MSI GTX 1080 Gaming X 8G Review: Improving the GTX 1080 - Μεθοδολογία
Ξεκινώντας από σήμερα, σας παρουσιάζουμε την νέα και βελτιωμένη Μεθοδολογία Μετρήσεων και Αξιολόγησης. Ο λόγος αυτού του ανασχεδιασμού ήταν να καταλήξουμε σε έναν όσο το δυνατόν περισσότερο αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης των δειγμάτων που αποστέλλονται στα HwBox Labs με απώτερο σκοπό την καλύτερη ενημέρωσή σας. Έτσι, πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Σημείωση: Όλες οι κάρτες δοκιμάζονται με τον αντίστοιχο driver της περιόδου του review. Τυχόν διαφορές από τις επιδόσεις θα πρέπει να λαμβάνονται υπ' όψην, αλλά καθώς δεν υπάρχει τρόπος εμφάνισης των βέλτιστων αποτελεσμάτων δεν αλλοιώνουμε τα αποτελέσματα που έχουμε λάβει.
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
Action – Adventure
- Tomb Raider (2013)
- Assassins Creed: Unity
First Person Shooter
- Crysis 3
- Bioshock Infinite
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Alien: Isolation
- Metro: Last Light
Racing
- Grid 2
- Project CARS
Επειδή όμως δεν προορίζονται όλες οι κάρτες για την ίδια χρήση, επιβάλλεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε αναλύσεις για τις οποίες προορίζεται η συγκεκριμένη κάρτα γραφικών. Αυτό προκύπτει βάση του price range που ανήκει. Έτσι, χωρίζουμε τα κυκλώματα γραφικών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Intergrated (IGP), Entry level, Mainstream και High end.
Επίσης, δεν μπορούμε να μετρήσουμε όλες τις κάρτες με την ίδια ποιότητα εικόνας. Συνεπώς, καταλήξαμε σε 5 δημοφιλείς αναλύσεις και επιλέξαμε συγκεκριμένα φίλτρα και image Quality presets. Για την ακρίβεια, τα settings που χρησιμοποιούνται σε όλες τις δοκιμές είναι τα εξής:
Εν τέλει, προκύπτει μια άμεση συσχέτιση μεταξύ κατηγορίας GPU και ανάλυσης δοκιμών. Το κοινό σημείο αποτελεί η ανάλυση των 1920x1080 η οποία είναι και η πιο δημοφιλής ανάλυση μεταξύ των χρηστών του HwBox, όπως αυτή προέκυψε από την δημοσκόπηση που υποβάλαμε και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετέχετε!
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Τα παραγόμενα CSV αρχεία αναλύονται μέσω του προγράμματος FRAFS Benchmark Tools από το οποίο παρουσιάζονται γραφικά τα Frames per Second καθώς και τα Frame Times συναρτήσει του χρόνου δειγματοληψίας.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven v4.0
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- Luxmark LuxBall Preset
- SystemCompute AMP Score
- GPUPi
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: Crysis 3, Tomb Raider, Bioshock Infinite
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, 3DMark Firestrike, Unigine Heaven, Unigine Valley, 3DMark Vantage, Catzilla 720p, GPUPI 2.1, 3DMark SkyDiver, 3DMark IceStorm Extreme και HWBot Heaven.
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 30 λεπτά OCCT σε GPU 3D με DX11 και windows 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
Βαθμολογία
Με στόχο την όσο το δυνατόν αντικειμενικότερη αξιολόγηση του προϊόντος, δημιουργήσαμε ένα σύστημα βαθμολόγησης το οποίο λειτουργεί με το σύστημα των βαρών, δηλαδή λαμβάνονται υπʼ όψη όλες οι κατηγορίες τις οποίες αξιολογήθηκε το προϊόν, και οι οποίες συμμετέχουν με διαφορετικό βάρος (ποσοστό) στην τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score).
Οι κατηγορίες αξιολόγησης καθώς και τα βάρη τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω αναλυτικό πίνακα:
Οι κατηγορίες αξιολόγησης είναι λίγο – πολύ αυτό-επεξηγούμενες. Χρησιμοποιώντας λοιπόν ένα εύρος τιμών από το 0,0 έως το 10,0, κάθε κατηγορία ή υπο-κατηγορία λαμβάνει ένα υποκειμενικό σκορ. Οι 5 βασικές κατηγορίες βαθμολόγησης συμμετέχουν στο 80% της Γενικής Βαθμολογίας και είτε λειτουργούν ως αυτόνομες, είτε διαμορφώνονται με βάση το ποσοστό συμμετοχής που έχουν οι υποκατηγορίες τους, όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα. Η τελευταία κατηγορία βαθμολόγησης είναι η Τιμή, η οποία έχει ειδικό βάρος 20%. Η τελική Γενική Βαθμολογία (Final Score) διαμορφώνεται από το άθροισμα των πόντων των επιμέρους κατηγοριών. Εάν στο άθροισμα προκύψουν 2 ή περισσότερα δεκαδικά ψηφία, τότε το αποτέλεσμα στρογγυλοποιείται με βάση την γνωστή μέθοδο.
Η βαθμολόγηση αυτή δημιουργεί κάποια – συνειδητά – τρικ. Επειδή αρκετά προϊόντα παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία μεταξύ τους, κάποιες κατηγορίες μπορούν να έχουν το ίδιο σκορ και να διαφοροποιούνται σε άλλες κατηγορίες. Για παράδειγμα, οι κάρτες γραφικών που έχουν τον ίδιο πυρήνα και κατʼ επέκταση περίπου πανομοιότυπη απόδοση, θα αξιολογούνται με βάση τα υπόλοιπα features που έχει ενσωματώσει ο κατασκευαστής. Έτσι, οι προσπάθειες όπως ένα όμορφο σύστημα ψύξης ή ένα μεγαλύτερο εργοστασιακό overclock, μπορούν να έχουν μερικούς έξτρα κερδισμένους πόντους.
venisk
Δεν την παλεύει με το oc αλλά είναι τόσο όμορφη που της το συγχωρώ!! Την τιμή της όμως δεν την συγχωρώ...770 με 1000...
klapeto
Τιμές TITAN. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν τέτοιο φούσκωμα;
venisk
Τιμές TITAN. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν τέτοιο φούσκωμα;
Η titan είχε κοντά στα 1300 ευρώ, ενα happy medium pc διαφορά με τις άλλες Μόνο στην Ελλάδα βλέπουμε τέτοιες τιμές, αν την πάρω προς το τέλος του καλοκαιριού και δεν έχουν αλλάξει τις τιμές τους εδώ μόνο Γερμανία και ας μας βάζουν μνημόνια και μετά που θα σβήσει ο ήλιος!
caution
Εκεί που λέει "MSRP" ας γράφουν ποιηματάκια από εδώ και πέρα, δεν έχει νόημα πια.
Κάρταρος, με σχεδόν overkill ψύκτρα για το headroom της, αλλά τιμή που για εμένα είναι σαν να μην υπάρχει το προϊόν.
Και το review δεν υπάρχει
Herc
Ωραιο το review, απογοητευση η καρτα.Reference με accelero η καλυτερη επιλογη.
venisk
Reference με accelero η καλυτερη επιλογη.
Εξαιρετική σκέψη
SerV0rgul
Δυνατή καρτουλα αν και περίμενα υψηλότερα νούμερα στα games σε σχέση με την FE αν υπολογίσουμε το δυνατό OC που δέχεται. Παρόλα αυτά εκεί που κερδίζει σίγουρα κάποιος που κοιτάει αυτή την υλοποίηση είναι η χαμηλότερη θερμοκρασία τα επίπεδα θορύβου και η ποιότητα κατασκευής. Για μένα η αγορά μιας reference κάρτας είναι για να κουμπωσεις πάνω ένα waterblock έτσι ώστε να παίξεις άφοβα με τα ρολόγια. Πέρα από αυτό δε πιστεύω ότι κάποιος θα πρέπει να κοιτάξει σοβαρά την founders υλοποίηση.
Κάτι που μου έκανε εντύπωση , η προηγούμενη γενιά twinfrozr δε χρησιμοποιουσε double ball bearing fans;
Στάλθηκε από το GT-I9301I μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
venisk
Για μένα η αγορά μιας reference κάρτας είναι για να κουμπωσεις πάνω ένα waterblock έτσι ώστε να παίξεις άφοβα με τα ρολόγια
Εκτός από αυτό ο σημαντικότερος λόγος για να πάρεις reference είναι να έχεις ένα μικρό κουτί χωρίς καλό airflow
La_MoRt
Ωραίο review παιδιά μπράβο!! Το ότι δεν είναι καλή στο OC εμένα δε μου λέει κάτι σημασία έχει ότι για 1080 που είναι το μεγαλύτερο ποσοστό gamres και 1440 η κάρτα πετάει.
Όσο για το 4Κ ούτως ή άλλως με OC ή χωρίς πάλι θα ήθελε sli για να σταθεί κομπλέ σε αυτή την ανάλυση. Από ομορφιά πάντως νομίζω πως όντως η MSI έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
venisk
Όσο για το 4Κ ούτως ή άλλως με OC ή χωρίς πάλι θα ήθελε sli για να σταθεί κομπλέ σε αυτή την ανάλυση. Από ομορφιά πάντως νομίζω πως όντως η MSI έχει κάνει πολύ καλή δουλειά.
Διαφωνώ φίλε, 4160 x 2160 στο bf4 με την 980ti έχω πάνω από 55fps με τα πάντα τέρμα! Στο μόνο που ζορίζεται η κάρτα είναι στο total war όμως παίζει κανονικά γύρω στα 40fps στις μάχες...αν κάποιος την πάρει για 1080p μπορεί να γράψει δίπλα στην λέξη overkill στο λεξικό το όνομά του!
La_MoRt
Ναι αλλά μπαίνεις στη διαδικασία να συζητάμε για κάποια παιχνίδια όχι για όλα. Για να είσαι απόλυτα σταθερός για όλους τους τίτλους που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή εγώ νομίζω πως το SLI το χρειάζεσαι. Αν έχεις και άλλα παραδείγματα για τη κάρτα σου με άλλα παιχνίδια θα ήθελα να τα ακούσω με ενδιαφέρει.
venisk
Λάθος κάνεις φίλε, με μια κάρτα θα παίξουν όλα τα παιχνίδια, με το sli για να παίξουν σωστά απαιτεί χρόνο και drivers που να υποστηρίζουν το game, χάνεις δλδ και χρόνο και χρήματα γιατί δεν παίρνεις το 100% της απόδοσης του και πρέπει να αποδεχθείς από την αρχή ότι κάποια games δεν θα το εκμεταλλευτούν ποτέ ή απλά δεν θα παίξει σωστά, +κατανάλωση +θερμοκρασία +θόρυβος..επίσης επειδή πέρασα και από cf και από sli τίποτα από τα 2 δεν ευχαριστεί τα μάτια όσο μια κάρτα και ας έχεις λιγότερα fps.
Προσωπική μου άποψη μετά από πάρα πολλές κάρτες γραφικών είναι μια και κορυφαία για την ανάλυση που παίζεις.
To tomb raider ήταν το τελευταίο παιχνίδι που έπαιξα εκτός των άλλων 2 αλλά πριν βγει το dx12 update με 35fps μέσο όρο.