MSI GTX 1080 Gaming X 8G Review: Improving the GTX 1080 - The Core GP104
Θα κλείσουμε την αρχική μας παρουσίαση με μια σύντομη ματιά στα specs της MSI GTX 1080 Gaming X 8G που θα σας λύσει τυχόν απορίες. Συνεχίζουμε με την παρουσίαση του πυρήνα GP 104 και ύστερα θα καταπιαστούμε με τις επιδόσεις της!
The new era: the 16nm Pascal Architecture
Πάμε στην – για πολλούς βαρετή – ανάλυση των νέων τεχνολογιών της νέα κάρτας της nVidia. Η GeForce GTX 1080 βασίζεται στην αρχιτεκτονική Pascal και το κωδικό όνομα του ASIC είναι πλέον GP104.
Architecture
Το GP104 είναι ένα μικρότερο σε μέγεθος chip σε σχέση με την GTX980 (314 mm² σε σχέση με τα 398 mm² του GM204). Βέβαια τα 16 nm FinFET process του επιτρέπουν μέσα σε αυτό το μαζεμένο μέγεθος να χωρέσει 7.2 δισεκατομμύρια transistor και εκτός αυτού να ανεβάσει αρκετά τα stock clocks με χαμηλές τάσεις. Για να σας προλάβουμε, 8873 GFLOPs στις Boost συχνότητες, οπότε όχι, κάθε πονηρή σκέψη για χαλαρούς κύκλους δεν έχει βάση. Το GP104 της GeForce GTX 1080 περιέχει τέσσερις GPCs, είκοσι Pascal Streaming Multiprocessors, και οκτώ memory controllers. Στην GeForce GTX 1080, το κάθε GPC διαθέτει μία raster engine και πέντε SMs. Κάθε SM περιέχει 128 CUDA cores, 256 KB register file capacity, 96 KB shared memory unit, 48 KB L1 cache, και οκτώ texture units. Και επειδή το ξέρουμε ότι βαρεθήκατε από τα τεχνικά, κρατήστε μόνο τα εξής: 2560 CUDA cores και 160 texture units. Base Clock 1607 MHz και GPU Boost Clock 1733 MHz για τον πυρήνα καθώς και ουσιαστικά 10 Gbps για τις νέες GDDR5X μνήμες της Micron, που αποδίδουν τα μέγιστα με μόλις 1.35 V.
Enhanced Memory Compression
Επιπλέον, στο κομμάτι των μνημών η Pascal φέρνει το Enhanced Memory Compression που με έξυπνες τεχνικές μειώνει ακόμα περισσότερο την ανάγκη για bandwidth στην νέα κάρτα. Η nVidia υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνικές συμπίεσης μειώνουν περίπου κατά 20% τις απαιτήσεις σε bandwidth, πράγμα που σε συνδυασμό με τις νέες GDDR5X δίνουν στην GTX 1080 ένα 1,7x προβάδισμα σε bandwidth σε σχέση με την GTX 980.
Επιπλέον ο νέος πυρήνας φέρει νέες Asynchronous Compute τεχνικές που επιτρέπουν στην GPU να παίζει πιο έξυπνα και δυναμικά τα compute και graphics workload της ενώ έχουν γίνει βελτιώσεις και στις δυνατότητες για Graphics Preemption σε επίπεδο pixel και Compute Preemption σε επίπεδο thread, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι νεκροί χρόνοι παραμονής σε ουρές. Και οι δύο τεχνικές έχουν πρακτικά αρκετές προεκτάσεις στις VR εφαρμογές.
Simultaneous Multi-Projection Engine
Μια από τις τεχνολογίες με εδώ και τώρα αντίκρισμα είναι το Simultaneous Multi-Projection (SMP) που επί της ουσίας, με επιπλέον hardware πριν ακριβώς το Raster Unit επιτρέπει στην κάρτα να δημιουργεί δημιουργεί με μεγαλύτερη ευχέρεια πολλαπλές σκηνές από τις ίδιες γεωμετρίες. Έτσι, έχοντας στην διάθεσή της μέχρι και 16 projections της ίδιας σκηνής (με 2 projection centers η κάθε μία) η κάρτα είναι πολύ πιο αποδοτική οπουδήποτε απαιτείται διόρθωση παραμορφώσεων θέασης. Είτε αυτό λέγετε πλαϊνές οθόνες σε Surround (με την τεχνολογία Perspective Surround) είτε αυτό λέγεται δεξί και αριστερό μάτι στα VR. Στις επιδόσεις στο VR κομμάτι δε, βοηθάει και η τεχνολογία Lens Matched Shading που αναδιοργανώνει έξυπνα τον τρόπο που η κάρτα γνωρίζει τα pixel που πραγματικά χρειάζονται για μια non-planar προβολή της σκηνής, έτσι ώστε οι νέες Pascal να γλυτώνουν αρκετούς υπολογισμούς όταν φοράτε το headset σας.
Enhanced SLI Interface
Με αρχή τις νέες Pascal η nVidia υποστηρίζει επίσημα μόνο διπλό SLI. Ναι, υπάρχει ακόμα τρόπος να τρέξετε τρεις ή τέσσερις κάρτες σε SLI για τα benchmarks σας, αλλά η εταιρία καθιστά σαφές ότι δεν θα αναπτύσσει πλέον τους drivers για τέτοια setups και με τις εταιρίες ανάπτυξης παιχνιδιών να είναι απρόθυμες να επωμισθούν τέτοιον άθλο, στην ουσία οι δύο κάρτες είναι το όριο. Εξάλλου με τον νέο τύπο γέφυρας SLI HB, και τα δύο SLI Fingers των (δύο) καρτών απαιτούνται για να έχετε τα βέλτιστα αποτελέσματα, επομένως ο περιορισμός στις δύο κάρτες είναι πλέον σχεδόν μηχανικός. Οι παλιότερες SLI Bridges δουλεύουν, αλλά περιορίζουν τις επιδόσεις. Με αυτές και ένα key που η nVidia θα σας δίνει μετά από register θα μπορείτε να πειραματιστείτε με 3/4-way, καθαρά για bench λόγους.
Fast Sync
H nVidia πλασάρει το Fast Sync ως μία latency-conscious εναλλακτική του V-SYNC. Έτσι με την αποσύνδεση του render και display κομματιού της διαδικασίας, η απεικόνιση γίνεται χωρίς tearing αλλά όλο το backend κομμάτι τρέχει σαν να είχαμε το V-SYNC στο off, γλιτώνοντας από αρκετό input latency τον χρήστη. Το αξιοσημείωτο στην υλοποίηση αυτή είναι ότι αρκεί μια ρύθμιση στο NVIDIA Control Panel για να παίξετε με Fast Sync και ότι με την χρήση επιπλέον buffer το τελικό input lag είναι οριακά χειρότερο από αυτό της V-SYNC off λειτουργίας.
Αυτά, μαζί με την αυξημένη υποστήριξη encode και decode 4Κ video καθώς και κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες σε σχέση με το VRWorks, το Ansel (μια ελεύθερη in game κάμερα, για δημιουργικά screenshot σε μεγάλες αναλύσεις) καθώς και την επιτάχυνση HDR περιεχομένου είναι ότι έχει νόημα από το όλο technical marketing υλικό της nVidia.
venisk
Δεν την παλεύει με το oc αλλά είναι τόσο όμορφη που της το συγχωρώ!! Την τιμή της όμως δεν την συγχωρώ...770 με 1000...
klapeto
Τιμές TITAN. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν τέτοιο φούσκωμα;
venisk
Τιμές TITAN. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν τέτοιο φούσκωμα;
Η titan είχε κοντά στα 1300 ευρώ, ενα happy medium pc διαφορά με τις άλλες Μόνο στην Ελλάδα βλέπουμε τέτοιες τιμές, αν την πάρω προς το τέλος του καλοκαιριού και δεν έχουν αλλάξει τις τιμές τους εδώ μόνο Γερμανία και ας μας βάζουν μνημόνια και μετά που θα σβήσει ο ήλιος!
caution
Εκεί που λέει "MSRP" ας γράφουν ποιηματάκια από εδώ και πέρα, δεν έχει νόημα πια.
Κάρταρος, με σχεδόν overkill ψύκτρα για το headroom της, αλλά τιμή που για εμένα είναι σαν να μην υπάρχει το προϊόν.
Και το review δεν υπάρχει
Herc
Ωραιο το review, απογοητευση η καρτα.Reference με accelero η καλυτερη επιλογη.
venisk
Reference με accelero η καλυτερη επιλογη.
Εξαιρετική σκέψη
SerV0rgul
Δυνατή καρτουλα αν και περίμενα υψηλότερα νούμερα στα games σε σχέση με την FE αν υπολογίσουμε το δυνατό OC που δέχεται. Παρόλα αυτά εκεί που κερδίζει σίγουρα κάποιος που κοιτάει αυτή την υλοποίηση είναι η χαμηλότερη θερμοκρασία τα επίπεδα θορύβου και η ποιότητα κατασκευής. Για μένα η αγορά μιας reference κάρτας είναι για να κουμπωσεις πάνω ένα waterblock έτσι ώστε να παίξεις άφοβα με τα ρολόγια. Πέρα από αυτό δε πιστεύω ότι κάποιος θα πρέπει να κοιτάξει σοβαρά την founders υλοποίηση.
Κάτι που μου έκανε εντύπωση , η προηγούμενη γενιά twinfrozr δε χρησιμοποιουσε double ball bearing fans;
Στάλθηκε από το GT-I9301I μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
venisk
Για μένα η αγορά μιας reference κάρτας είναι για να κουμπωσεις πάνω ένα waterblock έτσι ώστε να παίξεις άφοβα με τα ρολόγια
Εκτός από αυτό ο σημαντικότερος λόγος για να πάρεις reference είναι να έχεις ένα μικρό κουτί χωρίς καλό airflow
La_MoRt
Ωραίο review παιδιά μπράβο!! Το ότι δεν είναι καλή στο OC εμένα δε μου λέει κάτι σημασία έχει ότι για 1080 που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό gamres και 1440 η κάρτα πετάει.
Όσο για το 4Κ ούτως ή άλλως με OC ή χωρίς πάλι θα ήθελε sli για να σταθεί κομπλέ σε αυτή την ανάλυση. Από ομορφιά πάντως νομίζω πως όντως η MSI έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
venisk
Όσο για το 4Κ ούτως ή άλλως με OC ή χωρίς πάλι θα ήθελε sli για να σταθεί κομπλέ σε αυτή την ανάλυση. Από ομορφιά πάντως νομίζω πως όντως η MSI έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
Διαφωνώ φίλε, 4160 x 2160 στο bf4 με την 980ti έχω πάνω από 55fps με τα πάντα τέρμα! Στο μόνο που ζορίζεται η κάρτα είναι στο total war όμως παίζει κανονικά γύρω στα 40fps στις μάχες...αν κάποιος την πάρει για 1080p μπορεί να γράψει δίπλα στην λέξη overkill στο λεξικό το όνομά του!
La_MoRt
Ναι αλλά μπαίνεις στη διαδικασία να συζητάμε για κάποια παιχνίδια όχι για όλα. Για να είσαι απόλυτα σταθερός για όλους τους τίτλους που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή εγώ νομίζω πως το SLI το χρειάζεσαι. Αν έχεις και άλλα παραδείγματα για τη κάρτα σου με άλλα παιχνίδια θα ήθελα να τα ακούσω με ενδιαφέρει.
venisk
Λάθος κάνεις φίλε, με μια κάρτα θα παίξουν όλα τα παιχνίδια, με το sli για να παίξουν σωστά απαιτεί χρόνο και drivers που να υποστηρίζουν το game, χάνεις δλδ και χρόνο και χρήματα γιατί δεν παίρνεις το 100% της απόδοσης του και πρέπει να αποδεχθείς από την αρχή ότι κάποια games δεν θα το εκμεταλλευτούν ποτέ ή απλά δεν θα παίξει σωστά, +κατανάλωση +θερμοκρασία +θόρυβος..επίσης επειδή πέρασα και από cf και από sli τίποτα από τα 2 δεν ευχαριστεί τα μάτια όσο μια κάρτα και ας έχεις λιγότερα fps.
Προσωπική μου άποψη μετά από πάρα πολλές κάρτες γραφικών είναι μια και κορυφαία για την ανάλυση που παίζεις.
To tomb raider ήταν το τελευταίο παιχνίδι που έπαιξα εκτός των άλλων 2 αλλά πριν βγει το dx12 update με 35fps μέσο όρο.