ASUS Strix GTX 1050 OC Review

ASUS Strix GTX 1050 OC Review - The Core: GP 107

Σελίδα 2 από 8: The Core: GP 107

 

 

The new era: the Pascal Architecture

Πάμε στην – για πολλούς βαρετή – ανάλυση των νέων τεχνολογιών της νέα κάρτας της nVidia. Η GeForce GTX 1050 βασίζεται στην αρχιτεκτονική Pascal, όπως και η κατά πολύ μεγαλύτερη αδερφή της GTX 1080 και το κωδικό όνομα του ASIC για αυτή τη κατηγορία είναι GP107. Πριν ξεκινήσουμε να υπενθυμίσουμε πως η συγκεκριμένη υλοποίηση δεν υποστηρίζει το NVIDIA SLI.

Architecture

Αν και η πλειοψηφία των Pascal GPUs κατασκευάζεται στα 16nm από την TSMC, εν τούτοις αυτήν την φορά έχουμε έναν νέο κατασκευαστή πυριτίου - την Samsung, η οποία είναι σε θέση να κατασκευάσει τον GP107 στα 14nm. Αυτή η επιλογή βελτιώνει τα λειτουργικά κόστη της nVidia, η οποία βλέποντας την υψηλή ζήτηση των high-end GPUs μπορεί πλέον να διαθέσει περισσότερες μονάδες των 16nm για τις πιο ακριβές κάρτες, αφήνοντας την κατασκευή των entry-level GPUs στην Samsung.

GP107 architecture

Το GP107 είναι ένα μικρότερο σε μέγεθος chip που προκύπτει από την Pascal αρχιτεκτονική που συναντάμε στην μεγάλη GTX 1080. Το die έχει μια επιφάνεια 132 τετραγωνικών χιλιοστών, ενώ μέσα σε αυτήν την περιοχή φιλοξενούνται 3.3 δισεκατομύρια τρανζίστορ. Το μέγεθος της μονάδας είναι αρκετά μικρό, αλλά έχει συγκεκριμένους, κυρίως από άποψης κόστους, στόχους.

Έτσι, το πλήρες GP 107 chip έχει στην διάθεση του 768 CUDA cores χωρισμένα σε 6 streaming multiprocessors (SM), τα οποία χωρίζονται σε 2 ομάδες, ή αλλώς GPC που εμπεριέχουν από 3 SM έκαστο. Όσον αφορά την περίπτωση της GTX 1050, ένα από τα 6 SM είναι απενεργοποιημένο, μειώνοντας τον τελικό αριθμό των CUDA πυρήνων στους 650.

Οι δυο GPC μονάδες μοιράζονται μια κοινή L2 cache μεγέθους 1MB, η οποία συνδέεται με την νέα GigaThread Engine, ενώ όσον αφορά την διασύνδεση της μνήμης συναντάμε έναν δίαυλο με εύρος 128-bit (112 GB/s μέγιστη διαμεταγωγή), που επιτυγχάνει την επικοινωνία με τα 2GB GDDR5 μνήμης που φιλοξενεί η GTX 1050.

Συνοψίζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, ο GP 107 της GTX 1050 φέρει 32 ROP μονάδες και 40 TMU, το Pixel Fillrate φτάνει τα 46.2 GPixel/s ενώ ο ρυθμός πλήρωσης των υφών (Texture Fillrate) φτάνει τα 57.7 GTexel/s.

Enhanced Memory Compression

MSI GTX 1060 Gaming X 6G Review: Can it get better?

Επιπλέον, στο κομμάτι των μνημών η Pascal φέρνει το Enhanced Memory Compression που με έξυπνες τεχνικές μειώνει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για bandwidth στην νέα κάρτα. Η nVidia υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνικές συμπίεσης μειώνουν περίπου κατά 20% τις απαιτήσεις σε bandwidth. Η GTX 1050 βλέπει πολλές από αυτές τις βελτιώσεις, όμως σε μικρότερο βαθμό μιας και χρησιμοποιεί μνήμες τύπου GDDR5, σε μια νέα έκδοσή τους.

Επιπλέον ο νέος πυρήνας φέρει νέες Asynchronous Compute τεχνικές που επιτρέπουν στην GPU να παίζει πιο έξυπνα και δυναμικά τα compute και graphics workload της ενώ έχουν γίνει βελτιώσεις και στις δυνατότητες για Graphics Preemption σε επίπεδο pixel και Compute Preemption σε επίπεδο thread, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι νεκροί χρόνοι παραμονής σε ουρές. Και οι δύο τεχνικές έχουν πρακτικά αρκετές προεκτάσεις στις VR εφαρμογές.

Simultaneous Multi-Projection Engine

MSI GTX 1060 Gaming X 6G Review: Can it get better?

MSI GTX 1060 Gaming X 6G Review: Can it get better?

Μια από τις τεχνολογίες που συνοδεύουν τη νέα αρχιτεκτονική είναι το Simultaneous Multi-Projection (SMP) που επί της ουσίας, με επιπλέον hardware πριν ακριβώς το Raster Unit επιτρέπει στην κάρτα να δημιουργεί με μεγαλύτερη ευκολία πολλαπλές σκηνές από τις ίδιες γεωμετρίες. Έτσι, έχοντας στην διάθεσή της μέχρι και 16 projections της ίδιας σκηνής (με 2 projection centers η κάθε μία) η κάρτα είναι πολύ πιο αποδοτική οπουδήποτε απαιτείται διόρθωση παραμορφώσεων θέασης. Είτε αυτό λέγεται πλαϊνές οθόνες σε Surround (με την τεχνολογία Perspective Surround) είτε αυτό λέγεται δεξί και αριστερό μάτι στα VR. Στις επιδόσεις στο VR κομμάτι δε, βοηθάει και η τεχνολογία Lens Matched Shading που αναδιοργανώνει έξυπνα τον τρόπο που η κάρτα γνωρίζει τα pixel που πραγματικά χρειάζονται για μια non-planar προβολή της σκηνής, έτσι ώστε οι νέες Pascal να γλυτώνουν αρκετούς υπολογισμούς όταν φοράτε το headset σας. 

Fast Sync

MSI GTX 1060 Gaming X 6G Review: Can it get better?

H nVidia πλασάρει το Fast Sync ως μία εναλλακτική του V-SYNC, σχετικά με το latency. Έτσι με την αποσύνδεση του render και display κομματιού της διαδικασίας, η απεικόνιση γίνεται χωρίς tearing αλλά όλο το backend κομμάτι τρέχει σαν να είχαμε το V-SYNC στο off, γλιτώνοντας από αρκετό input latency τον χρήστη. Το αξιοσημείωτο στην υλοποίηση αυτή είναι ότι αρκεί μια ρύθμιση στο NVIDIA Control Panel για να παίξετε με Fast Sync και ότι με την χρήση επιπλέον buffer το τελικό input lag είναι οριακά χειρότερο από αυτό της V-SYNC off λειτουργίας. 

Αυτά, μαζί με την αυξημένη υποστήριξη encode και decode 4Κ video καθώς και κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες σε σχέση με το VRWorks, το Ansel (μια ελεύθερη in game κάμερα, για δημιουργικά screenshot σε μεγάλες αναλύσεις) καθώς και την επιτάχυνση HDR περιεχομένου είναι ότι έχει νόημα από το όλο technical marketing υλικό της nVidia.

 

Testing Methodology
Σελίδα

nvidia, graphics cards, ASUS , gpu, review, gp 107

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...