AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G Review

AORUS GeForce RTX 2080 Ti XTREME 11G Review - The Core: TU104-400A

Σελίδα 2 από 7: The Core: TU104-400A

 

 

Σε αυτή τη σελίδα θα δούμε τις αλλαγές και τις προσθήκες που έγιναν στην κάρτα γραφικών της NVIDIA μέσα από τα επίσημα slides της εταιρίας.

 

 

Die shot του μεγάλου πυρήνα Turing TU102 με τους 4608 CUDA cores, μέρος του οποίου βρίσκουμε στη GPU της δοκιμής.

dieshothwbox

Τα έξτρα execution units που προστίθενται στην Turing δικαιολογούν την αύξηση στο μέγεθος των πυρήνων από την γενιά των Pascal. Ήδη κοιτάζοντας τους αντίστοιχους πυρήνες των δύο γενιών βλέπουμε σημαντικές αλλαγές στο μέγεθος των πυρήνων που πηγάζουν από τα νέα execution units που θα δούμε στη πορεία.

 

tu104 diagram

 

Η RTX 2080 είναι η δεύτερη ισχυρότερη GPU που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα αλλά η NVIDIA παρουσίασε σχεδόν ταυτόχρονα την 2080 Ti, κάτι που δε κάνει συχνά καθώς περιμένει μερικούς μήνες πριν διαθέσει τη high end Ti GPU της. Συνήθως η Ti έκδοση έχει τον πλήρη πυρήνα της NVIDIA, όμως από νωρίς είδαμε ότι η 2080 Ti θα φέρει ελαφρώς λιγότερους, (4352) κάτι που σήμαινε ότι περιμέναμε ακόμη μια GPU να πλαισιώσει το lineup - και αυτή ήταν η RTX TITAN όπου πρακτικά αποτελεί την πιο ακριβή κάρτα γραφικών για χρήση σε επαγγελματικές κυρίως εφαρμογές χωρίς να σημαίνει πως γίνονται εκπτώσεις στις gaming επιδόσεις. 

 

Η 2080 Ti όμως παραμένει μια κάρτα που θα βρει περισσότερους αγοραστές από την TITAN και αυτό γιατί οι επιδόσεις της είναι αρκετά κοντά στην τελευταία, ειδικά εάν κοιτάξουμε κάποια custom υλοποίηση. Ο πυρήνας της RTX 2080 Ti ενσωματώνει 4352 CUDA cores έναντι 4608 του πλήρους πυρήνα καθώς και χρονισμούς πυρήνα 1350MHz base και 1545MHz boost στην Founders Edition έκδοση. Οι custom GPUs αυξάνουν το όριο προσφέροντας έτσι θεωρητικές επιδόσεις πάνω από τα 14,5 TFLOPs FP32 performance. Σημειώνεται ότι κάθε SM περιλαμβάνει και 144 μονάδες για επεξεργασία FP64 εντολών, με επιδόσεις όμως που δεν εντυπωσιάζουν αφού μένουν πίσω ακόμη και από μια Radeon HD 7990 της AMD.

 

Στις (βαρετές) λεπτομέρειες του πυρήνα αξίζει να σημειώσουμε επίσης: 68 Streaming Multiprocessors που περιλαμβάνουν 64 CUDA cores έκαστο καθώς και 544 συνολικά Tensor Cores για χρήση σε real time ray tracing εφαρμογές και παιχνίδια, ένας αριθμός που συναντάμε και στην RTX 2080. Σε αντίθεση με τα 8GB της RTX 2080 τώρα η Ti έκδοση ενσωματώνει 11GB μνήμης βίντεο τύπου GDDR6 και τρέχει στα 14.000MT/s ή αλλιώς στα 1768MHz σε ένα εύρος διαύλου 352-bit.

 

sm diagram

 

Νέες Shading τεχνικές και καλύτερο memory compression θα είναι και αυτά ανάμεσα στα νέα features της νέας γενιάς που θα επιτρέψουν μεγαλύτερο αριθμό αντικειμένων σε κάθε σκηνή ενώ με την shader limiting τεχνική ο developer θα μπορεί να μειώσει τον ρυθμό του shading, εάν δεν προσφέρει κάτι στην ποιότητα της εικόνας. Οι μνήμες τύπου GDDR6 αποτελούν φυσική εξέλιξη των GDDR5X που ανέπτυξε σε συνεργασία με τις μεγάλες εταιρίες στον χώρο των μνημών και βρίσκονται σε κάθε νέα RTX GPU της NVIDIA. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά υπάρχουν βελτιώσεις στην καθαρότητα του σήματος που πηγάζουν από την νέα λιθογραφία, την θερμοκρασία αλλά και την τάση λειτουργίας των chips, αυξάνοντας τόσο το power efficiency αλλά και το bandwidth στα 14Gbps. Ωστόσο, στα του overclocking περιμένουμε εξίσου μεγάλη αύξηση των επιδόσεων απλά υπερχρονίζοντας τις μνήμες των καρτών, αυξάνοντας το power limit και χωρίς να πειράξουμε το core clock.

 

 

 

Ray Tracing

 

Το ray tracing είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική διεργασία από επεξεργαστικής ισχύος και έχει να κάνει με το simulation των ακτίδων φωτός σε ένα καρέ μιας 3D εφαρμογής το οποίο πραγματοποιείται για πρώτη φορά σε πραγματικό χρόνο στις Turing κάρτες γραφικών. Για χρόνια η NVIDIA διέθετε σε επαγγελματίες τα κλασικά Iray plugins και την μηχανή OptiX για ray tracing, όμως ένα βασικό μειονέκτημά τους ήταν το υψηλής ποιότητας rendering σε πραγματικό χρόνο το οποίο δεν ήταν μέχρι πρότινος δυνατό. Ακόμη και στις Volta GPUs, το real time ray tracing απουσιάζει στη μονή GPU. Αυτό μας οδηγεί στην Hybrid Rendering Pipeline που θα ενσωματώνουν οι νέες GPUs της NVIDIA. Πρακτικά οι Turing GPUs πραγματοποιούν rasterization και ray tracing τεχνικές εκεί όπου χρειάζεται προσφέροντας έτσι το καλύτερο δυνατό οπτικό αποτέλεσμα, ειδικά εάν το παιχνίδι το υποστηρίζει. Εδώ εντοπίζεται και το μεγαλύτερο μειονέκτημα των GPUs, η υποστήριξη του NVIDIA Ray Tracing σε υπάρχοντα παιχνίδια καθώς και η απουσία του από το DirectX 12 μιας και είναι εντελώς proprietary και θα χρησιμοποιείται απευθείας σε συνεργασία με τον developer με τα εργαλεία που έχει ήδη διαθέσιμα σε αυτούς.

 

 

Η ακολουθία που πραγματοποιείται στο ray tracing κομμάτι για τις αντανακλάσεις και τις διαθλάσεις, και του rasterization για το κομμάτι των textures.

ray tracing scheduling

 

 

Η NVIDIA για άλλη μια χρονιά αναφέρεται εκτενώς στο overclocking των νέων καρτών. Στην γενιά των RTX αναμένεται ακόμη καλύτερο κυρίως λόγω του ισχυρότερου κυκλώματος τροφοδοσίας των Founders Edition που είναι και αυτό στη λίστα των σημαντικών διαφορών από κατασκευαστικής άποψης που έχουν οι κάρτες της NVIDIA. Πέρα από το επιπλέον headroom σε Watt που ισχυρίζεται η NVIDIA έχουμε πιο σταθερό power delivery στον πυρήνα με λιγότερες αποκλίσεις και αυτόματο overclocking. Την ίδια στιγμή βάζοντας δύο axial fans, όπως γίνεται για χρόνια σε πολλές custom GPUs, οι θερμοκρασίες διατηρούνται σε χαμηλά και υγιή επίπεδα επιβραβεύοντας θεωρητικά τους χρήστες με καλύτερα overclocks.

 

 

Το SLI μέσω του NVLink interface θα λειτουργεί μόνο μέχρι δύο κάρτες ενώ στην περίπτωση του TU106 πυρήνα και της RTX 2070 δε θα υπάρχει η δυνατότητα αυτή. Έτσι 3-way και 4-way SLI δε θα υπάρξουν στην γενιά των Turing. Το bandwidth αυτής της σύνδεσης θα είναι 25GB/s και αμφίδρομο ενώ σε ένα dual link σενάριο με μια 2080 Ti το bandwidth τετραπλασιάζεται.

 

 geforce rtx nvlinku2x

 

 

 

Οι έξοδοι εικόνας που υποστηρίζονται αλλά θα διαφέρουν πιθανόν από κάρτα σε κάρτα θα είναι DisplayPort 1.4a που θα μπορεί να οδηγήσει και 8K αναλύσεις στα 60Hz και μέχρι δύο 8K αναλύσεις συνολικά. Παράλληλα θα υπάρξει και μια USB Type-C σύνδεση οπότε αναμένομε ένα κύκλωμα 5V να ζει κάπου στο PCB των καρτών για την λειτουργία της. Η σύνδεση θα μπορεί και αυτή να μεταφέρει εικόνα στην οθόνη μας.

 

 

 

DLSS Antialiasing

 

Το 2014 είχαμε αναφέρει το τι ακριβώς είναι το antialising, είναι μια τεχνική εξομάλυνσης των ακρών που υπάρχει για δεκαετίες. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια proprietary τεχνική antialising από την NVIDIA μιας και ήδη υπάρχουν αρκετοί developers που αξιοποιούν τεχνικές όπως το TAA (Temporal Antialising) το οποίο λειτουργεί μόνο σε NVIDIA GPUs. Το DLSS υπόσχεται διπλάσιες επιδόσεις σε ανάλυση 4K σε σχέση με το TAA σε παλαιότερης γενιάς hardware όπως την GTX 1080 Ti. Η απόδοση αυξάνεται χάρη στα tensor cores που βρίσκονται στις νέες GPUs τόσο για αυτόν τον σκοπό όσο και για άλλα deep learning tasks. Είναι μια Super Sampling μέθοδος που χρησιμοποιεί AI για να βελτιώσει την ποιότητα εικόνας και λειτουργεί παρόμοια με το SSAA αλλά, με την προθήκη μια εξυπνότερης μεθόδου εκμεταλλευόμενη και τα Tensor Cores των καρτών. Η υποστήριξή του επαφίεται από τους developers και η NVIDIA έχει ήδη ανακοινώσει μερικά games που θα υποστηρίξουν την τεχνική, όμως το μέλλον του δεν είναι δεδομένο. Το DLSS όμως είναι για αρκετούς το σημαντικότερο feature μιας και μπορεί να ωθήσει τις επιδόσεις σε υψηλές αναλύσεις όπως 4K. Στις μετρήσεις της NVIDIA δείχνει πως το DLSS σε μια RTX 2080 Ti μπορεί να γίνει έως και δύο φορές πιο αποδοτικά από μια 1080 Ti με TAA, πάντα σε ανάλυση 4K.

 

 

dlss demo

 

 

 

Περισσότερα για την αρχιτεκτονική μπορείτε να βρείτε στο επίσημο site της NVIDIA. 

 

 

specs 2080 ti officiaL

 

 

 

 

 

Testing Methodology
Σελίδα

nvidia, gaming, gigabyte, performance, graphics cards, gpu, review, aorus, micron, PCB , παρουσίαση, gddr6, charts, Turing , ray tracing , tu102, vga holder

asder

Members
2019-01-23T14:01:06Z

ωραιο το cooler, απο τα πιο πρωτοτυπα σγουρα αλλα εις βαρος τον θερμοκρασιών σε σχέση με τον ανταγωνισμό.


επισης γιατι τα pcb της gigabyte ειναι λες και τα κουτσουλάνε περιστερια ??

GregEl

Members
2019-01-23T18:37:04Z

Κάρτα γραφικών 1500+ ευρώ... έχει καταντήσει λίγο βαρετό το ολιγοπώλιο μου φαίνεται... Τέλος πάντων, έχει μέλλον το ray tracing και τα ολιγοπώλια και οι τιμές. Καλή η κάρτα, αλλά πρακτικά ποιός "gamer" την χρειάζεται; Δεν ξέρω πραγματικά σηκώνω τα χέρια ψηλά και πάω να πάρω καφέ.

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...