MSI GTX 1660 Ti GAMING X 6G, ARMOR & VENTUS XS GPUs Review - The Core: TU116-400
Σε αυτή τη σελίδα θα δούμε τις αλλαγές και τις προσθήκες που έγιναν στην κάρτα γραφικών της NVIDIA μέσα από τα επίσημα slides της εταιρίας.
Ο πυρήνας της GTX 1660 Ti είναι ο TU116 στα 12nm της TMSC και ενσωματώνει συνολικά 1536 CUDA cores, πέφτοντας ανάμεσα στην GTX 1060 και την GTX 1070 που έχουν 1280 και 1920 πυρήνες αντίστοιχα. Από τη γενιά των GTX 16 ο TU116 της GTX 1660 Ti είναι ο μεγαλύτερος πυρήνας, καθώς στην GTX 1660 περιέχονται 1408 πυρήνες. Όπως και στις RTX 2060/2070 έτσι και εδώ δεν υπάρχει υποστήριξη για SLI. Κατανεμημένα θα βρούμε στο εσωτερικό 48 ROPs και 96 TMUs που αντίστοιχα συνθέτουν τα 85 GP/s (pixel fillrate) και τα 170 GTexel/s (texture fillrate). Όντας στην Turing αρχιτεκτονική και στη βελτιωμένη λιθογραφία των 12nm αλλά και στην ύπαρξη μοντέρνου υποσυστήματος μνήμης τύπου GDDR6, η GPU προσφέρει παράλληλα μεγαλύτερο bandwidth από την προηγούμενη γενιά των mainstream μοντέλων. Ουσιαστικά εδώ η NVIDIA φέρνει μεγάλο μέρος της σχεδίαση των 'μεγάλων' Turing καρτών δίνοντας όμως βάση στην χαμηλή τιμή και κατανάλωση. Η σημαντικότερη προσθήκη σε σχέση με τις Pascal και την GTX 1060 είναι η ενσωμάτωση παράλληλης εκτέλεσης εντολών FP και INT ενώ υπάρχει και η ενοποιημένη cache που προσφέρει χαμηλότερο latency και ταυτόχρονα ωθεί υψηλότερα το bandwidth.
Νέες Shading τεχνικές και καλύτερο memory compression θα είναι και αυτά ανάμεσα στα νέα features της νέας γενιάς που θα επιτρέψουν μεγαλύτερο αριθμό αντικειμένων σε κάθε σκηνή ενώ με την shader limiting τεχνική ο developer θα μπορεί να μειώσει τον ρυθμό του shading, εάν δεν προσφέρει κάτι στην ποιότητα της εικόνας. Οι μνήμες τύπου GDDR6 αποτελούν εξέλιξη των GDDR5X που ανέπτυξε σε συνεργασία με τις μεγάλες εταιρίες στον χώρο των μνημών και βρίσκονται σε κάθε νέα RTX GPU της NVIDIA - και πλέον στη GTX 1660 Ti αλλά όχι στην non Ti εκδοχή. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά υπάρχουν βελτιώσεις στην καθαρότητα του σήματος που πηγάζουν από την νέα λιθογραφία, τη χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας αλλά και την τάση λειτουργίας των chips, αυξάνοντας τόσο το power efficiency αλλά και το bandwidth στα 12Gbps. Οι χρονισμοί των μνημών σε αυτή την υλοποίηση είναι 12Gbps έναντι 14Gbps της 2060 ωστόσο λόγω του ότι βασίζονται στον ίδιο τύπο και speed bin, περιμένουμε να φτάσουν τη μεγαλύτερη συχνότητα εύκολα απλά μετακινώντας το slider σε κάποιο πρόγραμμα όπως το MSI Afterburner.
Τα μεγαλύτερα κέρδη στην Turing αρχιτεκτονική προέρχονται από τον παραλληλισμό αφού έδωσε στα integer blocks του επάνω σχήματος τον δικό τους 'χώρο' σε κάθε SM και τη δυνατότητα για ταυτόχρονη εκτέλεση εντολών με το floating point κομμάτι του chip που πραγματοποιεί το rastarization, μια από τις βασικές λειτουργίες που κάνουν οι κάρτες γραφικών σε μια 3D σκηνή. Το integer performance δείχνει σημαντικό στα πιο πρόσφατα παιχνίδια, ωστόσο το floating point κομμάτι εξακολουθεί και είναι η βασική μέθοδος του rasterization. Για να μας δείξει τις επιπτώσεις των int μονάδων της η NVIDIA μας δείχνει μερικά πρόσφατα παιχνίδια και το instruction pipeline σε καθένα από αυτά. Το Battlefield 1 είναι ένα παράδειγμα ενός τίτλου στον οποίο ίσως δούμε υψηλότερες επιδόσεις σε μια Turing GPU από μια 'αντίστοιχων FP επιδόσεων' αλλά διαφορετικής αρχιτεκτονικής κάρτα γραφικών.
nvidia, gaming, performance, graphics cards, msi, gpu, gaming x, review, midrange, gddr6, Turing , tu116, ventus xs oc, 6 gb
GregEl
Ωραίες και αυτές. Υπομονή για Navi λέω συνέχεια στον εαυτό μου.
FeelsBadMan
18 hours ago, GregEl said:Ωραίες και αυτές. Υπομονή για Navi λέω συνέχεια στον εαυτό μου.
Χρειαζόμαστε ανταγωνιστικές κάρτες , γιατί μήνες τώρα η Nvidia είναι μονοπώλειο.