nVidia GeForce GTX 1060 Founders Edition Review: nVidia's response
Βρισκόμαστε λίγα λεπτά μετά την επίσημη κυκλοφορία της GeForce GTX 1060 στην αγορά, μιας κάρτας γραφικών που έρχεται για να καλύψει την mainstream αγορά καταναλωτών και ιδίως όσων έχουν μετρημένες απαιτήσεις. Η αρκετά ταχεία απάντηση της NVIDIA έγινε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποσπάσει όσο το δυνατόν το ενδιαφέρον από την πιο πρόσφατη υλοποίηση της AMD ελπίζοντας να τη ξεπεράσει, κάτι που θα δούμε μαζί σήμερα. Η NVIDIA μάλιστα θα διαθέσει τη συγκεκριμένη και με το Founders Edition σύστημα ψύξης της, το οποίο όμως ξεφεύγει σχεδιαστικά από τις μεγαλύτερες "αδελφές" της.
Βρισκόμαστε λίγα λεπτά μετά την επίσημη κυκλοφορία της GeForce GTX 1060 στην αγορά, μιας κάρτας γραφικών που έρχεται για να καλύψει την mainstream αγορά καταναλωτών και ιδίως όσων έχουν μετρημένες απαιτήσεις. Η αρκετά ταχεία απάντηση της NVIDIA έγινε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αποσπάσει όσο το δυνατόν το ενδιαφέρον από την πιο πρόσφατη υλοποίηση της AMD ελπίζοντας να τη ξεπεράσει, κάτι που θα δούμε μαζί σήμερα. Η NVIDIA μάλιστα θα διαθέσει τη συγκεκριμένη και με το Founders Edition σύστημα ψύξης της, το οποίο όμως ξεφεύγει σχεδιαστικά από τις μεγαλύτερες "αδελφές" της.
Έτσι - μετά τις AMD Radeon Pro Duo, GTX1080, την μονή RX480 αλλά και τις διπλές RX480, το Πλαίσιο φρόντισε να φτάσει στα χέρια μας και η GeForce GTX 1060 Founders Edition - για καλό σκοπό και όχι για να την παγώσουμε με LN2! Δανειζόμενη την ίδια αρχιτεκτονική, αλλά με μικρές "περικοπές" ώστε να έρθει στο κατάλληλο price point, ο νέος "μικρός" πυρήνας της nVidia μπορεί να μην υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις όπως οι δύο μεγαλύτερες "αδελφές" της, όμως οι δυνατότητές του σε αναλύσεις έως 1080p, αλλά και βασικές VR εμπειρίες είναι εμφανείς. Σήμερα θα πάρουμε μια πρώτη γεύση από την reference υλοποίηση που διαθέτει από σήμερα 19 Ιουλίου στην αγορά η NVIDIA, ή εάν προτιμάτε τη Founders Edition.
Η συσκευασία της NVIDIA όπως και στις υπόλοιπες Founders Edition κάρτες της δεν περιλαμβάνει κάποιο συνοδευτικό, ενώ η κάρτα στέκεται όρθια στο κουτί που μας υπενθυμίζει πως στα χέρια μας έχουμε ένα premium looking προϊόν, παρά τη αγορά στην οποία προορίζεται. Παρελθόν όμως αποτελεί οτιδήποτε άλλο, καθώς οι μετατροπείς οθονών καθώς και τροφοδοσίας λείπουν πλέον από πολλές λύσεις της αγοράς. Για να λέμε την αλήθεια, ποιος θα αγοράσει μια τέτοια υλοποίηση, και θα χρειαστεί αντάπτορα τροφοδοτικού και μετατροπέα για οθόνη με VGA είσοδο;
Ας δούμε τώρα τι νέο έχει να μας παρουσιάσει η NVIDIA GeForce GTX 1060 Founders Edition. Εμφανισιακά, η κάρτα έρχεται με αισθητές αλλαγές στο σύστημα ψύξης από τις μεγαλύτερες "αδελφές" της, την GTX 1080 και την GTX 1070. Πολλοί - συμπεριλαμβανομένων και των εαυτών μας στα εργαστήρια του HWBOX - θα παρατηρήσουν πως το σύστημα ψύξης έρχεται με περισσότερες μαύρες λεπτομέρειες, τον ίδιο ανεμιστήρα τύπου blower, ενώ το PCB της κάρτας είναι κατά πολύ μικρότερο, προς μείωση του κόστους. Η κάρτα της NVIDIA είναι η πλέον κατάλληλη υλοποίηση για να εκτιμήσουμε το τι μπορεί να κάνει το νέο chip της εταιρίας, στην πιο αγνή και original του μορφή τόσο από την σκοπιά της παρεχόμενης ψύξης όσο και από τα clocks.
Στην όψη, η two slot κάρτα παραπέμπει σαφώς στα παλιότερα reference design της εταιρίας με τις προσθήκη γωνιών και νοητών πολυγώνων να την κάνουν να φαντάζει κάποιος πιο επιθετική στην όψη. Το σχέδιο, κατά την nVidia, αποτελεί έναν φόρο τιμής στους μεγάλους επιστήμονες του παρελθόντος, των οποίων τα ονόματα χρησιμοποιεί για να ονοματίσει τις αρχιτεκτονικές της, ως ένα highlight της 10ης σειράς της nVidia. Εμείς βέβαια, επηρεασμένοι από τα όσα έχουμε δει και διαβάσει τις τελευταίες ημέρες στο διαδίκτυο θα τολμήσουμε να συμφωνήσουμε, πως το τμήμα του συστήματος ψύξης στη περιοχή του ανεμιστήρα θυμίζει το Millenium Falcon, του διαστημόπλοιου από τη σειρά ταινιών Star Wars.
Η εγκατάσταση της κάρτας θα απαιτήσει 2 PCI slots από το case σας. Όσον αφορά τις ακριβείς διαστάσεις της, το μήκος της ανέρχεται στα 27 εκατοστά, μαζί με το κατά πολύ μεγαλύτερο cooler της, την ίδια στιγμή που το ύψος της φτάνει τα 9,5.
Φυσικά, η Founders Edition εκδοχή της κάρτας δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από την reference υλοποίηση της, με το σύστημα ψύξης να είναι ένα - τυπικό για εργοστασιακό σύστημα - blower style cooler. Ο ανεμιστήρας των 6 εκατοστών εισάγει αέρα, ψύχοντας το εσωτερικό vapor chamber, με τον θερμό αέρα να βγαίνει από το I/O panel της κάρτας.
Το πίσω μέρος καλύπτεται από ένα διαιρούμενο backplate με όμορφες ανάγλυφες λεπτομέρειες, και στην ίδια όψη παρατηρούμε πως τα SLI fingers λάμπουν δια της απουσίας τους, μιας και η συγκεκριμένη δεν υποστηρίζει το πρότυπο σύνδεσης. Επισημαίνεται βέβαια, πως εφόσον κάποιο DirectX 12 παιχνίδι υποστηρίζει τη λειτουργία explicit multi adapter τότε θα μπορούν ανεπίσημα να συνδυαστούν - λόγου χάρη - δύο τέτοιες κάρτες γραφικών, κάτι που φυσικά δεν αποτελεί βιώσιμη επιλογή, ειδικά όταν τα παιχνίδια που το υποστηρίζουν είναι για την ώρα ελάχιστα.
Κοιτάζοντας το εσωτερικό του συστήματος ψύξης, παρατηρούμε πως το σύστημα είναι αρκετά κλειστού τύπου, με την επαφή του GP106 πυρήνα να γίνεται σε μια πλατιά μεταλλική επιφάνεια, που αποτελεί την βάση του vapor chamber που εσωκλείεται στο σύστημα ψύξης. Παράλληλα, όλα τα memory ICs, καθώς και τα στοιχεία του συστήματος τροφοδοσίας "πατούν" πάνω στην ψύκτρα με χρήση θερμοαγώγιμων αυτοκόλλητων pads.
Με το PCB πλήρως εκτεθειμένο, παρατηρούμε πως η πυκνότητα των στοιχείων είναι σαφώς μειωμένη έναντι των παλαιότερων γενιών, αλλά και των άλλων δύο αντίστοιχων Pascal καρτών γραφικών. Ο Pascal πυρήνας των 200mm^2 βρίσκεται στο συνηθισμένο σημείο του, ενώ η διάταξη παραμένει η παραδοσιακή - καθώς περιβάλλεται από τα 6 GDDR5 ICs, με το bandwidth να βρίσκεται στα 192 GB/s. Σε αντίθεση με τις GP104 κάρτες της, η συγκεκριμένη φέρνει το κύκλωμα τροφοδοσίας των 3+1 φάσεων (για τον πυρήνα και τις μνήμες αντίστοιχα) από την αριστερή πλευρά του πυρήνα.
Αναφορικά με τις μνήμες, αυτές χρησιμοποιούν "παλαιότερο" πρότυπο GDDR5, ωστόσο είναι χρονισμένα ώστε να παρέχουν τις βέλτιστες δυνατές επιδόσεις. Τα 6 ICs των 1024MB έκαστο παρασκευάζονται από την Samsung (K4G80325FB-HC25 και ολοκληρώνουν τα 6 διαθέσιμα gigabytes VRAM που προσφέρει η GTX 1060, ενώ χρονίζονται στα 2000MHz (που συντελούν στα effective 8000 Transfers / s).
Αξίζει να σημειωθεί πως η GTX 1060 τροφοδοτείται από ένα σύστημα 3+1 φάσεων, με τον πυρήνα εργοστασιακά να χρονίζεται στα 1506 MHz με δυνατότητα για Boost clocks μέχρι τα 1708 MHz. Κατά τα λοιπά, το TDP βρίσκεται στα 120W (στα ίδια επίπεδα με την GTX 960) η νέα κάρτα απαιτεί απλά ένα 6-pin για την τροφοδοσία της, το οποίο περνά από την άκρη της κάρτας επάνω στο PCB μέσω μιας "πατέντας" επιπλέον καλωδίων. Πιο ειδικά, βλέπουμε σε δύο πλευρές μεγάλα και ανόμοια blobs που αποτελούν τις γειώσεις του 6-pin PCIe Power Connector.
Τέλος, οι διαθέσιμες έξοδοι ανέρχονται στις 5 όπως και στις 1070/1080, δίνοντας μας πλήρη δυνατότητα για nVidia Surround. Οι παρεχόμενες θύρες είναι οι εξής:
- 3 x DisplayPort (Version 1.4)
- 1 x HDMI (Version 2.0)
- 1 x DL-DVI-D
Θα κλείσουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της NVIDIA GeForce GTX 1060 Founders Edition που θα σας λύσει τυχόν απορίες. Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του πυρήνα GP106 και ύστερα θα καταπιαστούμε με τις επιδόσεις της!
The new era: the 16nm Pascal Architecture
Πάμε στην – για πολλούς βαρετή – ανάλυση των νέων τεχνολογιών της νέα κάρτας της nVidia. Η GeForce GTX 1060 βασίζεται στην αρχιτεκτονική Pascal, όπως και η κατά πολύ μεγαλύτερη αδερφή της GTX 1080 και το κωδικό όνομα του ASIC για αυτή τη κατηγορία είναι GP106. Πριν ξεκινήσουμε να υπενθυμίσουμε πως η συγκεκριμένη υλοποίηση δεν υποστηρίζει το NVIDIA SLI.
Architecture
Το GP106 είναι ένα μικρότερο σε μέγεθος chip σε σχέση με την GTX980 (200 mm² σε σχέση με τα 398 mm² του GM204). Βέβαια τα 16 nm FinFET process του επιτρέπουν μέσα σε αυτό το μαζεμένο μέγεθος να χωρέσει 4.4 δισεκατομμύρια transistor και εκτός αυτού να ανεβάσει αρκετά τα stock clocks με χαμηλές τάσεις. Για να σας προλάβουμε, 4372 GFLOPs στις Boost συχνότητες, οπότε όχι, κάθε πονηρή σκέψη για χαλαρούς κύκλους δεν έχει βάση. Το GP106 της GeForce GTX 1060 περιέχει δύο GPCs, δεκα Pascal Streaming Multiprocessors, και έξι memory controllers με εύρος διαύλου 32-bit. Στη GeForce GTX 1060, το κάθε GPC διαθέτει μία raster engine και πέντε SMs. Κάθε SM περιέχει 128 CUDA cores, 256 KB register file capacity, 96 KB shared memory unit, 48 KB L1 cache, 1536 KB L2 Cache και οκτώ texture units. Και επειδή το ξέρουμε ότι βαρεθήκατε από τα τεχνικά, κρατήστε μόνο τα εξής: 1280 CUDA cores και 80 texture units. Base Clock 1506 MHz και GPU Boost Clock 1708 MHz για τον πυρήνα καθώς και ουσιαστικά 8 Gbps (2000MHz) για τις νέες GDDR5 μνήμες.
Enhanced Memory Compression
Επιπλέον, στο κομμάτι των μνημών η Pascal φέρνει το Enhanced Memory Compression που με έξυπνες τεχνικές μειώνει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για bandwidth στην νέα κάρτα. Η nVidia υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνικές συμπίεσης μειώνουν περίπου κατά 20% τις απαιτήσεις σε bandwidth, πράγμα που σε συνδυασμό με τις νέες GDDR5X δίνουν αποκλειστικά στη GTX 1080 ένα 1,7x προβάδισμα σε bandwidth σε σχέση με την GTX 980. Η GTX 1060 βλέπει πολλές από αυτές τις βελτιώσεις, όμως σε μικρότερο βαθμό μιας και χρησιμοποιεί μνήμες τύπου GDDR5, σε μια νέα έκδοσή τους.
Επιπλέον ο νέος πυρήνας φέρει νέες Asynchronous Compute τεχνικές που επιτρέπουν στην GPU να παίζει πιο έξυπνα και δυναμικά τα compute και graphics workload της ενώ έχουν γίνει βελτιώσεις και στις δυνατότητες για Graphics Preemption σε επίπεδο pixel και Compute Preemption σε επίπεδο thread, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι νεκροί χρόνοι παραμονής σε ουρές. Και οι δύο τεχνικές έχουν πρακτικά αρκετές προεκτάσεις στις VR εφαρμογές.
Simultaneous Multi-Projection Engine
Μια από τις τεχνολογίες με εδώ και τώρα αντίκρισμα είναι το Simultaneous Multi-Projection (SMP) που επί της ουσίας, με επιπλέον hardware πριν ακριβώς το Raster Unit επιτρέπει στην κάρτα να δημιουργεί με μεγαλύτερη ευχέρεια πολλαπλές σκηνές από τις ίδιες γεωμετρίες. Έτσι, έχοντας στην διάθεσή της μέχρι και 16 projections της ίδιας σκηνής (με 2 projection centers η κάθε μία) η κάρτα είναι πολύ πιο αποδοτική οπουδήποτε απαιτείται διόρθωση παραμορφώσεων θέασης. Είτε αυτό λέγεται πλαϊνές οθόνες σε Surround (με την τεχνολογία Perspective Surround) είτε αυτό λέγεται δεξί και αριστερό μάτι στα VR. Στις επιδόσεις στο VR κομμάτι δε, βοηθάει και η τεχνολογία Lens Matched Shading που αναδιοργανώνει έξυπνα τον τρόπο που η κάρτα γνωρίζει τα pixel που πραγματικά χρειάζονται για μια non-planar προβολή της σκηνής, έτσι ώστε οι νέες Pascal να γλυτώνουν αρκετούς υπολογισμούς όταν φοράτε το headset σας.
Fast Sync
H nVidia πλασάρει το Fast Sync ως μία latency-conscious εναλλακτική του V-SYNC. Έτσι με την αποσύνδεση του render και display κομματιού της διαδικασίας, η απεικόνιση γίνεται χωρίς tearing αλλά όλο το backend κομμάτι τρέχει σαν να είχαμε το V-SYNC στο off, γλιτώνοντας από αρκετό input latency τον χρήστη. Το αξιοσημείωτο στην υλοποίηση αυτή είναι ότι αρκεί μια ρύθμιση στο NVIDIA Control Panel για να παίξετε με Fast Sync και ότι με την χρήση επιπλέον buffer το τελικό input lag είναι οριακά χειρότερο από αυτό της V-SYNC off λειτουργίας.
Αυτά, μαζί με την αυξημένη υποστήριξη encode και decode 4Κ video καθώς και κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες σε σχέση με το VRWorks, το Ansel (μια ελεύθερη in game κάμερα, για δημιουργικά screenshot σε μεγάλες αναλύσεις) καθώς και την επιτάχυνση HDR περιεχομένου είναι ότι έχει νόημα από το όλο technical marketing υλικό της nVidia.
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
- Tomb Raider (2013) - DX11
- Bioshock Infinite - DX11
- Crysis 3 - DX11
- Alien: Isolation - DX11
- Far Cry Primal - DX11
- Ashes of The Singularity - DX12
- DOOM (2016) - OpenGL
- Tom Clancy's The Division - DX11
- The Talos Principle - Vulcan
- Hitman (2016) - DX12
- Total War: Warhammer - DX12
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Εαν δεν υπάρχει υποστήριξη για καταγραφή μέσω του FRAPS, τότε χρησιμοποιούμε τα αποτελέσματα του ενσωματωμένου benchmark.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven v4.0
- Unigine Valley v1.0
- Catzilla
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- Luxmark LuxBall Preset
- SystemCompute AMP Score
- GPU Pi 2.2 x64
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite, DOOM
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, Firestrike, Catzilla, Unigine Heaven, Unigine Valley,
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 20 λεπτά Unigine Heaven loops σε 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
Tomb Raider
Developer: | Crystal Dynamics Eidos Montreal |
Graphics Engine: | Crystal Engine |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Ξεκινάμε λοιπόν με την ανάλυση των επιδόσεων της GTX 1060 - όπου θα παραθέσουμε τόσο τα αποτελέσματα της Founders edition όσο και της MSI GTX 1060 Gaming X 6G. Οι επιδόσεις στην 1080p ανάλυση φτάνουν σε αρκετά υψηλά επίπεδα, ισοφαρίζοντας τις επιδόσεις της GTX 980. Όμως, σε αυτή την κατηγορία τιμής σαφώς υπάρχει ενδιαφέρον με την, επίσης νέα, RX 480, της οποίας το MSRP του 8GB μοντέλου ανέρχεται στα 229$, έναντι των 249 της 1060.
Όπως παρατηρούμε στο πρώτο benchmark, η πλάστιγγα γέρνει σαφώς υπέρ της GTX 1060, με την απόσταση από το μοντέλο της AMD να φαίνεται μια "τάξη μεγέθους" παραπάνω. Ας μην βιαστούμε όμως να βγάλουμε συμπεράσματα, βασιζόμενοι σε ένα μόλις παιχνίδι.
2560 x 1440
Η κατάσταση παραμένει ως έχει, με την GTX 1060 να ανέρχεται στα επίπεδα των επιδόσεων της παλαιότερης πλέον 980.
3840 x 2160
Στην 4Κ ανάλυση οι διαφορές μικραίνουν, παραμένουν όμως σημαντικές. Για μια ακόμα φορά η GTX 1060 δείχνει αρκετή διαφορά, όπως επίσης και αρκετές δυνατότητες για 4K gaming - όχι όμως με τα settings "maxed out".
Bioshock Infinite
Developer: | Irrational Games |
Graphics Engine: | Unreal Engine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Μένοντας στα "legacy benchmarks", το τοπίο δεν φαίνεται να αλλάζει περισσότερο. Οι επιδόσεις παραμένουν παρόμοιες με αυτές της GTX 980, όμως η διαφορά με την RX 480 δεν αγγίζει τα επίπεδα που εμφανίστηκαν στο Tomb Raider.
2560 x 1440
Κατάσταση η οποία δεν θα αλλάξει στην 2Κ ανάλυση, με την διαφορά να υπολογίζεται περίπου στο 13% έναντι της RX 480...
3840 x 2160
... κάτι που συνεχίζεται στην 4Κ ανάλυση, όπου παρατηρούμε μια διαφορά της τάξης των 10 FPS.
Alien: Isolation
Developer: | Sega |
Graphics Engine: | In-house |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
2560 x 1440
Για μια ακόμα φορά, GTX 1060 και GTX 980 φαίνεται πως έχουν παραπλήσιες επιδόσεις.
3840 x 2160
Οι επιδόσεις στους DX11 τίτλους συνεχίζουν να ευνοούν την νέα λύση της nVidia.
Crysis 3
Developer: | Crytek Frankfurt/Crytek UK |
Graphics Engine: | CryEngine 3 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2013 |
1920 x 1080
Το μοτίβο αρχίζει να γίνεται πλέον ξεκάθαρο, καθώς παρατηρούμε πως η GTX 1060 διαχωρίζεται με αισθητές κλίμακες διαφοράς έναντι της GTX 1070 και της 1080, με την RX 480 να συνεχίζει να δείχνει σημαντικές υστερήσεις στους DX11 τίτλους.
2560 x 1440
Ελάχιστες οι διαφορές στην 2Κ ανάλυση...
3840 x 2160
... ενώ παρόμοια είναι η κατάσταση στην 4Κ ανάλυση, αν και στην προκειμένη περίπτωση η GTX 1060 θα τα βρει "σκούρα" σε αρκετά "βαριές" μηχανές γραφικών, χωρίς να υπάρχει αρκετή υποχώρηση στην ποιότητα της εικόνας.
Far Cry Primal
Developer: | Ubisoft Montreal |
Graphics Engine: | Dunia Engine 2 |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Στον νέο μας τίτλο δοκιμών αρχίζουμε να παρατηρούμε διαφορετικά δεδομένα σε σχέση με τα προηγούμενα benchmarks. Στην προκειμένη περίπτωση, αν και η GTX 1060 δείχνει πως κερδίζει και αυτήν την μάχη, η απόσταση με την RX 480 πέφτει στα επίπεδα του 10% - που ίσως είναι μια πιο ρεαλιστική διαφορά.
2560 x 1440
Με την ανάλυση να ανεβαίνει, η απόσταση μικραίνει ακόμη περισσότερο - με την RX 480 να δείχνει πως επωφελείται αρκετά στον συγκεκριμένο τίτλο...
3840 x 2160
...σε τέτοιο βαθμό, όπου στην 4Κ ανάλυση καταφέρνει και πετυχαίνει την πρώτη της νίκη έναντι της GTX 1060.
Ashes of the Singularity
Developer: | Stardock |
Graphics Engine: | Glacier 2 |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Στο πρώτο μας DX 12 benchmark είναι μια από τις πρώτες περιπτώσεις που παρατηρούμε πως GTX 1060 και RX 480 παραδίδουν παρόμοια αποτελέσματα.
2560 x 1440
3840 x 2160
Κάτι που εμφανίζεται σε όλο το εύρος των αναλύσεων. Η "ήττα" της GTX 1060 φαντάζει περισσότερο ψυχολογική, καθώς στο DX 12 φαίνεται πως δεν καταφέρνει να διακριθεί έναντι του αντιπάλου της.
DOOM
Developer: | id Software |
Graphics Engine: | id Tech 6 |
Graphics API: | Open GL |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Δοκιμάζοντας διαφορετικά API, παρατηρούμε παρόμοια αποτελέσματα. Σχετικά κοντινές οι αποστάσεις μεταξύ των δυο GPUs, αν και δεν είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε το Vulcan API - εκεί όπου η λύση της AMD ίσως ισοφάριζε σε επιδόσεις.
2560 x 1440
3840 x 2160
Τα δύσκολα μπαίνουν στην 4Κ ανάλυση, εκεί όπου η GTX 1060 ίσως χρειαστεί μια "ελάφρυνση" στην ποιότητα της εικόνας ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει.
Tom Clancy's The Division
Developer: | Massive Entertainment, Red Storm Entertainment, Ubisoft |
Graphics Engine: | Snowdrop |
Graphics API: | DX11 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Αν και DX11 τίτλος, είναι μια ακόμα περίπτωση στην οποία η GTX 1060 δεν καταφέρνει να αποστασιοποιηθεί από τις επιδόσεις της RX 480.
2560 x 1440
3840 x 2160
Κάτι που παραμένει σε όλο το φάσμα των αναλύσεων, με τις 2 mainstream κάρτες να παραδίδουν ταυτόσημα αποτελέσματα.
The Talos Principle
Developer: | Serious Engine 4 |
Graphics Engine: | Croteam |
Graphics API: | Vulcan |
Release Year: | 2014 |
1920 x 1080
Το πρώτο δείγμα του Vulkan API δεν δίνει πλεονέκτημα στην GTX 1060. Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός των καρέ που παραδίδει είναι αρκετά ικανοποιητικός.
2560 x 1440
Η διαφορά παραμένει ανεπηρέαστη στην 2Κ ανάλυση...
3840 x 2160
Όπως και στην 4Κ, χωρίς ωστόσο να παρουσιάζονται μεγάλες διαφορές μεταξύ των δυο λύσεων.
Hitman
Developer: | IO Interactive |
Graphics Engine: | Glacier 2 |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Στον δεύτερο DX12 τίτλο μας οι επιδόσεις της GTX 1060 στα 1080p βρίσκονται πίσω από εκείνες της RX 480.
2560 x 1440
3840 x 2160
Όμοια και στις μεγάλες αναλύσεις η κατάσταση δεν ανατρέπεται, σε έναν τίτλο που "προτιμά" τις λύσεις της AMD.
Total War: Warhammer
Developer: | Creative Assembly |
Graphics Engine: | Total War |
Graphics API: | DX12 |
Release Year: | 2016 |
1920 x 1080
Ο τελευταίος DX12 τίτλος επιστρέφει στις αναμενόμενες διαφορές - περίπου στα +10FPS για την νέα λύση της nVidia στα 1080p.
2560 x 1440
3840 x 2160
Ωστόσο, οι διαφορές αμβλύνονται σημαντικά στις μεγαλύτερες αναλύσεις. Εκεί, η RX 480 καταφέρνει να έχει πανομοιότυπες επιδόσεις με την GTX 1060.
Benchmarks
Παρόλο που υπάρχουν αρκετές διαφορές στις επιδόσεις των καρτών γραφικών, ελέω φυσικά driver updates, πάντα θα ρίχνουμε μια κλεφτή ματιά και στα σκορ που έδωσε μια GPU στα πιο γνωστά 3D Benchmarks. Ίσως κατʼ αυτόν τον τρόπο να βοηθιόμαστε όλοι μας περισσότερο ώστε να μπορέσουμε να ξεχωρίσουμε που στέκεται η συγκεκριμένη κάρτα πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα αποτελέσματα που μας έδωσε η GTX 1060 είναι τα εξής:
Unigine Heaven, Unigine Valley, CatZilla
Ανάλογα με το benchmark, η GTX 1060 βρίσκεται λίγο κάτω ή ελάχιστα πιο πάνω σε σχέση με τις επιδόσεις της GTX 980. Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε πως οτιδήποτε αφορά DX11 API, η νέα λύση της nVidia φαίνεται πως υπερτερεί έναντι της RX 480.
3D Mark 11, Vantage, Firestrike
Η επαναληψημότητα σχετικά με την θέση της GTX 1060 μας δείχνει και την πραγματική θέση της - κάπου μεταξύ GTX 980 και R9 390X. Όμως, η σουίτα της Futuremark δεν μας δείχνει τις τεράστιες διαφορές που διαπιστώσαμε στα προηγούμενα benchmarks, σε σχέση πάντα με την RX 480.
Steam VR Perfomance Test
Όπως ήταν αναμενόμενο, η GTX 1060 είναι καθ' όλα έτοιμη για VR εμπειρίες, όπως μας αναδεικνύει το τεστ του SteamVR.
Luxmark v2.0: LuxBall
Το LuxMark είναι ένα free benchmark το οποίο χρησιμοποιεί τις GPGPU δυνατότητες ενός επεξεργαστή γραφικών κάνοντας χρήση του OpenCL, για να κατασκευάσει 3 εικόνες μέσω υπολογισμών. Οι υπολογισμοί αυτοί είναι αρκετά ιδιαίτεροι, καθώς περιλαμβάνουν στοιχεία όπως Ray Tracing και Depth of Field. Τα αποτελέσματα εκφράζονται σε Samples per Second.
Το πρώτο GPGPU benchmark δεν μας δίνει τα πιο ενθαρρυντικά αποτελέσματα σχετικά με το compute performance της GTX 1060, το οποίο εμφανίζεται σχετικά παρόμοιο με αυτό της GTX 980.
SystemCompute C++ AMP
GPU Pi 2.1
Θετικές οι επιδόσεις και στο GPU Pi, με τους καλύτερους χρονισμούς να φέρνουν ένα εξίσου καλό αποτέλεσμα για τη νέα mainstream κάρτα της NVIDIA, καθώς παρατηρούμε ταυτόσημες επιδόσεις με την RX 480.
Αξίζει να σημειώσουμε το εξής: Καθώς μιλάμε για pre-release drivers και εργαλεία, δεν είχαμε την δυνατότητα για θεαματικά αποτελέσματα. Έτσι, χρησιμοποιώντας όση υποστήριξη είχαμε από το MSI Afterburner, να δοκιμάσουμε να ανεβάσουμε τα ρολόγια της κάρτας όσο το δυνατόν περισσότερο χωρίς την υποστήριξη μεταβολής της τάσης - κάτι που θα εξετάσουμε όταν τα εργαλεία που υποστηρίζουν κάτι τέτοιο γίνουν διαθέσιμα.
Προς το παρόν, έπειτα από μερικές δοκιμές, καταφέραμε να ανεβάσουμε τόσο τα ρολόγια, ώστε να βρούμε τον απόλυτο "τοίχο" όπου η λύση της NVIDIA απλώς δεν πηγαίνει παραπάνω. Ανεβάζοντας τόσο το Temp όσο και το Power Limit στα μέγιστα, δεν παρατηρήσαμε σημαντικές διαφορές στην συμπεριφορά της κάρτας.
Η δυνατότητα για overvolting προς το παρόν δεν φάνηκε εφικτή στο reference μοντέλο της nVidia.
Πειράζοντας το offset λίγο περισσότερο, δώσαμε ένα GPU Clock που κινήθηκε στα +130 MHz - με το υπολογιζόμενο boost να φτάνει τα 1940MHz. Σε αρκετές περιπτώσεις ο πυρήνας ανέβαινε στα 2080 MHz, όμως δεν παρέμενε συνέχεια εκεί πέφτοντας στις κατώτερες "σκάλες".
Σε κάθε περίπτωση, το potential της κάρτας είναι αρκετά μικρό, σχηματίζοντας μας μια "μέτρια" εικόνα για τις δυνατότητες της στον υπερχρονισμό.
Στους gaming τίτλους, αυτό μεταφράστηκε σε μικρές διαφορές - που είτε ήταν αμελητέες στις περισσότερες περιπτώσεις, και έφτασε μέχρι τα 9 FPS.
Μικρές και οι διαφορές στα benchmarks, με τον μέσο όρο της αύξησης να κυμαίνεται στο 2%.
Ένας από τους κρίσιμους παράγοντες στην επιλογής μιας σύγχρονης GPU είναι και αυτός της απόδοσης του συστήματος ψύξης. Όταν αναφερόμαστε δε σε high end GPUs με αρκετά αυξημένο κόστος,, τότε ένα μέτριο ή/και θορυβώδες σύστημα ψύξης είναι αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά ή να είναι deal breaker.
Χρησιμοποιώντας το reference σύστημα ψύξης της nVidia, που ακούει στο όνομα founders edition, αναμένουμε σχετικά υψηλότερες θερμοκρασίες, ως ένα "παραδοσιακό" blower style cooler.
Όπως παρατηρείτε από τα παραπάνω screenshots, το reference σύστημα ψύξης κρατάει σε υψηλά επίπεδα τις θερμοκρασίες του πυρήνα, όπου φαίνεται πως υπάρχει thermal target στους 80 βαθμούς Κελσίου. Πάντως αυτό δεν φαίνεται να επηρεάζει ιδιαίτερα τις επιδόσεις της κάρτας, με τα μέγιστα boost clocks να φτάνουν στα 1898 MHz.
Όσον αφορά τον παραγόμενο θόρυβο, θα λέγαμε πως κινήθηκε σε αρκετά αξιοπρεπή επίπεδα. Αν και δεν υπάρχει 0 db χαρακτηριστικό στο reference σύστημα ψύξης, όπου η ελάχιστη περιστροφή ανέρχεται στο 40%, ο μικρότερος σε διάμετρο ανεμιστήρας εισαγωγής έχει μεν μεγαλύτερη ταχύτητα περιστροφής, όμως δεν ξεπέρασε το 65% PWM. Σε εκείνο το σημείο η Founders Edition γίνεται ελάχιστα αισθητή, αν και όχι πλήρως αθόρυβη.
Κλείνοντας με την αξιολόγηση της σημερινής μας GPU, αξίζει να ρίξουμε και μια ματιά στο ενεργειακό φορτίο που παράγει η GTX 1060. Όντας μια από τις πρώτες κάρτες γραφικών που κάνουν χρήση της νεότερης λιθογραφικής μεθόδου (η τρίτη κατά σειρά στη σειρά Pascal), αναμένουμε σημαντικές διαφορές στα power savings, εννοείται φυσικά προς το καλύτερο.
Για τον λόγο αυτό, τοποθετήσαμε ένα Watt-o-meter την πρίζα από την οποία τροφοδοτούνταν το σύστημα δοκιμής μας, και αρχίσαμε τις μετρήσεις σε 2 αρκετά GPU-bound benchmark, τα Heaven και Valley της Unigine.
Την αρχή θα κάνουμε με τα απόλυτα νούμερα, σημειώνοντας ποια ήταν η Peak κατανάλωση που σημείωσε το σύστημά μας.
Η νέα λύση της nVidia φαίνεται πως διατηρεί τα ίδια στοιχεία με τους μεγαλύτερους Pascal πυρήνες. Η συνολική κατανάλωση της κάρτας κινήθηκε κάτω από τα 220 watts στο σύστημα δοκιμών μας, επίδοση που είναι αρκετά υποσχόμενη.
Ας δούμε όμως πως μεταφράζεται η απόδοση προς κατανάλωση στο Power index μας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η GeForce GTX 1080 παρουσιάζει το καλύτερο index που έχουμε δει μέχρι στιγμής, με την Pascal αρχιτεκτονική να μας δείχνει ποιος είναι ο δρόμος του Power Efficiency που θα δούμε στο μέλλον από τις επερχόμενες αρχιτεκτονικές.
Η μικρότερη Pascal που έχουμε στην διάθεση μας, φαίνεται ότι ακολουθεί τον ίδιο δρόμο που χάραξε η GTX 1080, με την αναλογία να χαλάει ελάχιστα στις μικρότερες κάρτες. Όπως και να έχει, η διαφορά είναι αρκετή έναντι του ανταγωνισμού στο κομμάτι του Power Efficiency.
Η μάχη για την κατάκτηση της mainstream κατηγορίας είναι έντονη. H nVidia έκανε το πρώτο βήμα στην νέα γενιά, παρουσιάζοντας τις flagship και high-end κάρτες της 10ης γενιάς, GTX 1080 και 1070. Η AMD προτίμησε να διαλέξει τον αντίθετο δρόμο, εστιάζοντας στην mainstream κατηγορία με την RX 480. Και η mainstream κατηγορία αφορά το μεγαλύτερο κομμάτι του αγοραστικού κοινού, καθώς τα 1080p monitors κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Η nVidia όμως δεν άργησε να απαντήσει, και έτσι έχουμε την μικρότερη Pascal GPU που έχουμε δει μέχρι στιγμής.
Οπότε θα επικεντρωθούμε στο πιο "ζεστό" ζήτημα, αυτό των επιδόσεων. Πως συγκρίνεται έναντι της RX 480; Με την βοήθεια των Ευρωπαϊκών MSRPs θα προσπαθήσουμε να δούμε πόσο στοιχίζουν τα FPS για κάθε μια από τις 2 λύσεις.
Στα 1080p παρατηρούμε μερικές εμφανείς νίκες υπέρ της νέας GTX 1060. Ωστόσο, είναι αρκετές οι περιπτώσεις στις οποίες η νέα λύση της nVidia δεν καταφέρνει να διακριθεί σημαντικά έναντι του κύριου ανταγωνιστή της. Παρατηρήσαμε ξεκάθαρες διαφορές σε αρκετούς DX 11 τίτλους, όμως το τοπίο "θολώνει" όταν μπουν στο παιχνίδι τα νέα APIs όπως το DX 12 καθώς και το Vulcan. Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες GTX 1060 και RX 480 φάνηκαν να αποδίδουν παρόμοια, ειδικά στις περιπτώσεις των νεότερων τίτλων. Έτσι, αν και φαίνεται πως η GTX 1060 έχει ένα ελαφρύ προβάδισμα, οι διαφορές στις επιδόσεις φαίνεται να είναι αντίστοιχες με την διαφορά στην τιμή τους.
Στην 2Κ ανάλυση οι διαφορές φαίνεται πως αμβλύνονται ακόμα περισσότερο μεταξύ των δυο καρτών. Και οι δυο τους φαίνεται πως έχουν αρκετές δυνατότητες ακόμα και στην 2Κ ανάλυση, όπως φαίνεται όμως παραδίδουν παρεμφερές value proposition.
Εν κατακλείδι, τι είναι αυτό που είδαμε από την GTX 1060; Επιδόσεις δεν είναι κάτι το οποίο δεν έχουμε συναντήσει στο παρελθόν. Αντιθέτως, η GTX 1060 αν και με τελείως διαφορετική αρχιτεκτονική, παραδίδει αποτελέσματα όμοια με αυτά της GTX 980 που συναντήσαμε κάποιο καιρό νωρίτερα. Αυτό σημαίνει λοιπόν πως οι επιδόσεις που κάποτε άνηκαν στην x80 σειρά, πλέον κατατάσσονται στην x60, με σαφέστατες βελτιώσεις στο κομμάτι της κατανάλωσης της ενέργειας. Η GTX 1060 είναι πλήρως ικανή τόσο για 1080p αναλύσεις όσο και στα 1440p, με αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις στην 4Κ - όμως εκεί θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η σαφής υποχώρηση στην ποιότητα της εικόνας.
Μια "περίεργη" παράλειψη, αφορά την απουσία συνδέσμων για δυνατότητα SLI. Κατ' αυτόν τον τρόπο, η nVidia μας καθιστά γνωστό πως οι δυνατότητα για περισσότερες από μια GTX 1060 στο σύστημα δεν θα υποστηριχθεί από την nVIdia. Αν και αυτό δεν θα είναι ανέφικτο με την παρουσία του Explicit Multi Adapter που προσφέρει το DX 12, θα πρέπει να περιμένουμε μόνο συγκεκριμένους τίτλους για να έχουμε μια τέτοια δυνατότητα με την συγκεκριμένη κάρτα. Συνεχίζοντας στο κομμάτι των ελλείψεων, η GTX 1060 στερείται του GPU Boost 3.0 χαρακτηριστικού, που φέρουν οι μεγαλύτερες GTX 1080 και 1070. Αντίθετα χρησιμοποιεί το παλαιότερο GPU Boost 2.0 που δεν υποστηρίζει δυναμική μεταβολή των τάσεων - κάνοντας μας "καχύποπτους" σχετικά με τον controller που χρησιμοποιήθηκε ώστε να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλότερα επίπεδα.
Αναφορικά με την Founders Edition υλοποίηση, που ευγενικά μας παραχώρησε το Πλαίσιο, το σύστημα ψύξης της κάρτας "γοητεύει" αισθητικά με τις diamond-cut λεπτομέρειες, και την συνολικά καλή ποιότητα κατασκευής. Ως ένα blower style σύστημα ψύξης όμως, αν και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με τον παραγόμενο θόρυβο της κάρτας, οι θερμοκρασίες της κινήθηκαν σε σχετικά υψηλά επίπεδα - κάτι το οποίο θα βελτιώσουν οι custom υλοποιήσεις. Παρά την παράξενη λύση με τα καλώδια ως επέκταση του βύσματος τροφοδοσίας, όπου όσον αφορά το ηλεκτρονικό κομμάτι του θέματος δεν είναι η καλύτερη λύση, το παραπάνω γίνεται ώστε να μην χαλάει η αισθητική της κάρτας με το βύσμα να βρίσκεται στην "φυσιολογική" του θέση για χάρη του καλύτερου cable management. Από την άλλη, με αυτή την επιλογή της nVidia, θα πρέπει να ξεχάσετε οποιαδήποτε δυνατότητα τοποθέτησης aftermarket ψύκτρας ή και waterblock - επί της ουσίας, αγοράζοντας την Founders Edition θα παραμείνετε με αυτή και της επιδόσεις της ψύκτρας για όλη την διάρκεια ζωής της.
Η Founders Edition εκδοχή της GTX 1060 όμως αναμένεται σημαντικά ακριβότερη έναντι του MSRP - και πιο συγκεκριμένα στα $299 - σημείο τιμής όπου αναμένουμε και τις περισσότερες custom υλοποιήσεις. Μια αρχική παρατήρηση είναι πως η Founders Edition αναμένεται να είναι διαθέσιμη αποκλειστικά και μόνο από το nVidia.com website της εταιρίας. Και παρά το ανακοινωθέν MSRP των $249, οι περισσότερες λύσεις δύσκολα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν σε αυτήν την τιμή. Όπως καταλαβαίνετε, με αυτήν την τιμή οι παραπάνω πίνακες σαφώς και δεν ισχύουν, αυξάνοντας την τελική αναλογία απόδοσης προς τιμή.
Με την αναμενόμενη τιμή στην Ελλάδα να είναι τα 350?, αν "ταλανίζεστε" μεταξύ GTX 1060 και RX 480, το μόνο που έχουμε να σας προτείνουμε είναι να... διαλέξετε "στρατόπεδο", καταβάλλοντας φυσικά και το αντίστοιχο τίμημα.
GoriLLakoS
Από 309? στην Ελλάδα και από 329? έξωτερικό αλλά δώστου μια εβδομάδα να έχουν όλοι κομμάτια να πάει η τιμή να κάτσει εκεί που πρέπει!
Στα 429? η MSI του άλλου review.
Νομίζω θα κάτσουν κάτω από τα 289? σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα οι πολύ απλές εκδόσεις και θα φτάσουν στα 499? τίποτα περίεργες με εξωτικά συστήματα ψύξης και διαστημικά φωτάκια!
FrOsT
Η evga έχει 299ε την SC και πιο χαμηλά την "απλή". Και οι δύο είναι μικρές στο μάτι.
Εγώ το πατησα το notify...
Αν βγουν πριν την διάθεση οι custom 480 και ανάλογα την τιμή θα το ξανασκεφτω...
Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk
Spirosssss
Επιβεβαίωση οτι η 1070 είναι το sweet spot για το 2016..
konmarin
Αποψη μου ειναι οτι απο την στιγμη που θα βγουν απο κατασκευαστες rx 480 4gb ειναι πιο value for money λυση στα 1080p
Haloed
Μια σύντομη ματιά στο scan 229£ η rx και 239£ διάφορες απλες custom 1060. Αν και ακόμα είμαι σε σκέψη που να καταλήξω για 1080 ανάλυση με τράβηξε η δεύτερη λόγο τιμής απόδοσης. Οι τοπ customs ξεφεύγει η τιμή προς το παρών όπως η msi του review στις 300£.
Aten-Ra
Επιβεβαίωση οτι η 1070 είναι το sweet spot για το 2016..
Στα 500 Ευρω και sweet spot ??
konmarin
Μια σύντομη ματιά στο scan 229£ η rx και 239£ διάφορες απλες custom 1060. Αν και ακόμα είμαι σε σκέψη που να καταλήξω για 1080 ανάλυση με τράβηξε η δεύτερη λόγο τιμής απόδοσης. Οι τοπ customs ξεφεύγει η τιμή προς το παρών όπως η msi του review στις 300£.
Αν δεν θες πολυ overclock και μονο 6-pin power εγω κοιταζω αυτη
venisk
Αποψη μου ειναι οτι απο την στιγμη που θα βγουν απο κατασκευαστες rx 480 4gb ειναι πιο value for money λυση στα 1080p
Λογικά έτσι θα είναι
Στα 500 Ευρω και sweet spot ??
Ναι γι αυτά που προσφέρει είναι, καταστρέφει τα πάντα σχεδόν σε κάθε ανάλυση και δεν κάνει κοντά στο 1 χιλιάρικο που κάνει η μεγάλη.
GoriLLakoS
Οι 970 που ήταν επίσης το sweet spot, πόσο είχαν όταν κυκλοφόρησαν?
junior-21-
Οι 970 που ήταν επίσης το sweet spot, πόσο είχαν όταν κυκλοφόρησαν?
320 euro....
πιο μετα φτασανε εως και 400
Aten-Ra
Ναι γι αυτά που προσφέρει είναι, καταστρέφει τα πάντα σχεδόν σε κάθε ανάλυση και δεν κάνει κοντά στο 1 χιλιάρικο που κάνει η μεγάλη.
Εεε του χρόνου η επόμενη θα είναι Sweet Spot στα 750 Ευρώ, γιατί η μεγάλη (GP102) θα έχει 1500 Ευρώ φέτος.
FrOsT
Αν δεν θες πολυ overclock και μονο 6-pin power εγω κοιταζω αυτη
Κερδίζουν κάτι με το 8πιν και την ψύξη; Γιατί εγώ πάνω κάτω όλες το ίδιο πάνε βλέπω!
Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk
venisk
Και με το 6pin θα τα βγάζει όλα
GregEl
Η 970 ήταν όμως 1080p king/sweetspot με ένα "μικρό" θεματάκι το memgate, αλλά πάλι ήταν sweetspot.
Τα πράγματα άλλαξαν-εξελίχθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο.
GTX 1060 1080p king
GTX 1070 1440p king
GTX 1080 4K king.
Βιάζεται να βγάλει 1080ti η nvidia; όχι. Γιατί; Γιατί έχει 4k king και 0 ανταγωνισμό σε αυτό το tier. Οι τιμές 980ti έπεσαν τρομερά για να είναι σωστά μαζί με 1070 ως 1440p kings at 500 euro? Yeap they did. Η fury X έχει παραμείνει πιο ακριβή όμως.
Η nvidia έδωσε επιδόσεις 980ti των 800 euro αρχικά με 480 euro πλεόν σε ένα χρόνο. Και παραπονιόμαστε που υπάρχει πάλι κάρτα των 800 χωρίς ανταγωνισμό;
H 1070 δεν είναι 1080p mainstream gamer sweetspot. H 1070 είναι 1440p upgraded gamer και 1080p-1440p gsync fluid gamer sweetspot.
To 1080p mainstream sweetspot είναι η 1060. Μην μπερδευόμαστε πολύ παιδιά.
Ωραίο το review και χαίρομαι που συνεχίζουν τα cost per fps graphs!
konmarin
Η 970 ήταν όμως 1080p king/sweetspot με ένα "μικρό" θεματάκι το memgate, αλλά πάλι ήταν sweetspot.Τα πράγματα άλλαξαν-εξελίχθηκαν όπως ήταν αναμενόμενο.
GTX 1060 1080p king
GTX 1070 1440p king
GTX 1080 4K king.
Βιάζεται να βγάλει 1080ti η nvidia; όχι. Γιατί; Γιατί έχει 4k king και 0 ανταγωνισμό σε αυτό το tier. Οι τιμές 980ti έπεσαν τρομερά για να είναι σωστά μαζί με 1070 ως 1440p kings at 500 euro? Yeap they did. Η fury X έχει παραμείνει πιο ακριβή όμως.
Η nvidia έδωσε επιδόσεις 980ti των 800 euro αρχικά με 480 euro πλεόν σε ένα χρόνο. Και παραπονιόμαστε που υπάρχει πάλι κάρτα των 800 χωρίς ανταγωνισμό;
H 1070 δεν είναι 1080p mainstream gamer sweetspot. H 1070 είναι 1440p upgraded gamer και 1080p-1440p gsync fluid gamer sweetspot.
To 1080p mainstream sweetspot είναι η 1060. Μην μπερδευόμαστε πολύ παιδιά.
Ωραίο το review και χαίρομαι που συνεχίζουν τα cost per fps graphs!
Δηλαδη η rx 480 4gb για 200 ευρω απο τους κατασκευαστες δεν θα εχει καλη σχεση τιμης αξιας με περισσοτερο μελλον σε dx12 και vulkan για 1080p σε σχεση με μια κανουργια gtx 970 στα 300 ευρω???
GregEl
Δηλαδη η rx 480 4gb για 200 ευρω απο τους κατασκευαστες δεν θα εχει καλη σχεση τιμης αξιας με περισσοτερο μελλον σε dx12 και vulkan για 1080p σε σχεση με μια κανουργια gtx 970 στα 300 ευρω???
Δεν είπα ότι η RX 480 δεν είναι ανταγωνιστική! Είναι μια τίμια εναλλακτική για 1080p, εναλλακτική της 1060 όμως.
Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε ανόμοιες γενιές, ούτε να συγκρίνουμε για κάτι που ελπίζουμε μελλοντικά με κάτι που υπάρχει ήδη και τέλος καλό θα ήταν να μην στρογγυλεύουμε υπερβολικά τα νούμερα.
Στο review εδώ υπάρχει στην τελευταία σελίδα euro per fps με τιμές Ευρώπης. Από το review λοιπόν βλέπουμε ότι όπως είναι τώρα με τιμές Ευρώπης η 1060 είναι καλύτερη επιλογή από μια 480. Για την Αμερική στο
Επίσης το dx12 και το vulcan είναι υπέροχα και χάρηκα πολύ με τα νέα νούμερα της 480 στο doom, αλλά επειδή μέχρι να γίνουν αυτά mainstream θα έχουν βγάλει και οι 2 εταιρίες HBM2 memory και νέας αρχιτεκτονικής κάρτες, δεν βρίσκω νόημα στο να συγκρίνουμε για το 5-10% των παιχνιδιών τις τωρινές κάρτες. Ειδικά όταν αγοραστικά δεν έχει νόημα να κοιτάς σε "value-mainstream" κατηγορία για "future use/proofing". Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ.
Τέλος για τα στρογγυλεμένα νούμερα να πω ότι η 480 4gb σήμερα έχει 249 και η 970 274. Τα 25 ευρώ από τα στρογγυλεμένα 100 νομίζω έχουν μια διαφορά. Αλλά μην μένουμε σε αυτό. Το σημαντικότερο στοιχείο-πληροφορία για την συζήτησή μας προσωπικά νομίζω ότι είναι το euro per fps γράφημα του review εδώ στο hwbox. Από αυτό εγώ βγάζω το συμπέρασμά μου για να προτείνω κάρτα σήμερα σε κάποιον για παιχνίδια που κυκλοφορούν τώρα. Και λέω να προτείνω γιατί εγώ προσωπικά δεν ενδιαφέρομαι για αυτή την κατηγορία. Ενδιαφέρομαι για 1070 κατηγορία και λογικά για 2 κάρτες για ένα δυνατό workstation custom water cooled build. Περιμένω με μεγάλη υπομονή κάτι ανταγωνιστικό σε 2x GTX 1070 από την AMD (2x 490X vega?) γιατί κάνω περίεργα build και με βολεύουν οι AMD, αλλά στην τελική θα επιλέξω κάρτες που θα κρατήσω 3 χρόνια και θα επιλέξω αυτές που αξίζουν για αυτό που τις θέλω.
FrOsT
Linustech συγκριναν το msrp της 480 vs το msrp της founders 1060... Αν ξανακάνουν τους υπολογισμούς με την απλή από evga πχ δεν βγαίνει το ίδιο αποτέλεσμα μιας και αν έχει ενεργοποιημένο το boost 3.0 (που δεν έχουν οι founder's) είναι μόλις 10dollas πάνω από 480msrp και αποδίδει καλύτερα από την founders.
Επίσης υπάρχου διαθέσιμες custom (279ε) 1060 ευρωπη στο mind factory πχ που είδα νωρίτερα.
Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk
Aten-Ra
Δεν ξέρω αν ισχύουν, δεν έχω link.
Όσο για αυτούς που δεν τους ενδιαφέρει ακόμα το DX-12/Vulkan, όλα τα επόμενα ΑΑΑ Games είναι DX-12/Vulkan. Deus-Ex Mankind Divided (Αύγουστος), Civilization VI (Οκτώβριος), BattleField 1 (Οκτώβριος), WatchDogs 2 (Νοέμβριος)
GregEl
Linustech συγκριναν το msrp της 480 vs το msrp της founders 1060... Αν ξανακάνουν τους υπολογισμούς με την απλή από evga πχ δεν βγαίνει το ίδιο αποτέλεσμα μιας και αν έχει ενεργοποιημένο το boost 3.0 (που δεν έχουν οι founder's) είναι μόλις 10dollas πάνω από 480msrp και αποδίδει καλύτερα από την founders.Επίσης υπάρχου διαθέσιμες custom (279ε) 1060 ευρωπη στο mind factory πχ που είδα νωρίτερα.
Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk
Στο linus tech σωστά έκαναν την σύγκριση που λες γιατί ήταν σύγκριση με ίδια κατηγορία cooler (reference blower type) την στιγμή που έκαναν το review! O luke είπε ότι μπορεί σε λίγο να βγούν οι φθηνότερες εκδόσεις με blower 1060 ή πάλι φθηνότερες από founders με custom cooler και φυσικά ακόμα δεν έχουν κάνει review μια custom 480. Επίσης ανέφερε ότι η διαφορά στις msrp είναι 25-50% πιο ακριβή η 1060, συγκρίνοντας τα 199 της 480 4gb με τις msrp 249-299 της 1060 για board partners-founders και αναφέρει ότι ίσως δεν έχει και νόημα να τις έχουν στην ίδια κατηγορία για σύγκριση. Αν συγκρίνεις την 239 480 8GB με 249 πάλι αλλάζει το θέμα.
Για αυτό θα έχει ενδιαφέρον το γράφημα εδώ στο box να ενημερωθεί αν/όταν κάνουν review μια 480 με custom cooling με νούμερα και από τις αντίστοιχες custom υλοποιήσεις των 2 καρτών (480-1060).
Προς το παρόν όμως έχουμε τα γραφήματα με τα προϊόντα που κυκλοφορούν και έχουν δοκιμάσει οι reviewers. Και για αυτό φαντάζομαι εδώ στο box σύγκριναν 480 8GB τιμές ευρωπαϊκές (γιατί από αυτή την έκδοση είχαν δείγμα review) με τιμές στην ευρώπη για 1060 founders.
Αν γίνεται παρακαλώ το hwbox @Astalavista να φτιαχτεί euro/fps graph και με την 1060 msi gaming x που κάνατε review, εκτός αν περιμένετε να πάρετε πρώτα 480 custom για σύγκριση.
FrOsT
Στο linus tech σωστά έκαναν την σύγκριση που λες γιατί ήταν σύγκριση με ίδια κατηγορία cooler (reference blower type) την στιγμή που έκαναν το review! O luke είπε ότι μπορεί σε λίγο να βγούν οι φθηνότερες εκδόσεις με blower 1060 ή πάλι φθηνότερες από founders με custom cooler και φυσικά ακόμα δεν έχουν κάνει review μια custom 480. Επίσης ανέφερε ότι η διαφορά στις msrp είναι 25-50% πιο ακριβή η 1060, συγκρίνοντας τα 199 της 480 4gb με τις msrp 249-299 της 1060 για board partners-founders και αναφέρει ότι ίσως δεν έχει και νόημα να τις έχουν στην ίδια κατηγορία για σύγκριση. Αν συγκρίνεις την 239 480 8GB με 249 πάλι αλλάζει το θέμα.Για αυτό θα έχει ενδιαφέρον το γράφημα εδώ στο box να ενημερωθεί αν/όταν κάνουν review μια 480 με custom cooling με νούμερα και από τις αντίστοιχες custom υλοποιήσεις των 2 καρτών (480-1060).
Προς το παρόν όμως έχουμε τα γραφήματα με τα προϊόντα που κυκλοφορούν και έχουν δοκιμάσει οι reviewers. Και για αυτό φαντάζομαι εδώ στο box σύγκριναν 480 8GB τιμές ευρωπαϊκές (γιατί από αυτή την έκδοση είχαν δείγμα review) με τιμές στην ευρώπη για 1060 founders.
Αν γίνεται παρακαλώ το hwbox @Astalavista να φτιαχτεί euro/fps graph και με την 1060 msi gaming x που κάνατε review, εκτός αν περιμένετε να πάρετε πρώτα 480 custom για σύγκριση.
Οι τιμές msrp από την nvidia είχαν ανακοινωθεί όπως και το ότι ή founders θα είναι συλλεκτική (lol) και δεν θα διατεθεί παντού και σε περιορισμένο αριθμό, οι απλές είναι αυτές που θα πωλούνται παντού. Δεν είναι το ίδιο με την reference 480 που πουλάνε όλοι παντού και σαν cooler είναι σαν κινεζική απομίμηση που με το ζόρι κρατάει το τσιπακι...
Με το που θα βγουν οι custom 480 κανείς δεν πρόκειται να αγοράσει reference, είναι μία κατώτερη υλοποίηση, αντίθετα διαφορές στις 1060 ουσιαστικά δεν υπαρχουν...
Sent from my Redmi Note 3 Pro using Tapatalk
GoriLLakoS
Παίδες, σύντομα θα αλλάξει πολύ όλο το hwbox στην εμφάνισή του και μαζί σιγά σιγά όπως έχετε παρατηρήσει αλλάζουμε και τα review μας.
Με την έλευση των RX480 και την προτροπή του Aten-Ra σε προηγούμενο review, προσθέσαμε και παιχνίδια DX12.
Δεν είχαμε όλες τις παλιές κάρτες να τις ξαναμετρήσουμε και έτσι προσθέσαμε τις νέες και όποιες είχαμε από τις παλιές.
Σε επόμενα review μας θα δείτε κάτι εντελώς καινούριο ως προς τον τρόπο σύγκρισης.
Μόλις το εφαρμόσουμε 100% (γιατί ο χρόνος μας πιέζει πάντα και δεν μπορούμε να υλοποιούμε στο 100% όλες μας τις ιδέες) θα πάμε και ένα βήμα παρακάτω.
Σημαντικό ρόλο στις αλλαγές παίζουν και τα σχόλια σας, μιας και θέλουμε να πιάνουμε μεγαλύτερο φάσμα αναγνωστών με αυτά που έχουμε σκοπό να κάνουμε. Οπότε συνεχίστε να μας κάνετε παρατηρήσεις και να μας λέτε ιδέες και ότι κρίνουμε πως αξίζει και είναι καλό, προσπαθούμε την επόμενη φορά να το βάλουμε μέχρι να φτάσουμε σε ένα ποσοστό που θα καλύπτει το πλειοψηφία του κόσμου.
Στα review μας για να βγεί η βαθμολογία βάζουμε και την τιμή.
Μέσα στο team είμαι ένας που προτείνω να μην μπαίνουν τιμές και άλλοι τρείς - Metallic/Asta/Caution - που θέλουν να μπαίνουν τιμές.
Η άποψή μου είναι πως το performance είναι performance και δεν τίθεται λόγος τιμής.
Όταν η 1080 είναι το 100% και η 480 το 60% (παράδειγμα γράφω), θα πρέπει να αποτυπώνεται αυτό.
Μετά ο χρήστης πρέπει να είναι υπέυθυνος για το πόσο βαθιά είναι η τσέπη του και τι θέλει να πάρει.
Παρ'όλα αυτά, αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα με τις τιμές. Όταν παρουσιάζουμε ένα προϊόν, βαθμολογούμε βάση της τιμής του τότε.
Εάν πάρουμε τιμή εξωτερικού ή εάν κάποιος διαβάσει το review μετά από 6 μήνες, προφανώς η βαθμολογία του θα έπρεπε να είναι καλύτερη επειδή στην τεχνολογία οι τιμές μόνο πέφτουν (και σε σπάνιες περιπτώσεις ανεβαίνουν).
Η αγορά είναι ανοιχτή και ο καθένας μπορεί να αγοράζει απ'όπου θέλει.
What's your input?
Astalavista
[MENTION=5077]GregEl[/MENTION] Εδώ συγκρίναμε βάση των ανακοινωθέντων MSRPs (229 vs 249) αλλά φυσικά αναφέρω ρητά στον επίλογο πως με τα 299 της Founders τότε χαλάει αρκετά η αναλογία της 1060 FE υπέρ της RX 480.
Φυσικά το Price to performance είναι κάτι ρευστό και εξαρτάται από τις τιμές στην εκάστοτε περιοχή.
Αν πάρουμε τις τιμές που παίζουν σε διάφορα μαγαζιά της Ευρώπης, τότε βλέπουμε πως η RX 480 8GB έχει μέση τιμή τα 275 και η MSI GTX 1060 τα 339. Αν βάλουμε αυτές τις τιμές στην εξίσωση, τότε προκύπτουν τα παρακάτω:
Όπως βλέπεις, η αναλογία διαφέρει τελείως, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με μια custom λύση vs της "πιο εργοστασιακή δεν γίνεται". Θα περιμένουμε να δούμε τις τιμές και το performance των custom RX480 για να γίνει μια πιο δίκαιη σύγκριση.
billpeppas
Performance is king.
Price is a wanker.
I'm with gorillakos
GregEl
@GoriLLakoS Αρχικά το performance κοιτάμε και με αυτό φιλτράρουμε τις επιλογές μας. Βλέπουμε το performance για την ανάλυση που θέλουμε, αλλά για παράδειγμα όταν φτάσεις στο σημείο ότι κοιτάς στα 300-350 ευρώ για 1080p king τότε βοηθάει πολύ να έχεις ένα price/performance graph ώστε να επιλέξεις ανάμεσα σε RX 480 ή GTX 1060 για παράδειγμα.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση επειδή ακόμα δεν κυκλοφορούν πολλές custom και δεν έχουν κυκλοφορήσει οι πιο φθηνές 1060 και οι τιμές δεν έχουν ισορροπήσει το graph δεν βοηθάει το ίδιο. Αλλά όταν όπως λέει ο φίλτατος Astalavista γίνει πιο δίκαιη σύγκριση και έχουμε γράφημα και με τις διαφορετικές υλοποιήσεις, τότε θα βοηθήσει σίγουρα.
Το price/perfomance graph και οι τιμές δεν είναι σαν "άγιο βιβλίο" που ακολουθείς μοναδικά και πιστά. Νομίζω είναι για να βοηθήσει στην απόφαση προς το τέλος. Για αυτό ξεκινάνε όλα τα review με performance numbers και στο τέλος ίσως προσθέσουν γράφημα για τιμές.
Ναι οι τιμές, οι drivers, τα api και τα παιχνίδια αλλάζουν σε 6 και σε 12 μήνες. Αλλά η τιμή της 980ti MSI στο review πριν 10 μήνες είναι έγκυρη σήμερα; Δεν νομίζω. Κάποια πράγματα θα μπορούσαν απλώς να ανανεώνονται με κάθε review ή κάθε μεγάλο release ή κάθε 3-6 μήνες. Δηλαδή να γίνεται ένα price re-check ή ένα benchmark re-run (με όσες κάρτες έχετε ακόμα) όταν ξέρουμε ότι βγήκε νέος vulkan driver και δίνει +25% fps για παράδειγμα. Ή μετά από 3-4 μήνες το ποσοστό των AAA dx12/vulkan games θα έχει ανέβει σημαντικά όπως είπε και ο φίλτατος Aten-Ra, οπότε θα υπάρχει διαφορετική βάση σύγκρισης και μερικά νέα runs και re-runs θα βοηθούσαν στην σωστή ενημέρωση των αναγνωστών. Μπορείτε στο conclusion του review να έχετε ευδιάκριτο link σε άρθρο με τις νέες πληροφορίες και δεδομένα/νούμερα/γραφήματα. Εσείς ξέρετε καλύτερα την φόρμα που θέλετε να ακολουθήσετε.
@FrOsT Συμφωνώ και για αυτό είπα για υλοποιήσεις που κυκλοφορούν τώρα. Όταν βγουν custom 480 και φθηνότερες blower 1060 το τοπίο θα αλλάξει. Θα δούμε.
Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση @Astalavista και συμφωνώ με τις custom 480 θα είναι πιο δίκαιη σύγκριση. (Για αυτό νόμιζα ότι περιμένετε να κάνετε review τις custom 480 πριν να ανανεώσετε τα γραφήματα) Τώρα που διάβασα και τις εκδόσεις-τιμές που συγκρίνατε έχει περισσότερο νόημα το γράφημα και εσείς στο review είστε ξεκάθαροι και σωστοί. Δικό μου λάθος που νόμιζα ότι βάλατε τιμή founders 1060.
Τώρα θα φανεί τι θα γίνει σε λίγο με τις custom 480 με 8-pin για να βγάλουμε ολοκληρωμένα συμπεράσματα.
Keep up the good work guys!