GIGABYTE GeForce RTX 2080 GAMING OC 8G Review - Final Thoughts
Η νέα γενιά της NVIDIA σίγουρα συναρπάζει από τεχνικής άποψης. Το Ray Tracing ήταν το feature που κρίθηκε περισσότερο φέτος ως προς την χρησιμότητά του από το πλήθος των gamers που περίμεναν επί δύο χρόνια μια νέα κάρτα γραφικών από την εταιρία. Η NVIDIA θέλει να το προσθέσει στα παιχνίδια με στόχο να βελτιώσει την ποιότητα των αντανακλάσεων και των διαθλάσεων εάν πρόκειται για υλικά όπως νερό ή επιφάνειες όπως γυαλί, προσφέροντας έτσι μια αρκετά καθηλωτική εμπειρία. Για την ώρα τα παιχνίδια που υποστηρίζουν real time ray tracing αξιοποιώντας τους νέους πυρήνες RT είναι μετρημένα ωστόσο ευελπιστούμε η λίστα να μεγαλώσει γρήγορα στο άμεσο μέλλον. Τίτλοι όπως το επερχόμενο Battlefield V ή το Shadow of the Tomb Raider δεν περνούν απαρατήρητοι, αλλά όσον αφορά το τελευταίο δεν υπάρχει day 1 update που να φέρνει τη λειτουργία στους πρώτους κατόχους της GPU. Το 1ο κατά πάσα πιθανότητα καθυστερεί ούτως ώστε να υπάρξει η δυνατότητα για ray tracing από την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας του από την DICE. Υπάρχουν και άλλα βέβαια game studios που ετοιμάζουν υλικό ακόμη και πριν την αλλαγή του έτους οπότε περιμένουμε τις προσθήκες αυτές με μεγάλο ενδιαφέρον.
Οι επιδόσεις ήρθαν και έκατσαν γάντι εκεί ακριβώς που τις ήθελε η NVIDIA. Η RTX 2080 είναι όπως μας δείχνουν οι επιδόσεις της παρόμοια με μια 1080 Ti και άλλες φορές βρίσκεται πάνω της ενώ άλλες από κάτω της, αλλά ξεκάθαρα πάνω από την GTX 1080. Η NVIDIA δεν υποσχέθηκε επιδόσεις παρά μόνο σε τίτλους που υποστηρίζουν Ray Tracing και δε φαίνεται να τους βλέπουμε σύντομα. Οι drivers από την άλλη φαίνεται πως θα βελτιωθούν στο άμεσο μέλλον μιας και σε ορισμένα παιχνίδια μας παρατηρήσαμε μικρά stutterings και κοψίματα στην εικόνα που κατά πάσα πιθανότητα οφείλονται σε αυτό αφού επαναλαμβάνονταν και μετά από restart του μηχανήματος, ενώ σε αυτά τα σημεία δεν είχαμε φαινόμενα υψηλού CPU usage που να τα δικαιολογούσε. Οπότε ποιος αναβαθμίζει σε αυτή τη GPU;
Σίγουρα όχι κάποιος που έχει ήδη κάποια GTX 1080 Ti και τρέχει τα παιχνίδια του σε ανάλυση 1440p ή μεγαλύτερη. Στη περίπτωση των 1080p που δοκιμάσαμε είδαμε πως υπάρχουν περιπτώσεις όπου η GPU δε δίνει το 100% της όπως είναι αναμενόμενο και θα πρέπει να την ωθήσουμε αυξάνοντας την λεπτομέρεια του παιχνιδιού ή την ανάλυση μέσω των DSR factors – και γι’ αυτό δεν παρουσιάσαμε καθόλου αποτελέσματα σε αυτή την ανάλυση. Όσοι όμως θέλουν να την εκμεταλλευτούν πλήρως και πρόκειται να μεταβούν στη νέα γενιά έχοντας μείνει με κάποια παλιότερη GPU προτείνουμε την χρήση τουλάχιστον σε 1440p οθόνη και όχι κάτι λιγότερο. Οι απαιτήσεις της σε τροφοδοσία είναι τυπικές όπως και στη GTX 1080 και καλύπτονται από δύο 8-pin.
Όποιος έχει στο desktop του την GTX 1080 τότε θα κερδίσει περίπου 25% πηγαίνοντας στη νέα γενιά. Το Ray Tracing δεν αποτελεί μέρος του DirectX οικοσυστήματος και ανταγωνίζεται άμεσα το DirectX Ray Tracing της Microsoft, το πρότυπο που υποστηρίζεται από περισσότερους developers και εταιρίες αλλά ακόμη δεν έχει δείξει τη δύναμή του. Η Microsoft μάλιστα ισχυρίζεται ότι θα τρέχει κανονικά σε πολλές γενιές καρτών γραφικών σε αντίθεση με την proprietary τεχνική της NVIDIA που θα τρέχει μόνο στις Turing. Όπως επίσης το PhysX έδωσε τη θέση του στη πορεία με την αντίστοιχη και πιο ‘open’ τεχνολογία της Havok σε αρκετούς τίτλους, έτσι θεωρούμε πως θα καταλήξει σε μερικά χρόνια και το Ray Tracing της NVIDIA, παρά την αρχική υποστήριξη των developers. Παρόλα αυτά οι προσθήκες των Tensor και των RT Cores θα αξιοποιηθούν ίσως πιο πολύ από όσους κάνουν βαριές εργασίες με 3D μοντέλα και άλλο σχετικό περιεχόμενο μιας και έχουν ενσωματωμένες όλες τις deep learning δυνατότητες, για πρώτη φορά σε ένα consumer προϊόν. Αυτές οι προσθήκες είναι που αυξάνουν και την τελική τιμή του προϊόντος στα 1000 περίπου Ευρώ στην ελληνική αγορά, κόστος περίπου 200€ πάνω σε σχέση με μια παρόμοιων επιδόσεων GTX 1080 Ti και 350€ σε σχέση με μια aftermarket GTX 1080. 50% πάνω σε τιμή από την 1080 με 25% κέρδη στις επιδόσεις.
Παρόλο που φαίνεται αρκετά βελτιωμένη σε τομείς όπως η θερμοκρασία και η κατανάλωση, έχει extras που δεν μπορεί να αξιοποιήσει αυτός που την έκανε preorder από την πρώτη ημέρα, ενώ ακόμη και τα patch αρκετών παιχνιδιών θα έρθουν αργότερα. Οπότε κλείνοντας, ο αγοραστής μια RTX δείχνει με την αγορά μιας 2080 ή 2080 Ti πως ‘πιστεύει’ στο brand και πως οι developers θα αξιοποιήσουν το ray tracing της NVIDIA στους τίτλους που ήδη ανακοίνωσε. Δίκοπο μαχαίρι η κυκλοφορία των RTX, όμως συνιστούμε λίγη υπομονή ειδικά εάν δεν πρόκειται να κάνετε την αναβάθμιση σύντομα.
Pros
- Επιδόσεις εφάμιλλες με μια GTX 1080 Ti.
- Χαμηλός θόρυβος ακόμη και σε full load χάρη στο Windforce 3X cooler.
- 4 χρόνια εγγύησης GIGABYTE.
- Χαμηλές θερμοκρασίες παρά το αυξημένο μέγεθος των πυρήνων.
- Βελτιωμένη κατανάλωση ανά FPS σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Cons
- Η τιμή της είναι αρκετά υψηλότερη από την προηγούμενη γενιά καρτών και σίγουρα θα ωθήσει αρκετούς στην αγορά μιας 1080 ή 1080 Ti.
- Το NVIDIA Ray Tracing είναι μια proprietary τεχνική και δεν είναι σίγουρη η αξιοποίησή της από τους developers. Day 1, δεν υπάρχουν παιχνίδια/εφαρμογές που να την υποστηρίζουν.
- Ελαφρώς υψηλότερη idle κατανάλωση (δεν αναγράφεται στα charts) κάτι που διορθώνεται με driver update.
NVIDIA RTX 2080 - GIGABYTE RTX 2080 GAMING X OC
nvidia, gaming, gigabyte, performance, graphics cards, gpu, review, micron, PCB , παρουσίαση, gddr6, charts, Turing , rtx 2080, tu104, gaming oc
conroe
εντυπωσιακο το ray tracing στα ντεμος αλλα μπορει να παει απατο, οπως το physx, αν το αφησει κλειδωμενo. γενικα πολυ δυναμη η καρτα ενω θα παρει και εχτρα αποδοση απο το dlss. παντως αρχικα εχει 4-5 τιλους πολυ δυνατους για τις νεες τεχνολογιες. θα δουμε στο μελλον αν θα υποστηριχθει αναλογα απο τους devs ή θα βγει καποια νεα πιο οπεν τεχνολογια.
MetallicGR
Για το ray tracing υπάρχει σίγουρα.
conroe
σε επιπεδο hw?
stavros
Ψιλο-απογοήτευση, όχι τόσο ως προς τις επιδόσεις (νομίζω κάπως έτσι είναι οι διαφορές σε κάθε γενιά), αλλά ως προς τη τιμή της. Πολύ ακριβή σήμερα και πολύ περισσότερο σε σχέση με τις 1080ti οι οποίες είναι πολύ κοντά σε performance στους σημερινούς τίτλους παιχνιδιών, εκτός αν υπάρχει απόσβεση μέσω της χαμηλότερης κατανάλωσης. Το μεγάλο στοίχημα είναι η υιοθέτηση της RTX πλατφόρμας από τους developers και πολύ περισσότερο του DLSS, το οποίο αφενός φαίνεται πως είναι ανώτερο από τις προηγούμενες Antialiasing μεθόδους, εφετέρου θα δώσει μεγάλη ώθηση στο gaming performance.
Όσον αφορά στο ray tracing στους competitive on line τίτλους, τύπου Battlefield V multiplayer mode θα είναι off, to maximize frames and have any short of advantage I can get in the multiplayer on line video games, you know what I mean
Από το καινούργιο έτος θα ανέβουν οι "μετοχές" της.
Υ.Γ. Το θέμα είναι μην γίνει πάλι κανένα μπραφ με τα crypto coins.
Edit: ωραίο το review και το video.
MetallicGR
7 minutes ago, conroe said:σε επιπεδο hw?
Ε όχι βέβαια. ? Είναι 'ψηλά' στο pipeline σε σχέση με αυτό της NVIDIA που βλέπει τέρμα κάτω στο metal, αλλά δουλεύει παντού, είναι εξίσου έξυπνο και εννοείται ότι θα έχει performance hit, πιστεύω μεγαλύτερο στις κάρτες της NVIDIA.
conroe
On 10/1/2018 at 12:18 PM, stavros said:
Υ.Γ. Το θέμα είναι μην γίνει πάλι κανένα μπραφ με τα crypto coins.
με τους τενσορ να το περιμενουμε αυτο.
On 10/1/2018 at 12:25 PM, MetallicGR said:
Ε όχι βέβαια. ? Είναι 'ψηλά' στο pipeline σε σχέση με αυτό της NVIDIA που βλέπει τέρμα κάτω στο metal, αλλά δουλεύει παντού, είναι εξίσου έξυπνο και εννοείται ότι θα έχει performance hit, πιστεύω μεγαλύτερο στις κάρτες της NVIDIA.
για το dxr της microsoft λες?
asder
κρατάμε ὄτι φορτίzουμε τό κινητό ἀπό την type-c