Η Microsoft αναλύει την αρχιτεκτονική του Xbox Series X

Στο HotChips 2020, η Microsoft παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την επερχόμενη κονσόλα της, το Xbox Series X.

 

Το System on Chip της νέας κονσόλας, με το κωδικό όνομα Project Scarlett κατασκευάστηκε από την TSMC στα 7nm και είναι εξοπλισμένο με έναν οκταπύρηνο επεξεργαστή AMD Zen 2 αρχιτεκτονικής με SMT που διπλασιάζει τα συνολικά threads στα 16. Στο κομμάτι της GPU, το SoC διαθέτει 52 RDNA 2 Compute Units, οι οποίες αναμένονται επίσης στη σειρά Radeon Navi και τη πλατφόρμα του PC μέχρι το τέλος του έτους. Στο σύνολό του chip υπάρχουν 15,3 δισεκατομμύρια τρανζίστορ, η πυκνότητα οποίων υπερδιπλασιάστηκε σε σύγκριση με το SoC του Xbox One X, το οποίο είχε 6,6 δισεκατομμύρια τρανζίστορ, αριθμός που αναφέρεται τόσο στο κομμάτι του CPU, όσο και στης GPU μαζί με όλα τα επιπλέον κυκλώματα στη περίμετρο.

 

Xbox-Series-X-Slide3-850x478.jpg.4ba11f35bac344d303fa9246e585d16d.jpg

 

Το κόστος κατασκευής έχει αυξηθεί και το ίδιο έκανε και η πολυπλοκότητα των σύγχρονων επεξεργαστών. Ταχύτεροι δίαυλοι επικοινωνίας όπως το Infinity Fabric και το PCIe Gen 4 μαζί με μερικά ακόμα τεχνολογικά επιτεύγματα δείχνουν να επηρεάζουν σημαντικά τα κόστη των συγκεκριμένων επεξεργαστών, όμως η Microsoft ισχυρίζεται ότι η απάντηση σε αυτά τα προβλήματα είναι οι 'πατενταρισμένες καινοτομίες' της. Η διαφάνεια με τίτλο "GPU Evolution" δείχνει ότι από το 2013, οι κονσόλες Xbox έχουν σχεδόν 10 φορές περισσότερα GLFOPs θεωρητικών επιδόσεων με 1x κατανάλωση ενέργειας. Το διάγραμμα για την RDNA2 GPU επιβεβαιώνει ότι το chip θα έχει αποκλειστικούς Ray Accelerators, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι είτε για τέσσερις λειτουργίες texture είτε για τέσσερα ray operations ανά κύκλο ρολογιού, που σημαίνει πρακτικά ότι το ray tracing θα αποτελέσει βασικό feature των next gen κονσολών, ενώ παράλληλα είναι πιθανό να δούμε και στην πλατφόρμα του PC, στις RDNA 2 κάρτες γραφικών που ετοιμάζει η AMD.

 

Xbox-Series-X-Slide16-1200x675.thumb.jpg.5ada6a798ab18f452e2765d253ae288b.jpg

 

Xbox-Series-X-Slide12-850x478.jpg.692bb66d12504aa7ecafebe7417c6409.jpg

 

 

Η απόδοση του ray tracing acceleration στο Xbox Series X εκτιμάται στα 380G/sec ray-box peak και 96G/sec ray-tri peak. Αυτές είναι τιμές του DirectX Ray Tracing της Microsoft, το οποίο αναμένεται να γίνει μια από τις βασικές τεχνολογίες για τα επερχόμενα παιχνίδια καθώς το DirectX12 Ultimate γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στον κύκλο των developers. Η προσέγγιση της Microsoft για τo ray tracing δεν διαφέρει από την εφαρμογή στις Nvidia RTX, καθώς δεν αντικαθιστά πλήρως το ray tracing, είναι μια υβριδική, μια απλοποιημένη έκδοση που παρέχει περισσότερη οπτική πιστότητα σε λογικές επιδόσεις ή όπως η Microsoft την αποκαλεί "οικονομική αναβάθμιση στην παραδοσιακή απόδοση". Κάποιες διαφάνειες αναφέρουν επίσης Machine Learning inference acceleration, ωστόσο, δεν εξηγείται εάν το hardware διαθέτει κάτι παρόμοιο με τους Tensor πυρήνες που χρησιμοποιούνται για το DLSS 2.0 και ίσως περιλαμβάνονται τα INT4 & ΙΝΤ8 instructions που βρίσκουμε σε machine learning συστήματα.

 

Xbox-Series-X-Slide21.thumb.jpg.1a4c38caa16ac93fb5a63db8fd057ccd.jpg

 

Η Microsoft παρείχε επίσης πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με την αρχιτεκτονική Velocity, η οποία ασχολείται με τη χρήση του αποθηκευτικού χώρου των SSD χαμηλότερου κόστους αντί της αύξησης της μνήμης RAM του συστήματος. Επειδή οι SSDs είναι πολύ ταχύτεροι τους HDDs, υπάρχει τεράστιο όφελος στους χρόνους φόρτωσης των παιχνιδιών και από φέτος θα δούμε και τις δύο σημαντικότερες κονσόλες να τον ενσωματώνουν στον βασικό τους εξοπλισμό. Σε συνδυασμό με τη ροή του sampler feedback, το hardware μπορεί να αξιοποιήσει τη μνήμη flash για βελτιωμένη συνολική απόδοση χωρίς να χρειάζεται να αυξηθεί η ποσότητα της DRAM, που είναι ακριβότερη λύση.

 

Xbox-Series-X-Slide9.thumb.jpg.165e4b8ab3e3da5c417b628670bdde9e.jpg

 

Η κονσόλα επίσης θα παρέχει το πρότυπο HDMI 2.1, επιτρέποντας περιεχόμενο σε 120Hz/4K ή ακόμα και 60Hz/8K. Ο video encoder/decoder διαθέτει επίσης υποστήριξη για αποκωδικοποίηση 4K και 8K AVC και HEVC/VP9, με υποστήριξη κωδικοποίησης AVC (H.264) και HEVC (H.265), το οποίο θα πρέπει να επιτρέπει βελτιωμένο streaming στην κονσόλα από δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Twitch και το YouTube. Τέλος, έχουν γίνει αναφορές για την προτεινόμενη τιμή της κονσόλας στο λανσάρισμα - και όπως γίνεται γνωστό, τα $599 φαίνεται πως θα είναι το τίμημα που θα πρέπει να πληρώσουν όσοι μείνουν πιστοί στην πλατφόρμα της Microsoft για αυτή τη γενιά.

 

 

Πηγή.  

 Πηγή 2.
Βρείτε μας στα Social: fb.png.1537ea4510ab3e974329f5d517730fcb.pngigram.png.2e83a1b2ece699220a0c9fb4eb1075cd.pngytube.png.e87f621f0db4c5d7de63b48f09b46c13.png

tsmc, ray tracing , project scarlett, HotChips 2020, AMD Zen 2 , RDNA 2 Compute Units, Velocity architecture

Nickzzz

Members
2020-08-19T12:20:08Z

Φαίνεται ότι κάναν δουλειά αυτή την φορά για τα γραφικά κ.τ.λ., για να δούμε πως θα βγει στην πράξη. :hmmm:

Vaggelis Komnis

Members
2020-08-19T15:03:08Z
2 hours ago, Nickzzz said:

Φαίνεται ότι κάναν δουλειά αυτή την φορά για τα γραφικά κ.τ.λ., για να δούμε πως θα βγει στην πράξη. :hmmm:

Η φετινή τάση στα γραφικά φαίνεται να είναι αυτές οι τεχνολογίες είτε σε pc είτε σε κονσόλες, για να δούμε...

MetallicGR

Administrator
2020-08-20T05:52:23Z

Πάντα, ακόμα και στο PS4/Xbone, οι κονσόλες είχαν (και θα έχουν) αρκετές τεχνικές που δε θα έρθουν ποτέ στο PC. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα παιχνιδιών (The Division 2) το οποίο ναι μεν τρέχει αρκετά καλά χωρίς προβλήματα με το DX12 στο PC, όμως οι κονσόλες έχουν κανα δυό άσους στο μανίκι τους και κάνουν το rendering ταχύτερο. Έξτρα extensions, 'περισσότερο' async compute κλπ.

 

Μακάρι όμως, μιας και φέτος έχουμε αρκετή σύγκριση με το PC όσον αφορά τα specs, να δούμε μερικά από αυτά να έρχονται και σε εμάς!

stavros

Members
2020-09-08T09:30:02Z

 

FeelsBadMan

Members
2020-09-08T19:05:42Z
9 hours ago, stavros said:

 

Είναι κάτι που πολλοί αναφέρονταν το τελευταίο διάστημα και μπορεί να τραβήξει πολύ κόσμο που δεν τον νοιάζει κάτι πέρα από 1080p tv gaming. 

Διαβάστε περισσότερα στο Φόρουμ...