GIGABYTE GTX 1660 & GTX 1660 Ti GAMING OC GPUs Review - The Core: TU116-300
Σε αυτή τη σελίδα θα δούμε τις αλλαγές και τις προσθήκες που έγιναν στην GTX 1660 της NVIDIA μέσα από τα επίσημα slides της εταιρίας. Όσον αφορά την GTX 1660 Ti του review μπορείτε να επισκεφθείτε το προηγούμενο review που αναφερόμαστε σε βάθος στον TU116-400 πυρήνα.
Ο πυρήνας της GTX 1660 (non Ti) είναι ο TU116 στα 12nm της TMSC και ενσωματώνει συνολικά 1408 CUDA cores, που πέφτει ανάμεσα στην GTX 1060 και την GTX 1070 που έχουν 1280 και 1920 πυρήνες αντίστοιχα. Στη GTX 1660 περιέχονται 1408 πυρήνες και αυτό τον κάνει για την ώρα τον μικρότερο Turing πυρήνα, όμως σύμφωνα με φήμες θα υπάρξουν κι άλλες εκδόσεις με μικρότερο core count για την entry level αγορά. Σε σχέση με την GTX 1060 και τον GP106 πυρήνα που πρακτικά αντικαθιστά, εδώ έχουμε έναν πυρήνα που είναι σχεδόν 50% μεγαλύτερος ενσωματώνοντας 6.6 δις τρανζίστορ έναντι 4.4 της Pascal υλοποίησης. Η NVIDIA εδώ βλέπουμε να κόβει άλλους 128 πυρήνες από την 1660 Ti ενώ με αυτές τις αλλαγές και τους reference χρονισμούς των 1785MHz για το Boost έχουμε μια κάρτα με 48 ROPs, 88 TMUs και 85.7 GPixel/s fillrate μαζί με 157,1 GTexel/s fillrate, αριθμοί ελαφρώς χαμηλότεροι από την Ti παραλλαγή.
Νέες Shading τεχνικές και καλύτερο memory compression θα είναι και αυτά ανάμεσα στα νέα features της νέας γενιάς που θα επιτρέψουν μεγαλύτερο αριθμό αντικειμένων σε κάθε σκηνή ενώ με την shader limiting τεχνική ο developer θα μπορεί να μειώσει τον ρυθμό του shading, εάν δεν προσφέρει κάτι στην ποιότητα της εικόνας. Όπως είδαμε παραπάνω οι διαφορές στους πυρήνες είναι μικρές, και η μικρή, non Ti 1660 χρονίζεται και ελαφρώς υψηλότερα χωρίς όμως να απειλεί με κάποιον τρόπο τις επιδόσεις της Ti. Μια σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δύο όμως είναι οι μνήμες που υποστηρίζει η 1660 που είναι τύπου GDDR5 και κυκλοφορούν για κάμποσα χρόνια στην αγορά. Μιας και η αρχιτεκτονική Turing όπως και η εξίσου πρόσφατη Pascal επωφελούνται αρκετά από το memory bandwidth, το overclocking του συγκεκριμένου υποσυστήματος προτείνεται εάν θέλουμε να αυξήσουμε κι άλλο τις επιδόσεις της κάρτας μας.
Τα μεγαλύτερα κέρδη στην Turing αρχιτεκτονική προέρχονται από τον παραλληλισμό αφού έδωσε στα integer blocks του επάνω σχήματος τον δικό τους 'χώρο' σε κάθε SM και τη δυνατότητα για ταυτόχρονη εκτέλεση εντολών με το floating point κομμάτι του chip που πραγματοποιεί το rastarization, μια από τις βασικές λειτουργίες που κάνουν οι κάρτες γραφικών σε μια 3D σκηνή. Το integer performance δείχνει σημαντικό στα πιο πρόσφατα παιχνίδια, ωστόσο το floating point κομμάτι εξακολουθεί και είναι η βασική μέθοδος του rasterization. Για να μας δείξει τις επιπτώσεις των int μονάδων της η NVIDIA μας δείχνει μερικά πρόσφατα παιχνίδια και το instruction pipeline σε καθένα από αυτά. Το Battlefield 1 είναι ένα παράδειγμα ενός τίτλου στον οποίο ίσως δούμε υψηλότερες επιδόσεις σε μια Turing GPU από μια 'αντίστοιχων FP επιδόσεων' αλλά διαφορετικής αρχιτεκτονικής κάρτα γραφικών.
nvidia, gaming, gigabyte, performance, graphics cards, gpu, review, midrange, gddr6, Turing , GTX 1660 Ti, GTX 1660 , tu116, 6 gb