GIGABYTE Aorus GTX 1080 Ti Review - Testing Methodology
Πριν αρχίσετε να διαβάζετε το παρόν review, καλό θα ήταν να ρίξετε μια ματιά στον τρόπο που μετρήσαμε το προς αξιολόγηση προϊόν, και το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από την τελική βαθμολογία που του απονεμήθηκε.
To σύστημα δοκιμών που χρησιμοποιήσαμε:
Test Bench | |
CPU | Intel Core i7 6700K @ 4200MHz |
Motherboard | ASUS Maximus VIII Ranger |
RAM | HyperX Fury @2133MHz 8GB |
Cooling | Cooler Master Nepton 240M |
Storage | Mach Xtreme MXpress 512GB OCZ Vertex 460 240GB Seagate Barracuda 500GB 7200RPM |
PSU | Cooler Master V1200 Platinum |
Driver | GeForce 381.65 |
Gaming Performance
Με κύριο στόχο να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δυνατότητες μιας κάρτας γραφικών, επικεντρωθήκαμε σε 3 βασικές κατηγορίες παιχνιδιών, 4 3D Benchmarks και 3 General Purpose GPU (GPGPU) Benchmarks. Οι κάρτες τίθενται στα βέλτιστα εργοστασιακά clocks αποφεύγοντας ρυθμίσεις όπως το Quiet mode, και οι μετρήσεις ξεκινούν.
Οι 3 κατηγορίες παιχνιδιών που επιλέξαμε αποτελούν και ένα μεγάλο ποσοστό των πιο απαιτητικών σε υπολογιστικούς πόρους μιας κάρτας γραφικών. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξής: Action – Adventure, First Person Shooter, και Strategy, με τις δύο πρώτες να έχουν περισσότερους αντιπροσώπους, ενώ οι υπόλοιπες έχουν από τουλάχιστον έναν γνωστό τίτλο. Έτσι, τα παιχνίδια που διαλέξαμε ήταν τα εξής:
- Far Cry Primal - DX11 (In game benchmark)
- Ashes of The Singularity - DX12 (In game benchmark)
- DOOM (2016) - OpenGL (In game mission - fraps)
- Tom Clancy's The Division - DX11 (In game benchmark - fraps)
- The Talos Principle - Vulkan (In game benchmark)
- Hitman (2016) - DX12 (In game benchmark - avg FPS + minimum από το log)
- Total War: Warhammer - DX11 (In game benchmark)
Από τα παιχνίδια αυτά εξάγουμε τα Framerate και Frame Times που συγκεντρώσαμε μέσω της καταγραφής του FRAPS και το PresentMon για Vulkan/DX12 σε διάστημα 60 δευτερολέπτων. Εαν δεν υπάρχει υποστήριξη για καταγραφή μέσω του FRAPS, τότε χρησιμοποιούμε τα αποτελέσματα του ενσωματωμένου benchmark, είτε του PresentMon. Οι ρυθμίσεις που εξετάζουμε σε κάθε τίτλο είναι 1080 με AAx4 και Ultra settings, 1440p AAx2 με Ultra ρυθμίσεις και 2160p χωρίς AA και πάλι με Ultra ρυθμίσεις.
Synthetics Performance
Η ομάδα των Synthetic Benchmarks αποτελείται από τα εξής:
- 3DMark 11 Performance Preset
- 3DMark Vantage Performance Preset
- 3DMark Firestrike
- Unigine Heaven
- Unigine Valley
- Catzilla
Τέλος, τα GPGPU Benchmarks είναι τα εξής:
- AIDA 64 GPGPU
Από τα οποία benchmarks λαμβάνουμε και αξιολογούμε τους πόντους που παρήγαγαν.
Overclocking
Για το overclocking χρησιμοποιούμε μια απλή διαδικασία. Ελέω διαφόρων τεχνολογιών μεταβλητών χρονισμών στον πυρήνα κάθε GPU, προσπαθούμε να κάνουμε την κάρτα να αποδώσει στα καλύτερα δυνατά ρολόγια που μπορεί σε πυρήνα και μνήμες, ανεξαρτήτως εάν μας είναι δυνατή η ρύθμιση του Vcore. Αφού κατασταλάξουμε στο μέγιστο stable OC, επαναλαμβάνουμε τα εξής benchmarks:
- Games @ 1920x1080: DOOM, The Division, Far Cry Primal.
- Synthetic Benchmarks: 3DMark 11, Firestrike, Catzilla, Unigine Heaven, Unigine Valley.
Έπειτα, συγκρίνουμε την μεταβολή στα αποτελέσματα που λάβαμε σε σύγκριση με τα εργοστασιακά ρολόγια και αξιολογούμε το πόσο αξίζει αυτή η προσπάθεια.
Στην τελική αξιολόγηση του κατηγορίας, τόσο το εργοστασιακό OC όσο και η προσπάθεια που καταβάλαμε για τα δικά μας custom ρολόγια, έχουν ειδικό βάρος από 50% έκαστο.
Cooling
Έπειτα από 20 λεπτά Unigine Heaven loops σε 1080p mode, μετράμε μέσω του MSI Afterburner την μέγιστη θερμοκρασιακή τιμή που σημειώθηκε. Έχοντας καταγράψει την θερμοκρασία δωματίου, αφαιρούμε αυτήν την τιμή από την θερμοκρασία που λάβαμε από την κάρτα γραφικών μας. Συνεπώς, η φόρμουλα υπολογισμού που προκύπτει είναι η εξής:
Από το οποίο ο δείκτης Δ θα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης για την GPU μας.
nvidia, graphics cards, gpu, review, gtx 1080 ti, pascal, gp102, παρουσίαση
stavros
Πάμε πάλι.
Spirosssss
Aorus όπως λέμε.. STRIX;
Astalavista
16 hours ago, Spirosssss said:Aorus όπως λέμε.. STRIX;
You guessed it...!