάθε κονσόλα, γιατί μετά την πρώτη μείωση η τιμή ήταν κάτω από το κόστος του hardware) Ο λόγος που θέλει και χάνει λεφτά από το hardware είναι επειδή θέλει μερίδιο αγοράς και θέλει να βγάλει λεφτά από πωλήσεις software and services. Δηλαδή games, dlc, xbox live memberships κλπ.
Η amd (μέσω hardware partners) από την άλλη θέλει μερίδιο αγοράς, αλλά θέλει και κέρδη από το hardware και για αυτό θέτει μια προτεινόμενη τιμή που νομίζει ότι με τις πωλήσεις που περιμένει θα έχει κέρδος η ίδια, χωρίς να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για τους μεταπωλητές, αλλά αφήνει χώρο για να βγάλουν κέρδος και οι τελευταίοι. Και για αυτό τα καταστήματα βάζουν την τιμή που μπορούν για να επιβιώσουν.
Δυστυχώς όποιος και να φταίει για τις τιμές στην Ελλάδα, το σύστημα έχει εδρεωθεί πλέον και λειτουργεί σαν συνήθεια. Υπάρχει δηλαδή κατεστημένο που έχει καθιερωθεί. Όλοι μα όλοι χρεώνουν όσο τους παίρνει. Αν οι εισαγωγείς έχουν "καρτέλ" ή μονοπώλιο και χρεώνουν παραπάνω είναι επειδή μπορούν και το κάνουν όλοι και το έχουμε δεχτεί όλοι εδώ και χρόνια. Αλλά και οι εισαγωγείς αν το παρακάνουν στην εκμετάλλευση θα τα βρουν σκούρα. Οπότε δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος στην αλυσίδα που το παρακάνει. Μπορεί να κάνω και λάθος. Μην ξεχνάμε όμως ότι στον καπιταλισμό και την ελεύθερη αγορά δεν κάνεις ότι κάνεις για την ψυχή της μάνας σου.
Θα ήταν ενδιαφέρον αν μπορεί κάποιος να περιγράψει βήμα βήμα την διαδρομή και κόστος μιας RX 480 από το κουτί της στην γραμμή παραγωγής μέχρι τα χέρια του καταναλωτή.
Arialdo
Πιαιδιά οι custom πότε βγαίνουν?Μόνο εκεί αξίζει αγορά!
MetallicGR
Μέσα στον μήνα οι πρώτες custom.
GoriLLakoS
Θα συμφωνήσω μαζί σου στα περισσότερα, με τη διαφορά ότι δε φταίνε τόσο τα retail καταστήματα αλλά οι εισαγωγείς. Αν δούμε τις χονδρικές τιμές + φπα είναι πολλές φορές μεγαλύτερες από τις λιανικές μεγάλων αλυσίδων που κάνουν κατευθείαν εισαγωγή.Αυτό όμως που δε μπορώ να καταλάβω μετά από τόσα χρόνια είναι αν πχ η RX480 των 199$ γίνεται στην Ελλάδα 239?, γιατί το XBOX έχει πχ 299? παντού?? Άρα μήπως φταίνε και οι εταιρείες που δε σφίγγουν τα λουριά όπως στη περίπτωση της Microsoft?
Εγώ πάλι νομίζω πως φταίνε οι κατασκευαστές.
Πως η AMD λέει πως η RX480 έχει MSRP $199 και δεν κάνει τόσο ούτε στο newegg αλλά ούτε και στο Amazon?
Πως η nVidia λέει πως η GTX1080 έχει $599 και συμβαίνει το ίδιο?
Μήν κοιτάς που η RX480 ξεκινάει από $239 και η GTX1080 ξεκινάει από $699 και λές πως η AMD λύσεις είναι
πιο κοντά στα MSRPs. Πάει ποσοστιαία αυτό, οπότε η αναλογία είναι σχεδόν η ίδια βάση τιμής.
Δες πως οι κατασκευαστές ανακοινώνουν MSRPs που δεν μπορούν να τις ματσάρουν ούτε τα δύο μεγαλύτερα καταστήματα
στον κόσμο.
Το XBOX τώρα είναι άλλη κατηγορία. Είναι ένα προϊόν που παράγεται μαζικά και έχει fixed κόστος για την εταιρία.
Η εταιρία έχει να φτιάξει ένα και μόνο προϊόν. Όπως συμβαίνει και με το PS4, όπως συμβαίνει και με άλλα τέτοια προϊόντα.
Το θέμα είναι η στρατηγική που έχει αποφασίσει κάθε εταιρία βάση market share, προσφορών, παρεχόμενων υπηρεσιών, κέρδους ή μελλοντικού πλάνου.
Όσον αφορά τις χονδρικές τιμές + ΦΠΑ των εισαγωγέων > από τις λιανικές μεγάλων αλυσίδων, αυτό έχει να κάνει καθαρά με τον όγκο που μπορεί και διακινεί ο καθένας. Όταν ο Retailer μπορεί να αγοράσει 200x RX480 και ο εισαγωγέας 50x RX480 για όλο του το δύκτιο, τότε είναι λογικό ο retailer να έχει καλύτερη τιμή και μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους έναντι του εισαγωγέα που θα έχει σαφώς χειρότερη τιμή και εν τέλει θα πρέπει να έχει και αυτός κάποιο κέρδος αλλά να πρέπει να το μοιραστεί με τον πελάτη του που σίγουρα δεν θα είναι ο retailer που πάει απευθείας.
Και από την άλλη, οι εταιρίες μειώνουν τα έξοδα τους και δεν θέλουν ούτε μπορούν να πουλάνε 5 κάρτες σε 25 διαφορετικούς πελάτες σε μια μικρή αγορά όπως η Ελληνική. Αυτό σημαίνει περισσότερα έξοδα logistics, περισσότερο προσωπικό (πωλήσεις, λογιστήριο, αποθήκη).
Τέλος, όταν οι παραεισαγωγές ανθίζουν, λογικό είναι όλο το marketing budget που αντιστοιχεί στις πωλήσεις να πηγαίνει στην χώρα που έκανε την πώληση και όχι στην εκάστοτε χώρα και έτσι αντί να μεγαλώνει το sales out της Γερμανίας πχ και να αποκτά αγοραστική δύναμη και να μικραίνει της Ελλάδας.
Όλα αυτά είναι πολύ χονδρικά όπως τα εξήγησα. Κάθε εταιρία έχει την δική της στρατηγική και guidelines και κρίνει από μόνη της τι την συμφέρει να κάνει και σε ποια αγορά να μπει...ή να μην μπει...
Shinji1337
Στο newegg υπάρχουν 4GB εκδόσεις που όντως έχουν 199$, όσο είναι η MSRP, όπως και οι περισσότερες 8GB έχουν 239$.
Όταν και αν πέσουν οι τιμές ώστε να αξίζει η αγορά (κάτω από 270? θα πω), αξίζει να αναβαθμίσω από Radeon HD 6770 έχοντας Phenom II X4 810 + 12GB DDR3 ή θα είναι major bottleneck? Αν ναι, λογικά πάω για 4GB? (main resolution 1680*1050) Σε review είδα πολύ μικρές (if any) διαφορές μεταξύ τους. Ξέρουμε πότε έρχονται custom 4GB υλοποιήσεις?
MetallicGR
Θα ναι σαφώς λιγότερες θαρρώ από τις 8άρες αλλά δύσκολο να έχουν και την ίδια MSRP (199). Τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου οι custom 4ρες. Μονολεκτικά αξίζει ναι + με βάση το σύστημά σου.
GoriLLakoS
Στο newegg υπάρχουν 4GB εκδόσεις που όντως έχουν 199$, όσο είναι η MSRP, όπως και οι περισσότερες 8GB έχουν 239$.Όταν και αν πέσουν οι τιμές ώστε να αξίζει η αγορά (κάτω από 270? θα πω), αξίζει να αναβαθμίσω από Radeon HD 6770 έχοντας Phenom II X4 810 + 12GB DDR3 ή θα είναι major bottleneck? Αν ναι, λογικά πάω για 4GB? (main resolution 1680*1050) Σε review είδα πολύ μικρές (if any) διαφορές μεταξύ τους. Ξέρουμε πότε έρχονται custom 4GB υλοποιήσεις?
+1. My bad! Είχε αυτόματο φίλτρο στα featured και όχι στο lowest price!
Τουλάχιστον λοιπόν η AMD ματσάρει την προτεινόμενη λιανική της...σε ένα κατάστημα σε όλο τον κόσμο (μπορεί και σε 2-3 ακόμα).
Στην ανάλυση που γράφεις η κάρτα θα είναι αραχτή [MENTION=1152]caution[/MENTION] TM. To CPU θαρρώ πως θα είναι bottleneck.
caution
Ναι @ 1680x1050 το IPC σου μετράς και τον driver, παρά την όποια σημερινή κάρτα
Shinji1337
Ίσως η 470 (πότε με το καλό?) ή η 480 με τιμές μετά-1060 εποχής είναι καλύτερα. [MENTION=1152]caution[/MENTION] με HD 6000 series έχω κολλήσει και σε παλιά drivers.. Λέτε να παίζει ήδη ρόλο στις επιδόσεις?
Επίσης αξίζει η αναβάθμιση σε κάποιο FX CPU με μεγαλύτερο IPC?
Στον i3 6100 του αδερφού μου θα υπάρχει σαφώς μικρότερο (if any σε full HD) bottleneck?
caution
( Οι FX δεν ήταν να πεις ότι είχαν μεγαλύτερο IPC, απλά μπορούσες να ξεχειλώσεις με overclock το τελευταίο γράμμα (IPC) και να δεις διαφορές, ναι. Κοντολογίς, αν βρεις κανένα ΤΕΡΜΑ φθηνό 6300/8320 σε αγγελία και το λέει η μητρική σου το 4.5GHz, και εφόσον έχεις ήδη αρκετή μνήμη, και υπολογίζοντας να σκοτώσεις και τον Phenom, και αν έχεις και ψύκτρα τότε ναι: με όλα αυτά τα "και", η αναβάθμιση λογικά θα σου κοστίσει ~50/80 ευρώ και δεν σε χαλάει για την ανάλυση που παίζεις )