AMD Radeon RX 6900 XT GPU Review - Testing Methodology
Πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από το συμπέρασμά μας.
Το σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε: 2020 Rev 1.
Test Bench | |
CPU | AMD Ryzen 7 3800XT @4450MHz +-50MHz |
Motherboard | GIGABYTE X570 AORUS Master F30 - T67 |
RAM | G.Skill TridentZ Royal 16GB CL16 2x8GB 3600MHz |
Cooling | Cooler Master ML240L V2 RGB |
Storage | GIGABYTE AORUS Gen4 2TB (OS & Games) |
PSU | BeQuiet Straight Power 850W Platinum |
Driver | NVIDIA 457.51 (RTX 3060 Ti), NVIDIA 456.96 (RTX 3070), 456.71 (RTX 3080/3090), Adrenalin 20.45.01.12 |
Windows 10 Build | 2H20 |
Σημειώσεις | Στις κάρτες γραφικών που δοκιμάζουμε αναγράφουμε και την έκδοση του driver για να έχετε μια καλύτερη εικόνα της περιόδου που δοκιμάστηκε. |
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε μερικά δημοφιλή παιχνίδια και 3D Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν. Τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
- Far Cry New Dawn - DX11 (in game benchmark - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- Tom Clancy's The Division - DX11 (In game benchmark - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- Tom Clancy's The Division 2 - DX12 (In game benchmark - MSI Afterburner, 60 δευτερόλεπτα)
- Grand Theft Auto V - DX11 (In game benchmark - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- Overwatch - DX11 (Training level - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- F1 2020 - DX12 (In game Benchmark, Netherlands, clear weather, one lap - MSI Afterburner μέχρι να επιστρέψει το αυτοκίνητο στη γραμμή εκκίνησης - τερματισμού)
- Red Dead Redemption 2 - VULKAN (in game benchmark - MSI Afterburner για τα 1% low FPS και AVG framerates. Μετράμε όλο το sequence με το MSI Afterburner)
- Borderlands 3 - DX12 (In game benchmark - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- Ghost Recon Breakpoint - VULKAN (In game benchmark - CapFrameX για 60 δευτερόλεπτα)
- Horizon New Dawn DX12 - in game Benchmark (Μέτρηση με MSI Afterburner μέχρι τα μισά περίπου του benchmark)
- Watch Dogs Legion DX12 - in game Benchmark (in game benchmark με MSI Afterburner)
- Dirt 5 DX12 - in game Benchmark (με CapFrameX για ~175 δευτερόλεπτα)
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα framerate και frame times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής σε διάστημα 60 δευτερολέπτων ή όσων διαρκεί το ενσωματωμένο benchmark όπου αναγράφεται διαφορετικά. Οι ρυθμίσεις που εξετάζουμε σε κάθε τίτλο είναι 1080 με MSAA x4 όπου είναι εφικτό και Very High ή Ultra settings από το preset του εκάστοτε game. 1440p (MSAA x2) με Ultra ρυθμίσεις και 2160p χωρίς antialiasing ή με FXAA εάν ο τίτλος το επιτρέπει με τη GPU μας και πάλι με Ultra ρυθμίσεις βασιζόμενοι στα preset των τίτλων. Όλες οι δοκιμές γίνονται με κλειστό το VSync για την επίτευξη υψηλού framerate.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark Firestrike
- 3DMark Firestrike Extreme
- 3DMark Firestrike Ultra
- 3DMark Time Spy
- 3DMark Time Spy Extreme
Cooling
Έπειτα από τουλάχιστον 20 λεπτά stress testing μέσω game ή του 3DMark Stress Test στο FireStrike Extreme σε loops και σε ultra ρυθμίσεις, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε στον πυρήνα της κάρτας. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας και σε 2η φάση κάνουμε normalize αυτή την τιμή σε μια νορμαλ θερμοκρασία δωματίου 23 βαθμών Κελσίου - μια μέθοδο που δανειζόμαστε πλέον από τα cooling reviews μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Normalized θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
high end, amd, gaming, performance, gpu, review, 4K Gaming, RDNA 2, Radeon RX 6900XT